kytkimen pääsylinteri 200d w 124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
s.a.m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 02.12.2005 00:58
Paikkakunta: tre

kytkimen pääsylinteri 200d w 124

Viesti Kirjoittaja s.a.m »

moro!onkos w 124 korimallin 200 d kytkimen pääsylinterin vaihto kuinka iso homma?ajattelin vain kun eräs paikkakunnalla toimiva yritys ei kyseistä remonttia pystynyt suorittamaan vaikka kyseinen vaihto pitäisi onnistua korjaamolta kuin korjaamolta kun vain hinta on kohillaan ja ammattitaitoinenliike kysymyksessä.kyseisen korjaamon kaveri kertoi että eivät huolla ollenkaan mersuja mikä sinänsä on aika ihme koska merkkihän mersukin on muiden joukossa.firma on aika hyvässä "maineessa" mutta jos tällainen n.3 h remontti ei luonnistu ja asiakaspalvelu ei pelaa niin suosittelen muillekkin mersun omistajille tampereen seudulla että kiertävät hervannan autotarvikkeen kaukaa koska kyseinen liike ei ole kiinnostunut kyseistä merkkiä huoltamaan!
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Re: kytkimen pääsylinteri 200d w 124

Viesti Kirjoittaja mahannus »

ei kais se paha homma ole, vähän ahdas paikka ja vaatii käteviä käsiä mutta ei muuten paha homma (muistaakseni).
] :?
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Menihän siinä useampi tunti kun vaihtoi enkä suosittele selkävaivaiselle. (selällään polkimien seassa kynnyksen päällä) Hommana ei paha mutta itse taistelin pienen lukitusrenkaan kanssa aikas kauan. Samoin ilmaus, ensin kun ei tullut tippaakaan nestettä työsylinterin ilmausruuvista. Sit kun tuli, olihan mustaa kuin moottoriöljy. Ilmaus työsylinterin kautta.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tuo putken mutterin irrottaminen ja kiinnittäminen on hiukka hankalaa, kun ei oikein tahdo päästä millään vääntämään . Väänsin lista-avainta mutkalle, niin oli hieman helpompi pyöritellä. Joskus mutterin kiinnittäminen työlästä, kun pitäisi saada lähteen suorassa oikeille jengoille ja on yksikästistä hommaa.
Itse sylinterin kiinnityspultit lähtee pitkälla/ohuella jatkovarsi/hylsy sydeemillä.
Ja sitten se ilmaus. Ala kautta, ilmausnipasta ruiskulla nestettä ylöspäin.

Muoks. Joo, enpähän lukenut alkuper. viestiä kunnolla. Olikin kyseessä polinsylinteri. Ei mikään kummonen homma, mutta nuo pikkuset rengassokat ei tahdo pysyä hyppysissä. Tosiaan kysyy selkää, niskoja ja hermoja...
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onko muuten minkälainen homma vaihtaa noi kytkimen neesut? tarvis varmaan vaihtaa, luulen että on vettä seassa tai muutenvaan vanhaa. pikkupakkasella kytkinpoljin on jäykkä ja liikkuu todella rauhallisesti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei ole mikään paha homma kytkinnesteitä. Jarruneste säiliö täyteen nestettä ja sitten avaa kytkimen työsylinteriltä ilmausruuvin ja antaa valua kaikessa rauhassa kunnes alkaa tulla puhdasta nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni. Kannattaa pitää huoli, ettei nestesäiliö pääse tyhjenemään, kun valuttaa nestettä..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

täytyykö ilmata sen jälkeen? täytyykö pitää kokoajan jarruneesu säiliö ihan piripinnassa samallalailla, ku jarruja ilmatessa? onko muuten muilla kytkinpoljin jäykkä ja hitaasti liikkuva pakkasella?
W201 250DT 20V
w201 190E
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Jäykkyys pakkasella ei ole normaali ominaisuus. Nesteeseen kertynyt vesi ruostuttanut sylinterit. Jos polin jää pohjaan tai nousee hitaasti, niin sylinterit vaihtokunnossa. Vain takajarruja ilmattaessa nestepinnan on oltava piripinnassa. Kun kytkinsylinterejä vaihtaa, niin kannattaa puristaa nestesäiliöstä lähtevä letku lyttyyn esim lukkopihdeillä, jotta säiliö ei tyhjene kokonaan.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

aseva kirjoitti:Jäykkyys pakkasella ei ole normaali ominaisuus. Nesteeseen kertynyt vesi ruostuttanut sylinterit. Jos polin jää pohjaan tai nousee hitaasti, niin sylinterit vaihtokunnossa. Vain takajarruja ilmattaessa nestepinnan on oltava piripinnassa. Kun kytkinsylinterejä vaihtaa, niin kannattaa puristaa nestesäiliöstä lähtevä letku lyttyyn esim lukkopihdeillä, jotta säiliö ei tyhjene kokonaan.
Juurikin näin. Vaihdoin molemmat sylinterit omaani vähän aika sitten, se pääsylinterin vaihto vaatii hiukan näppäryyttä ja tosiaan ei sovi huonoselkäisille..
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vastaa Viestiin