Vaihdoin öljyt+suodattimen(rally formula+tarvike suodatin)
Moottorin ääni kylmänä aika "karkea" hiljenee kyllä kun lämpenee!
Onko tosiaan suodattimissa noin paljon eroja?

Nafta suodatinta en vaihtanut kun sekin on p****le tarvike!

eki kirjoitti: Mun piti ostaa sieltä suodatin,m mutta ostamatta jäi, laatikon kyljessä kun luki made in poland.
200D:ssä on MB-suodin (eikä vuoda) ja Ässässä MANN. Kumpikin nostaa paineita vähän, kun laittaa virrat päälle. Tiedä sitten nouseeko ne oikeesti, vai onko kyseessä vaan sähköhommelit.Mauri H. kirjoitti:Omien kokemusten mukaan se alkuperäinen öljynsuodatin ei ole sen kalliimpi kuin tarvikemallinenkaan.
Ja kyllä molemmant omat autot ovat pitäneet öljynpaineita vaikka kone olisi sammutettu, siinä 0,5 - 0,7 välillä. Näin muistaakseni teki myös Jukka N:n M103. Mittari siis nousee noihin lukemiin kun virrat kääntää päälle. Kuriositeettina mainittakoon että öljynvaihdon jälkeen ei ole paineita ollenkaan mittarissa, eli toiminee oikein.
On miten on, mutta öljynvaihdon jälkeen ei viisari värähdäkään kun virrat kääntää päälle.Day Downhill kirjoitti:200D:ssä on MB-suodin (eikä vuoda) ja Ässässä MANN. Kumpikin nostaa paineita vähän, kun laittaa virrat päälle. Tiedä sitten nouseeko ne oikeesti, vai onko kyseessä vaan sähköhommelit.Mauri H. kirjoitti:Omien kokemusten mukaan se alkuperäinen öljynsuodatin ei ole sen kalliimpi kuin tarvikemallinenkaan.
Ja kyllä molemmant omat autot ovat pitäneet öljynpaineita vaikka kone olisi sammutettu, siinä 0,5 - 0,7 välillä. Näin muistaakseni teki myös Jukka N:n M103. Mittari siis nousee noihin lukemiin kun virrat kääntää päälle. Kuriositeettina mainittakoon että öljynvaihdon jälkeen ei ole paineita ollenkaan mittarissa, eli toiminee oikein.
Tuntuu oudolta, että parinkin päivän seisonnan jälkeen ässä vielä nostaa paineet, kun virrat kääntää..... Minen usko tuohon. Ässällä on vieläpä ajetty yli 12tkm samoilla öljyillä.
äähh. Sorry, en lukenut ajatuksella aiempaaMauri H. kirjoitti:On miten on, mutta öljynvaihdon jälkeen ei viisari värähdäkään kun virrat kääntää päälle.Day Downhill kirjoitti:200D:ssä on MB-suodin (eikä vuoda) ja Ässässä MANN. Kumpikin nostaa paineita vähän, kun laittaa virrat päälle. Tiedä sitten nouseeko ne oikeesti, vai onko kyseessä vaan sähköhommelit.Mauri H. kirjoitti:Omien kokemusten mukaan se alkuperäinen öljynsuodatin ei ole sen kalliimpi kuin tarvikemallinenkaan.
Tuntuu oudolta, että parinkin päivän seisonnan jälkeen ässä vielä nostaa paineet, kun virrat kääntää..... Minen usko tuohon. Ässällä on vieläpä ajetty yli 12tkm samoilla öljyillä.
Jep, syvään on juurtunut se luulo että mersujen osat ovat kalliita, näköjään jopa osa mersumiehistä luulee niin ja karttaa merkkiliikkeiden varaosatiskiä.adenauer300 kirjoitti:Itse ostin rouvan C180:seen alkuperäisen (tehty etelä afrikassa) suodattimen Veholta hintaan 7,95€, Tarjoustalossa Bosch suodatin 8,95€ ja tarvike liikkessä Mann 13,50€, joten ei se "alkuperäinen" aina ole kallein.
Ahaa siitä se siis johtuu ehkä omassakin 103:ssa. Oon hieman jo ollut huolissani, että onko jotain pielessä kuin paineet nousee hieman (0.1-0,2), ennen käynnistystä siis. Ja siis kl:n suodatin.Mauri H. kirjoitti:Omien kokemusten mukaan se alkuperäinen öljynsuodatin ei ole sen kalliimpi kuin tarvikemallinenkaan.
Timo L. kirjoitti: ...vaan originaalisuodattimeni oli valmistettu Slovakiassa.
Mun m103:en tekee aivan samoin, ja olen käyttänyt bosch:in suodattimia,Mauri H. kirjoitti:Omien kokemusten mukaan se alkuperäinen öljynsuodatin ei ole sen kalliimpi kuin tarvikemallinenkaan.
Ja mun. Eikä ole aavistustakaan, mikä suodatin autossa parhaillaan on. Aiemmin on ollut mm. Frammia ja Mannia ja aina sama jutska. Missäs se anturi muuten sijaitsee, jäisikö se kuitenkin jotenkin "pantteeseen" kun myllun sammuttaa?tupis kirjoitti: Mun m103:en tekee aivan samoin, ja olen käyttänyt bosch:in suodattimia,
ekä ole muita merkkejä ees kokeillu
Juu, M-filter on huono. Ei pidä öljyjä sisällään hetkeäkään sammuttamisen jälkeen. Sinällään tuo vaikuttaa jo öljynmäärän mittaankin. Kunnon suotimella 0,5 litraa öljyä jää tippumatta öljypohjaan. M-filterillä ei....huomion arvoinen seikkaAku P kirjoitti:Ja mun. Eikä ole aavistustakaan, mikä suodatin autossa parhaillaan on. Aiemmin on ollut mm. Frammia ja Mannia ja aina sama jutska. Missäs se anturi muuten sijaitsee, jäisikö se kuitenkin jotenkin "pantteeseen" kun myllun sammuttaa?tupis kirjoitti: Mun m103:en tekee aivan samoin, ja olen käyttänyt bosch:in suodattimia,
ekä ole muita merkkejä ees kokeillu
PS. Oliko se M-filter nyt sitten vihoviimeinen ostos, vai olenko ymmärtänyt väärin?