W124 äänentoisto...
W124 äänentoisto...
Olis tarkoitus tuossa kesällä parantaa kakkosnelosen hifejä ja tarkoituksena on laittaa subiksi spl-dynamicsin 15d2. mitä vahvistin suosittelisitte kyseiselle elementille?
320E
http://www.spldynamics.fi
katteleppa tuolta mitä subin valmistaja suosittelee!!
ovat todella hyviä spl dynamicsin subbarit ja vahvistimet
katteleppa tuolta mitä subin valmistaja suosittelee!!

ovat todella hyviä spl dynamicsin subbarit ja vahvistimet
Re: W124 äänentoisto...
_palomaki_ kirjoitti:Olis tarkoitus tuossa kesällä parantaa kakkosnelosen hifejä ja tarkoituksena on laittaa subiksi spl-dynamicsin 15d2. mitä vahvistin suosittelisitte kyseiselle elementille?
Mulla on itellä kysyinen subi ja vahvistimena spl 1200d jossa on hyvät jakosuotimet soi tosi hyvin tolla vahvistimella.
En ainakaa suosittele koko subaria, 2kk ja paskaksi valmistajan suosittelemalla kokoonpanolla. tosin uusi takuuseen joka vaihtui heti 3kpl peerless XLS 10". vahvistimena DIG1450 eli n. 800W RMS/ 12V ja n.1200W RMS/14V eli heittää melkolailla onko auto käynnissä vai ei. en muutenkaan suosittele koko firman tavaraa. hinta/laatu sinänsä ok mutta äänenlaatu niin kaiuttimissa kuin vahvistimissakin aivan perseestä!! Esim. Autostudion vahvistimet ovat säädöiltään äänenlaadultaan puhtaampia vaikka ovat samaa hintaluokkaa. sitten tietysti on näitä parempia merkkejä kuten DLS jne. MDS lupaa ihan hyviä vahvareita sekä subeja mutta kokemusta ei niistä löydy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
katteleppas evo x säkin spl sivuilta spl dynamicsin saavutuksia! tuskimpa paskoilla tuotteilla voitetaan 10 luokkavoittoa ja tehään 8 maailmanennätystä viimevuonna ja testeissä spl on pärjännyt tosi hyvin minkä voit kans lukea sieltä sivulta!! tuskin sun basso asiat mitenkää parani ko vaihdot 10" subbarien ladoihin!! 

Jos raakaa painetta haluaa niin späläri on hyvä siihen, kovaahan nuo subit möykkää siitä ei mihinkään pääse, mut siihen se spälärin 'hyvyys' sitte jääkin.
Evo X:lle pisteet elementin vaihdosta ja aivan 100 varmasti parani 'basso asiat'.
Evo X:lle pisteet elementin vaihdosta ja aivan 100 varmasti parani 'basso asiat'.
Perustele?JarnoH kirjoitti:tuskin sun basso asiat mitenkää parani ko vaihdot 10" subbarien ladoihin!!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
jos joku laittaa autoonsa 15" subin eiköhän sillä painetta sit halutakkin! itellä on tällähetkellä 4 kpl v-12s4 dynamicsiä suljetuissa koteloissa ja ne soi kyllä tosi hyvin ja puhtaasti ja jos haluaa ni saa niistä tulemaan raakaa painettakin kunnolla jotta tukka liikkuu!! 
nii joo niistä ladoista sen verran et kaksi oon omistanut ja näistä palo puhekelat joten ei koskaan enää muuta ko spl dynamics!! sori jos astuin sun varpaille ko näyt olevan peerles fani mut sanoin vaan todistetut tosiasiat mikä on parhaimpia merkkejä!
eli ei herneitä nekkuun! 

nii joo niistä ladoista sen verran et kaksi oon omistanut ja näistä palo puhekelat joten ei koskaan enää muuta ko spl dynamics!! sori jos astuin sun varpaille ko näyt olevan peerles fani mut sanoin vaan todistetut tosiasiat mikä on parhaimpia merkkejä!


Joo kuulostihan se hyvältä 2 vuotta sitten. Silloin ostin Kaikki pelkkää SPL:llää eli 2 x PRO3004 , DIG 1450, PRO 15D2, 2 x PRO 6.2,PRO 5.2, PRO 4.2. mutta liiemmin en oo iloinnu hankinnoistani ja Pro 15D2 on jo kerran vaihtunu uuteen malliin ja sehän se paska vasta olikin spl go goJarnoH kirjoitti:katteleppas evo x säkin spl sivuilta spl dynamicsin saavutuksia! tuskimpa paskoilla tuotteilla voitetaan 10 luokkavoittoa ja tehään 8 maailmanennätystä viimevuonna ja testeissä spl on pärjännyt tosi hyvin minkä voit kans lukea sieltä sivulta!! tuskin sun basso asiat mitenkää parani ko vaihdot 10" subbarien ladoihin!!

Toisella kaverilla on 5vuoden kokemus ko. peerlessistä sekä 15v kokemus autohifistä, ja myös se toteaa SPL:n ainoastaan PAINE käyttöön soveltuvaksi. ja suositteli peerlessiä jo ennen noita hankintoja. onhan sitten peerlessiltä esim. R-sarja joka on ihan ..nuksesta, samoin peerlessin erillissarjat, mutta eipä noissa SPL:n erkkareissa kehusmista ole. Eli nekin vaihtuvat jossain vaiheessa myös itseltä luultavasti DLS:iin tai powersetin Chorus sarjaan.
Nämä oli siis mun mielipiteitä asiasta SPL Dynamics, kahden kolmen vuoden kokemuksella, joillakin kokemusta on enemmän mutta kouluarvosanoilla IMHO SPL= 7-
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Lainaan nyt topicia vähän kun asia saattaa tulla tässä jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Nyt minulla on ollut jokunen vuosi taukoa näistä hommista ja tarvitsisin pari vinkkiä. Olen vielä kahden vaiheilla että asentaakko S124 vai pystäriin mutta se nyt on järjestely kysymys. Kokemuksia elementtipuolella on ainoastaan Infinitystä ja kysynkin nyt että mitkä erillisarjat ovat hinta-äänenlaatu suhteeltaan hyviä tällä hetkellä? Vahvistimista taas kokemusta on lähinnä Alpinesta, Precision Powerista ja Lanzarista. Hyllyssä tällä hetkellä vanha Pioneerin 4x90W joka saa nyt olla riittävä erillissarjalle. En siis todellakaan ole pahemmin kiinnostunut varhaisteinien äänenpaine leikeistä enään... Sitten siihen ultimate kysymykseen että mitä teen alapään kanssa? Kaipaan siis mahdollisimman tarkkaa ja napakkaa alapäätä. Äänenlaatua ja tarkkuutta siis painotan. Vahvistin olisi periaatteessa jo hyllyssä mutta se on tosin ehkä enemmän paineentuottoon suunnattu... Kyseessä on siis Lanzar Opti 50c. 2x25w/channel @4Ohm mutta 14 fettiä per kanava eli antaa muistaakseni noin 800w RMS @ 0.5ohm. Jos tuota päädyn käyttämään niin tarvitsen siis mahdollisimman matalan impedanssin, joten pitäisi olla monta elementtiä rinnan tai jokunen kaksipuhekelainen rinnan. Vahvistin on muistaakseni vakaa vielä 0,25Ohm. Äänenlaadun pitäisi olla tuolla ihan siedettävä eli nyt pitäisi vain löytyä optimaaliset elementit joilla saa impedanssin tarpeeksi alas mutta joilla toisto olisi napakkaa. Isot elementit tahtovat auttamatta olla liian hitaita ja äänestä tulee laahaava. Totuushan on että halvalla ei saa hyvää ja olen tottunut siihen että hyvää subielementtiä ei saa alle 400eur mutta nyt olisi budjetti kuitenkin aika rajoittunut. Kaikkea saa siis ehdottaa mutta katsotaan sitten mihin lopuksi päädyn. Voihan olla että laitan tuon vahvistimen seinälle koristeeksi jos ei muuta 

________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Pistetään täältäkin kokemusta jakoon. Spälärin subit ei kyl oikeen kestä käyttöä: Itellä 15 rikki, veljellä repes 15 späläristä puhekela irti-> takuuseen uus, saa nähä miten kestää... kaverilla 2kpl 15 späläriä rikki, toisella kaverilla 12 repes puhekela irti, sekin meni takuuseen... Kaikkilla näillä subeilla oli vahvistimena digipääte. Tosin yhdellä kaverilla on 15 paine malli ja on kestänyt todella kovaa ja armotonta käyttöä jotain 3 vuotta. Äänenlaatu ja toisto on todella paljon kiinni kotelosta...
Nyt kun joku kertoisi 15 tuumaisen mallin joka sijoittuisi 300€ hintaluokkaan ja olisi kaikinpuolin dynamicsiä parempi. Miksi 15? No se on vaan jokin päähän pinttymä
Onko kellään muuten kokemusta lanzarin opti malleista?
Nyt kun joku kertoisi 15 tuumaisen mallin joka sijoittuisi 300€ hintaluokkaan ja olisi kaikinpuolin dynamicsiä parempi. Miksi 15? No se on vaan jokin päähän pinttymä

Onko kellään muuten kokemusta lanzarin opti malleista?
Ruosteisia Diesel romuja vuodesta 2003
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
On. Mulla on nyt Optidrive 1232D, suomeksi 12", 2*2ohm keloilla, n:35l suljetussa kotelossa, kytkettynä 1ohmiin ja päätteenä DLS A6.Jouhou kirjoitti: Onko kellään muuten kokemusta lanzarin opti malleista?
Kokemuksia. Ihan jees, jos tykkää soittaa kovasti, soi tosi kovaa ja pehmeästi, ei puuroudu matalillakaan murinoilla, mutta..
Elementin raja tulee äkkinäisesti vastaan ilman sen kummempia varotuksia ja tämä raja ilmenee pienimuotoisena puhekelen kalkatuksena/pohjaamisena.
En sitten tiedä onko ko. elementti maanantai kappale, koska tätä pohjaamista ei kuule kabiinin puolelle, koska kalkattelu on suht vaimeaa.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Noista spl vehkeistä itellä on vaan hyvää kokemusta parilla kaverilla ollu just noitta 15" ja hyvin kestäny ja toiminu että en sitte tiiä
... mutta toisaalta jos olis 2x12" ni ois helpompi tehdä jonku sorti asennuksia.. kellää kokemuksia sonyn x-löd niistä viis kulumasista? mutta tässä on viä aikaa harkita ku vehkeet olis tarkotus ostaa kesällä... suositelkaa jotain settiä johonki 1000€ hinta luokkaan.... yli ei sais mennä...

320E
Jos pitää sitä painetta saada niin odota nyt edes sitä uutta SPL:n pro sarjaa, tuo tämänhetkinen susi-malli vedetään pois myynnistä nyt piakkoin.
mutta ite silti kallistuisin esim. uuteen Rockford Fosgaten Power sarjaan.. hinta vaan on aika suolainen mutta jos pistät pelkästään sen yhden 15" niin eiköhän tuo sun budjetti riitä. se on jotain 350e-400e luokkaa kpl.
mutta ite silti kallistuisin esim. uuteen Rockford Fosgaten Power sarjaan.. hinta vaan on aika suolainen mutta jos pistät pelkästään sen yhden 15" niin eiköhän tuo sun budjetti riitä. se on jotain 350e-400e luokkaa kpl.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Joku dls tai hertz kuulemma aika hyviä äänenlaadulta._palomaki_ kirjoitti:Noista spl vehkeistä itellä on vaan hyvää kokemusta parilla kaverilla ollu just noitta 15" ja hyvin kestäny ja toiminu että en sitte tiiä... mutta toisaalta jos olis 2x12" ni ois helpompi tehdä jonku sorti asennuksia.. kellää kokemuksia sonyn x-löd niistä viis kulumasista? mutta tässä on viä aikaa harkita ku vehkeet olis tarkotus ostaa kesällä... suositelkaa jotain settiä johonki 1000€ hinta luokkaan.... yli ei sais mennä...
Ihan kohtuu hyvä kai on tuo sony mutta jotain hämminkiä niissä on ollu
Mulla spl dyn. pro 15d4 ja dig 1450.
Basso optimi refleksissä.
Tuon digin äänenlaatu on uskomattoman syvältä
Samaisen basson kans ku kokeiltiin kunnon ab-luokan laitetta (lanzar) niin ääni ja basson sointi kaikenkaikkiaan oli aivan kuin eri planeetalta, joten digi lähtee piakkoin verkon painoksi
Basso optimi refleksissä.
Tuon digin äänenlaatu on uskomattoman syvältä

Samaisen basson kans ku kokeiltiin kunnon ab-luokan laitetta (lanzar) niin ääni ja basson sointi kaikenkaikkiaan oli aivan kuin eri planeetalta, joten digi lähtee piakkoin verkon painoksi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube
LähetäLähetetty: Tii 24.01, 2006 17:54 Viestin aihe:
Mulla spl dyn. pro 15d4 ja dig 1450.
Basso optimi refleksissä.
Tuon digin äänenlaatu on uskomattoman syvältä Exclamation
Samaisen basson kans ku kokeiltiin kunnon ab-luokan laitetta (lanzar) niin ääni ja basson sointi kaikenkaikkiaan oli aivan kuin eri planeetalta, joten digi lähtee piakkoin verkon painoksi Wink
no jos mie maksan sen verkonpainon postikulut nii lähetäkkös?
LähetäLähetetty: Tii 24.01, 2006 17:54 Viestin aihe:
Mulla spl dyn. pro 15d4 ja dig 1450.
Basso optimi refleksissä.
Tuon digin äänenlaatu on uskomattoman syvältä Exclamation
Samaisen basson kans ku kokeiltiin kunnon ab-luokan laitetta (lanzar) niin ääni ja basson sointi kaikenkaikkiaan oli aivan kuin eri planeetalta, joten digi lähtee piakkoin verkon painoksi Wink
no jos mie maksan sen verkonpainon postikulut nii lähetäkkös?

Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
voe voe.. tuo "hyvyys" on niin paljon siitä kiinni mitä hakee, miten sen asentaa, säätää, mikä on vahvistin ja miten sitä käyttää. tuokin 15d2/4 on ihan kelpo vehje oikeessa kotelossa ja kunnon vahvarilla ajettuna. tuo spl dig 1450 on kyllä ihan tuolta digi vahvarien heikoimmalta puolelta.. voimakerroin on olematon ja näin saundi voimaton ja tunkkainen. suosittelisin cad11 dls:tä vahvariksi. ei varmaan soi huonosti optimi kotelossa ja oikein säädetyllä sub sonicilla.
mutta jos saanen suositella 15" subia, niin osta DLS rw15. on hinnaltaan hieman kalliimpi kuin tuo späläri, mutta painetta ja hyvää ääntä tulee somasti. meinasitko uutena tuon spälärin hommata? ne on nimittäin jo myyty loppuun monessa paikassa, eikä uusia enää tehdä.. uudet mallit tulevat kesällä.
eli osta tuo dls
mutta jos saanen suositella 15" subia, niin osta DLS rw15. on hinnaltaan hieman kalliimpi kuin tuo späläri, mutta painetta ja hyvää ääntä tulee somasti. meinasitko uutena tuon spälärin hommata? ne on nimittäin jo myyty loppuun monessa paikassa, eikä uusia enää tehdä.. uudet mallit tulevat kesällä.
eli osta tuo dls

2.3 l
tällä hetkellä olisin kallistumass 2x12" puoleen.. soi kuulemma napakammin ja toistaa vähän paremmin... näin oon kuullu kavereilta jotka on vähän enemmän harrastanu noita vehkeitä... tutulla oli jetassa joku sellane Rockford fosgaten 15 ja se koko auto meinas levitä
... pirusti se ainaki soi...

320E
Taatusti jos sinä lähetät lanzarin tai dls:n tilalle, eikä tarvi maksaa ees kulujaEsaO kirjoitti:
no jos mie maksan sen verkonpainon postikulut nii lähetäkkös?

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Miksi sinne pitää saada se parillinen määrä esim niitä 12 tuumaisia? Itellä ei ole kuin yks 12" ja 240w rms vahvistin ja ihan riittävästi hönkii kontin puolelta sisälle. ja tuo setti ei maksanu kuin sen 250€:a ja vahvarina on Xetec 350.6 ja subina Xetex x-12.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ei kun nimenomaan siinä subbarissa on valmistusvika, puhekela repeää lähes jokaisesta. Tämä on tietoa Flextronilta, sen takia tuo PRO malli uudistuu kesäksi.e320 kirjoitti:Jos onnistuu polttamaan SPL-dynamicseista puhekelat siinä on käyttäjässä vikaa eikä subissa.
Ei millään pahalla.
Mutta ei millään hyvälläkään.![]()
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)