C200cdi -2000 Matkamittarin ledeistä puolet pimeänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Mikko M-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 13.11.2005 00:45
Paikkakunta: Varkaus

C200cdi -2000 Matkamittarin ledeistä puolet pimeänä

Viesti Kirjoittaja -Mikko M- »

Hei!

Siinähän se otsikossa tulikin. Niin matkamittarin kuin lämpömittarinkin ledeistä on n. puolet pimeänä, eikä lukemista ota selvää. Voikos vian korjata? Merkkihuolto sanoi tietenkin että ei voi korjata, osta mittari 700e:lla. Joku bemarin mittareihin erikoistunut kaveri ystävällisesti kertoi jostain lukeneensa että Saksassa niitä korjataan, ja lupasi tarvittaessa katsoa mihin hän pystyy. Mutta samalla korosti, että jos löytyy joku joka oikeasti juuri Mersun mittarista tietää, niin lähetä mielummin hänelle.

Mitenkäs on, mersutietäjät, olisikos jollakin antaa yhteystietoja noita korjaaviin yrityksiin?

Kovasti kiitoksia jo etukäteen!

t: Mikko Mustonen

Ps. Kuinkahan tuon mittariston saa irti, kun missään ei näy ruuvin ruuvia..?
Edullista pakettiauto- ja muuttolaatikkovuokrausta: www.a1ajoneuvopalvelut.com
-Mikko M-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 13.11.2005 00:45
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja -Mikko M- »

Haku-toiminnolla löytyikin tuo mittariston irrotus helposti. Tuolta sai semmoisen kuvan että Suomen rajojen sisäpuolella ei kukaan ollu vielä mittaristoa korjannut. Jos joku osaa, tai edes luulee osaavansa, niin laittakaahan ne yhteystiedot, kiitos

-Mikko-
Edullista pakettiauto- ja muuttolaatikkovuokrausta: www.a1ajoneuvopalvelut.com
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

[quote] Tervehdys! Omassani C220 CDI oli taannoin samantyyppinen ongelma :roll: Siitä olivat kaikki matkamittarin/ osamatkamittarin palkit pimeinä 8) Irroitin mittariston seuraavasti. Ratin alapuolelta suojamuovi irti ja mittaristoa kädellä takaa työntäen miittaristo irti :o Pistokkeet 2kpl mittariston takaa irti ja mittaristo ratin takaa käsille. Mittariston takaa löytyy useita polttimoita, joita saa kaikista autotarv. liikkeistä :?: Vaihdoin sillä kertaa vain matkamittarin takana olevan lampun,hinta 700€uron sijasta oli 50senttiä :D Toimii hyvin vieläkin :lol:
-Mikko M-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 13.11.2005 00:45
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja -Mikko M- »

Moi.

Kiitoksia vinkistä. Pelkään vain että tuo toimii ainoastaan silloin jos koko keksintö on pimeänä. Mun logiikan mukaan tuon ei luulisi auttavan tilanteessa jossa osa ledeistä toimii, koska silloinhan taustalamppu ilmeisesti palaa.

Mutta täytyy nyt ilman muuta katsoa että tuo valo on kunnossa.

-Mikko-
Edullista pakettiauto- ja muuttolaatikkovuokrausta: www.a1ajoneuvopalvelut.com
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Ei vehon organisaatio ainakaan minulle korjanneet vaan myivät uuden mittariston 605 eurolla. Se tosin meni vaihtoautotakuuseen, muuten olis saanut olla pimeänä...
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

-Mikko M- kirjoitti:...tai edes luulee osaavansa, niin laittakaahan ne yhteystiedot...
Jos vika ei ole itse nestekidenäytössä (siis suljettu lasi-osa) niin, voisin yrittää korjata. Työpöydälle pitäisi vain saada mittariso ja sopiva johtosarja joka simuloi auton perustoiminnot, ainakin sen verran että mittaristo saa sähköä, ja virrat päällä/kuljattajanovi auki. Vikakoodeja tulisi kyllä mittaristoon tällä menetelmällä (mm. puuttuva polttoaineanturin signaali, CAN virheitä jne.), mutta niitähän saa pois.

Testerillä saa mittariston (ainakin mun oma vm. 1996) sitten test-tilaan missä kaikki segmentit ovat ON. Tämä on ilmeisesti parasta tehdä mittari kiinni auton omassa johtosarjassa.

Tosin nyt ei oo aikaa (työmatkoja jne. pomon työ-juttuja , :x) mutta ehkä tammi-helmikuussa...
Avatar
maxy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.11.2004 20:35
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maxy »

Itsellä sama ongelma, "palkkeja" pimeenä! Kertokaa kuinka korjaus onnistuu niin täältä tulee lisää töitä, korvausta vastaan totta kai!

T: Maxy
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

[quote="maxy"]Itsellä sama ongelma, "palkkeja" pimeenä! Kertokaa kuinka korjaus onnistuu niin täältä tulee lisää töitä, korvausta vastaan totta kai!

Liityn "työ jonoon" Sama vika uupuu matkamittarista välillä numeroita. Korjausta mielellään tuettaisiin!
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Finski kirjoitti:Liityn "työ jonoon".....
oho, taitaa olla yleinen vika. Pitää tosiaan katsoa jos siihen olisi suht helppo ratkaisu sitten kun (jos) on paremmin aikaa (tam-hel 2006).
JarmoL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Kyllä markkinarakoa löytyisi mittarikorjaajalle. Minullakin häviää pari palkkia lisää joka kuukausi ja alkaa olla jo aika vaikeaa saada lukemista selvää. Auto siis 202 -00.

Täällä puhuttiin kesällä aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... mittaristo

En ole laiskuuttani saanut autoa Jysille vieläkään toimitettua, mutta jos tarjous on edelleen voimassa, niin ehkä tässä jossain vaiheessa ehtii.

Kun en yhtään tunne tätä mittarin sielunelämää, en osaa sanoa onko seuraavasta BMW:n mittaristoa koskevasta linkistä mitään hyötyä.

http://koti.mbnet.fi/taskisa/pikselit.htm

Jarmo
lahra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 13.06.2004 18:52

Viesti Kirjoittaja lahra »

Ei onnistu korjaaminen, jos auto vm -00 ja uudempi. Vanhemmissa autoissa C ja E malleissa mittariston johtoliittimestä tieto on viety lcd-näyttöön polymeeripalalla, jonka puhdistus onnistuu kyllä esim. Palanderilla Tampereella ja miksei kotikeinoinkin Uudemmissa autoissa on käytetty nauhakaapelia, jossa ei ole liittimiä päässä, vaan on liimattu sähköä johtavalla liimalla printtille. Ongelmana on, että liima vanhenee ja johtavuus katkeaa. Tinaamalla saisi vielä korjattua johtoliittimen puolen, mutta mittarin puolen liitin tulee liimalla lcd-näytön lasilevylle. Omassa -00 C-mallissa oli vuosi sitten sama ongelma, jolloin perehdyin asiaan. Lopulta jouduin hankimaan uuden (tai se oli vaihto-osa vanha piti antaa mukana) mittarin Veholta. Mittarin vaihto vaatii testerissä käyntiä, että lähtee toimimaan.
Tässä taas oikein tyyppiesimerkki mitä turha nuukuus teettää, kaksi kunnon nauhakaapeliliitintä mittaristoon ei olisi valmistusvaihessa maksanut yhtään mitään, mutta teettää asiakkaalle kalliin laskun. Eikä siinä uudessakaan mittarissa oltu tuota rakenneta muutettu. Siis kolmen neljän vuoden välein kun uusii mittarin, niin lukemat ovat näkyvissä.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

lahra kirjoitti:...on liimattu sähköä johtavalla liimalla...
Paskempi juttu, muistatko yhtään sen liitoksen rasteri, eli miten tiheästi oli liitoksia? Sähköä johtavaa limaa saa kyllä kaupasta, mutta jos "liitin" on tiheä niin voi kyllä olla vaikeata/mahdotonta liimata.
lahra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 13.06.2004 18:52

Viesti Kirjoittaja lahra »

Kun saisit jostain risan mittariston voisit kokeilla. Ei se ihan mahdottoman pienellä rasterilla ole, mutta en ihan tarkkaan muista enää kun siitä on vuosi aikaa kun sen mittariston kanssa puuhastelin. Suoraan mittaristoa purkamalla ei liitintä vielä näe, vaan se vaatisi kolmen mittariyksikön juotosten irroituksen printiltä, ennenkuin mittaristo on palasina. Mökillä silloin viikonloppuna sen kanssa askartelin eikä ollut sopivia välineitä mukana.
Vastaa Viestiin