W201 ajo-ominaisuuksien puute (ja näköjään lukkoasiaakin)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

W201 ajo-ominaisuuksien puute (ja näköjään lukkoasiaakin)

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Hei taistelutoverit!

Kävin lapissa perheen kanssa viikonloppuna. Petyin pahasti mersun ajo-ominaisuuksiin. On melko levoton. Tuuli ja urat viskoo autoo. Ja kyllähän se "hakee" koko ajan muutenkin. Normaaliajossa ei ole juuri haittaa, mutta kun tuli ajettua vähän kovenpaa ni pikkusen alko pelottaan. N. 120 vauhdissa ei ole kiva tehdä korjausliikkeitä varsinkin kun usein rupes huojumaan vaan entistä enemmänkin. Sulalla tiellä meni aika hyvin kun oli kaasu pohjassa eli veto päällä. Sitten kun nosti kaasun pois niin auto mietti hetken että mihkä päin lähtis. Mistähän vikaa pitäs alkaa hakemaan? Vai onko toi ominaisuus? Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit, iskarit uusittu vuoden sisään. Olen kuullut Vehon vaihtavan myyntiin tuleviin käytettyihin alustan kumityynyjä tms. ???

Vaihanko Ladaan?
Viimeksi muokannut kimseppanen75, Ke 05.11.2003 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W201 ajo-ominaisuuksien puute

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kimseppanen75 kirjoitti:Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit,
Oliskos tuo taas vastaus kysymykseen? Useasti on todettu MB:n herkkyys huonoille (=halvoille) renkaille. Muuttuiko auto selvästi, kun renkaat vaihdettiin? Onko ajo kesäkelillä OK? Muistitko pistää lisäpainetta kumeihin, jos kyydissä oli ns. täyspoka eli perhe + lapinmatkan tavarat?

Periaatteessa voisi em. asiat poisluettuna arvata, että jossain takatuennassa on väljää, vaikka vain yhdessä tai kahdessa puslassa. Veto päällä nivelistä lähtee "löysät pois" mutta kaasua höllätessä pyöränkulma pääsee muuttumaan ja suuntavakavuus heikkenee.
Mielestäni ehjä W201 on maantielläkin vakaa ajettava, jopa Hakkapeliitoilla (nimimerkillä kokemusta löytyy).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Re: W201 ajo-ominaisuuksien puute

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Aku P kirjoitti:
kimseppanen75 kirjoitti:Renkaina 185/65/15 uudet kierrätyskumit,
Oliskos tuo taas vastaus kysymykseen? Useasti on todettu MB:n herkkyys huonoille (=halvoille) renkaille. Muuttuiko auto selvästi, kun renkaat vaihdettiin? Onko ajo kesäkelillä OK? Muistitko pistää lisäpainetta kumeihin, jos kyydissä oli ns. täyspoka eli perhe + lapinmatkan tavarat?

Periaatteessa voisi em. asiat poisluettuna arvata, että jossain takatuennassa on väljää, vaikka vain yhdessä tai kahdessa puslassa. Veto päällä nivelistä lähtee "löysät pois" mutta kaasua höllätessä pyöränkulma pääsee muuttumaan ja suuntavakavuus heikkenee.
Mielestäni ehjä W201 on maantielläkin vakaa ajettava, jopa Hakkapeliitoilla (nimimerkillä kokemusta löytyy).
Auto ei ole ollut kesäkeleilläkään ihan ok ajettavuudeltaan. Meni vaan aika kauan ennen kuin suostun tän myöntämään :oops: . Huomasin kyllä jo saksassa motarilla ettei oo kaikki ihan säädöissään. Ei muuten tullut ilmaa laitettua lisää. Kyydissä oli kyllä tosiaan "täyslasti" ja yksi poro vielä peräkontissa, mutta koko syy ei ole kyllä tossa kuormassakaan. Perheemme on kevyenpää sorttia kun 4 henkee ei paina kuin n. 160 kg, poro peräkontissa oli vaan pienen vasan lihat. Mielestäni renkaani eivät ole huonot (ainakaan pidoltaan). Niissä on nokian tekemä pintakuvio (hakka2) ja ne on sentään kasattu suomessa. No voihan ne silti huonot olla...

Onko jollain käsitystä paljonko kustantaa alustan kaikkien "puslien" vaihto?
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pelkät puslat eteen ja taakse ~450 € luokkaa, itse tehtynä ei tullut tuohon summaan mitään lisiä 8)
Pasi R.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 06.06.2003 12:58
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Pasi R. »

W201 kulkee kyllä suoraan ja vakaasti, jos alusta on kunnossa. 8)

Kannattaisi ainakin tsekata takaa ylemmät poikittaiset tukivarret ja häränsilmät alta. Häränsilmä on kuulanivel, vaikka näyttää tavalliselta holkilta. Se on kiinni pultilla; alimmainen tuennan pitkittäinen pultti aivan jarrukilvessä kiinni.

Noi vaikuttaa todella paljon auton suuntavakavuuteen juurikin kuormattuna, koska huonokuntoisena ne päästää jousituksen painuessa pyöräkulmat aivan linttaan.

Miten sitten tarkistan kunnon itse, niin se onkin sitten hankalampi juttu, tukivarren väljyyden voi rautatangolla vääntämällä todeta, mutta toi kuulanivel ei sitten olekaan niin helposti nuljutettavissa.
Pasi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi R. kirjoitti:Kannattaisi ainakin tsekata takaa ylemmät poikittaiset tukivarret ja häränsilmät alta. Häränsilmä on kuulanivel, vaikka näyttää tavalliselta holkilta. Se on kiinni pultilla; alimmainen tuennan pitkittäinen pultti aivan jarrukilvessä kiinni.

.
Jo pelkkä pyöränkulmien mittaus ja säätö voi muuten vaikuttaa aiankin tuohon uraherkkyyteen. Kannattaa taas lähteä halvemmasta liikkeelle, eli ensin auto nosturille ja syyniin, että mikähän mahdollisesti olisi vialla. Sitten pyöränkulmia kohdalleen, jos niissä sanomista. Vasta sitten lähdetään uusimaan palikoita enemmän.
W201:n takapään puslat eivät hirmuhintaisia ole, mutta saa niihinkin rahaa kulumaan, kun oikein pistää osteluksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Pyöränkulmat on tärkeät, mutta jos nivelet on väljät ei pyörien suuntaus kannata koska kohta ne osottaa taas eri suuntaan. Minusta kannattaa pistää ensin nivelet kuntoon ja sitten suuntauttaa renkaat. Itse asiassa asiantunteva suuntaaja tarkistaa ensin nivelet jonka jälkeen alkaa/jos alkaa toimeen :)

Ja noista renkaista vielä että itsellä on tollaset "halvat kitkat" alla ja jopas on suuntavakavuudessa eroa kun vertaa kesärenkaisiin. Sain tosin kitkoistakin kelvolliset kun laitoin reilusti ilmaa renkaisiin. 2.3 eteen ja 2.8 taakse. ELi ilmanpaineet pitää mersussa olla kunnossa ....
MB C180 vm -95
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tässä muutamia juttuja joiden olen huomannut vaikuttavan oman mersun (R170) ajo-ominaisuuksiin huomattavan paljon:

Renkaat: aivan uskomattomia eroja eri renkailla. Halvoilla/ jostakin syystä sopimattomilla renkailla uraherkkyys ja "vetely" lähestulkoon sitä luokkaa että motarinopeuksilla ajo melkeinpä mahdotonta..rengasmerkin/mallin vaihto-> uraherkkyys katosi täysin,samoin vetely kiihdytyksissä.

aurauskulmat: kulmat aavistuksen pielessä..siis VAIN aavistuksen..seurauksena melkoinen epävakauden ja huojumisen tunne jo pienillä nopeuksilla. Kulmien säätö-> kaikkinainen huojunta ja epävakaus katosi sen sileän tien.

Eli oikeanlaisilla renkailla ja ohjauskulmien pienellä säädöllä auto muuttui uraherkästä,vetelevästä ja huojuvasta "katiskasta" sellaiseksi kuin kyseisen auton sopii odottaa olevankin.

Sitten jos nuo muutokset eivät tehoa niin syytä kannattanee lähteä etsimään tukivarsista,puslista ym ym.

Silloin kun kaikki on kunnossa niin mersu kulkee tiellä yhtä vakaasti kuin juna kiskoilla :)
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

No täytyy yrittää tota aurauskulmien säätöä ekana ja samalla vois yrittää katsoa niitä puslia. (ku kerkeis vaan) Muistaakseni säädin joskus niitä itekin kuplasta jonkun mittakepin avulla. Onnistuukohan mersussa säätö itse? Mersukorjaajalla (taisto ruoho, hämeenlinna) on yli kuukauden jono...

En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Janne L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 02.04.2003 07:27
Paikkakunta: Tervakoski

Säädöistä

Viesti Kirjoittaja Janne L »

Ei säätele Taisto kulmia, kun ei ole optisia laitteita.
Löytyyhän niitä muitakin Hämeenlinnasta (Euromaster,
Vianor, Länsi-Auto).
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kimseppanen75 kirjoitti:No täytyy yrittää tota aurauskulmien säätöä ekana ja samalla vois yrittää katsoa niitä puslia. (ku kerkeis vaan) Muistaakseni säädin joskus niitä itekin kuplasta jonkun mittakepin avulla. Onnistuukohan mersussa säätö itse? Mersukorjaajalla (taisto ruoho, hämeenlinna) on yli kuukauden jono...

En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.
ei kannata edes yrittää saada kohilleen millään rullamitoilla noita aurauksia ym. Kuten yllä sanottu, mersu tarkko oikeista säädöistään, joita ei saa rullamitalla aikaiseksi :wink:
Avatar
Joni Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 16.10.2003 11:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

En oikein usko nivelien väljyyteen koska oletan edelleenkin autollani olevan kilometrejä takana mittarilukeman verran eli 148 tkm. Oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi olen ajomäärää epäillyt on avaimien huono sopivuus lukkoihin.
Mun mesen kohdalla kans sotii mittarilukemaa (150tkm) vastaan vain ja ainoastaan nuo lukot (tosin ovien lukois ei oo moitetta). Mutta virtalukko jumitti ja taitaa mennä koko mötti vaihtoon :( Muuten on kaikki kuosissaan niin kuin ton verran ajetussa autossa pitääkin olla (ajo-ominaisuudet myös).

Jos tosiaan virtalukko vähänkin temppuilee, niin vaihdata lukkopesä HETI!! Se on vielä helppo ja suht halpa homma koko lukon vaihtoon verrattuna. Mulla se varotti kerran... Olis pitäny uskoo :(
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]

Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

jonin 190d 2,5

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Hei sullahan taitaa olla kanssa saksasta uitettu nokileka? Ainakin tossa valokuvassa on taustalla tyypillinen etelä- tai keskisaksalainen kylä ja maisema. Kävitkö ite hakemassa vai toiko joku muu?

En oikein ymmärtänyt tota lukkojuttua. Siis mulla on ongelmana se, että avainta joutuu joka lukossa vähän rämpyttämään ennen kuin se menee perille ja voi alkaa kääntämään lukkoa auki tai kiinni. Mitä sinä tarkoitit tolla että pitäs vaihtaa heti ennen kuin on myöhäistä? Paljonko muuten jouduit maksamaan tosta saksassa ja veroa? (ei oo pakko vastata)
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

KentZu kirjoitti:
kimseppanen75 kirjoitti: En oikein ymmärtänyt tota lukkojuttua.
Mitä sinä tarkoitit tolla että pitäs vaihtaa heti ennen kuin on myöhäistä?
No tietenkin sitä kun virtalukon lukkopesää on aika hankala vaihtaa jos se ei enää avaimella käänny mihinkään suuntaan kun sen pitää olla olikohan se nyt 2.asennossa ennen kun sen voi vetää pois...
no toi on aika selkeesti sanottu!
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Lukkojen kanssa oli mullakin ongelmia 201:sen kanssa, tosin vain ovien puolella, niissä lukkopesissä kun oli sellaiset kummalliset "foliolepakkeet" jotka oli murskautuneet sinne sisuksiin. Otin lukot irti laitoin ruuvipenkkiin ja valuttelin crc:tä ja sitä muhjua valui tosiaan PALJON ulos. Vaihdoin sitten vielä kuskinpuoleisen lukon repsikalle ja taas toimi. Jos tuota skeidaa olis tarpeeksi ehtinyt kuskailla virtalukkoonkin niin olishan sekin alkanut vikuroimaan. Ilmeisesti nuo mainitsemani "foliot" jotka ovat alumiinia on tarkoitettu estämään tiirikoimista- hajoavat ja jäävät tukkeeksi lukkoon, ainakaan muuta tarkoitusta en niille keksinyt :roll:
Mutta tuosta autosta ne oli kyllä murtuneet ihan omineen.
Avatar
Joni Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 16.10.2003 11:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

Hei sullahan taitaa olla kanssa saksasta uitettu nokileka? Ainakin tossa valokuvassa on taustalla tyypillinen etelä- tai keskisaksalainen kylä ja maisema. Kävitkö ite hakemassa vai toiko joku muu?
Saksastahan se on juu... Tää on pitkä juttu, mutta lyhennetään :)

Yks pappa innostu pari vuotta sitten Saksan reissulla ostaan ton mesen, kun auto oli siisti ja auton historiasta ei ollut epäselvyyttä. Auto saapu Suomeen ja vietti hiljaiseloo rekisteröimättömänä papan autotallis.

Viime kesänä hän sitte pisti mesen rekkariin. Minä (tai isän ton auton ekana pongas yhdeltä parkkikselta) siinä sitte satuin jossain vaiheessa väliin ja auto vaihto omistajaa. Sattumalla oli täs kaupas osuutta melkosesti, mutta elämäähän tää vaan on. :D

Tosiaan Saksan hinnoista ja veroista ei oo tietoo, mutta ei se pappa autosta ainakaa paljoo pyytäny, varsinkin kun auto pikkusen komees kunnos!!

Toi avatar-mersu on muuten täsmälleen samanlainen kuin mikä mulla, mutta ajovalonpyyhkimet puuttuu mun tapaukses. (Ei oo tullu viä räpsittyä kuvia mursusta.)

Tätä tosiaan tarkotin sillä lukkojutulla:
No tietenkin sitä kun virtalukon lukkopesää on aika hankala vaihtaa jos se ei enää avaimella käänny mihinkään suuntaan kun sen pitää olla olikohan se nyt 2.asennossa ennen kun sen voi vetää pois...
:wink:
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]

Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Joni Y kirjoitti:varsinkin kun auto pikkusen komees kunnos!!
Ja näin auton tuntien ja tietäen voisi sanoa, että yksi hienoimmista W201:stä mitä tiedän.. Ajo-ominaisuudet aivan uutta vastaavassa kunnossa ja saa hävetä uudetkin autot sisämelussa.. Toivottavasti Joni saa pian kuvia siitä nettiin..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onhan noita avaimia kulunut vuosien saatossa. Pitemmän aikaa oli ongelmana kun (teetetyllä ei alkuperäisellä) avaimella ei apukuskin ovi tai peräkontti ain a suostunut aukeamaan. Teetätin uuden avaimen, fiksu lukkoseppä jopa teki hieman isomman kuin kulunut mallikappale ja kävin sitä kokeilemassa välillä. Eka versio oli hieman tahmea, sitten hiottiin hieman lisää ja toimi kuin unelma. Kaikissa lukoissa!
Uusi avain (ei elektroniikkaa) maksoi n 10€ eli ei ollut kallis juttu.

Uudemmissa malleissa lukkopesät kuluu ja saattaa joutua vaihtamaan, jos ei uusi avain auta. Mielestäni kuitenkin kannattaa ennen isompia vaihto-operaatioita kokeilla.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

lukoista ja avaimista

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Kun nyt tuossa on juttua lukoista ja avaimista, niin kerronpa tässä yhden tositarinan:

Vein -71 SL:n Jetronic-huoltoon, ja kävi niin että hukkasivat siellä avainnipun. Kyseessä oli todellakin avainnippu, sillä vuosien aikana oli yksittäisiä lukkopesiä vaihdettu eri puolille. Taisi olla niin että rattilukko ja hanskalokero toimivat virta-avaimella, mutta molempiin oviin ja takaluukkuun oli jokaiseen omat avaimet. Tuosta sitten pääteltiin että ilmeisesti virta-avain on originaali. Huoltoliike sitten tilasi Saksasta alustanumeron perusteella uudet avaimet.

Niin vaan kävi että uudet avaimet sopivat mainiosti, ja erilaiset lukkopesät vaihdettiin samalla uusiin. Näin sain samalla kertaa yksiavainsysteemin sekä D-Jetronicin kuntoon. :lol: Erinomaista palvelua. Tuskin onnistuu muun automerkin kanssa saada 30v vanhaan autoon noin avaimet.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Onko rengaspaineet oikeat!? rengasliikkeessä äijät oli laittanu kaikkiin renkaisiin 2.5bar, niin auto vaelteli niin pirusti, kokoajan sai ohjata.

Renkaina mulla on continental winterviking 185/65/15

Mut pistin mersun suositellut ilmanpaineet, W201 edessä 2.0 ja takana 2.2 ilman kuormaa ja kuorman kanssa 2.2/2.5.

Nyt kulkee erittäin tasaisesti, riittää kun etusormea leputtelee ratin puolalla :D
Elikkä mersut on todella tarkkoja rengaspaineista!
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Joni Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 16.10.2003 11:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

Ja näin auton tuntien ja tietäen voisi sanoa, että yksi hienoimmista W201:stä mitä tiedän.. Ajo-ominaisuudet aivan uutta vastaavassa kunnossa ja saa hävetä uudetkin autot sisämelussa.. Toivottavasti Joni saa pian kuvia siitä nettiin..
Ei voi Jussinkaa mersua haukkua...

Se on nätti ku sika pienenä ja siitä ei varmaan W123 voi enää hiljasemmaks mennä, mitä toi jusan mese on!! Komeeta kyytiä 20v autolta 8)

Ja maalipinta kiiltää niin, että sokeellaki vetää simmut sirrille.

Ei niitä kuvia oikeen viittisi tällasilla paskailmoilla räpsiä. Pitäis auringon paistaa ja luonnon kukkia, niin sillon autoki näyttää paremmalta. Mutta katotaan ny, jos joskus muutaman nappais..
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]

Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
maka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 18.10.2003 12:53
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja maka »

Minulla oli samanlainen ongelma omassa autossa :evil: Huojui ja vaelsi .Uusin taka kaikki puslat+helat+iskarit :cry: Eipä ollut apua renkaat oli jotku Riken merkkiset,melkein uuden veroiset.Ostin uudet kumit GOOD YEARIN ULTRA GRIP 500 siihen loppui vaivat :D Kannattaa kyllä laittaa ensin kunnon kumit. Ennenkuin alkaa vaihtamaan alakertaa uusiksi :!:
Kemisti
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

renkaatko?

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Jaa renkailla parani Kemin Matin auto? En ihan vielä jaksa uskoa että mulla tehois. Olen ajanut kesäkuun jälkeen kolmilla eri kumeilla (2* saksalaiset Fuldat ja 1* Ässä renkaan uusiot). Sama vika kaikilla. Ei toi auto mitenkään hengen vaarallisen tuntunen ole, mutta ei niin huippukaan kun noin nuoren auton pitäs olla. Voi olla että rupeen rassaamaan vasta kun saan taas luita poikki ettei joudu rakentamaan mökkiä...
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

Ei missään tapauksessa pinnattuja renkaita mersuun
Eiköhä tuossa W201_ssä oo tuo alusta samanlainen kuin W124:ssa ja kantsis katella taka akseliston tangot , kumityynyt ,etu akselistosta myös nivelet ja esimerkiksi taka pyörän laakerit ,aurauskulmat
Mlla W124:nen vaelteli tiellä ja oli huono ajettava ja syykin selvisi apparin takapyörän laakeri oli loppu. Ja vaihdon jälkeen pyörille 4-piste suuntaus.
maka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 18.10.2003 12:53
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja maka »

Niin se Matin W 201/ D parani :lol: En minäkään uskonut,renkaitten vaikuttavan noin paljon.Silläpä lyötiin hikipäässä uutta osaa alustaan :!:
Pieni heitto tiessä niin lähti vaeltamaan. Vasta renkaitten vaihdon jälkeen rauhottui.
Kemisti
Avatar
Joni Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 16.10.2003 11:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

Hahaa... Kärsivällisyys ja sitkee yrittäminen voitti jälleen: avain KÄÄNTYI !!!! :lol:

Selvittiin pelkällä lukkopesän vaihdolla 8)
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]

Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Vertaan W201 / 124: Kokemukseni W124 :stä 15 vuotta:
Tarkka kulmasäädöistä ja kronkeli renkaista .
Nivelet oltava tiukat ja laakerivälyksetkin kohdallaan,
Apusimpukkaankin tulee klappia, korjausarja n. 20 e , helppo asentaa , mutta katso miten puslat oli alunperin , ettei mene väärään järjestykseen.
Jos ohjausvaihdetta kiristetään liikaa se tahmoo keskiasennon kahtapuolen
ja tunne on kuin joku ulkopuolinen voima ohjaisi autoa.
Myös ohjauksen iskunvaimentajalla on osansa , kunto helppo todeta ..jos märkä niin sökö.
Yksi asia mitä ei ole ollut puheena on korin asento.
Jousien yläpään kumeja on 4 eri paksuutta.
Kokemukseni mukaan auton on oltava vähän keula alempana, jolloin myös sivutuuliherkkyys vähenee ..
Vastaa Viestiin