w126 tyhjäkäynti takkuili - vika ehkä löytyi
w126 tyhjäkäynti takkuili - vika ehkä löytyi
PÄIVITETTY
Löytyi ehkä se mahdollinen vika.
Aukaisin sen päällykannen ja siinä virranjakajan kannessa oli oikeanpuoleisen ruuvin päällä n. sentin pituinen halkeama, ei kovin laaja, sellainen kuitenkin, että uskon siitä kosteuden päässeen läpi.
En saanut kantta irti (tuulettimen propelli hankalasti tiellä), mutta aukaisin ruuvit ja tuijailin taskulampulla sisälle ja siellä oli vähän hapettumaakin.
Pitää varmaan tilata osat, mutta mitenkäs sen kannen saa pois? Propelli on pahasti tiellä, eikä kansi lähtenyt nätisti ylöspäin nostamalla. Pitääkö ottaa tulpanjohdot myös irti, ennen kannen nostamista? Tuntuivat olevan aika tiukassa...
Entä miten venttiilikopasta saa sen sivuliuskan pois, jonka alla tulpanjohdot menee? Tuntui lähtevät aluksi ihan hyivn, mutta jämähti puolessa välissä kiinni, eikä lähtenyt, vaikka pikkuisen repikin.
Löytyi ehkä se mahdollinen vika.
Aukaisin sen päällykannen ja siinä virranjakajan kannessa oli oikeanpuoleisen ruuvin päällä n. sentin pituinen halkeama, ei kovin laaja, sellainen kuitenkin, että uskon siitä kosteuden päässeen läpi.
En saanut kantta irti (tuulettimen propelli hankalasti tiellä), mutta aukaisin ruuvit ja tuijailin taskulampulla sisälle ja siellä oli vähän hapettumaakin.
Pitää varmaan tilata osat, mutta mitenkäs sen kannen saa pois? Propelli on pahasti tiellä, eikä kansi lähtenyt nätisti ylöspäin nostamalla. Pitääkö ottaa tulpanjohdot myös irti, ennen kannen nostamista? Tuntuivat olevan aika tiukassa...
Entä miten venttiilikopasta saa sen sivuliuskan pois, jonka alla tulpanjohdot menee? Tuntui lähtevät aluksi ihan hyivn, mutta jämähti puolessa välissä kiinni, eikä lähtenyt, vaikka pikkuisen repikin.
Viimeksi muokannut Ere866, La 29.10.2005 14:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Ei luulis tulevan noin lyhyellä seisottamisella kondensiovettä hirveemmin...siis bensan sekaan...voisi olla ihan kosteutta/kulumaa virranjakajan kannessa...
Ihan mielenkiinnosta oletko muuten ajanut tuolla vielä yhtään kaasu pohjassa kiihdytyksiä?
Ihan mielenkiinnosta oletko muuten ajanut tuolla vielä yhtään kaasu pohjassa kiihdytyksiä?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No selviää ainakin sytytysosien ja suuttimien ym. kunto jos puhtaasti vetää eli ei nyi tai muuta. Noi oireethan kuulosti myös siltä että ei saanut bensaa...eli bensansuodatin tai -pumppu temppuilee...tosin outoa jos hetki sitten ajossa toimi ok.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Yhdyn edelliseen puhujaan tai pikemminkin mielipiteeseen tarjoten vastaukseksi virranjakorasiaa. Kovasti ailahtelevat lämpötilat sekä kosteus tekevät jakajalle ihmeitä... Oli samanlainen vesivellikelin keskittymä, kun aikoinaan omaa rottosta hain.
Kaksi viikkoa auto oli seisokissa käynnistämättä, toki suojassa. Silti ei suostunut edes starttaamaan kunnolla, vasta CRC-kylvyn jälkeen. No, oli se jakajankansi hiushalki ja imi ulkoilman vaikutteita itseensä. Uusien osien jälkeen ei sitten kosteuskummituksia ollutkaan.
Tsekkaa se nyt ensin, on kaikkein helpoin ja halvinkin paikka aloittaa häiriönmetsästys.
Kaksi viikkoa auto oli seisokissa käynnistämättä, toki suojassa. Silti ei suostunut edes starttaamaan kunnolla, vasta CRC-kylvyn jälkeen. No, oli se jakajankansi hiushalki ja imi ulkoilman vaikutteita itseensä. Uusien osien jälkeen ei sitten kosteuskummituksia ollutkaan.
Tsekkaa se nyt ensin, on kaikkein helpoin ja halvinkin paikka aloittaa häiriönmetsästys.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Nokka-akselin etupäässähän se. Ota konehuone auki, huomaat että venttilikopan maskinpuoleisessa päässä on hiukan erillinen musta muovikuuppa. Se lähtee melkein nostamalla irti, sen alla on jakaja. Kannen irrotuksessa tarvitaan kuusiokoloavain -- kokoa en muista, mutta eiköhän se normi sarjasta löydy. Jos on tullut tuota harrastajagynekologiaa harjoitettua, siitä on etua --jakaja ei nyt ihan ylettömän avarassa paikassa ole.Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee
Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kostealla, vaihtelevalla kelillä ne sähkövehkeet tuntuu tekevän mitä tykkää, vaikka olis kuinka paljon uutta osaa pellin alla ja ajelis säännöllisesti joka päivä. Tässä syksylläkin kävi kerran sillain että kone ei meinannut käydä millään ilveellä vaikka se oli vielä 5 minuuttia takaperin toiminut ihan normaalisti. Hädintuskin lähti käymään ja kotio sai ajettu erinäisellä määrällä pyttyjä ja kaasu lähestulkoon pohjassa. Avasin ja putsasin virranjakajan; ei ollut likaa eikä silminnähtävää kosteutta mutta sen jälkeen alkoi toimimaan ihan normaalisti eikä ole taas muutamaan kuukauteen kenkkuillut.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Useimmiten näissä asioissa on vikaa jossain suuttimessa. Niitähän on 6kpl
ja yksikin viallinen vetää pannun rikkaalle = leviää koko imusarjaan. Voit kokeilla Forte injection system cleaneria, mutta apu on väliaikainen jos ollenkaan. Vaihda suosiolla KAIKKI suuttimet jos vikaa ei löydy virtapuolelta.
ja yksikin viallinen vetää pannun rikkaalle = leviää koko imusarjaan. Voit kokeilla Forte injection system cleaneria, mutta apu on väliaikainen jos ollenkaan. Vaihda suosiolla KAIKKI suuttimet jos vikaa ei löydy virtapuolelta.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Ei voi kuin yhtyä näihin edellisiin puhujiin... siis virranjaoittimesta kyse ilmeisimmin (suomenkielessä -ja -päätteinen viittaisi tässä tapauksessa elolliseen henkilöön mitä virranjaoitin ei ole, vrt. lataaja/laturi).
Toisaalta mahdollista olisi myöskin lämpöjen seilatessa mahdollista, minimaalinen seossuhteen muuttuminen, sitä kautta myös kierrosluvun heittely, ei lainkaan harvinaista K- ja KE-jeteissä, tilanteet muuttuu hienoisesti jatkuvasti, tekijöitä on niin paljon.
Tuskin aiheuttaa sen enempiä toimenpiteitä ruiskurintamalla.
Toisaalta mahdollista olisi myöskin lämpöjen seilatessa mahdollista, minimaalinen seossuhteen muuttuminen, sitä kautta myös kierrosluvun heittely, ei lainkaan harvinaista K- ja KE-jeteissä, tilanteet muuttuu hienoisesti jatkuvasti, tekijöitä on niin paljon.
Tuskin aiheuttaa sen enempiä toimenpiteitä ruiskurintamalla.
virranjakaja tai virranjaoitin what ever....
Onko Raul kenties lingvistiikan ammatti-ihmisiä, vai muuten vaan laudatur luokan kirjoittaja.?.
marssi ere varaosa liikkeeseen ja tilaa jakaja\jaotin...eiköhän ne molemmat ilmaisut ymmärrä
tilaa samalla myös se kannen alla oleva pyörija\lähetyssaarnaaja...
hintaa noille tulee about 100egee...
Onko Raul kenties lingvistiikan ammatti-ihmisiä, vai muuten vaan laudatur luokan kirjoittaja.?.
marssi ere varaosa liikkeeseen ja tilaa jakaja\jaotin...eiköhän ne molemmat ilmaisut ymmärrä
tilaa samalla myös se kannen alla oleva pyörija\lähetyssaarnaaja...
hintaa noille tulee about 100egee...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Niin, tai riittäähän se pelkää jakajan/jaottimen uusi kansikin...stanger kirjoitti: marssi ere varaosa liikkeeseen ja tilaa jakaja\jaotin...eiköhän ne molemmat ilmaisut ymmärrä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus .stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin what ever.....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ehkä siellä on myös vapaamielinen ilmansuodattaja? Sama henkilö voi hoidella myös vaihteensiirtäjänKaapo kirjoitti:Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus .stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin what ever.....
Aika pahan laitoit. Pitänee lähteä ajelemaan umpimähkään ympäri lääniä ja selvittämään arvoitusta.Kaapo kirjoitti:Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus .stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin what ever.....
Jaha, on taasen perjantai....vai miten se Lasse Mårtenson nyt lauloikaan.raul kirjoitti:Ehkä siellä on myös vapaamielinen ilmansuodattaja? Sama henkilö voi hoidella myös vaihteensiirtäjänKaapo kirjoitti:Tiedän itäisessä Suomessa yhden V8-Ässän, jossa on KE-jetti, mutta myös kaasuttaja. Miten tämä on mahdollista, kuuluu perjantain arvoitus .stanger kirjoitti:virranjakaja tai virranjaoitin what ever.....
Tuli vaan mieleen...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Maailma sattuu nyt vain jakautumaan kahteen eri ihmisryhmään: niihin, jotka tietävät autoista enemmän ja ja niihin, jotka eivät niistä tiedä.mrahunen kirjoitti:Onko tosiaan niin ettei tänäpäivänä edes tiedetä mikä on virranjakaja. Minun autoilun alkuaikoina se oli niitä perus asioita. Löytyy konehuoneesta tulpanjohtoja seuraamalla.
Sen takia mm.korjaajilla on töitä tässä maailmassa. Ethän sinäkään ole näitä asioita oppinut, ellei joku ole opettanut. Vai...?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Olet näköjään Mersumies Pask...ko sinua neuvomaan. Katsele tulpanjohtojen yhteenliittymää. Ehkä löydät jotain.Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee
Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Ere, huomioonottaen Sinun autotekniikan tuntemuksesi neuvoisin että ÄLÄ ota niitä tulpanjohtoja irti siitä kannesta, tai me emme saa enää autettua Sinua netin välityksellä niin, että saisit ässäsi käyntiin talviseisonnan ajaksi. ( )
Tai jos otat niin merkitse aika perusteellisesti ja yksiselitteisesti mihin kohtaan mikin johto kuuluu.
Tai jos otat niin merkitse aika perusteellisesti ja yksiselitteisesti mihin kohtaan mikin johto kuuluu.
wiimax.fi
Niin, jos vanhasta virranjakajan kannesta johtoja alkaa repelemään irti, niin ensiksi laitetaan uusi kansi siihen viereen oikeaan asentoon (mahdollisia koloja/kohoumia sisäreunassa) ja sen jälkeen johdot siirretään yksi kerrallaan vanhasta kannesta uuteen VASTAAVIIN kohtiin. Näin ei mene sytkä sekaisin.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
itse pesin tänään omasta ässästä konehuonetta pienellä määrällä vettä ja jonkin sortin pyyhkeillä. tunnin verran se nyki sen jälkeen matalilla kierroksilla eikä tahtonut kiihtyä kunnolla, sen jälkeen vika poistuikin täysin, uskoisin että tulpanhattujen sisään meni kosteutta. että sitä sattuu
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Näitä on aina kiva lukea.soininen kirjoitti:Olet näköjään Mersumies Pask...ko sinua neuvomaan. Katsele tulpanjohtojen yhteenliittymää. Ehkä löydät jotain.Ere866 kirjoitti:Kertokaap nyt hyvät ihmiset, missä virranjakasa sijaitsee
Tässä ollaan lukiopohjalta liikenteessä. Tunnistan ässän koneesta vasta hyvin vähän osia.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
joko ere kävi ostamaan VIRRANJAOITTIMEN kannen...?
ps...niinku tiileri sano, ole sitten tosiaan tarkkana ettet "sotke" niitä tulpanjohtoja
ihan ristiin....saattaa lähtä vaikka äänenvaimentajista sisukset liikkeelle...ja tulla jarrutusjälki kalsareihin
ps...niinku tiileri sano, ole sitten tosiaan tarkkana ettet "sotke" niitä tulpanjohtoja
ihan ristiin....saattaa lähtä vaikka äänenvaimentajista sisukset liikkeelle...ja tulla jarrutusjälki kalsareihin
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"