
Kerran heitti kuskin puolosen oven lukko semmoseks, ettei siitä saanu ovia lukkoon. Viikon sai ravata pelkääjän puolella ovia lukitsemassa, kunnes kaikki yhtäkkiä, jostain kumman syystä, alkas skulaan niin kuin ennenkin.
Siitä viä selvittiin, mutta nyt alkaa tuskanhiki nouseen pintaan, kun ei virtalukko hievahda nolla-asennosta minnekään. Käytiin tos Porissa vähä seikkailemassa ja siä kaikki toimi kevyesti ja tarkasti! Autoo sammuteltiin ja joka kerta se myös heräs avainta kääntämällä (ja avain myös kääntyi ilman pienintäkään ongelmaa). Tultiin siinä sitte kotio jossain vaihees, ajettiin auto talliin ja sammutettiin. Siellä tallissa se nököttää vieläki rattilukko päällä, eikä puhettakaa rattilukon aukeemisesta saati starttaamisesta.

Kerran aikasemminkin virtalukko oli jo jumis, mutta sillon se aukes ihan pienellä roplaamisella. Nyt on roplattu jo neljänä päivänä tuloksetta. Sais edes kerran sen kääntyyn niin pääsis korjaamolle lukkopesän vaihtoon. Nyt ainoalta vaihtoehdolta näyttää hinausautokyyti sepälle, joka sitte voimakeinoin pistäis lukot mäsäks ja laittais uutta sälää tilalle. Ja se lysti maksaa…
Eli lähinnä kaipaan hyviä vinkkejä asian tiimoilta ja eritoten: millä mä saan avimen kääntyyn!!..

Niin autolla on ajettu 150 tkm, ettei lukkojenkaan käyttö niin hirveetä oo ollu. Taitaa olla ns. tyyppivika...
