Turbon etuvalopolttimon vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Turbon etuvalopolttimon vaihto

Viesti Kirjoittaja Timope »

Mitenkäs on, kun 124 300 turbon oikea etuvalopolttimo paloi. On tosi ahdas väli saada lyhdystä se luukku auki. Pitääkö ottaa ilmanputsarin kotelo pois vai koko lyhty irti? Lähteekä se putsarin kotelo irti, kun ottaa ne kolme ruuvia irti siitä kotelon vierestä? Että tämmöistä
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Putsarin kotelo vaan pois. Kolme ruuvia sieltä alhaalta irti. 10 mm räikkähylsy jatkovarrella on tosi kätevä tuossa hommassa.

Suosittelen GE:n Megalight +60% -polttimoita. Hinta-laatusuhteeltaan parhaimmistoa omasta mielestäni. Tarvikeliikkeessä täälläpäin n. 13,80 e/pari. Minun käytössäni kestäneet yleensä noin vuoden.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lähtee helpommin putsarin irroituksen jälkeen mutta onnistuu jopa minun nakkisormilla pimeällä huoltoaseman pihalla irroittamatta putseria. Takakannen takaisinlaitto on tuolloin se haasteellisin vaihe.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

XUX63 kirjoitti:Lähtee helpommin putsarin irroituksen jälkeen mutta onnistuu jopa minun nakkisormilla pimeällä huoltoaseman pihalla irroittamatta putseria. Takakannen takaisinlaitto on tuolloin se haasteellisin vaihe.
Onnistuu kyllä putsaria irrottamatta, mutta turhaa tilaa ei oo viritellä sitä suojamuovia takasi.....

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Mitenkäs tuo TURBO liittyy lampun vaihtoon,meinaan vain jos joskus turbon hommais,vai pitäiskö pysyä vaan vaparissa.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

caddy66 kirjoitti:Mitenkäs tuo TURBO liittyy lampun vaihtoon,meinaan vain jos joskus turbon hommais,vai pitäiskö pysyä vaan vaparissa.TERE
Turbodieselissä (ja neliventtiilivapareissa) on ilmanputsarin kotelo eri paikassa kuin kaksiventtiilivapareissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Eli selvennykseksi vielä et se ilmaputsarin kotelo on heti oikean ajovaloumpion takana.
Ja ilmaa turbo ja moniventtiiliset modorit ottavat (vakiona) noista oikean etulokasuojan "kiduksien" kautta.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin