W201 ajo-ominaisuuksien puute (ja näköjään lukkoasiaakin)
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
W201 ajo-ominaisuuksien puute (ja näköjään lukkoasiaakin)
Hei taistelutoverit!
Kävin lapissa perheen kanssa viikonloppuna. Petyin pahasti mersun ajo-ominaisuuksiin. On melko levoton. Tuuli ja urat viskoo autoo. Ja kyllähän se "hakee" koko ajan muutenkin. Normaaliajossa ei ole juuri haittaa, mutta kun tuli ajettua vähän kovenpaa ni pikkusen alko pelottaan. N. 120 vauhdissa ei ole kiva tehdä korjausliikkeitä varsinkin kun usein rupes huojumaan vaan entistä enemmänkin. Sulalla tiellä meni aika hyvin kun oli kaasu pohjassa eli veto päällä. Sitten kun nosti kaasun pois niin auto mietti hetken että mihkä päin lähtis. Mistähän vikaa pitäs alkaa hakemaan? Vai onko toi ominaisuus? Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit, iskarit uusittu vuoden sisään. Olen kuullut Vehon vaihtavan myyntiin tuleviin käytettyihin alustan kumityynyjä tms. ???
Vaihanko Ladaan?
Kävin lapissa perheen kanssa viikonloppuna. Petyin pahasti mersun ajo-ominaisuuksiin. On melko levoton. Tuuli ja urat viskoo autoo. Ja kyllähän se "hakee" koko ajan muutenkin. Normaaliajossa ei ole juuri haittaa, mutta kun tuli ajettua vähän kovenpaa ni pikkusen alko pelottaan. N. 120 vauhdissa ei ole kiva tehdä korjausliikkeitä varsinkin kun usein rupes huojumaan vaan entistä enemmänkin. Sulalla tiellä meni aika hyvin kun oli kaasu pohjassa eli veto päällä. Sitten kun nosti kaasun pois niin auto mietti hetken että mihkä päin lähtis. Mistähän vikaa pitäs alkaa hakemaan? Vai onko toi ominaisuus? Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit, iskarit uusittu vuoden sisään. Olen kuullut Vehon vaihtavan myyntiin tuleviin käytettyihin alustan kumityynyjä tms. ???
Vaihanko Ladaan?
Viimeksi muokannut kimseppanen75, Ke 05.11.2003 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Re: W201 ajo-ominaisuuksien puute
Oliskos tuo taas vastaus kysymykseen? Useasti on todettu MB:n herkkyys huonoille (=halvoille) renkaille. Muuttuiko auto selvästi, kun renkaat vaihdettiin? Onko ajo kesäkelillä OK? Muistitko pistää lisäpainetta kumeihin, jos kyydissä oli ns. täyspoka eli perhe + lapinmatkan tavarat?kimseppanen75 kirjoitti:Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit,
Periaatteessa voisi em. asiat poisluettuna arvata, että jossain takatuennassa on väljää, vaikka vain yhdessä tai kahdessa puslassa. Veto päällä nivelistä lähtee "löysät pois" mutta kaasua höllätessä pyöränkulma pääsee muuttumaan ja suuntavakavuus heikkenee.
Mielestäni ehjä W201 on maantielläkin vakaa ajettava, jopa Hakkapeliitoilla (nimimerkillä kokemusta löytyy).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
Re: W201 ajo-ominaisuuksien puute
Auto ei ole ollut kesäkeleilläkään ihan ok ajettavuudeltaan. Meni vaan aika kauan ennen kuin suostun tän myöntämäänAku P kirjoitti:Oliskos tuo taas vastaus kysymykseen? Useasti on todettu MB:n herkkyys huonoille (=halvoille) renkaille. Muuttuiko auto selvästi, kun renkaat vaihdettiin? Onko ajo kesäkelillä OK? Muistitko pistää lisäpainetta kumeihin, jos kyydissä oli ns. täyspoka eli perhe + lapinmatkan tavarat?kimseppanen75 kirjoitti:Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit,
Periaatteessa voisi em. asiat poisluettuna arvata, että jossain takatuennassa on väljää, vaikka vain yhdessä tai kahdessa puslassa. Veto päällä nivelistä lähtee "löysät pois" mutta kaasua höllätessä pyöränkulma pääsee muuttumaan ja suuntavakavuus heikkenee.
Mielestäni ehjä W201 on maantielläkin vakaa ajettava, jopa Hakkapeliitoilla (nimimerkillä kokemusta löytyy).

Onko jollain käsitystä paljonko kustantaa alustan kaikkien "puslien" vaihto?
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 kulkee kyllä suoraan ja vakaasti, jos alusta on kunnossa.
Kannattaisi ainakin tsekata takaa ylemmät poikittaiset tukivarret ja häränsilmät alta. Häränsilmä on kuulanivel, vaikka näyttää tavalliselta holkilta. Se on kiinni pultilla; alimmainen tuennan pitkittäinen pultti aivan jarrukilvessä kiinni.
Noi vaikuttaa todella paljon auton suuntavakavuuteen juurikin kuormattuna, koska huonokuntoisena ne päästää jousituksen painuessa pyöräkulmat aivan linttaan.
Miten sitten tarkistan kunnon itse, niin se onkin sitten hankalampi juttu, tukivarren väljyyden voi rautatangolla vääntämällä todeta, mutta toi kuulanivel ei sitten olekaan niin helposti nuljutettavissa.

Kannattaisi ainakin tsekata takaa ylemmät poikittaiset tukivarret ja häränsilmät alta. Häränsilmä on kuulanivel, vaikka näyttää tavalliselta holkilta. Se on kiinni pultilla; alimmainen tuennan pitkittäinen pultti aivan jarrukilvessä kiinni.
Noi vaikuttaa todella paljon auton suuntavakavuuteen juurikin kuormattuna, koska huonokuntoisena ne päästää jousituksen painuessa pyöräkulmat aivan linttaan.
Miten sitten tarkistan kunnon itse, niin se onkin sitten hankalampi juttu, tukivarren väljyyden voi rautatangolla vääntämällä todeta, mutta toi kuulanivel ei sitten olekaan niin helposti nuljutettavissa.
Pasi
Jo pelkkä pyöränkulmien mittaus ja säätö voi muuten vaikuttaa aiankin tuohon uraherkkyyteen. Kannattaa taas lähteä halvemmasta liikkeelle, eli ensin auto nosturille ja syyniin, että mikähän mahdollisesti olisi vialla. Sitten pyöränkulmia kohdalleen, jos niissä sanomista. Vasta sitten lähdetään uusimaan palikoita enemmän.Pasi R. kirjoitti:Kannattaisi ainakin tsekata takaa ylemmät poikittaiset tukivarret ja häränsilmät alta. Häränsilmä on kuulanivel, vaikka näyttää tavalliselta holkilta. Se on kiinni pultilla; alimmainen tuennan pitkittäinen pultti aivan jarrukilvessä kiinni.
.
W201:n takapään puslat eivät hirmuhintaisia ole, mutta saa niihinkin rahaa kulumaan, kun oikein pistää osteluksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pyöränkulmat on tärkeät, mutta jos nivelet on väljät ei pyörien suuntaus kannata koska kohta ne osottaa taas eri suuntaan. Minusta kannattaa pistää ensin nivelet kuntoon ja sitten suuntauttaa renkaat. Itse asiassa asiantunteva suuntaaja tarkistaa ensin nivelet jonka jälkeen alkaa/jos alkaa toimeen 
Ja noista renkaista vielä että itsellä on tollaset "halvat kitkat" alla ja jopas on suuntavakavuudessa eroa kun vertaa kesärenkaisiin. Sain tosin kitkoistakin kelvolliset kun laitoin reilusti ilmaa renkaisiin. 2.3 eteen ja 2.8 taakse. ELi ilmanpaineet pitää mersussa olla kunnossa ....

Ja noista renkaista vielä että itsellä on tollaset "halvat kitkat" alla ja jopas on suuntavakavuudessa eroa kun vertaa kesärenkaisiin. Sain tosin kitkoistakin kelvolliset kun laitoin reilusti ilmaa renkaisiin. 2.3 eteen ja 2.8 taakse. ELi ilmanpaineet pitää mersussa olla kunnossa ....
MB C180 vm -95
Tässä muutamia juttuja joiden olen huomannut vaikuttavan oman mersun (R170) ajo-ominaisuuksiin huomattavan paljon:
Renkaat: aivan uskomattomia eroja eri renkailla. Halvoilla/ jostakin syystä sopimattomilla renkailla uraherkkyys ja "vetely" lähestulkoon sitä luokkaa että motarinopeuksilla ajo melkeinpä mahdotonta..rengasmerkin/mallin vaihto-> uraherkkyys katosi täysin,samoin vetely kiihdytyksissä.
aurauskulmat: kulmat aavistuksen pielessä..siis VAIN aavistuksen..seurauksena melkoinen epävakauden ja huojumisen tunne jo pienillä nopeuksilla. Kulmien säätö-> kaikkinainen huojunta ja epävakaus katosi sen sileän tien.
Eli oikeanlaisilla renkailla ja ohjauskulmien pienellä säädöllä auto muuttui uraherkästä,vetelevästä ja huojuvasta "katiskasta" sellaiseksi kuin kyseisen auton sopii odottaa olevankin.
Sitten jos nuo muutokset eivät tehoa niin syytä kannattanee lähteä etsimään tukivarsista,puslista ym ym.
Silloin kun kaikki on kunnossa niin mersu kulkee tiellä yhtä vakaasti kuin juna kiskoilla
Renkaat: aivan uskomattomia eroja eri renkailla. Halvoilla/ jostakin syystä sopimattomilla renkailla uraherkkyys ja "vetely" lähestulkoon sitä luokkaa että motarinopeuksilla ajo melkeinpä mahdotonta..rengasmerkin/mallin vaihto-> uraherkkyys katosi täysin,samoin vetely kiihdytyksissä.
aurauskulmat: kulmat aavistuksen pielessä..siis VAIN aavistuksen..seurauksena melkoinen epävakauden ja huojumisen tunne jo pienillä nopeuksilla. Kulmien säätö-> kaikkinainen huojunta ja epävakaus katosi sen sileän tien.
Eli oikeanlaisilla renkailla ja ohjauskulmien pienellä säädöllä auto muuttui uraherkästä,vetelevästä ja huojuvasta "katiskasta" sellaiseksi kuin kyseisen auton sopii odottaa olevankin.
Sitten jos nuo muutokset eivät tehoa niin syytä kannattanee lähteä etsimään tukivarsista,puslista ym ym.
Silloin kun kaikki on kunnossa niin mersu kulkee tiellä yhtä vakaasti kuin juna kiskoilla

- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
No täytyy yrittää tota aurauskulmien säätöä ekana ja samalla vois yrittää katsoa niitä puslia. (ku kerkeis vaan) Muistaakseni säädin joskus niitä itekin kuplasta jonkun mittakepin avulla. Onnistuukohan mersussa säätö itse? Mersukorjaajalla (taisto ruoho, hämeenlinna) on yli kuukauden jono...
En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.
En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
ei kannata edes yrittää saada kohilleen millään rullamitoilla noita aurauksia ym. Kuten yllä sanottu, mersu tarkko oikeista säädöistään, joita ei saa rullamitalla aikaiseksikimseppanen75 kirjoitti:No täytyy yrittää tota aurauskulmien säätöä ekana ja samalla vois yrittää katsoa niitä puslia. (ku kerkeis vaan) Muistaakseni säädin joskus niitä itekin kuplasta jonkun mittakepin avulla. Onnistuukohan mersussa säätö itse? Mersukorjaajalla (taisto ruoho, hämeenlinna) on yli kuukauden jono...
En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.

Mun mesen kohdalla kans sotii mittarilukemaa (150tkm) vastaan vain ja ainoastaan nuo lukot (tosin ovien lukois ei oo moitetta). Mutta virtalukko jumitti ja taitaa mennä koko mötti vaihtoonEn oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.

Jos tosiaan virtalukko vähänkin temppuilee, niin vaihdata lukkopesä HETI!! Se on vielä helppo ja suht halpa homma koko lukon vaihtoon verrattuna. Mulla se varotti kerran... Olis pitäny uskoo

[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
jonin 190d 2,5
Hei sullahan taitaa olla kanssa saksasta uitettu nokileka? Ainakin tossa valokuvassa on taustalla tyypillinen etelä- tai keskisaksalainen kylä ja maisema. Kävitkö ite hakemassa vai toiko joku muu?
En oikein ymmärtänyt tota lukkojuttua. Siis mulla on ongelmana se, että avainta joutuu joka lukossa vähän rämpyttämään ennen kuin se menee perille ja voi alkaa kääntämään lukkoa auki tai kiinni. Mitä sinä tarkoitit tolla että pitäs vaihtaa heti ennen kuin on myöhäistä? Paljonko muuten jouduit maksamaan tosta saksassa ja veroa? (ei oo pakko vastata)
En oikein ymmärtänyt tota lukkojuttua. Siis mulla on ongelmana se, että avainta joutuu joka lukossa vähän rämpyttämään ennen kuin se menee perille ja voi alkaa kääntämään lukkoa auki tai kiinni. Mitä sinä tarkoitit tolla että pitäs vaihtaa heti ennen kuin on myöhäistä? Paljonko muuten jouduit maksamaan tosta saksassa ja veroa? (ei oo pakko vastata)
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
no toi on aika selkeesti sanottu!KentZu kirjoitti:No tietenkin sitä kun virtalukon lukkopesää on aika hankala vaihtaa jos se ei enää avaimella käänny mihinkään suuntaan kun sen pitää olla olikohan se nyt 2.asennossa ennen kun sen voi vetää pois...kimseppanen75 kirjoitti: En oikein ymmärtänyt tota lukkojuttua.
Mitä sinä tarkoitit tolla että pitäs vaihtaa heti ennen kuin on myöhäistä?
Lukkojen kanssa oli mullakin ongelmia 201:sen kanssa, tosin vain ovien puolella, niissä lukkopesissä kun oli sellaiset kummalliset "foliolepakkeet" jotka oli murskautuneet sinne sisuksiin. Otin lukot irti laitoin ruuvipenkkiin ja valuttelin crc:tä ja sitä muhjua valui tosiaan PALJON ulos. Vaihdoin sitten vielä kuskinpuoleisen lukon repsikalle ja taas toimi. Jos tuota skeidaa olis tarpeeksi ehtinyt kuskailla virtalukkoonkin niin olishan sekin alkanut vikuroimaan. Ilmeisesti nuo mainitsemani "foliot" jotka ovat alumiinia on tarkoitettu estämään tiirikoimista- hajoavat ja jäävät tukkeeksi lukkoon, ainakaan muuta tarkoitusta en niille keksinyt
Mutta tuosta autosta ne oli kyllä murtuneet ihan omineen.

Mutta tuosta autosta ne oli kyllä murtuneet ihan omineen.
Saksastahan se on juu... Tää on pitkä juttu, mutta lyhennetäänHei sullahan taitaa olla kanssa saksasta uitettu nokileka? Ainakin tossa valokuvassa on taustalla tyypillinen etelä- tai keskisaksalainen kylä ja maisema. Kävitkö ite hakemassa vai toiko joku muu?

Yks pappa innostu pari vuotta sitten Saksan reissulla ostaan ton mesen, kun auto oli siisti ja auton historiasta ei ollut epäselvyyttä. Auto saapu Suomeen ja vietti hiljaiseloo rekisteröimättömänä papan autotallis.
Viime kesänä hän sitte pisti mesen rekkariin. Minä (tai isän ton auton ekana pongas yhdeltä parkkikselta) siinä sitte satuin jossain vaiheessa väliin ja auto vaihto omistajaa. Sattumalla oli täs kaupas osuutta melkosesti, mutta elämäähän tää vaan on.

Tosiaan Saksan hinnoista ja veroista ei oo tietoo, mutta ei se pappa autosta ainakaa paljoo pyytäny, varsinkin kun auto pikkusen komees kunnos!!
Toi avatar-mersu on muuten täsmälleen samanlainen kuin mikä mulla, mutta ajovalonpyyhkimet puuttuu mun tapaukses. (Ei oo tullu viä räpsittyä kuvia mursusta.)
Tätä tosiaan tarkotin sillä lukkojutulla:
No tietenkin sitä kun virtalukon lukkopesää on aika hankala vaihtaa jos se ei enää avaimella käänny mihinkään suuntaan kun sen pitää olla olikohan se nyt 2.asennossa ennen kun sen voi vetää pois...

[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Ja näin auton tuntien ja tietäen voisi sanoa, että yksi hienoimmista W201:stä mitä tiedän.. Ajo-ominaisuudet aivan uutta vastaavassa kunnossa ja saa hävetä uudetkin autot sisämelussa.. Toivottavasti Joni saa pian kuvia siitä nettiin..Joni Y kirjoitti:varsinkin kun auto pikkusen komees kunnos!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Onhan noita avaimia kulunut vuosien saatossa. Pitemmän aikaa oli ongelmana kun (teetetyllä ei alkuperäisellä) avaimella ei apukuskin ovi tai peräkontti ain a suostunut aukeamaan. Teetätin uuden avaimen, fiksu lukkoseppä jopa teki hieman isomman kuin kulunut mallikappale ja kävin sitä kokeilemassa välillä. Eka versio oli hieman tahmea, sitten hiottiin hieman lisää ja toimi kuin unelma. Kaikissa lukoissa!
Uusi avain (ei elektroniikkaa) maksoi n 10€ eli ei ollut kallis juttu.
Uudemmissa malleissa lukkopesät kuluu ja saattaa joutua vaihtamaan, jos ei uusi avain auta. Mielestäni kuitenkin kannattaa ennen isompia vaihto-operaatioita kokeilla.
Uusi avain (ei elektroniikkaa) maksoi n 10€ eli ei ollut kallis juttu.
Uudemmissa malleissa lukkopesät kuluu ja saattaa joutua vaihtamaan, jos ei uusi avain auta. Mielestäni kuitenkin kannattaa ennen isompia vaihto-operaatioita kokeilla.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
lukoista ja avaimista
Kun nyt tuossa on juttua lukoista ja avaimista, niin kerronpa tässä yhden tositarinan:
Vein -71 SL:n Jetronic-huoltoon, ja kävi niin että hukkasivat siellä avainnipun. Kyseessä oli todellakin avainnippu, sillä vuosien aikana oli yksittäisiä lukkopesiä vaihdettu eri puolille. Taisi olla niin että rattilukko ja hanskalokero toimivat virta-avaimella, mutta molempiin oviin ja takaluukkuun oli jokaiseen omat avaimet. Tuosta sitten pääteltiin että ilmeisesti virta-avain on originaali. Huoltoliike sitten tilasi Saksasta alustanumeron perusteella uudet avaimet.
Niin vaan kävi että uudet avaimet sopivat mainiosti, ja erilaiset lukkopesät vaihdettiin samalla uusiin. Näin sain samalla kertaa yksiavainsysteemin sekä D-Jetronicin kuntoon.
Erinomaista palvelua. Tuskin onnistuu muun automerkin kanssa saada 30v vanhaan autoon noin avaimet.
Vein -71 SL:n Jetronic-huoltoon, ja kävi niin että hukkasivat siellä avainnipun. Kyseessä oli todellakin avainnippu, sillä vuosien aikana oli yksittäisiä lukkopesiä vaihdettu eri puolille. Taisi olla niin että rattilukko ja hanskalokero toimivat virta-avaimella, mutta molempiin oviin ja takaluukkuun oli jokaiseen omat avaimet. Tuosta sitten pääteltiin että ilmeisesti virta-avain on originaali. Huoltoliike sitten tilasi Saksasta alustanumeron perusteella uudet avaimet.
Niin vaan kävi että uudet avaimet sopivat mainiosti, ja erilaiset lukkopesät vaihdettiin samalla uusiin. Näin sain samalla kertaa yksiavainsysteemin sekä D-Jetronicin kuntoon.

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Onko rengaspaineet oikeat!? rengasliikkeessä äijät oli laittanu kaikkiin renkaisiin 2.5bar, niin auto vaelteli niin pirusti, kokoajan sai ohjata.
Renkaina mulla on continental winterviking 185/65/15
Mut pistin mersun suositellut ilmanpaineet, W201 edessä 2.0 ja takana 2.2 ilman kuormaa ja kuorman kanssa 2.2/2.5.
Nyt kulkee erittäin tasaisesti, riittää kun etusormea leputtelee ratin puolalla
Elikkä mersut on todella tarkkoja rengaspaineista!
Renkaina mulla on continental winterviking 185/65/15
Mut pistin mersun suositellut ilmanpaineet, W201 edessä 2.0 ja takana 2.2 ilman kuormaa ja kuorman kanssa 2.2/2.5.
Nyt kulkee erittäin tasaisesti, riittää kun etusormea leputtelee ratin puolalla

Elikkä mersut on todella tarkkoja rengaspaineista!
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ei voi Jussinkaa mersua haukkua...Ja näin auton tuntien ja tietäen voisi sanoa, että yksi hienoimmista W201:stä mitä tiedän.. Ajo-ominaisuudet aivan uutta vastaavassa kunnossa ja saa hävetä uudetkin autot sisämelussa.. Toivottavasti Joni saa pian kuvia siitä nettiin..
Se on nätti ku sika pienenä ja siitä ei varmaan W123 voi enää hiljasemmaks mennä, mitä toi jusan mese on!! Komeeta kyytiä 20v autolta

Ja maalipinta kiiltää niin, että sokeellaki vetää simmut sirrille.
Ei niitä kuvia oikeen viittisi tällasilla paskailmoilla räpsiä. Pitäis auringon paistaa ja luonnon kukkia, niin sillon autoki näyttää paremmalta. Mutta katotaan ny, jos joskus muutaman nappais..
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Minulla oli samanlainen ongelma omassa autossa
Huojui ja vaelsi .Uusin taka kaikki puslat+helat+iskarit
Eipä ollut apua renkaat oli jotku Riken merkkiset,melkein uuden veroiset.Ostin uudet kumit GOOD YEARIN ULTRA GRIP 500 siihen loppui vaivat
Kannattaa kyllä laittaa ensin kunnon kumit. Ennenkuin alkaa vaihtamaan alakertaa uusiksi 




Kemisti
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
renkaatko?
Jaa renkailla parani Kemin Matin auto? En ihan vielä jaksa uskoa että mulla tehois. Olen ajanut kesäkuun jälkeen kolmilla eri kumeilla (2* saksalaiset Fuldat ja 1* Ässä renkaan uusiot). Sama vika kaikilla. Ei toi auto mitenkään hengen vaarallisen tuntunen ole, mutta ei niin huippukaan kun noin nuoren auton pitäs olla. Voi olla että rupeen rassaamaan vasta kun saan taas luita poikki ettei joudu rakentamaan mökkiä...
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Ei missään tapauksessa pinnattuja renkaita mersuun
Eiköhä tuossa W201_ssä oo tuo alusta samanlainen kuin W124:ssa ja kantsis katella taka akseliston tangot , kumityynyt ,etu akselistosta myös nivelet ja esimerkiksi taka pyörän laakerit ,aurauskulmat
Mlla W124:nen vaelteli tiellä ja oli huono ajettava ja syykin selvisi apparin takapyörän laakeri oli loppu. Ja vaihdon jälkeen pyörille 4-piste suuntaus.
Eiköhä tuossa W201_ssä oo tuo alusta samanlainen kuin W124:ssa ja kantsis katella taka akseliston tangot , kumityynyt ,etu akselistosta myös nivelet ja esimerkiksi taka pyörän laakerit ,aurauskulmat
Mlla W124:nen vaelteli tiellä ja oli huono ajettava ja syykin selvisi apparin takapyörän laakeri oli loppu. Ja vaihdon jälkeen pyörille 4-piste suuntaus.
Hahaa... Kärsivällisyys ja sitkee yrittäminen voitti jälleen: avain KÄÄNTYI !!!!
Selvittiin pelkällä lukkopesän vaihdolla

Selvittiin pelkällä lukkopesän vaihdolla

[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Vertaan W201 / 124: Kokemukseni W124 :stä 15 vuotta:
Tarkka kulmasäädöistä ja kronkeli renkaista .
Nivelet oltava tiukat ja laakerivälyksetkin kohdallaan,
Apusimpukkaankin tulee klappia, korjausarja n. 20 e , helppo asentaa , mutta katso miten puslat oli alunperin , ettei mene väärään järjestykseen.
Jos ohjausvaihdetta kiristetään liikaa se tahmoo keskiasennon kahtapuolen
ja tunne on kuin joku ulkopuolinen voima ohjaisi autoa.
Myös ohjauksen iskunvaimentajalla on osansa , kunto helppo todeta ..jos märkä niin sökö.
Yksi asia mitä ei ole ollut puheena on korin asento.
Jousien yläpään kumeja on 4 eri paksuutta.
Kokemukseni mukaan auton on oltava vähän keula alempana, jolloin myös sivutuuliherkkyys vähenee ..
Tarkka kulmasäädöistä ja kronkeli renkaista .
Nivelet oltava tiukat ja laakerivälyksetkin kohdallaan,
Apusimpukkaankin tulee klappia, korjausarja n. 20 e , helppo asentaa , mutta katso miten puslat oli alunperin , ettei mene väärään järjestykseen.
Jos ohjausvaihdetta kiristetään liikaa se tahmoo keskiasennon kahtapuolen
ja tunne on kuin joku ulkopuolinen voima ohjaisi autoa.
Myös ohjauksen iskunvaimentajalla on osansa , kunto helppo todeta ..jos märkä niin sökö.
Yksi asia mitä ei ole ollut puheena on korin asento.
Jousien yläpään kumeja on 4 eri paksuutta.
Kokemukseni mukaan auton on oltava vähän keula alempana, jolloin myös sivutuuliherkkyys vähenee ..