automaatti-ilmastointi w140
automaatti-ilmastointi w140
Mikähän mahtaa olla vikana, kun lämppärin moottori puhaltaa vain pienimmällä nopeudella? Kumpi ois todennäköisempi vika- moottorin päällä oleva palikka vai säädinpaneeli? Auto on muuten -93 mallia
Tyyppivika on se että moottorin päällä oleva säätöyksikkö (eli regulaatttori , jossakin luettelossa myös "puhaltimen etuvastus" vaikkei vastus olekaan) menee rikki.
Kahteen ohueen johtoon tulee ohjaus (toiseen on/off ja toiseen puhalluksen määrä.) Puhalluksen säätöjännite on muistaakseni välillä 0-6 V (0-100%)
Säätöjännitteen mukaan puhaltimen moottorille menevän paksun johdon jännitteen pitäisi tipahtaa n.12 - n.0.5 V (0-100%)
Jos ohjaus toimi ja paksu piuha ei tee näin niin moduli vaihtoon. Taisi olla 300-400€ välillä
Haulla löytyy lisää, esimerkiksi
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27704
Kahteen ohueen johtoon tulee ohjaus (toiseen on/off ja toiseen puhalluksen määrä.) Puhalluksen säätöjännite on muistaakseni välillä 0-6 V (0-100%)
Säätöjännitteen mukaan puhaltimen moottorille menevän paksun johdon jännitteen pitäisi tipahtaa n.12 - n.0.5 V (0-100%)
Jos ohjaus toimi ja paksu piuha ei tee näin niin moduli vaihtoon. Taisi olla 300-400€ välillä
Haulla löytyy lisää, esimerkiksi
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27704
automaatti-ilmastointi w140
Palikka ei oo sen moottorin päällä piikkisian näköinen kuten keskusteluissa puhutaan. Se on sellasen tehotransistarin näköinen (tyristorin) palikka. Pii rasva välissä, kun irrotin sen. Kytketty moottorin kiinnityksen alumiini runkoon. Täytyypä vähan mittailla jännitteitä. PS tampereella tulee kevyesti lunta.