Taas eletään vuodenaikoja jolloin pakkasta on 5-10 astetta, mutta tie on märkä. Ennenvanhaan tälläistä ongelmaa ei ollut kun tieherrat eivät olleet tietoisia nykyisistä "litkuista".
Lähinnä heitän eetteriin, että kuinka olette varustautuneet kyseiseen ongelmaan? Kuinka vahvoja myrkkyjä on pesupöntössä, mitä ainetta ja onko joitain muita "jippoja" ja/tai keksintöjä???
Onko yleisesti tiedossa, että pesupöntön/ suuttimien lämmitys toimii kun takalasin lämmitys on kytkettynä?? Kuulin asiasta vasta muutamia viikkoja sitten kun sitä ei tietääkseni lue missään ohjekirjassa.
Josko löydettäisiin metodit ajaa rekan perässä hymyssä suin yllämainitun kelin sattuessa.
Huonosti meinaa näkyä
Ajankohtainen aihe on tämä. Hyvä niin.
Meikäläisellä on kyllä jokseenkin perstuntumalta sotkettuna vettä ja lasinpesuainetta, voi olla että joskus on melkein pelkkää pirtua ja joskus taas turhankin laimeaa seosta.
Merkkiuskollinen ei olla, yleensä kaappaisen pesuainepullon tankkaamisen yhteydessä mukaan huoltikalta, jos on pelko että kohta sitä taas tarvitsee lisäillä.
Asiasta viidenteen. Näkyvyyteen liittyen nämä mb:n - sinänsä mainiot - palaneen polttimon merkkivalo ja lasinpesunesteen merkkivalo voivat joskus olla kiusallisiakin. Pimeässä ajoa häiritsee nimittäin todella paljon, jos jompi kumpi em. valoista, tai jopa molemmat, palaa.
Mutta opettaahan se toisaalta pitämään valot ja vedet kunnossa...
Meikäläisellä on kyllä jokseenkin perstuntumalta sotkettuna vettä ja lasinpesuainetta, voi olla että joskus on melkein pelkkää pirtua ja joskus taas turhankin laimeaa seosta.
Merkkiuskollinen ei olla, yleensä kaappaisen pesuainepullon tankkaamisen yhteydessä mukaan huoltikalta, jos on pelko että kohta sitä taas tarvitsee lisäillä.
Asiasta viidenteen. Näkyvyyteen liittyen nämä mb:n - sinänsä mainiot - palaneen polttimon merkkivalo ja lasinpesunesteen merkkivalo voivat joskus olla kiusallisiakin. Pimeässä ajoa häiritsee nimittäin todella paljon, jos jompi kumpi em. valoista, tai jopa molemmat, palaa.

Mutta opettaahan se toisaalta pitämään valot ja vedet kunnossa...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Huonosti meinaa näkyä
Mitenkäs tuo on mahdollista?o728006 kirjoitti:Onko yleisesti tiedossa, että pesupöntön/ suuttimien lämmitys toimii kun takalasin lämmitys on kytkettynä?? Kuulin asiasta vasta muutamia viikkoja sitten kun sitä ei tietääkseni lue missään ohjekirjassa.
Kyllä ainakin meikäläisellä jäähdytysneste lämmittää tuota pesunestesäiliötä jatkuvasti.
Mutta vaikuttaako noiden lämmönsäätöpyörien asento jotain tuohon virtaamaan? Ei kai se neste meinaan kesällä lämpene, eller hur?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
Re: Huonosti meinaa näkyä
Öhöm..Pasi M. kirjoitti:Mitenkäs tuo on mahdollista?o728006 kirjoitti:Onko yleisesti tiedossa, että pesupöntön/ suuttimien lämmitys toimii kun takalasin lämmitys on kytkettynä?? Kuulin asiasta vasta muutamia viikkoja sitten kun sitä ei tietääkseni lue missään ohjekirjassa.
Kyllä ainakin meikäläisellä jäähdytysneste lämmittää tuota pesunestesäiliötä jatkuvasti.
Mutta vaikuttaako noiden lämmönsäätöpyörien asento jotain tuohon virtaamaan? Ei kai se neste meinaan kesällä lämpene, eller hur?
Niin, kyllähän siellä pesuvesimpäntössä kiertää putkien kautta jäähdytysneste.Täten pitää lämpimänä veden koko ajan...lämpöä moottorista.
o-numerosarja varmaan tarkottaa että pesuletkujen lämmitys ja pissapohan suuttimien lämmitys toimii takalasin lämppärin kanssa yhtaikaa.
Näin ainakin mun autossa.
200D -91, aiemmin 220D -77