kytkimen pääsylinteri 200d w 124
kytkimen pääsylinteri 200d w 124
moro!onkos w 124 korimallin 200 d kytkimen pääsylinterin vaihto kuinka iso homma?ajattelin vain kun eräs paikkakunnalla toimiva yritys ei kyseistä remonttia pystynyt suorittamaan vaikka kyseinen vaihto pitäisi onnistua korjaamolta kuin korjaamolta kun vain hinta on kohillaan ja ammattitaitoinenliike kysymyksessä.kyseisen korjaamon kaveri kertoi että eivät huolla ollenkaan mersuja mikä sinänsä on aika ihme koska merkkihän mersukin on muiden joukossa.firma on aika hyvässä "maineessa" mutta jos tällainen n.3 h remontti ei luonnistu ja asiakaspalvelu ei pelaa niin suosittelen muillekkin mersun omistajille tampereen seudulla että kiertävät hervannan autotarvikkeen kaukaa koska kyseinen liike ei ole kiinnostunut kyseistä merkkiä huoltamaan!
Re: kytkimen pääsylinteri 200d w 124
ei kais se paha homma ole, vähän ahdas paikka ja vaatii käteviä käsiä mutta ei muuten paha homma (muistaakseni).
]
]

Menihän siinä useampi tunti kun vaihtoi enkä suosittele selkävaivaiselle. (selällään polkimien seassa kynnyksen päällä) Hommana ei paha mutta itse taistelin pienen lukitusrenkaan kanssa aikas kauan. Samoin ilmaus, ensin kun ei tullut tippaakaan nestettä työsylinterin ilmausruuvista. Sit kun tuli, olihan mustaa kuin moottoriöljy. Ilmaus työsylinterin kautta.
Tuo putken mutterin irrottaminen ja kiinnittäminen on hiukka hankalaa, kun ei oikein tahdo päästä millään vääntämään . Väänsin lista-avainta mutkalle, niin oli hieman helpompi pyöritellä. Joskus mutterin kiinnittäminen työlästä, kun pitäisi saada lähteen suorassa oikeille jengoille ja on yksikästistä hommaa.
Itse sylinterin kiinnityspultit lähtee pitkälla/ohuella jatkovarsi/hylsy sydeemillä.
Ja sitten se ilmaus. Ala kautta, ilmausnipasta ruiskulla nestettä ylöspäin.
Muoks. Joo, enpähän lukenut alkuper. viestiä kunnolla. Olikin kyseessä polinsylinteri. Ei mikään kummonen homma, mutta nuo pikkuset rengassokat ei tahdo pysyä hyppysissä. Tosiaan kysyy selkää, niskoja ja hermoja...
Itse sylinterin kiinnityspultit lähtee pitkälla/ohuella jatkovarsi/hylsy sydeemillä.
Ja sitten se ilmaus. Ala kautta, ilmausnipasta ruiskulla nestettä ylöspäin.
Muoks. Joo, enpähän lukenut alkuper. viestiä kunnolla. Olikin kyseessä polinsylinteri. Ei mikään kummonen homma, mutta nuo pikkuset rengassokat ei tahdo pysyä hyppysissä. Tosiaan kysyy selkää, niskoja ja hermoja...
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
..
Ei ole mikään paha homma kytkinnesteitä. Jarruneste säiliö täyteen nestettä ja sitten avaa kytkimen työsylinteriltä ilmausruuvin ja antaa valua kaikessa rauhassa kunnes alkaa tulla puhdasta nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni. Kannattaa pitää huoli, ettei nestesäiliö pääse tyhjenemään, kun valuttaa nestettä..
w115,123,124,126,210 yms.
Jäykkyys pakkasella ei ole normaali ominaisuus. Nesteeseen kertynyt vesi ruostuttanut sylinterit. Jos polin jää pohjaan tai nousee hitaasti, niin sylinterit vaihtokunnossa. Vain takajarruja ilmattaessa nestepinnan on oltava piripinnassa. Kun kytkinsylinterejä vaihtaa, niin kannattaa puristaa nestesäiliöstä lähtevä letku lyttyyn esim lukkopihdeillä, jotta säiliö ei tyhjene kokonaan.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Juurikin näin. Vaihdoin molemmat sylinterit omaani vähän aika sitten, se pääsylinterin vaihto vaatii hiukan näppäryyttä ja tosiaan ei sovi huonoselkäisille..aseva kirjoitti:Jäykkyys pakkasella ei ole normaali ominaisuus. Nesteeseen kertynyt vesi ruostuttanut sylinterit. Jos polin jää pohjaan tai nousee hitaasti, niin sylinterit vaihtokunnossa. Vain takajarruja ilmattaessa nestepinnan on oltava piripinnassa. Kun kytkinsylinterejä vaihtaa, niin kannattaa puristaa nestesäiliöstä lähtevä letku lyttyyn esim lukkopihdeillä, jotta säiliö ei tyhjene kokonaan.
Passat Variant 1.9TDI 2001