Mitkäs renkaat teidän W124:sissa kuluvat eniten? Normaalisti takavetoautossahan takarenkaat menettävät pintaansa nopeammin, mutta nyt huomasin, että -90 250D:ni kesärenkaat olivat etuakselilla hieman kuluneemmat. Aivan ulommaisin reuna on kulunein, mutta siitä eteenpäin rengas on kulunut tasaisesti. Rengaskoko on vakio 195/65 15". Kysyin asiaa paikalliselta mersupajalta ja he sanoivat, että se on tuossa mallissa ominaisuus, johtuen suuresta caster-kulmasta.
Autolla on nyt ajettu 165 000 km ja ripustuksen osat hyväkuntoiset ja todennäköisesti alkuperäiset. Taka-apurunkoon vaihdettiin maahantuontihuollon yhteydessä etummaiset kumityynyt ja muidenkin kunto tarkistettiin. Ratti on suorassa ja auto on hyvä ajaa, joten en usko ohjauskulmien olevan kovin pielessä. Mitenkäs teillä muilla? Varmintahan olisi tietysti teettää täydellinen nelipyöräsuuntaus, mutta en turhan takia sitä haluaisi tehdä.
Edellinen W201 taasen oli sellainen, että takarenkaat kuluivat huomattavan paljon kulutuspinnan keskeltä ja eturenkaat eivät käytännössä ollenkaan. Kulumista oli välillä tasattava vaihtamalla renkaiden paikkaa.
-- Tommi
W124 renkaiden kuluminen
Re: W124 renkaiden kuluminen
Ei minulla kyllä kakkosnelosessa eturenkaat tuolla tavalla kuluneet. Takaa se söi rengasta niinkuin takavetoauton voi kuvitella tekevänkin. Mutta edestä renkaat olivat parinkymmenentuhannen jälkeen (yhden rengaskauden ajomäärä) vielä kuin uudet.Kangas kirjoitti:Mitkäs renkaat teidän W124:sissa kuluvat eniten?
...
Kysyin asiaa paikalliselta mersupajalta ja he sanoivat, että se on tuossa mallissa ominaisuus, johtuen suuresta caster-kulmasta...
-T
Re: W124 renkaiden kuluminen
quote="Kangas"]Mitkäs renkaat teidän W124:sissa kuluvat eniten?
...
Kysyin asiaa paikalliselta mersupajalta ja he sanoivat, että se on tuossa mallissa ominaisuus, johtuen suuresta caster-kulmasta...[/quote]
Mikähän tietäjä se paikallinen guru oikein on ollut
Mulla on ollut noita W124:sia useita ja oon ajellut niillä useita satojatuhansia kilometrejä.
Ainoastaan kulumisia olen huomannut taka kummeissa, ja jos olen ajellut reippaammin mutkaisilla teillä(pehmeämpi kesä tassu) niin olen huomannut
eturenkaissa sivujen kulumisia. Mun mielestä nää on isojen autojen ominaisuuksia.(aikaisemmissa volvoissa oli samoja oireita.)
...
Kysyin asiaa paikalliselta mersupajalta ja he sanoivat, että se on tuossa mallissa ominaisuus, johtuen suuresta caster-kulmasta...[/quote]
Mikähän tietäjä se paikallinen guru oikein on ollut

Mulla on ollut noita W124:sia useita ja oon ajellut niillä useita satojatuhansia kilometrejä.
Ainoastaan kulumisia olen huomannut taka kummeissa, ja jos olen ajellut reippaammin mutkaisilla teillä(pehmeämpi kesä tassu) niin olen huomannut
eturenkaissa sivujen kulumisia. Mun mielestä nää on isojen autojen ominaisuuksia.(aikaisemmissa volvoissa oli samoja oireita.)

Kaasujalan painosta ja korkeahkoista mutkanopeuksista johtuen kuluvat kyllä molemmista päistä, takaa vaan aika paljon nopeammin kuin edestä.
Painava auto syö kyllä renkaita pelkästään nopeassa mutka-ajossakin, vaikkei sitä tehoa kauheasti olisikaan.
Eturenkaat voivat kulua ulkoreunastaan kaupungissa, koska renkaan sivukallistus ääriasennoissa on melkoinen.
Painava auto syö kyllä renkaita pelkästään nopeassa mutka-ajossakin, vaikkei sitä tehoa kauheasti olisikaan.
Eturenkaat voivat kulua ulkoreunastaan kaupungissa, koska renkaan sivukallistus ääriasennoissa on melkoinen.