tuossa 124.ssa ei abs toimi.. releessä oleva sulake ehjä,
mittaristossa oleva abs valo ei pala .. ei edes startatessa joko sieltä on lamppu palanut tai otettu pois.. vaikuttaako tuo abs merkkivalo jarrujen toimintaan vai onko vika mahdollisesti jossakin muualla
valaiskaapa taas mua
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Merkkivalo kuntoon ensin. (lampu pois/ palanut)
Se syttyy virta päällä asennossa.
Katsastusmiehenkin pitäisi kiinnittää asiaan huomiota.
ABSien toiminnan kyllä huomaa, polkaseppa liukkaamalla kohdalla jarru pohjaan ja pitä poljinta sielä. Jos poljin "potkii" takaisin ja kuuluu "rutinaa" ABSit kyllä toimii, jos ei niin...
(Huom! vastaaja ei ota mitään vastuuta edellisen kokeen aiheuttamista vahingoista )
dollarihymy kirjoitti:mites se rele.. jos siinä vika palaako sulake aina.. vai voiko siinä olla piilovika
Voi olla piilovika aivan hyvin, mulla oli aikoinaan releen eli ylijännitesuojan sisältä joku juotos pettänyt ja ABSit toimi vähän miten sattuu. Ei vaihdettu uuteen vaan vanha ylijännitesuoja purettiin auki ja korjattiin.
mulla kans on syttyilyt toi abs valo silloin tällöin. kaikki alkoi kun tuli vähän haettua rajoja noitten kitkojen pidolle ja oikee takarengas kävi lumessa sen jälkeen sytty abs valo sen jälkeen oon pessyt auton nyt kolme kertaa ja pari tuntia ollu länpimässä hallissa sulamassa mut ei vaikutusta..
nyt ei ihme kyllä ei ole kiukutellut yli viikkoon kettumainen vika jos iskee esmes katastuksen aikaan
makeST kirjoitti:
nyt ei ihme kyllä ei ole kiukutellut yli viikkoon kettumainen vika jos iskee esmes katastuksen aikaan
Höhööhö. Tee niin kuin meitin isä: sillä kärvähti Lantikasta joku ABS-osa, ja valo tietty syttyi palamaan. Ei saatu ennen leimausta korjattua (mahtoiko yrittääkään) ja nohevana hätävarapaikkauksena kytkettiin ABSin merkkivalo samaan piuhaan öljynpainevalon kanssa. Painevalo kun sammuu auton käynnistyttyä (lue=tätä tapahtuu vaan -5 asteessa ja sitä lämpimämmässä), sammuu myös ABS-valo. Läpi meni katastuksesta jotta heilahti.
Mutta eihän myö mersumiehet tällaiseen sorruta, eihän?