W124 260E:n käyntiongelmat
W124 260E:n käyntiongelmat
Ihmettelin tuossa, kun vuoden -89 260E on alkanut käyttäytyä kummallisesti: kylmällä koneella lähes kaikki (paitsi toisinaan käynnistyminen) toimii hyvin, mutta lämpömittarin noustua n. 50 asteeseen alkavat tehot hävitä ja ajo muuttuu nykiväksi. Käynnistyminenkin on tuskaista. Virranjakaja, sytytysjohdot ja tulpat on vaihdettu, samoin polttoaineen suodatin, eikä kone vaikuta mitenkään erityisen väljältäkään. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista murheista?
Viimeksi muokannut cooling, Ke 19.10.2005 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos vaan on kat-malli, niin lambda-anturi saa täältä äänen. En sitä tsekattujen osien listassa nähnyt. Lambda-säätöhän astuu kehiin juuri tuossa ~50 asteen korvilla, ja jos sieltä tulee väärää tietoa ECU:lle niin käynti alkaa heitellä.
Jos itse anturi on ehjä, voidaan ihmetellessä tutkia, onko esim. pakosarjassa / -putkessa ennen anturia vuotoja, jolloin liiallinen hapen määrä voisi sekoittaa anturointitulosta. (Olipa hieno uussana tämä viimeinen.
)
Jos itse anturi on ehjä, voidaan ihmetellessä tutkia, onko esim. pakosarjassa / -putkessa ennen anturia vuotoja, jolloin liiallinen hapen määrä voisi sekoittaa anturointitulosta. (Olipa hieno uussana tämä viimeinen.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jep
Itellä alkaa myös noi samaiset vaivat lämmön nousujen myötä, lambdakin on vaihdettu ja samoin lämpöanturit kaikki kannesta. Ei iloa näistä.
Tulipa mieleen myös, että missähän lienee ne loput anturit, eli varmaankin kierrosnopeutta ym. se mittaa jostain, onko wissiä kellään ?
Tulipa mieleen myös, että missähän lienee ne loput anturit, eli varmaankin kierrosnopeutta ym. se mittaa jostain, onko wissiä kellään ?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Nyt perustavanlaatuinen kysymys: Kauanko ke-jetin kylmäkäynnistyssuuttimen tulee olla todellakin auki??
-K-jetronic on mulle tutumpi,kun aikoinaan Golfin muutin GTI-koneiseksi. Siinä on lämpö/aikakytkin sarjassa kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa.
Toiminta on tällainen: ylävesiputkessa oleva lämpö/aikakykin antaa kylmäkäynnistyssuuttimelle Jännitettä vain n. 10 sek. maksimissaan, muistaakseni. Jos vesi on lämmintä, tulee lämpötunnistus peliin ja bensaa ei mene ollenkaan. Lisäksi kaikki nämä toiminnot tapahtuivat vain starttauksen yhteydessä. Ei siis käynnin aikana enää lisärikastusta. Nämä teoriat luin boschin kirjasta. Lisärikastusta ei ruiskulla varustettu auto opuksen mukaan tarvi koska imusarjaan ei pisaroidu polttoainetta. Suuttimet siis niin lähellä sylintereitä. Lisäkierroksia antaa kylmänä lisäilmaluisti, joka toimii bi-metallijousella. Vielä näiden lisäksi lohkon kyljessä on ohjauspaineen säädin joka toimii määräjakajan liikkeitä vaimentavan bensan paineen ohjaajana. Sekin toimii lohkon lämpöä hyväksikäyttäen. Teoria on vähän unohtunut, en muista rauhoitettiinko liikettä kylmänä vai oliko se päinvastoin.
-Jos ke-jetti ei sodi moottorioppeja vastaan ei siinäkään saisi ruiskutusta mielestäni käynnissä ollessa tapahtua.
VASTATKAA NYT! Kyllä kansan pitäisi tietää..
-K-jetronic on mulle tutumpi,kun aikoinaan Golfin muutin GTI-koneiseksi. Siinä on lämpö/aikakytkin sarjassa kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa.
Toiminta on tällainen: ylävesiputkessa oleva lämpö/aikakykin antaa kylmäkäynnistyssuuttimelle Jännitettä vain n. 10 sek. maksimissaan, muistaakseni. Jos vesi on lämmintä, tulee lämpötunnistus peliin ja bensaa ei mene ollenkaan. Lisäksi kaikki nämä toiminnot tapahtuivat vain starttauksen yhteydessä. Ei siis käynnin aikana enää lisärikastusta. Nämä teoriat luin boschin kirjasta. Lisärikastusta ei ruiskulla varustettu auto opuksen mukaan tarvi koska imusarjaan ei pisaroidu polttoainetta. Suuttimet siis niin lähellä sylintereitä. Lisäkierroksia antaa kylmänä lisäilmaluisti, joka toimii bi-metallijousella. Vielä näiden lisäksi lohkon kyljessä on ohjauspaineen säädin joka toimii määräjakajan liikkeitä vaimentavan bensan paineen ohjaajana. Sekin toimii lohkon lämpöä hyväksikäyttäen. Teoria on vähän unohtunut, en muista rauhoitettiinko liikettä kylmänä vai oliko se päinvastoin.
-Jos ke-jetti ei sodi moottorioppeja vastaan ei siinäkään saisi ruiskutusta mielestäni käynnissä ollessa tapahtua.
VASTATKAA NYT! Kyllä kansan pitäisi tietää..

Viimeksi muokannut romu, To 20.10.2005 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250TD -86, 260E LANG -90