öljynvaihto veholla huh!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

öljynvaihto veholla huh!

Viesti Kirjoittaja Make »

No päätinpä eilen viedä coupeni öljynvaihtoon kouvolan veholle(autosompa),
koska mainostavat pikaöljynvaihtoa ilman ajanvarausta ja ilman työveloitusta :D
Siispä avaimen työnjohtajalle ja odottelemaan...........
50 minuutin päästä auto oli saanut sisäänsä 7 litraa mobil rf:ää ja uuden suodattimen.
Ja laskukin oli vaivaiset 115 euroa!!siis ilman työveloitusta :shock: :shock:
Nyt ymmärrän että voivat vaihtaa öljyt ilman työveloitusta,koska öljyt ovatkin sitten ihan vaan vähän kalliimmat kuin muualla.
Meinas pieni shokki iskeä kun sain laskun käteeni :evil:
Ja nupiksi,olin just käyny pesemässä autoni ja kun sain sen tkasin öljynvaihdosta oli maskin kromiosat ja konepelti sen näköset,kun ois thallaan öljysillä käsillä niitä taputeltu.
En tiedä pitäikö laittaa tonne risuja osastolle,hmm..
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Kaitsu K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 16.07.2003 15:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Kaitsu K »

Jännä homma
Itsekkin tuota ihmettelin viime keväänä kun vei auton pikahuoltoon hehkutulppien ja öljyn vaihtoon. Se öljy tosiaan makso yli 15 ööree litra joten pelkästään siitä tuli toistasataa. Sitten taas veho lähettää sen mainoslehtisen jossa öljynvaihto, suodattimenvaihto ja kaasuvivuston voitelu maksaa töineen 79 €. Tämä pitää vaan osata tilata oikealla nimellä eco öljyhuolto. Tästä lähin varmistan aina että saan tosiaan tämän halvemman mallin öljynvaihdon, muuten vaihdan itse.
Sitten taas kun ajattelee niin tuo 79 on aika kohtuullinen hinta koko hommasta kun öljyä menee se 7 litraa.
Nämäkin asiat on vaan ilmeisesti opittava kantapään kautta.
-300D -85
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kaitsu K kirjoitti:Nämäkin asiat on vaan ilmeisesti opittava kantapään kautta.
Tai sitten Mersuforumin, en nyt juuri ollut aikeissa Kouvolan Veholle viedä hoitoon, mutta kiitos "varoituksista". :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Kaitsu K kirjoitti:Jännä homma
Itsekkin tuota ihmettelin viime keväänä kun vei auton pikahuoltoon hehkutulppien ja öljyn vaihtoon. Se öljy tosiaan makso yli 15 ööree litra joten pelkästään siitä tuli toistasataa. Sitten taas veho lähettää sen mainoslehtisen jossa öljynvaihto, suodattimenvaihto ja kaasuvivuston voitelu maksaa töineen 79 €. Tämä pitää vaan osata tilata oikealla nimellä eco öljyhuolto. Tästä lähin varmistan aina että saan tosiaan tämän halvemman mallin öljynvaihdon, muuten vaihdan itse.
Sitten taas kun ajattelee niin tuo 79 on aika kohtuullinen hinta koko hommasta kun öljyä menee se 7 litraa.
Nämäkin asiat on vaan ilmeisesti opittava kantapään kautta.

:evil: No nyt kyllä ois risujen paikka,jos kerran eco-huolto maksaa 79 eur ja sisältää työt+osat,niin vois ne ehkä siellä tiskin takana siitä mainita,vai onkohan tässä k.o tapauksessa se pieni maininta siinä tarjousvihkosen alalaidassa "ei koske v8,24 v,2,3-16 malleja" :roll:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

Off-topic:
Mökkinaapuri San Antonia, Texasista kertoi kesällä, että hänellä oli Mersuja (S400 CDI, ML320 jne..:) ), mutta vaihtoi Lexukseen ( :( ), koska siellä San Antoniassa maksoi paikallisella mersu-myyjällä öljynvaihto toista tuhatta dollaria..
Suomessa on Veholla vielä kehitettävää siis noissa öljynvaihto-laskuissa.. :)
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ja sit ku niillä menee siihen öljynvaihtoon 10min ku ne alipaine pumpulla lutkuttaa sen pois ja suodatin paikalleen ja uudet kannuun, ees kädet mee likaseks ja ihan hyvä tuntitaksa tulee :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Epäilen kyllä että öljyt valutetaan pois, öljy-imu on todella huono ratkaisu, töhnää jää koneeseen.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tovayryn kirjoitti:ja sit ku niillä menee siihen öljynvaihtoon 10min ku ne alipaine pumpulla lutkuttaa sen pois ja suodatin paikalleen ja uudet kannuun, ees kädet mee likaseks ja ihan hyvä tuntitaksa tulee :P
Vanhemmissahan saa suotimenkin yläkautta pois, joten autoa ei tartte välttämättä edes ajaa nosturille, jos ei välttämättä halua. Sen kun vaan käy pihalla imulaitteen ja kannun kanssa... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Sami J. E. kirjoitti:Epäilen kyllä että öljyt valutetaan pois, öljy-imu on todella huono ratkaisu, töhnää jää koneeseen.
Uudemmissa, kuten esim. M116-koneessa moottoriöljy PITÄÄ ottaa imemällä. Propusta laskemalla vanhaa öljyä jää koneeseen PALJON!
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Elikkäs näistä koneista ei lasketa öljyjä ollenkaan? Tota en tiennyt, mulle on vaan näiden vanhojen kanssa aina sanottu että öljyimua on vältettävä. Selkispä jotain uutta taas.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Näistä asijoista ollaan montaa mieltä, itsekkin epäilin koko imuvaihto hommaa mutta viimeksi kävin kokeilemassa tuota imuvaihtajaa henk.koht. ja
pakko myöntää että kyllä sieltä kaikki öljyt tuli pois.
Otin kokeeksi vielä öljypropun pois ja tippaakaan sieltä ei tullut enää öljyä
Normaalistihan sitä saa valutella pitemmän aikaa ennenkuin ö-pohja on tyhjä.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Onpas siinä öljyllä hintaa, edellinen öljynvaihto maksoi, A+ autohuolto:Mobilin öljyt,suodatin, denson-tulpat, peräöljynvaihto yht:84€
Laskeskelin sitten että eihän tuohon rahaan saisi itse edes tarvikkeita,ja vielä saisi vaihtaa itse.
No ko.paikka on sittemmin näköjään lopettanutkin toimintansa :cry: , syynä varmaan kannattamattomuus :lol:
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Sami J. E. kirjoitti:Epäilen kyllä että öljyt valutetaan pois, öljy-imu on todella huono ratkaisu, töhnää jää koneeseen.

Kyllä ne imulaitteella otetaan öjyt pois sieltä koneesta.
kone tyhjentyy "riittävän" hyvin vanhoista öljyistä.

sinne jäävällä vanhalla öljyllä ei ole käytännössä mitään merkitystä.

ps: kun tuotte ne mersut meille öljynvaihtoon =), niin todellakin kannattaa tiskillä ottaa selvää asioista, ja kysyä vaihtoehdoista.

esim mobil 0w/40 (tri synthetic) on _huomattavasti_ kalliimpa kuin esim mobil 5w/50.


terveisin Jack
veho asentaja
Vastaa Viestiin