w126 tyhjäkäynti takkuili - vika ehkä löytyi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

w126 tyhjäkäynti takkuili - vika ehkä löytyi

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

PÄIVITETTY

Löytyi ehkä se mahdollinen vika.
Aukaisin sen päällykannen ja siinä virranjakajan kannessa oli oikeanpuoleisen ruuvin päällä n. sentin pituinen halkeama, ei kovin laaja, sellainen kuitenkin, että uskon siitä kosteuden päässeen läpi.

En saanut kantta irti (tuulettimen propelli hankalasti tiellä), mutta aukaisin ruuvit ja tuijailin taskulampulla sisälle ja siellä oli vähän hapettumaakin.

Pitää varmaan tilata osat, mutta mitenkäs sen kannen saa pois? Propelli on pahasti tiellä, eikä kansi lähtenyt nätisti ylöspäin nostamalla. Pitääkö ottaa tulpanjohdot myös irti, ennen kannen nostamista? Tuntuivat olevan aika tiukassa...

Entä miten venttiilikopasta saa sen sivuliuskan pois, jonka alla tulpanjohdot menee? Tuntui lähtevät aluksi ihan hyivn, mutta jämähti puolessa välissä kiinni, eikä lähtenyt, vaikka pikkuisen repikin.
Viimeksi muokannut Ere866, La 29.10.2005 14:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ei luulis tulevan noin lyhyellä seisottamisella kondensiovettä hirveemmin...siis bensan sekaan...voisi olla ihan kosteutta/kulumaa virranjakajan kannessa...

Ihan mielenkiinnosta oletko muuten ajanut tuolla vielä yhtään kaasu pohjassa kiihdytyksiä?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Petri M. kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta oletko muuten ajanut tuolla vielä yhtään kaasu pohjassa kiihdytyksiä?
En.

Meinaatko, että karstan kanssa olisi tekemistä....?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

No selviää ainakin sytytysosien ja suuttimien ym. kunto jos puhtaasti vetää eli ei nyi tai muuta. Noi oireethan kuulosti myös siltä että ei saanut bensaa...eli bensansuodatin tai -pumppu temppuilee...tosin outoa jos hetki sitten ajossa toimi ok.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Njoo, itselläni tuli ainakin heti mieleen, että seoksessa tai sen saannissa on ongelmia, koska kone käyttäytyi ihan samallalailla, kun veneemme diesel-kone, kun se sai ilmaa naftan mukana viime kesänä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Koitappa ere laittaa masinolia tankkiin ja ajele reilu lenkki reippaasti kiihdytellen. Jos siellä on vettä niin tällä konstilla se lähtee. Saattaa olla myös että virranjakajan kansi hikoilee kelien vaihtelun takia, sekin kannattaa tarkistaa ja kuivata tarvittaessa. :wink:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Yhdyn edelliseen puhujaan tai pikemminkin mielipiteeseen :shock: tarjoten vastaukseksi virranjakorasiaa. Kovasti ailahtelevat lämpötilat sekä kosteus tekevät jakajalle ihmeitä... Oli samanlainen vesivellikelin keskittymä, kun aikoinaan omaa rottosta hain.
Kaksi viikkoa auto oli seisokissa käynnistämättä, toki suojassa. Silti ei suostunut edes starttaamaan kunnolla, vasta CRC-kylvyn jälkeen. No, oli se jakajankansi hiushalki ja imi ulkoilman vaikutteita itseensä. Uusien osien jälkeen ei sitten kosteuskummituksia ollutkaan.
Tsekkaa se nyt ensin, on kaikkein helpoin ja halvinkin paikka aloittaa häiriönmetsästys.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee :)

Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee :)

Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
Nokka-akselin etupäässähän se. Ota konehuone auki, huomaat että venttilikopan maskinpuoleisessa päässä on hiukan erillinen musta muovikuuppa. Se lähtee melkein nostamalla irti, sen alla on jakaja. Kannen irrotuksessa tarvitaan kuusiokoloavain -- kokoa en muista, mutta eiköhän se normi sarjasta löydy. Jos on tullut tuota harrastajagynekologiaa harjoitettua, siitä on etua --jakaja ei nyt ihan ylettömän avarassa paikassa ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kostealla, vaihtelevalla kelillä ne sähkövehkeet tuntuu tekevän mitä tykkää, vaikka olis kuinka paljon uutta osaa pellin alla ja ajelis säännöllisesti joka päivä. Tässä syksylläkin kävi kerran sillain että kone ei meinannut käydä millään ilveellä vaikka se oli vielä 5 minuuttia takaperin toiminut ihan normaalisti. Hädintuskin lähti käymään ja kotio sai ajettu erinäisellä määrällä pyttyjä ja kaasu lähestulkoon pohjassa. Avasin ja putsasin virranjakajan; ei ollut likaa eikä silminnähtävää kosteutta mutta sen jälkeen alkoi toimimaan ihan normaalisti eikä ole taas muutamaan kuukauteen kenkkuillut. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Useimmiten näissä asioissa on vikaa jossain suuttimessa. Niitähän on 6kpl
ja yksikin viallinen vetää pannun rikkaalle = leviää koko imusarjaan. Voit kokeilla Forte injection system cleaneria, mutta apu on väliaikainen jos ollenkaan. Vaihda suosiolla KAIKKI suuttimet jos vikaa ei löydy virtapuolelta.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Virranjakajan kansi varmaankin.... :?

minulla oikkuili pari viikkoa sitten juurikin samallalailla--->vaihdoin virranjakajan
kannen,pyörijän ja tulpanjohdot....ja johan taas toimii 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei voi kuin yhtyä näihin edellisiin puhujiin... siis virranjaoittimesta kyse ilmeisimmin (suomenkielessä -ja -päätteinen viittaisi tässä tapauksessa elolliseen henkilöön mitä virranjaoitin ei ole, vrt. lataaja/laturi).

Toisaalta mahdollista olisi myöskin lämpöjen seilatessa mahdollista, minimaalinen seossuhteen muuttuminen, sitä kautta myös kierrosluvun heittely, ei lainkaan harvinaista K- ja KE-jeteissä, tilanteet muuttuu hienoisesti jatkuvasti, tekijöitä on niin paljon.
Tuskin aiheuttaa sen enempiä toimenpiteitä ruiskurintamalla.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

virranjakaja tai virranjaoitin :lol: :lol: what ever....

Onko Raul kenties lingvistiikan ammatti-ihmisiä, vai muuten vaan laudatur luokan kirjoittaja.?. :shock: :lol:

marssi ere varaosa liikkeeseen ja tilaa jakaja\jaotin...eiköhän ne molemmat ilmaisut ymmärrä :D
tilaa samalla myös se kannen alla oleva pyörija\lähetyssaarnaaja...
hintaa noille tulee about 100egee...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

stanger kirjoitti: marssi ere varaosa liikkeeseen ja tilaa jakaja\jaotin...eiköhän ne molemmat ilmaisut ymmärrä :D
Niin, tai riittäähän se pelkää jakajan/jaottimen uusi kansikin... :wink:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin :lol: :lol: what ever.....
Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kaapo kirjoitti:
stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin :lol: :lol: what ever.....
Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus :shock: .
Ehkä siellä on myös vapaamielinen ilmansuodattaja? Sama henkilö voi hoidella myös vaihteensiirtäjän :oops:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin :lol: :lol: what ever.....
Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus :shock: .
Aika pahan laitoit. :shock: Pitänee lähteä ajelemaan umpimähkään ympäri lääniä ja selvittämään arvoitusta. :idea: :arrow: :lol:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

raul kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin :lol: :lol: what ever.....
Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus :shock: .
Ehkä siellä on myös vapaamielinen ilmansuodattaja? Sama henkilö voi hoidella myös vaihteensiirtäjän :oops:
Jaha, on taasen perjantai....vai miten se Lasse Mårtenson nyt lauloikaan.

Tuli vaan mieleen... :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Onko tosiaan niin ettei tänäpäivänä edes tiedetä mikä on virranjakaja. Minun autoilun alkuaikoina se oli niitä perus asioita. Löytyy konehuoneesta tulpanjohtoja seuraamalla.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

mrahunen kirjoitti:Onko tosiaan niin ettei tänäpäivänä edes tiedetä mikä on virranjakaja. Minun autoilun alkuaikoina se oli niitä perus asioita. Löytyy konehuoneesta tulpanjohtoja seuraamalla.
Maailma sattuu nyt vain jakautumaan kahteen eri ihmisryhmään: niihin, jotka tietävät autoista enemmän ja ja niihin, jotka eivät niistä tiedä.

Sen takia mm.korjaajilla on töitä tässä maailmassa. Ethän sinäkään ole näitä asioita oppinut, ellei joku ole opettanut. Vai...?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Niin, Mrahunen, on pakko nokittaa.

Etkö tiedä, mikä on yhdyssana? :D
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ja katsoi mistä P....leen kirjasta tahansa niin se on virranjakaja.Oli sitten kyseessä alan oppikirja tai ihan mikä vaan.(Melkeen katkes verisuoni päästä :wink: )
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee :)

Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
Olet näköjään Mersumies Pask...ko sinua neuvomaan. Katsele tulpanjohtojen yhteenliittymää. Ehkä löydät jotain.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ere, huomioonottaen Sinun autotekniikan tuntemuksesi neuvoisin että ÄLÄ :shock: ota niitä tulpanjohtoja irti siitä kannesta, tai me emme saa enää autettua Sinua netin välityksellä niin, että saisit ässäsi käyntiin talviseisonnan ajaksi. :( ( :D )

Tai jos otat niin merkitse aika perusteellisesti ja yksiselitteisesti mihin kohtaan mikin johto kuuluu. :D
wiimax.fi
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Niin, jos vanhasta virranjakajan kannesta johtoja alkaa repelemään irti, niin ensiksi laitetaan uusi kansi siihen viereen oikeaan asentoon (mahdollisia koloja/kohoumia sisäreunassa) ja sen jälkeen johdot siirretään yksi kerrallaan vanhasta kannesta uuteen VASTAAVIIN kohtiin. Näin ei mene sytkä sekaisin.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

itse pesin tänään omasta ässästä konehuonetta pienellä määrällä vettä ja jonkin sortin pyyhkeillä. tunnin verran se nyki sen jälkeen matalilla kierroksilla eikä tahtonut kiihtyä kunnolla, sen jälkeen vika poistuikin täysin, uskoisin että tulpanhattujen sisään meni kosteutta. että sitä sattuu :wink:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

soininen kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee :)

Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
Olet näköjään Mersumies Pask...ko sinua neuvomaan. Katsele tulpanjohtojen yhteenliittymää. Ehkä löydät jotain.
Näitä on aina kiva lukea.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

joko ere kävi ostamaan VIRRANJAOITTIMEN :lol: kannen...?

ps...niinku tiileri sano, ole sitten tosiaan tarkkana ettet "sotke" niitä tulpanjohtoja
ihan ristiin....saattaa lähtä vaikka äänenvaimentajista sisukset liikkeelle...ja tulla jarrutusjälki kalsareihin :lol: :shock:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Enpä ole käynyt ostamaan viel.

Pitännee katsoa, siirtääkö remppaa keväälle, kun kerran tällä ei nyt ajettua tule. Pääasia, että vika löytyi.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin