Miten käy dynamometrillä ESP:n kanssa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Miten käy dynamometrillä ESP:n kanssa?

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Pitäisi viedä tuota kaappia tehonmittaukseen, mutta tuli huoli mieleen että miten se onnistuu ESP:n kanssa. Luistoneston saa pois päältä, mutta tuota ajonvakautusta ei saa. Jos ESP haistelee kaikkien pyörien nopeuseroja niin sehän pyrkii dynamolla pistään takapään jarrut lukkoon kun etupää ei pyöri lainkaan?? Vai miten siinä käy, onko kellään tietämystä?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mikä auto?

Esimerkkinä: S210 1998-mallissa saa ainakin nimenomaan ESP:n pois päältä.
Sitä en sitten tiedä, saako luistonestoa....saattaapi mennä sekin samasta napista pois....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

otat jokaisen sulakkeen pios ja koitat sitten, että viäläkö jarruttaa... :lol:
W201 250DT 20V
w201 190E
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

Ameriikan foorumilta löytyy ohjeet miten saa ESP:n "dynomoodiin"...
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... +dyno+mode
Ohjeet ovat CL:lle, mutta näyttäisi toimivan myös muilla autoilla...
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

WOW tossapa mielenkiintoista värkkäystä illalle tiedossa :D Kiitos infosta ilmoittelen mitä Vito tosta sanoo.
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

No niin löytyi viimein se ESP:n pois kytkentä Vitostakin. Jos olisi ollut varusteena ajotietokone olisi se löytynyt varmaan noilla Eero Schermanin ohjeillakin, mutta kun ei ole. Vinkki auttoi kuitenkin niin paljon että seuraava siikvenssi löyty.

Tässä ensin kuvan minun Viton mittaristosta johon viittaan. Vasemmalla on siis ylempi pikku nappula mode näppäin M ja alempi reset näppäin R. Oikealla on sitten + ja - kuten näkyy. Aluksi laitetaan virta-avain paikalleen ja ainakaan minulla ei tarvinnut laittaa virtoja päälle. Sen jälkeen painetaa R näppäintä yhtäjaksoisesti niin kauan että kuuluu merkkiääni. Sitä pitää painaa noin puoli minuuttia. Merkkiäänen jälkeen M näppäimestä voi vaihtaa näyttöä. Tässä eri näytöt järjestyksessä:

ensimmäinen
toinen
kolmas
neljäs
viides

Tuo viimeinen on se maaginen dyno test asento. Normaalisti se on off mutta + tai - napilla sen voi vaihtaa ON asentoon jolloin ESP ja ABS varotusvalot syttyy mittaristoon. Ja eiku liiraileen :lol:
Vielä täytyy ihan mielenkiinnosta selvittää mitä noi eri valikot tarkoittaa. Meni niin myöhään tänään ettei ehtiny kokeileen ajamalla, mutta jospa huomenna ehtisi.





.
Vastaa Viestiin