W124 takakelkan kumityyny??
W124 takakelkan kumityyny??
Tulipahan hankittua 200D -85 ja hämmästys oli suunnaton kun renkaitten vaihdossa huomasin takapään pusla/nivel/tukivarsihässäkän. Mersuja kun ei ole ennen ollut.
Ensimmäisenä silmiin osui reilun sentin välys. Kyselisin nyt teiltä arvoisat asiantuntijat haittaako mitään vai jatkanko raakaa ajoa.
Sitten sepostus missä välys sitten voisi olla. Varaosasivuilta löysin tällaisen nimen kuin takakelkan kumityyny, paljon mahdollista että olisi juuri se ja etummainen niistä.
Tällä palstalla oli kertoiltu vaihto-ohjeita:
(Apurungon ja korin väliset puslat
on prässätty apurungossa oleviin lähes sylinterinmuotoisiin
pesiin ja ainakin etummaiset ovat erittäin
tiukassa. W201:ssa ovat etummaiset puslat hydrauliset ?
ja takimmaiset jäykemmät kokokumiset.)
Ymmärtääkseni kyseessä on juuri tämä etummainen pusla. Onko edes sama asia takakelkan kumityynyn kanssa?
Välystä siis noin sentti, kiiltävää metalli näkyy, joten systeemi liikkuu ja raapii metallin kirkkaaksi.
No jokatapauksessa itse kysymykset
- mitä vaihto maksaa ja mistä löydän Espoossa edullisen korjaajan?
- antaako olla vain kaikessa rauhassa eikä tee mitään?
- perä kolahtelee aikalailla, johtuukohan juuri tästä vai onko muutakin mätää?
Kiitokset vastauksista
Ensimmäisenä silmiin osui reilun sentin välys. Kyselisin nyt teiltä arvoisat asiantuntijat haittaako mitään vai jatkanko raakaa ajoa.
Sitten sepostus missä välys sitten voisi olla. Varaosasivuilta löysin tällaisen nimen kuin takakelkan kumityyny, paljon mahdollista että olisi juuri se ja etummainen niistä.
Tällä palstalla oli kertoiltu vaihto-ohjeita:
(Apurungon ja korin väliset puslat
on prässätty apurungossa oleviin lähes sylinterinmuotoisiin
pesiin ja ainakin etummaiset ovat erittäin
tiukassa. W201:ssa ovat etummaiset puslat hydrauliset ?
ja takimmaiset jäykemmät kokokumiset.)
Ymmärtääkseni kyseessä on juuri tämä etummainen pusla. Onko edes sama asia takakelkan kumityynyn kanssa?
Välystä siis noin sentti, kiiltävää metalli näkyy, joten systeemi liikkuu ja raapii metallin kirkkaaksi.
No jokatapauksessa itse kysymykset
- mitä vaihto maksaa ja mistä löydän Espoossa edullisen korjaajan?
- antaako olla vain kaikessa rauhassa eikä tee mitään?
- perä kolahtelee aikalailla, johtuukohan juuri tästä vai onko muutakin mätää?
Kiitokset vastauksista
Re: W124 takakelkan kumityyny??
siinähän kuuluu olla välystä, joten ei syytä huoleen. takakelkan tyynyt eivät ole hydraulisia.vexi kirjoitti:Tulipahan hankittua 200D -85 ja hämmästys oli suunnaton kun renkaitten vaihdossa huomasin takapään pusla/nivel/tukivarsihässäkän. Mersuja kun ei ole ennen ollut.
Ensimmäisenä silmiin osui reilun sentin välys. Kyselisin nyt teiltä arvoisat asiantuntijat haittaako mitään vai jatkanko raakaa ajoa.
Sitten sepostus missä välys sitten voisi olla. Varaosasivuilta löysin tällaisen nimen kuin takakelkan kumityyny, paljon mahdollista että olisi juuri se ja etummainen niistä.
Tällä palstalla oli kertoiltu vaihto-ohjeita:
(Apurungon ja korin väliset puslat
on prässätty apurungossa oleviin lähes sylinterinmuotoisiin
pesiin ja ainakin etummaiset ovat erittäin
tiukassa. W201:ssa ovat etummaiset puslat hydrauliset ?
ja takimmaiset jäykemmät kokokumiset.)
Ymmärtääkseni kyseessä on juuri tämä etummainen pusla. Onko edes sama asia takakelkan kumityynyn kanssa?
Välystä siis noin sentti, kiiltävää metalli näkyy, joten systeemi liikkuu ja raapii metallin kirkkaaksi.
No jokatapauksessa itse kysymykset
- mitä vaihto maksaa ja mistä löydän Espoossa edullisen korjaajan?
- antaako olla vain kaikessa rauhassa eikä tee mitään?
- perä kolahtelee aikalailla, johtuukohan juuri tästä vai onko muutakin mätää?
Kiitokset vastauksista
perän kolahtelu johtuu useimmiten juuri loppuun kuluneista puslista ja niistä tukitangoista.
eteen ja taakse KAIKKI uudet puslat ja tangot maksaa ~450€.
tottakai niitä voi erikseen vaihdella, jos eivät ole kaikki vaihtokunnossa.
omaan auton vaihdoin kaikki ne. :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
myös haulla lyötyy lisää

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Heitänpä tähän. Vaihdoin uuden takakelkan etummaisen puslan ja nyt kun lähtee liikkeelle/jarruttaa, niin kuuluu vaimea kolahdus. Ilmeisesti laitoin paketissa olevan "prikan" väärin päin, mutta jos sen olisi laittanut toisinpäin, niin olisi jäänyt tosi iso rako. Kysymys kuuluukin, että miten se pultti pitää kiristää. Onko sen pultin tarkoitus jotenkin kiristää tota kumia? Koittakaahan joku ymmärtää kysymys 

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Joo mahollisesti finaalissa on jos auto on tasasella alustalla
ja rako on ummessa. Jos auto on mäessä kässäri päällä niin
sillonhan se voi olla ummessa vaikka olis ehjä. Myoskin jos
helan keskiholkki on silminnähtävän paljon epäkeskeisesti apurungon
reikään nähden ( alapuolelta katottuna ) varsinkin auton pituussuunnassa
niin on syytä olettaa että hela on elämänsä ehtoopuolella.
ja rako on ummessa. Jos auto on mäessä kässäri päällä niin
sillonhan se voi olla ummessa vaikka olis ehjä. Myoskin jos
helan keskiholkki on silminnähtävän paljon epäkeskeisesti apurungon
reikään nähden ( alapuolelta katottuna ) varsinkin auton pituussuunnassa
niin on syytä olettaa että hela on elämänsä ehtoopuolella.
Ne puslat uppoaa kuppeihinsa kun asennusvaiheessa kastelee ne Fairylla (voiteluöljyä ei pidä käyttä pehmentää ja turvottaa kumit piloille),
silloin autonpaino painaa ne paikoillensa. Niin ja ne kupit pitää puhdistaa entisten tyynyjen jäämistä.
silloin autonpaino painaa ne paikoillensa. Niin ja ne kupit pitää puhdistaa entisten tyynyjen jäämistä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
jos oot vetovasaralla vetänyt siitä puslan reiästä niin kaikki voima hukkuu siihen kumiin eikä se reunalla ulompana oleva puslan runko liiku mihinkään, pistin just omaan taka-akseliin uudet etu- ja takapuslat ja jos niitä vaan puristi siitä keskeltä niin irti jäi, mut kun vähän koppas sinne kehälle niin heti uppos
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95