SRS-valo ei pala ->Vika löytyi, toimii!
SRS-valo ei pala ->Vika löytyi, toimii!
Eli tuota CE:tä tutkiessani huomasin ettei airbagin valo pala ollenkaan...
Repsikan jalkatilassa oli punainen liitin irroitettuna, mutta mitään vaikutusta asiaan ei ollut vaikka sen laitoin kiinnikkin. Mikähän ko. liitin on, kun ei tuntunut olevan mitään merkitystä mihinkään?
Mistäpä ruveta vikaa etsimään, tuollaisesta aatamin aikaisesta airbag systeemistä?
Repsikan jalkatilassa oli punainen liitin irroitettuna, mutta mitään vaikutusta asiaan ei ollut vaikka sen laitoin kiinnikkin. Mikähän ko. liitin on, kun ei tuntunut olevan mitään merkitystä mihinkään?
Mistäpä ruveta vikaa etsimään, tuollaisesta aatamin aikaisesta airbag systeemistä?
Viimeksi muokannut Jyppe, Ke 09.11.2005 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Vikana saattaa olla jo helppokin, koska ei pala ollenkaan. Yleensä palaa aina, kun jotain rikki.
Joten kaikki liitokset läpi ja katsomaan mihin jää sähkö, kun ei kerta ollenkaan syty. Jos kaikki boksit ja vermeet puuttuu, niin silloin pitäisi palaa kokoajan.
Yksi boksi on lisäksi mankan takana, sieltä johdoa irti ja takaisin voi auttaa, mutta ei kyllä vaikuta sellaiselta vialta.
Joten kaikki liitokset läpi ja katsomaan mihin jää sähkö, kun ei kerta ollenkaan syty. Jos kaikki boksit ja vermeet puuttuu, niin silloin pitäisi palaa kokoajan.
Yksi boksi on lisäksi mankan takana, sieltä johdoa irti ja takaisin voi auttaa, mutta ei kyllä vaikuta sellaiselta vialta.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: SRS-valo ei pala
Joko olet tarkistanut, onko ilmapussukan merkkivalo ehjä?Jyppe kirjoitti:Mistäpä ruveta vikaa etsimään, tuollaisesta aatamin aikaisesta airbag systeemistä?
t.
Risto
E500 – 211.070
Mulla oli lamppu kokonaan poistettu ilmeisesti jonkun olemattoman vian vuoksi joka oli mulla nollaantunut jonkun akunkengän irroittamisen tai vast avulla. Lamppu paikoilleen ja ei mitään vikaa.
Kokeileppa samaa, jos lamppu sitten palaa koko ajan, siihenkin löytyy toinen toistaan kummallisempia nollauskeinoja
Niitä en kylläkään muista...
Kokeileppa samaa, jos lamppu sitten palaa koko ajan, siihenkin löytyy toinen toistaan kummallisempia nollauskeinoja

Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.
Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.
Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Bagin vikakoodeihin ei taida kotikonstein käsiksi päästä.Jyppe kirjoitti:Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.
Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.juha kirjoitti:Bagin vikakoodeihin ei taida kotikonstein käsiksi päästä.Jyppe kirjoitti:Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.
Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Onhan sitä varmaan käännelty ja väännelty, mutta polttimo sieltä tosiaan puuttui, joten vika on ollut varmaan aikaisemminkin jo .PT kirjoitti: Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.
Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Niinpä, eipä niitä muuten irroteltaisi..Jyppe kirjoitti:Onhan sitä varmaan käännelty ja väännelty, mutta polttimo sieltä tosiaan puuttui, joten vika on ollut varmaan aikaisemminkin jo .PT kirjoitti: Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.
Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Valo ei kuittaannu vaikka vika tulisikin korjattua, vaan vaatii nollauksen?
Onko mersulla mitään home_edition_ohjelmaa, niinkuin esim VAG-konsernin autoihin saatavilla oleva VAG-COM?
Onko mersulla mitään home_edition_ohjelmaa, niinkuin esim VAG-konsernin autoihin saatavilla oleva VAG-COM?
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Se piuha on ilmeisesti turvavyönkiristimelle. Omassa kärryssäni toinen liittimen johdoista irtipoikki ja sitten joku oli irrottanut polttimon kun ei ollut viitsinyt etsiä vikaa.
Lamppu paikalleen -> jäi palamaan jatkuvasti. Akunkenkä irti, piuha kuntoon -> valo toimi niinkuin kuuluukin. Ei siis välttämätta tarvitse nollata huollossa kaikissa tapauksissa.
Ehkä kävi vain munkki. Ja auto siis -93-mallin S124.
Lamppu paikalleen -> jäi palamaan jatkuvasti. Akunkenkä irti, piuha kuntoon -> valo toimi niinkuin kuuluukin. Ei siis välttämätta tarvitse nollata huollossa kaikissa tapauksissa.
Ehkä kävi vain munkki. Ja auto siis -93-mallin S124.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Jeah, tänään tuli rassattua sitä piuhaa ja vähän kaikkea muutakin.
Mikä tärkeintä, nyt pelaa systeemit niinkuin pitääkin... SRS-valo palaa ~2sekuntia ja sammuu. \o/
Mikä tärkeintä, nyt pelaa systeemit niinkuin pitääkin... SRS-valo palaa ~2sekuntia ja sammuu. \o/

Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
juu, meil palaa kans ku käytettiin mittariston liittimiä irti. On tuohon vissiinki ohjeet jossain tuon ite nollaamiseen, tarvii kytkimen ja ledin muistaakseni..
huomen aamulla selvinnee kun käy koneen peräs kuittauksessa, samalla voin kysästä tuota liittimen paikkaa..
huomen aamulla selvinnee kun käy koneen peräs kuittauksessa, samalla voin kysästä tuota liittimen paikkaa..

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi