w124 250d alipainepumpun tuottama imu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Grapetree
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.12.2005 15:16

w124 250d alipainepumpun tuottama imu

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Hei, paljonko kunnossa olevan pumpun tuottama imu kuuluu olla?Mittasin omasta jarrutehostajalle tulevasta putkesta, ja mittari näytti vähän alle 600 mm .Hg.Onko tuo riittävä?Ei ainakaan jaksa sammuttaa konetta kun liittää tuosta letkulla sammuttimelle.Sammuttimen vipu liikkuu hieman alas, mutta ei tarpeeksi.Alkaa mennä mennä hermot tuon sammumattomuuden kanssa. :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä tuon imun luulisi riittävän, tuon verran alipainetta saa talvirassiin vaan kun vetää reiluilta kierroksilta moottorijarrutuksen, pienemmillä kierroksilla jää 400-500 paikkeille.

Luultavasti sammutinkello on rikki. Irroita alipaineletku kellosta, pistä siihen sopiva pätkä letkua ja imaise suulla, katso meneekö stop-vipu alas, pitäis mennä ihan kevyesti.
Grapetree
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.12.2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Tuota, kyllä se vipu liikkuu ihan vähän, mutta ei pohjaan asti.Autokin sammuu vain silloin kun vipu on ihan pohjassa.Onkohan se sit väärässä lovessa?
Grapetree
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.12.2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

No niin, vihdoin ja viimein mersu sammuu.Vika oli sammuttimessa, mikä ei uuden vaihdon yhteydessä tullut kunnolla paikoilleen.Auttoi paljon asennusta kun otti imusarjan irti, niin näki kunnolla, ja sai sormet mahtumaan sinne.Kysyisin vielä tähän topicin perään, onko dieseleissä sellainen ominaisuus, että kerää sellaista "öljytöhnää" imusarjan kanaviin?huomasin tuon kun imusarja oli irti.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Grapetree kirjoitti:onko dieseleissä sellainen ominaisuus, että kerää sellaista "öljytöhnää" imusarjan kanaviin?huomasin tuon kun imusarja oli irti.
No normaali huohotuksen mukana tuleva öljy on ok, mutta jos siellä on paljon paskaa niin sitten syyttäisin EGR:ää jos autossa sellainen on (pakokaasun takaisinkierrätys)

EGR on syytä poistaa käytöstä, siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mersusta on särkynyt moottoreita väärin asennetusta sammuttimesta :lol: Kiertää tappiin eikä sammu eka käynnistyksen uhteydessä :idea: Sulla kävi tuuri :shock: Jos ei ole varma saako sammuttimen asennettua oikein niin kannattaa varata sivuleikkurit et saa polttoaine putken poikki :lol: :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Grapetree
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.12.2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Grapetree »

Joo, selittäisitkö vähän tarkemmin, että miten kiertää tappiin?Jääkö syöttöpumppu jotenki jumiin?
Vastaa Viestiin