Jakopää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Jakopää

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Koska olis aiheellista vaihtaa jakopään ketju?Autolla ajettu nyt 340tkm
Ei ole tietoa,onko edellinen omistaja vaihtanut.Autona c220d-98
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

yks konsti on ottaa venttiilikoppa pois ja katsoa kuinka paljon ajoitusmerkit heittää.jos merkit ei ole kohdallaan on ketju venynyt.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Mersussa suositellaan 200tkm:n välein! Riippuen onko yksi vai kaksirivinen!
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

karjis kirjoitti:Mersussa suositellaan 200tkm:n välein! Riippuen onko yksi vai kaksirivinen!

Uskaltaisin olla hieman toista mieltä, mutta mieltähän voi ollaa montaa, niin sanotut ammattimiehetkin ovat tästä asiasta montaa eri mieltä, kaksirivistä en ainakaan itse lähtisi vaihtamaan / vaihdattamaan paljon alle 400 tonnin. Saahan sen vaihtaa, ja varmuus ennen kaikkea, mutta jos ajatellaan että "tarvitseeko" vaihtaa, niin?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Eikös se millin veny per 100tkm? Ainakin tuon karvan yli 200th ajetun M103:sen käynti parani silminnähden ja korvinkuullen ketjun vaihdon jälkeen. Tuntuu hyökkäävänkin ihan eri lailla kuin ennen, voipi tosin olla jotain psykologistakin... :lol:
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

kyllä se ketju aina kätössä jonkin verran venyy mut en osaa sanoa paljonko/100tkm.omassa autossani ketju on vaihdettu 150tkm sitten ja merkit on vieläkin justiin kohdallaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Benzo kirjoitti:
karjis kirjoitti:Mersussa suositellaan 200tkm:n välein! Riippuen onko yksi vai kaksirivinen!

Uskaltaisin olla hieman toista mieltä, mutta mieltähän voi ollaa montaa, niin sanotut ammattimiehetkin ovat tästä asiasta montaa eri mieltä, kaksirivistä en ainakaan itse lähtisi vaihtamaan / vaihdattamaan paljon alle 400 tonnin. Saahan sen vaihtaa, ja varmuus ennen kaikkea, mutta jos ajatellaan että "tarvitseeko" vaihtaa, niin?
Meitä on monenlaista tallaaja, mutta viisaat vaihtaa ketjun ajallaan! :wink:
Itse en kyllä ajaisi edes kaksirivisellä paljoa yli 200tkm!!
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

joo totta on et kannattaa vaihtaa ajallaan se on koko kone paskana kun katkeaa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..

esim. vm -85
ja toinen vm - 90
onkos näissä vielä sama 2.0l kaasarikone vai jotain eroa :roll: :roll:

kertoilkaa jotka asiaa tuntee.. :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.04.2005 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..


-89 124T 2 Rivinen
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dollarihymy kirjoitti:tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..

esim. vm -85
ja toinen vm - 90
onkos näissä vielä sama 2.0l kaasarikone vai jotain eroa :roll: :roll:

kertoilkaa jotka asiaa tuntee.. :D
Selviää katsomalla kädenkäänteessä kirjaimellisesti...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Kaitsute kirjoitti:tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..


-89 124T 2 Rivinen
ONKOS koneissa jotain muuta eroa.. :roll:
eli kaksirivinen on varmaan paranneltu ja kestävämpi malli.. näin voisin olettaa :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

dollarihymy kirjoitti: ONKOS koneissa jotain muuta eroa.. :roll:
eli kaksirivinen on varmaan paranneltu ja kestävämpi malli.. näin voisin olettaa :D
Kyllä, kaksirivinen on kestävämpi. Itse viime kesänä vaihdoin omaani tuon.
Samalla kun tuli kaksirivinen ketju, tuli muistaakseni myös kestävämpi nokka-akseli? Ainakin M102 2.3 koneisiin. Omalla ajettu kohta 330tkm, alkuperäinen nokka-akseli ja valehtelematta kuin uusi. Vanhemman mallin akselissa noilla kilometreillä näkyy jo huomattavia kulumisia.
Passat Variant 1.9TDI 2001
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Vehon korjaamopäälikkö sanoi että kaksirivisiä ei yleensä kannata edes vaihtaa alle miljoonan ajetuissa, ton kun saisi kirjallisena :roll:
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Kaksirivistä on turha vaihtaa, kestää sen minkä autokin. Yksirivisissä kaiketi tuo puolimilliä on asiallinen vaihtokohta. Riippuu tietenkin vähän miten konetta on käsketty
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

En malta olla kommentoimatta. Laitoin aikaisemmin linkin, mistä lainaan tekstin tähän:
felmit kirjoitti:Tuli tänään saatua Rollen tähtihuollosta oma auto kotiin. Vaihtoi ajoitusketjun, oli kuulemma vaihdon tarpeessakin (mittarilukema 400 00 tkm).
Rolle sanoi: Toit viime hetkellä ketjun vaihtoon. Ketju oli venynyt loppuunsa, jos olisit vielä ajanut, seuraavaksi olisi pitänyt vaihtaa hammasrattaatkin."
Mitäs minä kinaamaan, mutta olin mielissäni kun vaihdatin. Omat on autot.
Ketju on kaksirivinen
autodidakti
Vastaa Viestiin