Parikin vitoasiaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Parikin vitoasiaa

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Vaihtelinpa tuossa pyhäpäivän ratoksi "talvirenkaat" vitoon. Hommahan sujui hienosti viimeiseen pyörään asti... :D siinä kohdassa totesin, että vanteessa on viisi pultin reikää ja minulla neljä pulttia - kylläpä kävi keski-ikäistä renkaanvaihtajaa silloin v...maan ihan tuelta. :cry: No, heti ensimmäisennä tuli mieleen Southwoodista... eikun South Parkista tuttu ilmiö nimeltään kalsarikeiju, joka tässä tapauksessa on refokusoinut liiketoimitansa ja nyttemmin siis keskittynyt pyöränpultteihin. Sama toimija myös ilmeisesti kuluttaa kesän aikana talvirenkaiden kulutuspintaa ja nyppii nastoja irti... :shock:
No, se siitä; pultteja saa kohtuuhinnalla KL:sta ja renkaita ei-kohtuuhinnalla rengaskaupasta.

Aamulla oli sitten taas ilmeisesti kylmähköstä ilmanalasta johtuen kaasupoljin kaksiasentoinen, elikkä kun pikkusen koitti painaa niin poljin hyppäsi ikäänkuin jonkun pykälän yli ja kaasu oli lähes täysillä... oli taas hemmetin kiva ajaa... mitähän sille polkimelle, vaijerille tahi kaasuvivustolle pitäisi voitelun lisäksi tehdä, jotta liike muuttuisi lineaariseksi binäärisen sijasta :?:
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Siinä kaasuvivustossahan ei ole kuin poljin ja kasa johtoa. Jos se poljin humpsahtaa niin eiköhän se lukkosula tai muu ohempi rasva auta.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kyllä näissä "oikeissa" dieseleissä on ihan kaasuvaijeri. CommonRail ei tartte kuin tiedon kaasupolkimen asennosta, ja sen saa potentiometrilla tehtyä sekä johdoilla aivolaatikolle siirreettyä.

Vaijerin voitelu aseöljyllä lienee auttava toimenpide, kuten on neuvottu; muut voiteluaineet lienee turhan paksua tavaraa menemään kuoren ja vaijerin väliin.
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Ai niin sulla on se oikea diisseli :) . Vaijeri asioissa tahtoo olla niin että kun se lakkaa pelaamasta se lakkaa pelaamasta ja silloin rasvaus on vain tekohengitystä. Minulla oli vaihteistovaijereissa kumihaitarisuojus sieltä konehuoneen puolelta päässy irti ja siitä oli imassu kosteutta sisään niin ei siinä enää rasvat sitten paljon auttanut. Vesi kun jäätyy pakkasella vaikka se on sitten miten rasvan sisässä. Ehkä kannattaisi vaihtaa heti suosiolla se vaijeri niin ei käy niin että joku kerta kaasu jää pohjaan väärässä paikassa. Saapahan ajella taas 10v rauhassa.


.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Vika löytyi... :( vivuston iskunvaimennin on joutunut luopumaan ilmeisesti nestemäisestä sisällöstään termisen ja mekaanisen rasitteen johdosta. Nyt narisee kuin ruosteinen sarana ja liike on nykivää.

Vaan onpa mokoma rakkine paikkaan laitettu, mitähän kaikkee tarttee purkaa, jotta sen edes näkisi kunnolla? Osa ei mikään kallis näy olevan... (ei edes Bjarne :lol: )
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Hätäkorjauksena vois koittaa ilmeisesti voidella tuota liukuvarren tiivistettä sopivalla aineella, mutta millä ihmeellä tuonne lokoseen ylettyy mitää roiskiman...? Kellää tiedossa jotain spray-voiteluainetta, jossa olisi ainakin 30cm pitkä putki...???
Vastaa Viestiin