MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Alkaa 123 projekti olla voiton puolella.
Kyseessä on maaliskuussa 78 Savonlinnalaisellle
ATK Kuljetus Oy:lle rekisteröity peli. Ollut viimeiset 24 vuotta Turussa.
Auto on mulla ollut reilun vuoden, jona aikana se sai pintaansa
uuden maalin (classic weiss) ja moottori uudet venttiilit.
Onkos kellään foorumilaisella muistikuvaa tästä autosta vuosien varrelta?
Rekkari MBV-516?
Nyt kasatessa mietin, että onko epäaitoa tai tyylirikkoa laittaa takavalojen
alle kromatut listat mustien tilalle. Ja entä barokkoalut, sopiiko ajan henkeen paremmin kuin pölykapselit?
Terveisin Aki
Kyseessä on maaliskuussa 78 Savonlinnalaisellle
ATK Kuljetus Oy:lle rekisteröity peli. Ollut viimeiset 24 vuotta Turussa.
Auto on mulla ollut reilun vuoden, jona aikana se sai pintaansa
uuden maalin (classic weiss) ja moottori uudet venttiilit.
Onkos kellään foorumilaisella muistikuvaa tästä autosta vuosien varrelta?
Rekkari MBV-516?
Nyt kasatessa mietin, että onko epäaitoa tai tyylirikkoa laittaa takavalojen
alle kromatut listat mustien tilalle. Ja entä barokkoalut, sopiiko ajan henkeen paremmin kuin pölykapselit?
Terveisin Aki
Viimeksi muokannut Vaihtotähti, La 18.02.2006 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Hienoa
Nyt kuvia 
Ei ole tyylirikoksi luokiteltavaa laittaa kromilistoja takavalojen alle.
Itse laittaisin mielummin ne classicweiß-kapselit. Paitsi jos kantakortissa on SA 640. Ovat barokit vuosien varrelle menettäneet vetovoimansa tarvikekopioden ansiosta. Ennen vanhaan oli vielä kova juttu, kun valtaosassa oli juuri kapselit.


Ei ole tyylirikoksi luokiteltavaa laittaa kromilistoja takavalojen alle.
Itse laittaisin mielummin ne classicweiß-kapselit. Paitsi jos kantakortissa on SA 640. Ovat barokit vuosien varrelle menettäneet vetovoimansa tarvikekopioden ansiosta. Ennen vanhaan oli vielä kova juttu, kun valtaosassa oli juuri kapselit.
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Kapselit olisivat moitteettomat suoraan maalaamosta tulleina.
Taidan laittaa alut toistaiseksi syrjään.
Radioksi sain metsästettyä vuodelta 78 Becker Mexicon, jonka nupit muistuttaa auton lämmityslaitteen nuppeja. Lisäksi laitoin Hircmannin moottoriantennin vasempaan takalokasuojaan.
Kantakorttiakaan ei ole, saisikohan sellaisen vielä jostain tilattua?
Täytyy ilman muuta kuvia ottaa ihan lähiaikoina.
T: Aki
Taidan laittaa alut toistaiseksi syrjään.
Radioksi sain metsästettyä vuodelta 78 Becker Mexicon, jonka nupit muistuttaa auton lämmityslaitteen nuppeja. Lisäksi laitoin Hircmannin moottoriantennin vasempaan takalokasuojaan.
Kantakorttiakaan ei ole, saisikohan sellaisen vielä jostain tilattua?
Täytyy ilman muuta kuvia ottaa ihan lähiaikoina.
T: Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Onnea! .. ja oletko aivan varma ettei kantakorttia oleVaihtotähti kirjoitti: Kantakorttiakaan ei ole, saisikohan sellaisen vielä jostain tilattua?

Ajo-ominaisuuksista en tiedä, mutta aidot rosteripölkkärit on hienot ja vaalea nippuside varmuusvälineenä huomaamaton..
Vai niin....
Hieno homma tämmönen.
Kuten Leka jo mainitsi, ei ole tyylirikkoa laittaa kromilistoja.... Ei tietenkään kun itsekin laitoin sellaset -78 300 D:hen...
Tuosta pyöräasiasta olen pitkälti sitä mieltä että kapselit, varsinkin mikäli ne tosiaan ovat edustavassa kunnossa. Classicweiss on tosin sellainen väri, ettei ne barokitkaan huono vaihtoehto ole. Itselläni kun on toi Citrusgrün niin pidän teräskapseleita itseoikeutettuna valintana.
Siihen vielä hyvät peltivanteet niin en usko että Antti M.:n parjaamat ajo-ominaisuudetkaan ottavat siipeensä
Vai meinasitko toisaan että nimenomaan pölykapselit huonontavat ajo-ominaisuuksia, hoh
Eikä ne peltivanteetkaan liikaa paina...
Kantakortin saat tilattua tehtaalta, mutta oletko tutkinut auton tarkkaan jos sieltä se lappu löytyisi? Voin laittaa sulle ohjetta ja osoitetta YV:llä jos tarvitset.
Sitten vaan kuvia esille valmistuvasta projektista 
Hieno homma tämmönen.
Kuten Leka jo mainitsi, ei ole tyylirikkoa laittaa kromilistoja.... Ei tietenkään kun itsekin laitoin sellaset -78 300 D:hen...

Tuosta pyöräasiasta olen pitkälti sitä mieltä että kapselit, varsinkin mikäli ne tosiaan ovat edustavassa kunnossa. Classicweiss on tosin sellainen väri, ettei ne barokitkaan huono vaihtoehto ole. Itselläni kun on toi Citrusgrün niin pidän teräskapseleita itseoikeutettuna valintana.
Siihen vielä hyvät peltivanteet niin en usko että Antti M.:n parjaamat ajo-ominaisuudetkaan ottavat siipeensä




Kantakortin saat tilattua tehtaalta, mutta oletko tutkinut auton tarkkaan jos sieltä se lappu löytyisi? Voin laittaa sulle ohjetta ja osoitetta YV:llä jos tarvitset.


Viimeksi muokannut raul, La 18.04.2015 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Useimmiten löytyy takapenkin joko selkänojan tai istuinosan alta, tai sitten kuskin penkin alta, tai tavaratilassa siihen k-lukon alipainesäiliön viereen liimattuna. Jos ei löydy, niin kyselee tosiaan Saksasta Classic Centeristä (rale tietää nää hommat). Tai ehkä Veholta, mutta usein alkavat käsittömästi nihkeilemään vanhojen kanssa, joiden tietoja ei näy suoraan koneeltaPKivireki kirjoitti:Onnea! .. ja oletko aivan varma ettei kantakorttia olesillä eikö 123ssa ole vehkeessä kuin vehkeessä "varmuuskopio" jossain käsittämättömässä paikassa jemmassa?

Jaa, jokuhan voisi oikein punnita mitä peltivanne kapseleineen painaa verrattuna halpaan tarvikebarokkiin. Ja sitten vaan kanttailemaan ja hakemaan niitä ajo-ominaisuuksien äärirajoja pienimassaisilla 14"-pyörilläAntti M. kirjoitti:Pölykapselit huonontaa vaan ajo-ominaisuuksia(ehkä sitä ei käytännössä juuri huomaa, mutta kyllä ne sitä tekee ku jousittamaton massa lisääntyy)

Pölykapselit ehdottomasti! Vielä muutama vuosi sitten 123:n peltipöläreillä oli tylsän näköinen mutta nykyään se tuntuu olevan toistepäin
Kuvia odotellaan innolla ja raul:han näköjään jo lupautuikin avustamaan kantakortin tilaamisessa jos ei itse autosta moista löydy

Kuvia odotellaan innolla ja raul:han näköjään jo lupautuikin avustamaan kantakortin tilaamisessa jos ei itse autosta moista löydy

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Pölykapselit tietenkin, jos tarkoitus on tehdä mahdollisimman aito ja alkuperäinen.
Itseänikin on alkanut poltella ajatus ostaa 123:en jemmaan, jonka sitten joskus laittaisi oikein vimpan päälle kuntoon. Ovat nyt niin halpoja, että menevät pian paaliin kaikki, kun kukaan ei viitsi maksella dieselveroja.
Itseänikin on alkanut poltella ajatus ostaa 123:en jemmaan, jonka sitten joskus laittaisi oikein vimpan päälle kuntoon. Ovat nyt niin halpoja, että menevät pian paaliin kaikki, kun kukaan ei viitsi maksella dieselveroja.
Juu hyvät on aina harvassa, naarmut saa hoidettua mutta lommot on ikäviä, mulla on se ongelma että tuppaavat olemaan niin jäykkiä etten saa edes paikalleenPKivireki kirjoitti:Tarttee. Ainakin mun tulevassa 115 tai/kenties jopa ja 123 autossani. Kaksi pöläriä homssuisilla teillä hukattu, huonoksi menneet kiinnikkeet varmaankin.. Tympäisi kovasti kun ei niitä hyviä ihan joka romiksella kasva.


W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Kyllä Leka ja Raul tietävät mistä puhuvat. Takapenkin selkänojan taakse on liimattuna suikale, jossa näyttää olevan kantakortin tietoja. Siellä on myös toinen lappu, jossa on jotain istuimen valmistajan tietoja. Valmistepäivä oli 20. Jan 1978. Ja auto on siis suomessa rekisteröity 21.3.78.
Taidan siis laittaa peltivanteet alle. Tosin nykyiset renkaat ovat väärää kokoa
185/70x14. Saa nähdä miltä näyttävät alla. Pitäisi olla 175/80x14.
Varustekoodeja, jotka ovat nokalla olevassa peltilapussakin:
420
593
636
Eli varusteiltaan kansanmalli.
Takalaatikon kannessa merkit 300 D ja Diesel.
Roiskeläpät asennan kuten Raulillakin, kunhan saan muoviset takasisälokarit asennettua.
Kuvia pitää ottaa. Täytyy laittaa vaikka nettiautoon ylihinnalla myytäväksi, niin ne on siltä sitten nähtävissä.
Terveisin Aki
Taidan siis laittaa peltivanteet alle. Tosin nykyiset renkaat ovat väärää kokoa
185/70x14. Saa nähdä miltä näyttävät alla. Pitäisi olla 175/80x14.
Varustekoodeja, jotka ovat nokalla olevassa peltilapussakin:
420
593
636
Eli varusteiltaan kansanmalli.
Takalaatikon kannessa merkit 300 D ja Diesel.
Roiskeläpät asennan kuten Raulillakin, kunhan saan muoviset takasisälokarit asennettua.
Kuvia pitää ottaa. Täytyy laittaa vaikka nettiautoon ylihinnalla myytäväksi, niin ne on siltä sitten nähtävissä.
Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
No hienoa että kortti löytyi!Vaihtotähti kirjoitti:Kyllä Leka ja Raul tietävät mistä puhuvat. Takapenkin selkänojan taakse on liimattuna suikale, jossa näyttää olevan kantakortin tietoja. Siellä on myös toinen lappu, jossa on jotain istuimen valmistajan tietoja. Valmistepäivä oli 20. Jan 1978. Ja auto on siis suomessa rekisteröity 21.3.78.
Taidan siis laittaa peltivanteet alle. Tosin nykyiset renkaat ovat väärää kokoa
185/70x14. Saa nähdä miltä näyttävät alla. Pitäisi olla 175/80x14.
Varustekoodeja, jotka ovat nokalla olevassa peltilapussakin:
420
593
636
Eli varusteiltaan kansanmalli.
Takalaatikon kannessa merkit 300 D ja Diesel.
Roiskeläpät asennan kuten Raulillakin, kunhan saan muoviset takasisälokarit asennettua.
Kuvia pitää ottaa. Täytyy laittaa vaikka nettiautoon ylihinnalla myytäväksi, niin ne on siltä sitten nähtävissä.
Terveisin Aki
Varustekoodit varmasti jo tiesitkin, eli...
automaattivaihteisto
sävylasit
varoituskolmion poisto
Katsoitko kantakortista onko auto alunperin Suomeen tilattu? Se selviää kortista kohdasta "Auftragsnummer", eli esim. 0 7 529 xxx xxxx. Tuo 529 tarkoittaa Suomea.
PS. mulla ei noi roiskeläpät kauaa pysy, kunhan saan muovilokarit pois...

185/70 ei paljoa poikkea 175/80:stä. Itse suoritin vastaavan toimenpiteen viime syksynä. 175/80 ei enää joka liikkeestä/tunnetuista merkeistä löydy, joten kannattaa varautua mahdolliseen etsimiseen, jos on joku mielirengas. Rengas on kapea, jopa hieman hassun näköinen W123:n alla. 185 antaa jo vähän jämäkkyyttä. Ja se kumiosa... se on korkea!Vaihtotähti kirjoitti:Taidan siis laittaa peltivanteet alle. Tosin nykyiset renkaat ovat väärää kokoa
185/70x14. Saa nähdä miltä näyttävät alla. Pitäisi olla 175/80x14.


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Teetä tarrapajalla, maksaa naurettavan vähän, teetä vaikka 10-20 kpl, maksaa muutamia euroja. Viime kesänä vielä oli Hangon Vehossa MB-tarroja, Maailma tarvitsee esikuvia jne... voivat olla nyttemmin loppuneet kun kaverit niitä hamstrasVaihtotähti kirjoitti:Auto on suomi-auto. Se on uutena myyty Lappeenrannan Vehosta.
Pitäisi jostain löytää vielä takaikkunaan Johtotähti kaikilla teillä -tarra.
Onko kellään tietoa, tehdäänkö missään uustuotantona?
Terveisin Aki

- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Näistä varusteista vielä sen verran, että tässä mun autossa ei ole
ajovalon pesimiä (eikä ole ollutkaan). En viitse sellaisia enää
ruveta toisesta siirtämäänkään, vaikka ne hyödyksi varmaan olisikin.
Missähän vaiheessa oikeanpuoleinen taustapeili tuli vakioksi, muistan
nimittäin senkin varhaisimmista 123:sta puuttuneen. Mun autosta se taas sitten löytyy.
Takalaatikon pohjamatosta oli kumiset jäänteet, kun auton sain. Koska tuli tekstiilimatto toimituksiin?
Sisälattiamatot ovat alkuperäiset silmukkaneulematot, auton sisustan väriset. Niiden päällä on punotut sisal-matot. Tällaiset näin jossain vanhassa autolehden koeajossa.
T: Aki
ajovalon pesimiä (eikä ole ollutkaan). En viitse sellaisia enää
ruveta toisesta siirtämäänkään, vaikka ne hyödyksi varmaan olisikin.
Missähän vaiheessa oikeanpuoleinen taustapeili tuli vakioksi, muistan
nimittäin senkin varhaisimmista 123:sta puuttuneen. Mun autosta se taas sitten löytyy.
Takalaatikon pohjamatosta oli kumiset jäänteet, kun auton sain. Koska tuli tekstiilimatto toimituksiin?
Sisälattiamatot ovat alkuperäiset silmukkaneulematot, auton sisustan väriset. Niiden päällä on punotut sisal-matot. Tällaiset näin jossain vanhassa autolehden koeajossa.
T: Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Suomeen tuotaviin autoihin se otettiin vakioksi jossain 1978 vaiheilla.Vaihtotähti kirjoitti:Missähän vaiheessa oikeanpuoleinen taustapeili tuli vakioksi, muistan nimittäin senkin varhaisimmista 123:sta puuttuneen.
Se tuli vasta 12.09.1979.Vaihtotähti kirjoitti:Koska tuli tekstiilimatto toimituksiin?
Kait siinä löytyneessä kantakortin kopiossa oli sentään enemmän varustekoodeja kuin nuo kolme?
PS. Käviskö takalasille tuommoinen tähditetty "Johtotähti-Ravit 1984"-tarra

- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
185/70 R14 on kyllä sopiva profiili 123:een ja 115:een. Tuosta 175 R14 on aika jo ajellut ohi ja se näyttää minunkin mielestäni hieman hullulta molemmissa autoissa. Talvi- ja kesärenkaissa olen siirtynyt kokonaan 185-profiiliin, mutta välikelin "nastattomissa" talvirenkaissa on vielä alkuperäinen korkea profiili.
Teräskapseleissa on säästetty kiinnikemateriaalissa eli kiinnikkeet ruostuvat ajan kanssa joten siitäkin voi johtua kapseleiden irtoaminen. Itsellä on pysynyt kapselit huonoillakin teillä kiinni ilman nippusiteitä.
Hyväkuntoiset teräskapselit alkavat erottua jo edukseen barokkien tieltä.
Teräskapseleissa on säästetty kiinnikemateriaalissa eli kiinnikkeet ruostuvat ajan kanssa joten siitäkin voi johtua kapseleiden irtoaminen. Itsellä on pysynyt kapselit huonoillakin teillä kiinni ilman nippusiteitä.
Hyväkuntoiset teräskapselit alkavat erottua jo edukseen barokkien tieltä.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Nooo, niinku sanoin niin ei sitä pölärien vaikutusta varmaan helposti ajo-ominaisuuksissa huomaa...mutta mun mielestä pöläreitä ei kannata laittaa vaik ois peltivanteetki. Peltivanteethan tahtoo olla kaposempia ku aluvanteet ja myöskään eivät ole jäykkiä kuten aluvanteet ja nämä kaks seikkaa vaikuttavat kans ajo-ominaisuuksiin. Mutta eihän sitä tarvi kaikkien pistää samanlaista arvoa samoille asioille. Mulla on ajo-ominaisuudet ykkönen ja ulkonäkö kakkonen...joillaki taas toisinpäin eikä siinä mitään. 

Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Ulkonäkö rennosti kakkonen...
No joo, vanhoissa vanteissa voi olla tietysti heittoja niin pelti- kuin alu- sellaisissa. Ehkä 27 vuotta vanhan auton ajo-ominaisuuksien parantamiseen ei muutenkaan ole ensimmäinen taikatemppu vaihtaa alle kevytmetallivanteita. Ja barokit ovat olleet muuten ihan samanlevyisiä kuin vastaavien mallien peltivanteet.

No joo, vanhoissa vanteissa voi olla tietysti heittoja niin pelti- kuin alu- sellaisissa. Ehkä 27 vuotta vanhan auton ajo-ominaisuuksien parantamiseen ei muutenkaan ole ensimmäinen taikatemppu vaihtaa alle kevytmetallivanteita. Ja barokit ovat olleet muuten ihan samanlevyisiä kuin vastaavien mallien peltivanteet.
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Niin, kyllä 27 vuotiaan ajo-ominaisuuksien palauttamiseen täytyy kaikenlaista jo tehdä. Mulla tuli eteen jousien ja iskarien uusinta.
Keula oli jo painunut huomattavan alas ja keulan kohottamisen jälkeen
perä näytti olevan taas väsähtäneen näköinen. Laitoin vakiomittaiset jouset ja uudet Gabriel -iskarit. Kyllä korin oikea asento ja iskunvaimennus ainakin
teki autosta tukevamman tuntuisen. Varmaan alustassa niveliäkin pitäsi
uusia, mutta eihän tällaisella enää mihenkään ääritilanteisiin kannata hakeutua.
Peltipyörät on nyt alla. Kuviakin olisi digikameran muistissa, mutta en osaa
niitä tänne siirtää.
Terveisin Aki
Keula oli jo painunut huomattavan alas ja keulan kohottamisen jälkeen
perä näytti olevan taas väsähtäneen näköinen. Laitoin vakiomittaiset jouset ja uudet Gabriel -iskarit. Kyllä korin oikea asento ja iskunvaimennus ainakin
teki autosta tukevamman tuntuisen. Varmaan alustassa niveliäkin pitäsi
uusia, mutta eihän tällaisella enää mihenkään ääritilanteisiin kannata hakeutua.
Peltipyörät on nyt alla. Kuviakin olisi digikameran muistissa, mutta en osaa
niitä tänne siirtää.
Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Voit lähettää kuvia mulle sähköpostilla (annan vaikka YV:llä osoitteen), tai sitten käytä esim. www.imageshack.com kuvapalvelua (toisiaan voi olla hitaanpuoleinen).Vaihtotähti kirjoitti:Niin, kyllä 27 vuotiaan ajo-ominaisuuksien palauttamiseen täytyy kaikenlaista jo tehdä. Mulla tuli eteen jousien ja iskarien uusinta.
Keula oli jo painunut huomattavan alas ja keulan kohottamisen jälkeen
perä näytti olevan taas väsähtäneen näköinen. Laitoin vakiomittaiset jouset ja uudet Gabriel -iskarit. Kyllä korin oikea asento ja iskunvaimennus ainakin
teki autosta tukevamman tuntuisen. Varmaan alustassa niveliäkin pitäsi
uusia, mutta eihän tällaisella enää mihenkään ääritilanteisiin kannata hakeutua.
Peltipyörät on nyt alla. Kuviakin olisi digikameran muistissa, mutta en osaa
niitä tänne siirtää.
Terveisin Aki
Ei niistä nivelistä kannata huolehtia niin, sitten kun ovat selkeästi väljät niin vaihtoon, toki niiden uusiminen nyt saa auton tuntumaan uudelta, mutta se tuntuu myös lompakossa. Alustan ja ohjauksen osat ovat tunnetusti kestäviä ja pitkäikäisiä W123:ssa.
Sitten kun alat enemmän uusimaan, niin pahaa ei luonnollisestikaan tee kokonaisvaltainen puslaremontti...

Noniin, nyt ovat kuvat saapuneet ja valmiit yleisön ihasteltaviksi.
Täytyy saatteeksi sanoa, että on todella kaunis ja ryhdikäs peli kyseessä.
Varsinkin ottaen huomioon mittaristossa näkyvä lukema, 414 tkm.
Toivottavasti Aki itse kertoisi täällä nyt hieman projektinsa työvaiheista lisää.
Lisää kuviakin on kuulemma tulossa.
KUVAT!
PS. mitä unohtui yv:ssä kysyä, niin hieman ihmetyttää tuo "Automatic" teksti, tai siis sen funktio tuossa... Muutenhan tuolle antaisin täyden kympin näkemäni perusteella!
Täytyy saatteeksi sanoa, että on todella kaunis ja ryhdikäs peli kyseessä.
Varsinkin ottaen huomioon mittaristossa näkyvä lukema, 414 tkm.
Toivottavasti Aki itse kertoisi täällä nyt hieman projektinsa työvaiheista lisää.
Lisää kuviakin on kuulemma tulossa.

KUVAT!
PS. mitä unohtui yv:ssä kysyä, niin hieman ihmetyttää tuo "Automatic" teksti, tai siis sen funktio tuossa... Muutenhan tuolle antaisin täyden kympin näkemäni perusteella!
Hähähä. Maavaraahan on justiinsa hyvin, etenkin jos alla on jotkut 185/70 x14 -renkaat. 80-profiilisilla voisi vielä pyöränkotelo täyttyä juuri sen psykologisen vaikutuksen verran enemmän. Keltaiset huomiovalothan taas on juuri oman aikansa hittivaruste, tuohan on nyt ihan "kuin silloin ennen".Sjtv kirjoitti:Muuten siisti mutta väärän värinen, maavaraa kuin raktorilla ja typerän näköset keltaset sumarit. Muuten ihan hieno kyllä.
Hieno laite.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Yhdyn edelliseen puhujaan. Jotenkin tuntuu, että valkoiset W123:t on nykyään juuri niitä kulahtaneita käyttöautoja, kun taas jotku erikoisen väriset olisivat useammin paremmalla pidolla. Voi hyvin olla pelkkää luulottelua, mutta joka tapauksessa on mukava nähdä viimeisen päälle laitettu valkoinen diesel-W123, jota ei edes ole muokattu hetken ohimenevän muodin mukaan millään lailla. Vielä kun olis taksimalli ja 200D 

W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Jyväskylässä on semmoinen - taksina ajossa! Mittarissa on 831 000 km.tgts kirjoitti:Yhdyn edelliseen puhujaan. Jotenkin tuntuu, että valkoiset W123:t on nykyään juuri niitä kulahtaneita käyttöautoja, kun taas jotku erikoisen väriset olisivat useammin paremmalla pidolla. Voi hyvin olla pelkkää luulottelua, mutta joka tapauksessa on mukava nähdä viimeisen päälle laitettu valkoinen diesel-W123, jota ei edes ole muokattu hetken ohimenevän muodin mukaan millään lailla. Vielä kun olis taksimalli ja 200D
Mutta hieno ja upea pelihän tuo. Kateeks melkein käy. Multa ääni "automatic" -tekstin poistolle.