eli on kukaan muuttanut 124 farkkua nyky säännöillä pakettiautoksi........
ja jos on niin mikä on tyyppihyväksyntä malli , itse en löytänyt ainakaan vielä.
mutta ei varmaa ole onko tyypitetty ollenkaan....
124 T:n muuttamiseksi pakettiautoksi?
kyllä on muuttuneet .....vain jos on tyyppihyväksyntä niin saa pakus tällä hetkellä ...
ja jos vani on henkilö autona se onnituu hyvin vain jos on verot maksettu....
kyllä hankalia oli aikaisemmat muutokset itse tehnyt volvoja pakettiautoiksi...
nyt ajossa tranporteri .....(huoltoauto
)......
mutta yritän neuvoo parhaani mukaan jos löytyy 124 farkkukopalle tyyppihyväksyntä.....onko kellään ruumisauton tyyppiä tiedossa?...
käy myös norjan versiot (aika yleistä pakettiauto maata
)
ja jos vani on henkilö autona se onnituu hyvin vain jos on verot maksettu....
kyllä hankalia oli aikaisemmat muutokset itse tehnyt volvoja pakettiautoiksi...
nyt ajossa tranporteri .....(huoltoauto

mutta yritän neuvoo parhaani mukaan jos löytyy 124 farkkukopalle tyyppihyväksyntä.....onko kellään ruumisauton tyyppiä tiedossa?...
käy myös norjan versiot (aika yleistä pakettiauto maata

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Onnistuu vain, jos kyseinen automallia on jo alkupeäisesti tehty myös pakuna ( esim Opel Astra Caravan etc.).
Miksi pitäisi 124T muuttaa pakuksi???????
Miksi pitäisi 124T muuttaa pakuksi???????
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Ainakin dieslissä näin tippuu dieselvero inhimillisemmälle tasolle.adenauer300 kirjoitti: Miksi pitäisi 124T muuttaa pakuksi???????
Ilmeisesti etua tulee myös vakuutusmaksuissa, ainakin oman pa:ksi rekatun bensa-farkun vakuutus on tosi kohtuullisen hintaista. Toki tämän ymmärtää, vakuutusyhtiöt kun taitavat määrätä maksut tutkimalla montako tietynmallista tietyn ajoneuvoluokan autoa maassa on, ja montako niitä on mällätty...
Suhteellisen suuri osa esim E30-bemareista on kolhittu, ja osa vieläpä rankasti -- ja arvatkaa, onko kallis auto vakuuttaa...

No, ooteeksi tämä.
Ulkomailta tuodun auton on aikanaan voinut rekata pa:ksi, jos ja kun omapaino on tietyn rajan yli. Ainakin 300TE 4Matic on ollut rajan "tuolla puolen". Tämä on pätenyt siinä tapauksessa, että auto rekataan ensi kertaa suomeen. Jälkikäteen autoa ei mielestäni voi vaihtaa pa:ksi, eikä muuten myöskään päin vastoin, tai maksettavaksi lankeaa noin 3/4 verosta, joka aikanaan olisi pitänyt maksaa, jos auto olisi henilöautoksi kilvitetty.
Kysyin hiljan AKE:sta tästä muutoksesta pa --->ha, ja selvittivät veroasian osapuilleen noin. Samassa yhteydessä selvisi sekin, että tietyn tavaratilan omaava, tietynpainoinen auto on voitu aikanaan kilvittää pa:ksi, vaikka ei tyyppihyväksyntää olisikaan ollut.
Onhan noita W124:sia ruumisautoina ja ambulansseina, mutta mahtavatko niihin käydä ollenkaan samat rekisteröinti- ja verotussäännöt kuin "siviilipeleihin". Lisäksi useimmat "makuuvaunut" ovat ainakin korotettuja, ellei lisäksi langejakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
no pakuks tietysi veron takia....kyseistä auto käytetään vain 1 henkilön työmatkaan ja vero kuitenki jäisi alle 100 eetun...paikka luvun ollessa kuitenkin 2+2..
nelimatikit on tulleet eri lain voimalla suomeen....kysyin tänään ake:lta asiaa ja nykyistä lakia ei voi soveltaa kyseiseen automalliin jotta saisi nyt katsastettua pakettiautoksi....ja millään saa 3 kuutiota takakonttiin mahtumaan..silloin pärjäisi ilman tyyppihyväksyntää.....
aina pysyttävä ajan hermolla
ja kuitenkin vahempikin mesen hinta tippuu mutta pakettiautona se hyvin usein jokseenkin hintansa pitävä....
vertaan tätä aikaisempiin tekemiin pakettiautoihin
nelimatikit on tulleet eri lain voimalla suomeen....kysyin tänään ake:lta asiaa ja nykyistä lakia ei voi soveltaa kyseiseen automalliin jotta saisi nyt katsastettua pakettiautoksi....ja millään saa 3 kuutiota takakonttiin mahtumaan..silloin pärjäisi ilman tyyppihyväksyntää.....
aina pysyttävä ajan hermolla

vertaan tätä aikaisempiin tekemiin pakettiautoihin