Mikä vikisee?!? MB200d w124 -->kiristinrulla
Mikä vikisee?!? MB200d w124 -->kiristinrulla
Ihme vikinä alkoi yhtäkkiä kuulumaan, vinkuminen alkaa silloin ku auto on käynyt lämpimäksi. Jostain moniurahihnan kohilta, voisiko olla kiristinrulla? "KVIK KVIK KVIK KVIK"
yritin kuunnella ettei ainakaan laturista... Onko kellekkään muulle sattunut samaa?

Viimeksi muokannut spectre, Ma 19.12.2005 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300d -88
Re: Mikä vikisee?!? MB200d w124
Katsoppas tarkkaan kulkeeko moniurahihna täysin suoraan?spectre kirjoitti:Ihme vikinä alkoi yhtäkkiä kuulumaan, vinkuminen alkaa silloin ku auto on käynyt lämpimäksi. Jostain moniurahihnan kohilta, voisiko olla kiristinrulla? "KVIK KVIK KVIK KVIK"yritin kuunnella ettei ainakaan laturista... Onko kellekkään muulle sattunut samaa?
Onko tehostajan pumppu suorassa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mää olin rullan ja hihnan vaihtanu samaan aikaan ja muutaman sadan kilometrin jälkeen alko kaamee vikinä kuulumaan joka kerta vähän ajan päästä ku auton käynnisti,vaihdoin hihnan obtibelt merkkiseen ja nyt on menty melkeen 10 tonni ilman vikinöitä.En muista mikä oli vikisijä hihnan merkki.Että hihnassaki se vika voipi olla.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Mulla puuttu hihnasta tuuman pala ja aina kun se kohta ylitti laturin hihnapyörän, kuului laturin laakerista selvä dik/tsik-ääni. Ääntä voimisti vielä täysin kuollut hihnankiristimen iskari. Kannattaa kokeilla tuntuuko iskarissa mitään jumpsutusta koneen käydessä. Toinen hyvä konsti on vetää liitua hihnan selkäpuolelle mahdolliseen vauriokohtaan ja katsoa kuuluko ääni aina kun se kohta ylittää jonkun hihnapyörän. 

Veikkaisin samaa kuin veppe, eli keinun laakeri. Minulla oli sama vikinä, ja vaihdoin ensin hihnan, sitten iskarin, ja lopuksi ostin KL-varaosan tarjouksesta koko asetelman. Vasta sitten loppui vikinät. Kun vaihtaa tuon keinun runko-osan kannattaa ostaa sopiva kuusiokolohylsy - pultti on aika tiukassa.