Pumpun säätö
Pumpun säätö
Paljonko 250 vapaasti hengittävään diisseliin saa potkua pumpun ruuvauksella?
Onko hintansa väärti?
Onko ikinä testattu dynossa paljonko vaikuttaa?
Minkälaisia kokemuksia on pumpun ruuvaamisesta?
Onko hintansa väärti?
Onko ikinä testattu dynossa paljonko vaikuttaa?
Minkälaisia kokemuksia on pumpun ruuvaamisesta?
Itse olen ruuvannut (w123 200D) ja vaikutuksia:
Kone vetää keskikierroksilta asti pontevammin.
Koneen veto jatkuu huomattavasti ylemmäs kuin vakiona.
Kulutukseen ei ole juurikaan vaikuttanut.
Mukavampi ajaa, kun on venyvyyttä enemmän.
250D:hen tulee kuulemma yksi pytty lisää...
Syöttöjen tasauksella kulutuskin pienenisi...
Kone vetää keskikierroksilta asti pontevammin.
Koneen veto jatkuu huomattavasti ylemmäs kuin vakiona.
Kulutukseen ei ole juurikaan vaikuttanut.
Mukavampi ajaa, kun on venyvyyttä enemmän.
250D:hen tulee kuulemma yksi pytty lisää...
Syöttöjen tasauksella kulutuskin pienenisi...
Viimeksi muokannut Haisuli, Su 08.01.2006 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Ei muuta kun aja auto kannuksen suuntaan mutkalammille ja käy säädättään pumppu kyllä muuten kannattaa
http://www.ppdiesel.com/
Pasi kyllä ruuvaa pumpun kohdilleen tai riipase pumppu kainaloon ja marssit mutkalammille
jos ei koko auton vieminen kiinnosta....
http://www.ppdiesel.com/
Pasi kyllä ruuvaa pumpun kohdilleen tai riipase pumppu kainaloon ja marssit mutkalammille

Itse tein ja säästin
Re: Pumpun säätö
ehdottomasti ON!!!!!! Pasi ruuvaa kyllä pumpun silleen et kannattaa laittaa vaippa housuihin kun lähdet eka kokeilulle!!!!!!!!eeropp kirjoitti:Paljonko 250 vapaasti hengittävään diisseliin saa potkua pumpun ruuvauksella?
Onko hintansa väärti?
Onko ikinä testattu dynossa paljonko vaikuttaa?
Minkälaisia kokemuksia on pumpun ruuvaamisesta?
www.thaiklupi.fi
itselläni on ruuvattu 250 farkku.Homman teki naumanen kuopiosta ja on mielestäni hintansa väärtti.Vaihtoi jonkun laakerin ja tiivisteen varuilta ja sanoi että tämän auton iässä ei pumppuun tartte koskee.
Tosiaan tulee yksi pytty lisää kun on verrattu kaverin 300:een.
Tuota olen kyllä miettinyt että onko nämä tuonti vehkeet vielä laihemmilla seoksilla kuin uutena suomeen tuodut.Mietiskelin auton laiskuutta ja väännön puutetta ennen säätöä jos vaikka saastehommat vaikuttais saksassa.
Tämä pakokaasun kierrätys on ollu poistettuna koko sen ajan kun auto on mulla ollu ja tämän säädätyksen jälkeen on kaksi kerttaa katsastettu ja läpi on menny savut kunniamaininnoin
Tosiaan tulee yksi pytty lisää kun on verrattu kaverin 300:een.
Tuota olen kyllä miettinyt että onko nämä tuonti vehkeet vielä laihemmilla seoksilla kuin uutena suomeen tuodut.Mietiskelin auton laiskuutta ja väännön puutetta ennen säätöä jos vaikka saastehommat vaikuttais saksassa.
Tämä pakokaasun kierrätys on ollu poistettuna koko sen ajan kun auto on mulla ollu ja tämän säädätyksen jälkeen on kaksi kerttaa katsastettu ja läpi on menny savut kunniamaininnoin
on siis vaparijami kirjoitti:itselläni on ruuvattu 250 farkku.Homman teki naumanen kuopiosta ja on mielestäni hintansa väärtti.Vaihtoi jonkun laakerin ja tiivisteen varuilta ja sanoi että tämän auton iässä ei pumppuun tartte koskee.
Tosiaan tulee yksi pytty lisää kun on verrattu kaverin 300:een.
Tuota olen kyllä miettinyt että onko nämä tuonti vehkeet vielä laihemmilla seoksilla kuin uutena suomeen tuodut.Mietiskelin auton laiskuutta ja väännön puutetta ennen säätöä jos vaikka saastehommat vaikuttais saksassa.
Tämä pakokaasun kierrätys on ollu poistettuna koko sen ajan kun auto on mulla ollu ja tämän säädätyksen jälkeen on kaksi kerttaa katsastettu ja läpi on menny savut kunniamaininnoin
Kato www.ppdiesel.com muistaakseni oli 350€Jake87 kirjoitti:sanokaas jonkunlainen hintahaitari mitä tuo lysti maksaa... ois kiva saada 190D:hen tehoja lisää, mutta meinaa opiskelijan budjetilla eurot olla vähissä...jos hommaan menee noin 5-8 tuntia niin ehkä hinta on jotain +200€??
Merkkiliikkeessä pelkästä pumpun irroituksesta ja asennuksesta ilman ruuvausta veloitetaan 435 € kun autona on Vito.
Asiantuntevassa dieselpajassa sama homma ja kunnollinen säätö päälle niin hinta onkin vain 350 €. (Hinnat vetästy vähän hatusta kun ne tuppaavat muuttumaan, päivän hinta löytyy sieltä pajan luurin päästä)
Kolminkertainen hurraahuuto markkinataloudelle, eli meillä asiakkailla on oikeus valita paljonko haluamme työstä maksaa.
Vaikka budjettin haluaakin pitää pienenä, kannattaisi vähän aikaa säästää sukanvarteen ja tehdä _tarvittaessa_ muutakin pumppu remonttia, onhan siinä oma vaivansa aina irroittaa se pumppu autosta, joten kerralla laittaisi kaiken kuntoon. En muista mitä, mutta jotain kuluvia osiahan siellä on.
Syötön lisäyshän onnistuu ominkin sormin, jolloin budjetti jää nollaan, mutta tulos ei ole yhtä hyvä kuin pumpun sisuskaluista roplaamalla.

Asiantuntevassa dieselpajassa sama homma ja kunnollinen säätö päälle niin hinta onkin vain 350 €. (Hinnat vetästy vähän hatusta kun ne tuppaavat muuttumaan, päivän hinta löytyy sieltä pajan luurin päästä)
Kolminkertainen hurraahuuto markkinataloudelle, eli meillä asiakkailla on oikeus valita paljonko haluamme työstä maksaa.
Vaikka budjettin haluaakin pitää pienenä, kannattaisi vähän aikaa säästää sukanvarteen ja tehdä _tarvittaessa_ muutakin pumppu remonttia, onhan siinä oma vaivansa aina irroittaa se pumppu autosta, joten kerralla laittaisi kaiken kuntoon. En muista mitä, mutta jotain kuluvia osiahan siellä on.
Syötön lisäyshän onnistuu ominkin sormin, jolloin budjetti jää nollaan, mutta tulos ei ole yhtä hyvä kuin pumpun sisuskaluista roplaamalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
no on tuo minun hinta arvio sitten jommosesti alakantiin...
kysytäänpä vielä senverran että mistä ruuvista syöttöä sitten omin neuvoin voi lisätä...ja pumppu pitää varmaan heittää irti vai??? auto siis 190D
löytyy tietysti haulla asiaa vaikka miten paljon mutta kun en tajua hevon....eli pitääkö ottaa pumppukäteen ja säätää??
prkl kun on idioottimainen olo... 

löytyy tietysti haulla asiaa vaikka miten paljon mutta kun en tajua hevon....eli pitääkö ottaa pumppukäteen ja säätää??


Viimeksi muokannut Jake87, Su 08.01.2006 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä tulee ittelle olo, että on aika kone, meinaan hakukone
No tuossa on tuo pumpun ruuvaustopic. Yleensä pumppua ei tarvitse irroittaa vaan se takakansi, ja sen irroittamisen helppous hieman riippuu missä autossa se on.
Dieselpajalla ne siis avaavat sen pumpun ja tasaavat sylinerikohtaisen syötön tai jotain sinne päin.

No tuossa on tuo pumpun ruuvaustopic. Yleensä pumppua ei tarvitse irroittaa vaan se takakansi, ja sen irroittamisen helppous hieman riippuu missä autossa se on.
Dieselpajalla ne siis avaavat sen pumpun ja tasaavat sylinerikohtaisen syötön tai jotain sinne päin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kannattaa sit varautua siihen, että jos ite ruuvaat, niin saat sitten muutaman kerran aukasta ton pumpun takakannen ja ruuvata sitä pariin otteeseen. eli siis käsiks pääsee, kun irrottaa koko pumpun, mikä on aikas työläs homma. tai sit helpompi homma, eli irrottaa öljynsuadattimen jalan. eli siis sen töttörön, missä on öljynsuodatin. aika hankala irrottaa, jos ei oo aikasemmin irrottanu, mutta onnistuu kyllä. sit kun on se jalka irti niin mahtuu irrottaan pumpusta sen takakannen. sit siä jo näkyykin niitä ruuvveja. siitä sit vaan ruuvvaan, mutta kannattaa olla varovainen, ettei ruuvvaa sitä ihan sekasin, tai lakkaa toimimasta koko auto kunnolla.
ja sellasen vinkin voin antaa, että kun jotain ruuvvia säätää, niin se vaikuttaa aikalailla kaikkeen. esim. jos nostat syöttöö, niin tyhjäkäynti nousee, sit lasket tyhjäkäyntiä ja kone ei jaksa käydä kunnolla jos laittaa sähkölaitteita päälle ja on kylmä kone. eli tossa tollasia asioita, mitä voi käydä kun säätää. kaikki kyllä saa toimiin kunnolla jos jaksaa säätää ja säätää. suosittelen kyllä ammattilaista, mutta onnistuu ihan kotikonsteinkin, jos on tarpeeks "tee se itse mies" ja jaksaa sitten kans säätää. ja sieltä jostain linkistä jo varmaan näitkin, että mitä niistä ruuveista tapahtuu, niin ei muutaku säätään vaan!
onnee virityksiin ja toivottavasti saat pelaamaan kunnolla!
ja sellasen vinkin voin antaa, että kun jotain ruuvvia säätää, niin se vaikuttaa aikalailla kaikkeen. esim. jos nostat syöttöö, niin tyhjäkäynti nousee, sit lasket tyhjäkäyntiä ja kone ei jaksa käydä kunnolla jos laittaa sähkölaitteita päälle ja on kylmä kone. eli tossa tollasia asioita, mitä voi käydä kun säätää. kaikki kyllä saa toimiin kunnolla jos jaksaa säätää ja säätää. suosittelen kyllä ammattilaista, mutta onnistuu ihan kotikonsteinkin, jos on tarpeeks "tee se itse mies" ja jaksaa sitten kans säätää. ja sieltä jostain linkistä jo varmaan näitkin, että mitä niistä ruuveista tapahtuu, niin ei muutaku säätään vaan!
onnee virityksiin ja toivottavasti saat pelaamaan kunnolla!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Niin, pumpun takakannen irroitus kuulostaa pelottavan helpolta mitä se ei todellakaan ole, no eihän se mahdotonta ole vai miltä näyttää, kun Vitossa ei ainakaan enempää ole tilaa mitä 190:ssä

No ei kait, tuossa on se suodattimen jalka irroitettuna ja sitten pääsetkin käsiksi pumpun kanteen. Vaihdat samalla ne torx pultit vastaaviin tavallisiin kuusikanta pultteihin, niin voit ainakin yrittää kiinnittää kannen kun suodattimen jalka on paikallaan.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0155.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0156.jpg
Paras ja helpoin on kyllä kun antaa ammattimiehen laittaa sen syötön kohdalleen penkissä, niin ei tarvitse arpoa.


No ei kait, tuossa on se suodattimen jalka irroitettuna ja sitten pääsetkin käsiksi pumpun kanteen. Vaihdat samalla ne torx pultit vastaaviin tavallisiin kuusikanta pultteihin, niin voit ainakin yrittää kiinnittää kannen kun suodattimen jalka on paikallaan.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0155.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0156.jpg
Paras ja helpoin on kyllä kun antaa ammattimiehen laittaa sen syötön kohdalleen penkissä, niin ei tarvitse arpoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
juu...kiitoksia neuvosta mutta kun ei tahdo edes tuo jalkalähteä irti. en ees löydä liitoskohtaa koko palikasta!pera8x kirjoitti:eli siis käsiks pääsee, kun irrottaa koko pumpun, mikä on aikas työläs homma. tai sit helpompi homma, eli irrottaa öljynsuadattimen jalan. eli siis sen töttörön, missä on öljynsuodatin. aika hankala irrottaa

Re: Pumpun säätö
Vie pumppu heti suosiolla ammattimiehelle, tai koko auto.eeropp kirjoitti:Paljonko 250 vapaasti hengittävään diisseliin saa potkua pumpun ruuvauksella?
Onko hintansa väärti?
Onko ikinä testattu dynossa paljonko vaikuttaa?
Minkälaisia kokemuksia on pumpun ruuvaamisesta?
Ruuvaus auttaa paljon, vakio 300d on jaloissa, jos on kunnolla säädetty 250D.