Jakopää
karjis kirjoitti:Mersussa suositellaan 200tkm:n välein! Riippuen onko yksi vai kaksirivinen!
Uskaltaisin olla hieman toista mieltä, mutta mieltähän voi ollaa montaa, niin sanotut ammattimiehetkin ovat tästä asiasta montaa eri mieltä, kaksirivistä en ainakaan itse lähtisi vaihtamaan / vaihdattamaan paljon alle 400 tonnin. Saahan sen vaihtaa, ja varmuus ennen kaikkea, mutta jos ajatellaan että "tarvitseeko" vaihtaa, niin?
Meitä on monenlaista tallaaja, mutta viisaat vaihtaa ketjun ajallaan!Benzo kirjoitti:karjis kirjoitti:Mersussa suositellaan 200tkm:n välein! Riippuen onko yksi vai kaksirivinen!
Uskaltaisin olla hieman toista mieltä, mutta mieltähän voi ollaa montaa, niin sanotut ammattimiehetkin ovat tästä asiasta montaa eri mieltä, kaksirivistä en ainakaan itse lähtisi vaihtamaan / vaihdattamaan paljon alle 400 tonnin. Saahan sen vaihtaa, ja varmuus ennen kaikkea, mutta jos ajatellaan että "tarvitseeko" vaihtaa, niin?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Itse en kyllä ajaisi edes kaksirivisellä paljoa yli 200tkm!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..
esim. vm -85
ja toinen vm - 90
onkos näissä vielä sama 2.0l kaasarikone vai jotain eroa
kertoilkaa jotka asiaa tuntee..![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
esim. vm -85
ja toinen vm - 90
onkos näissä vielä sama 2.0l kaasarikone vai jotain eroa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kertoilkaa jotka asiaa tuntee..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Selviää katsomalla kädenkäänteessä kirjaimellisesti...dollarihymy kirjoitti:tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..
esim. vm -85
ja toinen vm - 90
onkos näissä vielä sama 2.0l kaasarikone vai jotain eroa![]()
![]()
kertoilkaa jotka asiaa tuntee..
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
ONKOS koneissa jotain muuta eroa..Kaitsute kirjoitti:tässä nyt on jo tää jakopää aihe menossa niin mitenkäs tuo bensa 2.0 kaasari kone.. jakopään ketju.. onko siinä yksi rivinen vai kaksirivinen ketju.. vaihtuuko rivisyys jossakin vuosimallissa..
-89 124T 2 Rivinen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
eli kaksirivinen on varmaan paranneltu ja kestävämpi malli.. näin voisin olettaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Kyllä, kaksirivinen on kestävämpi. Itse viime kesänä vaihdoin omaani tuon.dollarihymy kirjoitti: ONKOS koneissa jotain muuta eroa..![]()
eli kaksirivinen on varmaan paranneltu ja kestävämpi malli.. näin voisin olettaa
Samalla kun tuli kaksirivinen ketju, tuli muistaakseni myös kestävämpi nokka-akseli? Ainakin M102 2.3 koneisiin. Omalla ajettu kohta 330tkm, alkuperäinen nokka-akseli ja valehtelematta kuin uusi. Vanhemman mallin akselissa noilla kilometreillä näkyy jo huomattavia kulumisia.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kaksirivistä on turha vaihtaa, kestää sen minkä autokin. Yksirivisissä kaiketi tuo puolimilliä on asiallinen vaihtokohta. Riippuu tietenkin vähän miten konetta on käsketty
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
En malta olla kommentoimatta. Laitoin aikaisemmin linkin, mistä lainaan tekstin tähän:
Mitäs minä kinaamaan, mutta olin mielissäni kun vaihdatin. Omat on autot.
Ketju on kaksirivinen
Rolle sanoi: Toit viime hetkellä ketjun vaihtoon. Ketju oli venynyt loppuunsa, jos olisit vielä ajanut, seuraavaksi olisi pitänyt vaihtaa hammasrattaatkin."felmit kirjoitti:Tuli tänään saatua Rollen tähtihuollosta oma auto kotiin. Vaihtoi ajoitusketjun, oli kuulemma vaihdon tarpeessakin (mittarilukema 400 00 tkm).
Mitäs minä kinaamaan, mutta olin mielissäni kun vaihdatin. Omat on autot.
Ketju on kaksirivinen
autodidakti