
w124 250d alipainepumpun tuottama imu
w124 250d alipainepumpun tuottama imu
Hei, paljonko kunnossa olevan pumpun tuottama imu kuuluu olla?Mittasin omasta jarrutehostajalle tulevasta putkesta, ja mittari näytti vähän alle 600 mm .Hg.Onko tuo riittävä?Ei ainakaan jaksa sammuttaa konetta kun liittää tuosta letkulla sammuttimelle.Sammuttimen vipu liikkuu hieman alas, mutta ei tarpeeksi.Alkaa mennä mennä hermot tuon sammumattomuuden kanssa. 

Kyllä tuon imun luulisi riittävän, tuon verran alipainetta saa talvirassiin vaan kun vetää reiluilta kierroksilta moottorijarrutuksen, pienemmillä kierroksilla jää 400-500 paikkeille.
Luultavasti sammutinkello on rikki. Irroita alipaineletku kellosta, pistä siihen sopiva pätkä letkua ja imaise suulla, katso meneekö stop-vipu alas, pitäis mennä ihan kevyesti.
Luultavasti sammutinkello on rikki. Irroita alipaineletku kellosta, pistä siihen sopiva pätkä letkua ja imaise suulla, katso meneekö stop-vipu alas, pitäis mennä ihan kevyesti.
No niin, vihdoin ja viimein mersu sammuu.Vika oli sammuttimessa, mikä ei uuden vaihdon yhteydessä tullut kunnolla paikoilleen.Auttoi paljon asennusta kun otti imusarjan irti, niin näki kunnolla, ja sai sormet mahtumaan sinne.Kysyisin vielä tähän topicin perään, onko dieseleissä sellainen ominaisuus, että kerää sellaista "öljytöhnää" imusarjan kanaviin?huomasin tuon kun imusarja oli irti.
No normaali huohotuksen mukana tuleva öljy on ok, mutta jos siellä on paljon paskaa niin sitten syyttäisin EGR:ää jos autossa sellainen on (pakokaasun takaisinkierrätys)Grapetree kirjoitti:onko dieseleissä sellainen ominaisuus, että kerää sellaista "öljytöhnää" imusarjan kanaviin?huomasin tuon kun imusarja oli irti.
EGR on syytä poistaa käytöstä, siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan.