Tehot häviksissä EDELLEEN..
Tehot häviksissä EDELLEEN..
Eli tuohon 250dt tuli yläkerta uusiks.. Ja siinä toivossa että nytte sitten kulkisi ees kunnolla mutta ei. Välillä menee ja välillä ei. Eli kaasu menettää "herkkyyden" ja parhaiten huomaa juuri esim liikkeelle lähdössä ku joutuu antaa kaasua paljon enemmän kun normaalisti. Kunnolla toimiessa ei tarvii ku kytkimen pistää ylös ja matka alkaa. Ja kun kauemmin ajelin tossa yks päivä niin tuolta ilmanputsarista rupesi kuulumaan ihmeellistä tykytystä. Eikö kone saa ilmaa vai mikä tässä nyt oikeen mättää?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Mitä kaikkea remontissa uusittiin? Nimim. Mihaline vaihtoi nokka-akselin entisen katkettua. Tuli uusi, mutta eri varaosanumerolla. Auto ei kulkenut läheskään entiseen malliin. Sattui löytymään toinen, myös uusi, alkuperäisellä varaosanumerolla. Kulkee taas mukavasti (tosin pumppu on myös säädetty
).
Näin juttu meni minun muistini mukaan, Mikko varmaan korjaa itse.

Näin juttu meni minun muistini mukaan, Mikko varmaan korjaa itse.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ihan varulta kannattaa tutkia, ettei sammutin jostain ihmeen syystä jätä päälle.
Toinen mikä mieleen tulee, voisi olla paska tankin imusihdissä. Joskus yhdessä muun merkisessä autossa oli tämän tyyppinen vika ja kaikki muu oli uusittu, ennenkuin imusihti putsattiin nöyhtästä. Ehkäpä myös salakavala ilmavuoto polttoaineputkistossa voisi tehdä tuota ajoittaista huonoa vetoa, tosin käynnistettävyys olisi myös huono siinä tapauksessa.
Toinen mikä mieleen tulee, voisi olla paska tankin imusihdissä. Joskus yhdessä muun merkisessä autossa oli tämän tyyppinen vika ja kaikki muu oli uusittu, ennenkuin imusihti putsattiin nöyhtästä. Ehkäpä myös salakavala ilmavuoto polttoaineputkistossa voisi tehdä tuota ajoittaista huonoa vetoa, tosin käynnistettävyys olisi myös huono siinä tapauksessa.
Pumpun ajoitus on pielessä jos kone "haraa" vastaan.Ribbe kirjoitti:Lisätään nyt ainakin tuo että yleensä moottorijarrutuksessakin jarruttaa ihan liikaa. Ja kytkimen lyö pohjaan ni se "lyö" sen kierrosviisarin sinne alas. Eli tuntuu jotenkin että kone ei pyöri vapaasti. Välillä taas pelittää..
Tai
Alipaineella toimiva syöttösäädin ( ahtopaineen mukaan säätyvä ) vuotaa, ja kone ei saa ruokaa. Syöttöpumpun perässä oleva rasia johon menee alipaine letku, (tästä rasiasta saa myös savua irti )
Ps. Jälkimmäinen vika oli minun 250 dt:ssäni.
Nokka-akseli käytettiin ilmeisesti irti? Ja kiristettiin oikeaan momenttiin? En ole kyllä kuullut tapauksesta, jossa olisi mennyt liian kireälle, ja mitä olisi silloin aiheuttanut, mutta tulipahan vain mieleen
Luulisi ainakin nokan laakeripintojen kuluvan nopeasti.. Mutta ei ne momentit turhaan ole määritelty eri paikkoihin 


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe