Miten käy dynamometrillä ESP:n kanssa?
Miten käy dynamometrillä ESP:n kanssa?
Pitäisi viedä tuota kaappia tehonmittaukseen, mutta tuli huoli mieleen että miten se onnistuu ESP:n kanssa. Luistoneston saa pois päältä, mutta tuota ajonvakautusta ei saa. Jos ESP haistelee kaikkien pyörien nopeuseroja niin sehän pyrkii dynamolla pistään takapään jarrut lukkoon kun etupää ei pyöri lainkaan?? Vai miten siinä käy, onko kellään tietämystä?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mikä auto?
Esimerkkinä: S210 1998-mallissa saa ainakin nimenomaan ESP:n pois päältä.
Sitä en sitten tiedä, saako luistonestoa....saattaapi mennä sekin samasta napista pois....
Esimerkkinä: S210 1998-mallissa saa ainakin nimenomaan ESP:n pois päältä.
Sitä en sitten tiedä, saako luistonestoa....saattaapi mennä sekin samasta napista pois....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ameriikan foorumilta löytyy ohjeet miten saa ESP:n "dynomoodiin"...
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... +dyno+mode
Ohjeet ovat CL:lle, mutta näyttäisi toimivan myös muilla autoilla...
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... +dyno+mode
Ohjeet ovat CL:lle, mutta näyttäisi toimivan myös muilla autoilla...
No niin löytyi viimein se ESP:n pois kytkentä Vitostakin. Jos olisi ollut varusteena ajotietokone olisi se löytynyt varmaan noilla Eero Schermanin ohjeillakin, mutta kun ei ole. Vinkki auttoi kuitenkin niin paljon että seuraava siikvenssi löyty.
Tässä ensin kuvan minun Viton mittaristosta johon viittaan. Vasemmalla on siis ylempi pikku nappula mode näppäin M ja alempi reset näppäin R. Oikealla on sitten + ja - kuten näkyy. Aluksi laitetaan virta-avain paikalleen ja ainakaan minulla ei tarvinnut laittaa virtoja päälle. Sen jälkeen painetaa R näppäintä yhtäjaksoisesti niin kauan että kuuluu merkkiääni. Sitä pitää painaa noin puoli minuuttia. Merkkiäänen jälkeen M näppäimestä voi vaihtaa näyttöä. Tässä eri näytöt järjestyksessä:
ensimmäinen
toinen
kolmas
neljäs
viides
Tuo viimeinen on se maaginen dyno test asento. Normaalisti se on off mutta + tai - napilla sen voi vaihtaa ON asentoon jolloin ESP ja ABS varotusvalot syttyy mittaristoon. Ja eiku liiraileen
Vielä täytyy ihan mielenkiinnosta selvittää mitä noi eri valikot tarkoittaa. Meni niin myöhään tänään ettei ehtiny kokeileen ajamalla, mutta jospa huomenna ehtisi.
.
Tässä ensin kuvan minun Viton mittaristosta johon viittaan. Vasemmalla on siis ylempi pikku nappula mode näppäin M ja alempi reset näppäin R. Oikealla on sitten + ja - kuten näkyy. Aluksi laitetaan virta-avain paikalleen ja ainakaan minulla ei tarvinnut laittaa virtoja päälle. Sen jälkeen painetaa R näppäintä yhtäjaksoisesti niin kauan että kuuluu merkkiääni. Sitä pitää painaa noin puoli minuuttia. Merkkiäänen jälkeen M näppäimestä voi vaihtaa näyttöä. Tässä eri näytöt järjestyksessä:
ensimmäinen
toinen
kolmas
neljäs
viides
Tuo viimeinen on se maaginen dyno test asento. Normaalisti se on off mutta + tai - napilla sen voi vaihtaa ON asentoon jolloin ESP ja ABS varotusvalot syttyy mittaristoon. Ja eiku liiraileen

Vielä täytyy ihan mielenkiinnosta selvittää mitä noi eri valikot tarkoittaa. Meni niin myöhään tänään ettei ehtiny kokeileen ajamalla, mutta jospa huomenna ehtisi.
.