Morjens! (ei niin iloinen)
Käyntihäiriö oli lyhytkestoisena kaupunkiajossa muutamia viikkoja sitten. Poistui tuolloin yhtä nopsasti kun oli tullutkin. Häiriö palasi tänään eikä suostu kokonaan häipymään. Käy hiven nykien tyhjäkäyntiä ja ei tottele kaasupoljinta vaan ompi tehoton. Huiput n. 20 km/h. Käynnistyy hyvin kuten ennenkin. Toimii startin jälkeen ok jonkin aikaa terveeltä vaikuttaen ja liikkeellelähdön jälkeen vauhti / teho hiipuu.
Vaikuttaisi sähköpuolen häiriöltä?
Ken neuvoisi tässä? Kokemuksia vastaavasta?
Mitä piuhoja alkaisin nykkimään?
Puolako?
Sytytyksen ohjausyksikkökö? Missä sijaitsee?
Mitä muuta veikkaisitte?
Terveisin
Jo vain
w126 300 SE käyntihäiriö
w126 300 SE käyntihäiriö
300 SE
Näillä (ainakin etelä-suomen) kosteilla keleillä voi kyllä sähkölaitteet tehdä jos jonkinlaista "mielenkiintoista" köhää.
Ettei kyseessä kuitenkin olisi bensansuotimen tukkeentuminen? Kun kone on sammuksissa ja imu pois, roskat valuvat suotimesta takaisin tankkiin. Kun koneen käynnistät (imu palaa) suodin on hetken aikaa tyhjä, kunnes muju taas lähtee tankista liikkeelle ja tukkii väylät.
Arvelisin, että sähkölaitevika on "päällä" koko ajan, tai ainakin häipyy koneen lämmettyä ja paikkojen kuivuttua.
Sinänsä, kuten todettua, keli olisi niille otollinen. Omassakin m103:ssa kesän moitteitta pelannut rikkinäinen tulpanjohto on nyt alkanut oireilla siihen malliin, että uusi sarja onkin jo hankittuna. (Vielä, kun ehtisi asentaa...
)
Ettei kyseessä kuitenkin olisi bensansuotimen tukkeentuminen? Kun kone on sammuksissa ja imu pois, roskat valuvat suotimesta takaisin tankkiin. Kun koneen käynnistät (imu palaa) suodin on hetken aikaa tyhjä, kunnes muju taas lähtee tankista liikkeelle ja tukkii väylät.

Arvelisin, että sähkölaitevika on "päällä" koko ajan, tai ainakin häipyy koneen lämmettyä ja paikkojen kuivuttua.
Sinänsä, kuten todettua, keli olisi niille otollinen. Omassakin m103:ssa kesän moitteitta pelannut rikkinäinen tulpanjohto on nyt alkanut oireilla siihen malliin, että uusi sarja onkin jo hankittuna. (Vielä, kun ehtisi asentaa...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Yhdyn Akun kirjoittamaan siinä mielessä että kokemusten mukaan sähkön / ruiskun häiriöt aiheutuu usein väsähtäneestä sytytyksen ohjainyksiköstä. Se tarkoittaa kuitenkin juurikin sitä, että auto ei käynnistyisi lainkaan.
Bensansuodattimen tukkeutuminen olisi myös oma veikkaukseni, johon ymmärtääkseni myös kostealla kelillä saatta olla vaikutuksensa.
Muistan eräänä iltana päästyäni lomille ja kotiin intistä ja tietysti kiireellä heti liikkeelle, niin mersu jätti kotipihaan (230E). Ilta oli todella kostea ja ihmettelin pitkään ongelmaa, avaten kaiken aina ruiskulle asti ja tsekaten päällisinpuolin sähköjutskat. Mitään ei löytynyt, epäilin sitten liian kosteuden pääsemistä ilmanputsarille / imusarjaan... Annoin auton seistä n. tunnin ajan jonka jälkeen ryntäytin sen todella rumasti käyntiin ja hetken kuluttua se alkoikin käydä kunnolla. Nyt en muista lähdinkö kuitenkaan sillä liikenteeseen vai millä, mutta seuraavana päivänä avattiin bensatsyydemit takaa ja sieltähän se vika löytyi, suodatin tukossa. Samanlainen ongelma muuten oli ollut joskus aiemmin kesällä, tankki ajettiin liian tyhjäksi liian usein
pohjalle kertyi hiekkaa ja ehkä kosteuttakin ja suodatin tukkeutui pahasti. Että tällästä avautumista. 
Bensansuodattimen tukkeutuminen olisi myös oma veikkaukseni, johon ymmärtääkseni myös kostealla kelillä saatta olla vaikutuksensa.
Muistan eräänä iltana päästyäni lomille ja kotiin intistä ja tietysti kiireellä heti liikkeelle, niin mersu jätti kotipihaan (230E). Ilta oli todella kostea ja ihmettelin pitkään ongelmaa, avaten kaiken aina ruiskulle asti ja tsekaten päällisinpuolin sähköjutskat. Mitään ei löytynyt, epäilin sitten liian kosteuden pääsemistä ilmanputsarille / imusarjaan... Annoin auton seistä n. tunnin ajan jonka jälkeen ryntäytin sen todella rumasti käyntiin ja hetken kuluttua se alkoikin käydä kunnolla. Nyt en muista lähdinkö kuitenkaan sillä liikenteeseen vai millä, mutta seuraavana päivänä avattiin bensatsyydemit takaa ja sieltähän se vika löytyi, suodatin tukossa. Samanlainen ongelma muuten oli ollut joskus aiemmin kesällä, tankki ajettiin liian tyhjäksi liian usein

