elikkä mulla paloi koetulun oikees ala reunas toi ASD häiriö valo...otin akun kengän irti ja laitoin hetkenpäästä takas niin sammu....parin päivän päästä sytty taas....tein saman uudelleen.....missä vika ku se aina syttyy.....???? öljyä on säiliös ja se ihmeen joku jarru tunnistin juttu on uus.....ei oo sekään rikki...???????????
pelimies888 kirjoitti:elikkä mulla paloi koetulun oikees ala reunas toi ASD häiriö valo...otin akun kengän irti ja laitoin hetkenpäästä takas niin sammu....parin päivän päästä sytty taas....tein saman uudelleen.....missä vika ku se aina syttyy.....???? öljyä on säiliös ja se ihmeen joku jarru tunnistin juttu on uus.....ei oo sekään rikki...???????????
Mulla kyseinen valo palaa kans eli ASD. Joku täällä nevoi, et yhdistä numerot 1-5 akun vieressä olevista pikkunavoista. Teinkin näin, mutta valo ensin vilkutti kolmesti jonka jälkeen alkoi palaa taas yhtäjaksoisesti
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
joo muaki neuvottiin mutta kävi niinku sullaki... ja neuvottiin tarkistaan se jarru homma... ja sielä on nyt uus... pitäis saada selville miks se palaa...ja korjata se ettei pala enää!!!!!!!!
pelimies888 kirjoitti:joo muaki neuvottiin mutta kävi niinku sullaki... ja neuvottiin tarkistaan se jarru homma... ja sielä on nyt uus... pitäis saada selville miks se palaa...ja korjata se ettei pala enää!!!!!!!!
kÄSITTÄÄkseni se on lukkoperän valo, eli jos takarenkaat pyörii 25km/h nopeampaa, kuin eturenkaaat, niin lukko kytkeytyy. Valon palaminen kai voi johtua, jos perässä on jotain ongelmaa, Ei oo ollut vielä niin liukkata keleä, et ois voi nyt testata, alkaako tulla kahta viivaaa pitkään sudittaessa. Olen kyllä kuullut et vaikka perän öljyt on kunnossa, mutta jos siellä on painehäviöitä, niin valo voi palaa tästä syystä... tämä on kyllä ihan mutu tietoa, ois kiva tietää itssekin, mistä valon palaminen johtuu
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Jos ASD-valo palaa, on järjestelmässä jotain häiriötä. Haulla löytyy aika paljon tietoa ASD-vioista. Haulla löytyy myös tieto, mitä eri vilkahdusten määrä tarkoittaa yhdistettäessä testipistokkeen navat.
Jos auton nopeus on alle 25 km/h (muistaakseni), ja takarenkaat lyö sutia, kytkeytyy 100% lukko päälle. Samalla huutomerkkivalo nopeusmittarissa syttyy. Yli rajanopeuden 100% lukko ei kytkeydy, mutta huutomerkkivalo varoittaa luistosta. Vaikka ASD ei toimisikaan, auto piirtää mustaa viivaa molemmilla renkailla, koska perässä on silti 30% kitkalukko.