pakoputken tiiveyden testaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

pakoputken tiiveyden testaus

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Laitetaampa tämä tähän kun oli mielestäni hyvä idea 8)

Vaihdoin kesällä pakoputken joustinhaitarin, kun vanha oli mennyt puhki.
Viime aikoina olin havainnut että jostain tulee käryä sisään. Syytä ei meinannut löytyä mitenkää.

Otin putken irti ja vedin IV-teippiä putken päähän. Laitoin putken pystyyn. Valutin putken täyteen vettä. Ja vot , reikä tuli hienosti esiin, vesi suhkusi näyttävästi reijästä.

Oma huono hitsauskohtahan se sielä vuoti. :oops:
W210 290TD T
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: pakoputken tiiveyden testaus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolla tavalla mikäli putki on irti, itse olen putken ollessa paikallaan tyytynyt laittamaan tennissukan, tietysti valkoisen, sinne putken päähän ja sitten auton alle ihmettelemään mistä suhisee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: pakoputken tiiveyden testaus

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

veskola kirjoitti:Tuolla tavalla mikäli putki on irti, itse olen putken ollessa paikallaan tyytynyt laittamaan tennissukan, tietysti valkoisen, sinne putken päähän ja sitten auton alle ihmettelemään mistä suhisee.

Juu, näin normaalisti. Mulla oli pakoputken päässä jopa kaksi perunaa :lol: eikä kuulunut kuin heikkoa suhinaa epämääräiestä suunnasta.

Joustin osan yli kulkee sellainen tukikaari. Kaaren "sisältä" on vaikea hitsata eikä vuotoa pääse mistään näkemään. Isompiin vuotoihin toi sukka/peruna konsti on oikein hyvä. :wink:
W210 290TD T
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jaa. :shock: . mää oon aina vaan kattonu, että missä on mustaa, niin siitä vuataa. kyllä on muuten vuatokohdat aina nähny ihan vaan silmällä. no eihän se tietenkään värjäänny mustaks, jos ei putkesta tuu mustaa. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin