Laakeri korkkaa kohta!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Laakeri korkkaa kohta!

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Terve kaikille!

minulla on kulkimena 300 cupee -88 ja kiinnostaisi tietää onko kukaan kokeillu vaihtaa viskon hihnapyörän laakeria? Joka paikassa sanoovat ettei ole vaihdettavissa mut tekis kyllä mieli kokeilla kun koko laakerijalka maksaa jo KL-puljussakain 150€!!! Ja veholla tietenkin vielä hintavmapi! :(
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tarkoitatko todellakin viskon hihnapyörän laakeria, vai hihnan ohjaimen laakeria? Kummatkin ovat muistaakseni " prässätyt", joten laakerin vaihto on todella työläs homma sekä viskon kohdalla tuskin tulee toimivaa kapistusta.
Viskoa kannattaa alkaa etsiä käytettynä ( esim. E.Venetmäki, Viiala), mikäli on ligviditeetti ongelmia. Ko koneeseen käy 260 ja 300 visko, ei muiden, koska siivet pyörii vastapäivään.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Joo, tarkoitan juuri sitä hihnapyörän laakeria! Visko ja viskon laakeri ovat kyllä kunnossa, samoin hihnan ohjainpyörän laakeri sekä itse pyörä!!
Mutta itse jalusta osahan lähtee iri lohkosta pulteilla,eikö, siispä kun jokatapauksessa osan uusiminen on käsillä niin kokeilen että jos kumminkin saisin sen kuntoon, varalle vaikka ja kokeilu mielessä! Kannattaa varmaan kysästä Venetmäeltä ja muilta messe purkaamoilta et jos niiltä sattuis löytymään ko.jalka, ja vieläpä ehjä!!
Vastaa Viestiin