Itse olen seuraillut lähinnä Autotalli.com: in tarjontaa ja hintapyyntöjen kehitystä noin viimeisen vuoden ajan. Omahan tuli ostettua jo tuossa keväällä, mutta kummasti asia tuntuu kiinnostavan yhä (eli pelko pers..ssä kurkin, joko omankin auton hinta on täysin romahtanut).
Omat havainnot ovat:
Kukaan ei osta ässiä rospuutto/keskitalvi aikaan eli ne autot jotka nyt on myynnissä ovat siellä vielä helmikuussakin. Kun kevätauronko alkaa paistamaan niin kauppa alkaa taas käymään. Ehkä yllättäen parhaiten/nopeiten kaupaksi meni hyväkuntoiset/vähänajetut vaikkakin kalleimmasta päästä olevat autot. Saksantuonnit eivät käy herkästi kaupaksi, ilmeisesti ken saksantuonnin haluaa hakee sen itse.
Mitä hintoihin tulee niin kaikkein kalleimmat pyynnit on alkaneet hiipumaan alaspäin. Vielä alkuvuonnakin jotkut olivat sitä mieltä(siis myyjät), että kyllä W140 ainakin 40.000,- arvoinen on, nyt näyttäisi ns. "hyvät yksilöt" olevan pyynneiltä maagiset 29.900,-.
Kaiken kaikkiaan W140 pyyntien hintahaitari on kyllä melkoinen, karkeasti 10.000,- ...30.000,-.. 3 vuotta sitten pyydeltiin tuosta surullisen kuuluisasta 350TD:stä 55.000,- että silleen.
Keväästä tähän asti kauppa on kyllä käynnyt tiuhaan eli samat autot eivät seiso kuukaudesta toiseen listoilla, toisin kuin nettiauoton saksantuonnit, joita lienee muutamia myyty reilun vuoden verran.
Mielestäni ei ainakaan toistaiseksi ole pyyntihinnoissa mitään romahdusta tapahtunut, mutta lienee selvää, että hinnat pikkuhiljaa putoilee.
Huippuyksilöitä ei riitä kaikille, koska niitä ei ole(siis ainakaan myynnissä) kovin paljon. Tämä siis vain tiedoksi niille, jotka haluavat hyvää mutta odottavat hintojen laskua. Itselle ainakin kävi useampia vuosia sitten W126 kanssa niin. Kyttäsin, että koska niitä alkaa saamaan alle 100.000,-FM , yksi tuli myyntiin ( vm-90 aj. 70 tkm, 1-om), mutta en rahanipun kanssa kerennyt, ensimmäinen katsoja oli vienyt mennessään. Sen jälkeen niitä ei ole myynnissä näkynytkään, noh sitten joutui tyytymään tähän W140:seen

.