W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti .
Missähän voisi olla vika?
sampy kirjoitti:W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti .
Missähän voisi olla vika?
Bensa lopussa?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
tarkista nuo sulakkeet sen moottorin ohjainboxin takana. mulla aikoinaan löytyi vika sieltä kun ei kylmänä antanut kierroksia. nyt ittelllä vain virranjakajan kanne ja pyörijän vaihtoa vaille. osat on mutta ei oo kerennyt vaihtaa eikä pimeällä viitti.
muuten toimii juuri samoin pitää lähteä pienillä kierroksillla kiinteällä kakkosella ja sitten pikkuhiljaa kierroksia kun tulee vauhtia. ja sen jälkeen ei mitään kunnes taas liikennevalot ja sama menetelmä.
Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
jaines kirjoitti:Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
Mullakin suhahtelee silloin tällöin korkki avatessa. Ei kyllä nyi eikä sammuile, että enpä tiedä...
Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".
Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".
[/quote]
Oireet viittaavat suuttimien jumimiseen! Oletteko kokeillut fortea?
Ehdottaisin myös suutinten puhdistusta. Omassani tuntui käyvän rikkaalla käynnistyksen jälkeen, piti jonkun sekunnin "pätpätystä" joka tokeni muutaman kaasunpainalluksen jälkeen. Ultraäänipesun ja suihkujen avautumispaineen ja muodon tarkastuksen jälkeen toiminut moitteetta.
Niin, ja kyllä suhahtelee joka kerta
Tänään päivän valolla tsekkasin tilannetta ja kickdown-rele onkohan se bensapumpun rele oli ihan märkä, vettä oli satanut kaatamalla 2 päivää ja suoja oli huonosti päällä.
Paljonko muilla nää 2,3:t nappaa tuota menovättä? Itsellä kai näillä keleillä jossain 12 litran pinnassa, nurkka-ajoja, paljo kylmäkännistyksiä ja ajo tapa kuin sairasta p..lua pukkis eli hiljoskellen (manuaali)
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
sampy kirjoitti:W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti .
Missähän voisi olla vika?
Vaihda polttoaine suodatin.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Ongelma tuntuu tulevan pienen ajon jälkeen kostealla kelillä. Eli lähtee kylmänä ihan ok vaikka sataa kaatamalla mutta kun ajanut tuollaisen 4km ruuhkassa niin sitten rupee röpeltämään ja ryytyy. kun saa vauhtiin niin kehä kolmosella 15km ajettua ongelmaa ei enääön ole. en tiedä vaikuttaako tuo moottoin lämpeäminen siten että kondensoi vedeksi tuon virranjakajan sisällä olevan kosteuden vai ,toivottav asti ei ongelma oli tuossa ohjauspokxissa apparin akun vieressäå.
t. Petri
Aku P kirjoitti:
jaines kirjoitti:Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
Mullakin suhahtelee silloin tällöin korkki avatessa. Ei kyllä nyi eikä sammuile, että enpä tiedä...
Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".