SRS-valo ei pala ->Vika löytyi, toimii!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

SRS-valo ei pala ->Vika löytyi, toimii!

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Eli tuota CE:tä tutkiessani huomasin ettei airbagin valo pala ollenkaan...
Repsikan jalkatilassa oli punainen liitin irroitettuna, mutta mitään vaikutusta asiaan ei ollut vaikka sen laitoin kiinnikkin. Mikähän ko. liitin on, kun ei tuntunut olevan mitään merkitystä mihinkään?

Mistäpä ruveta vikaa etsimään, tuollaisesta aatamin aikaisesta airbag systeemistä?
Viimeksi muokannut Jyppe, Ke 09.11.2005 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Vikana saattaa olla jo helppokin, koska ei pala ollenkaan. Yleensä palaa aina, kun jotain rikki.

Joten kaikki liitokset läpi ja katsomaan mihin jää sähkö, kun ei kerta ollenkaan syty. Jos kaikki boksit ja vermeet puuttuu, niin silloin pitäisi palaa kokoajan.

Yksi boksi on lisäksi mankan takana, sieltä johdoa irti ja takaisin voi auttaa, mutta ei kyllä vaikuta sellaiselta vialta.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: SRS-valo ei pala

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jyppe kirjoitti:Mistäpä ruveta vikaa etsimään, tuollaisesta aatamin aikaisesta airbag systeemistä?
Joko olet tarkistanut, onko ilmapussukan merkkivalo ehjä?

t.
Risto
E500 – 211.070
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

merkkivalo ei pala ollenkaan? liekkö polttimo mittaristossa ehjä/paikallaan ?
jobbari irroittanut sen kun ei ole viitsinyt laittaa kuntoon =)
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla oli lamppu kokonaan poistettu ilmeisesti jonkun olemattoman vian vuoksi joka oli mulla nollaantunut jonkun akunkengän irroittamisen tai vast avulla. Lamppu paikoilleen ja ei mitään vikaa.

Kokeileppa samaa, jos lamppu sitten palaa koko ajan, siihenkin löytyy toinen toistaan kummallisempia nollauskeinoja :roll: Niitä en kylläkään muista...
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.

Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Jyppe kirjoitti:Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.

Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Bagin vikakoodeihin ei taida kotikonstein käsiksi päästä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

juha kirjoitti:
Jyppe kirjoitti:Noniin... asiaa hiukan taas tutkittu. Lamppu puuttui-> uusi tilalle joka palaa kokoajan, eli jotain vikaa siis. Liitintä repsikan jalkatilassa en jaksanut enää tänään rassata, voisikohan se olla bägeiin liittyvä?
Huomenissa voisi kaivella taas sen sieltä maton alta esiin.
Akku tulee irroitettua joka ilta, kun en vielä uskalla jostain syystä jättää napoja kiinni, kun jokapaikkaan on rassattu.

Vikakoodeja on ilmeisesti luettavissa myös kotikonstein, mutta miten?
Bagin vikakoodeihin ei taida kotikonstein käsiksi päästä.
Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.

Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

PT kirjoitti: Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.

Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
Onhan sitä varmaan käännelty ja väännelty, mutta polttimo sieltä tosiaan puuttui, joten vika on ollut varmaan aikaisemminkin jo .
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jyppe kirjoitti:
PT kirjoitti: Joo ei ollut kotikonstein luettavissa. En ainakaan muista ohjeissa olleen.

Veholle, jossa kattovat nopeasti missä vikaa. Autohan on ollut purettuna ja jossain vaiheessa ilman akkua? Onkohan joku kääntänyt ilman akkua avaimen virta-asentoon, silloin jää ainakin vika päälle. Lisäksi voi olla monen monta muuta mukavaa vikaa, mutta voi helposti olla ihan harmiton.
Onhan sitä varmaan käännelty ja väännelty, mutta polttimo sieltä tosiaan puuttui, joten vika on ollut varmaan aikaisemminkin jo .
Niinpä, eipä niitä muuten irroteltaisi..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Valo ei kuittaannu vaikka vika tulisikin korjattua, vaan vaatii nollauksen?

Onko mersulla mitään home_edition_ohjelmaa, niinkuin esim VAG-konsernin autoihin saatavilla oleva VAG-COM?
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Se piuha on ilmeisesti turvavyönkiristimelle. Omassa kärryssäni toinen liittimen johdoista irtipoikki ja sitten joku oli irrottanut polttimon kun ei ollut viitsinyt etsiä vikaa.

Lamppu paikalleen -> jäi palamaan jatkuvasti. Akunkenkä irti, piuha kuntoon -> valo toimi niinkuin kuuluukin. Ei siis välttämätta tarvitse nollata huollossa kaikissa tapauksissa.

Ehkä kävi vain munkki. Ja auto siis -93-mallin S124.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Jeah, tänään tuli rassattua sitä piuhaa ja vähän kaikkea muutakin.
Mikä tärkeintä, nyt pelaa systeemit niinkuin pitääkin... SRS-valo palaa ~2sekuntia ja sammuu. \o/ :wink:
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Mistä tarkalleen tuon SRS-turvavyöpiuhan löytää ?
Voisin itsekin tarkistaa piuhan, kun tuo SRS-valo palaa.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

juu, meil palaa kans ku käytettiin mittariston liittimiä irti. On tuohon vissiinki ohjeet jossain tuon ite nollaamiseen, tarvii kytkimen ja ledin muistaakseni..

huomen aamulla selvinnee kun käy koneen peräs kuittauksessa, samalla voin kysästä tuota liittimen paikkaa.. :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Mistä tarkalleen tuon SRS-turvavyöpiuhan löytää ?
Voisin itsekin tarkistaa piuhan, kun tuo SRS-valo palaa.
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Kiristimien piuha (tai siis liitin) on kiinni etupenkeissa olevissa kiinnikkeissa etureunassa. Varia en muista 100%, mutta veikkaan punaista.

Minulta oli toinen kuskin kahdesta piuhasta irtipoikki. Johtimet ovat kiinni juottamalla.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

tuli tossa purettua tommonen penkki ja kyllähän siellä ainakin punainen liitin oli penkin etureunassa, eli se on luultavasti se mitä haetaan.
Vastaa Viestiin