
124 paremmat valot
124 paremmat valot
meinaa olla 124 melko heikot valot vakiona oisko siihen saatavilla parempia/tehokkaampia umpioita 

Moron. Forumille tervetuloa.
Itse asiassa W124:aan saa tehtyä muutoksen niin, että sumarista tehdään lisäpitkä, tämä vaatii vaan heijastimen ja lasin vaihdon. Osia saa vaikka MOtonetistakin.
Tietty tilanne paranee jo, jos niiden 2 miljoonaa kilsaa hiekkasuihkussa ajettujen lasien tilalle vaihtaa uudet, kirkkaammat...
Itse asiassa W124:aan saa tehtyä muutoksen niin, että sumarista tehdään lisäpitkä, tämä vaatii vaan heijastimen ja lasin vaihdon. Osia saa vaikka MOtonetistakin.
Tietty tilanne paranee jo, jos niiden 2 miljoonaa kilsaa hiekkasuihkussa ajettujen lasien tilalle vaihtaa uudet, kirkkaammat...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Apupitkät
Ensimmäinen toimenpide valojen parantamiseksi on polttimoiden vaihto uusiin vaikkapa GE +60% malleihin. Polttimot kannattaa uusia vuoden välein esimerkiksi syksyisin. Tupaavat polttimot himmetä käytössä... Jos umpion lasit ovat kovin kuluneet, niin ne kannattaa vaihtaa uusiin. Jos umpiot ovat kovasti tummuneet, niin nekin voi vaihtaa.
124:ssa on erittäin käyttökelpoiset sumarit, niitä ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pitkiin. Sen sijaan apupitkät voi asennella maskiin sellaisilla näppärillä kiinnikkeillä. Saa helposti irroitettua kesäksi...
Jotta systeemi olisi täydellinen, niin sumarit kannattaa kytkeä sammumaan pitkien palaessa
124:ssa on erittäin käyttökelpoiset sumarit, niitä ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pitkiin. Sen sijaan apupitkät voi asennella maskiin sellaisilla näppärillä kiinnikkeillä. Saa helposti irroitettua kesäksi...
Jotta systeemi olisi täydellinen, niin sumarit kannattaa kytkeä sammumaan pitkien palaessa

Terveisin
Tero
Tero
Jep jep,
En tiedä millaiset johdot mersuissa on releiltä lampuille. Mutta vaihdon yksi syksy omaan kotterooni lapuille menevät johdot reilusti suurempi neliöisiksi. 1.5 -> 4 neliöön. Johtimien jännitehäviöt putosivat, joten lampuille menevä jännite nousi. Tämän huomasi myös selkeästi parempana valojen kirkkautena.
En tiedä millaiset johdot mersuissa on releiltä lampuille. Mutta vaihdon yksi syksy omaan kotterooni lapuille menevät johdot reilusti suurempi neliöisiksi. 1.5 -> 4 neliöön. Johtimien jännitehäviöt putosivat, joten lampuille menevä jännite nousi. Tämän huomasi myös selkeästi parempana valojen kirkkautena.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
no juu.. valoista
jos vertaa tuohon mun capraissiin mezen valoja ne ovat huippu tehokkaat.. huonompia valoja vissiin ole keksittykkään kun tuossa sämpyläcapraisissa..
saahan tuohon cevyynkin paremmat ajovalot mutta 330€ kpl ei oikeen innosta..
musta mezessä on ihan hyvät valot ja sumarit on jees
tottahan umpiot ja heijastuspinnat pitää olla kunnossa.. myös tosiaan polttimot aina syksyllä uudet

jos vertaa tuohon mun capraissiin mezen valoja ne ovat huippu tehokkaat.. huonompia valoja vissiin ole keksittykkään kun tuossa sämpyläcapraisissa..

saahan tuohon cevyynkin paremmat ajovalot mutta 330€ kpl ei oikeen innosta..

musta mezessä on ihan hyvät valot ja sumarit on jees


tottahan umpiot ja heijastuspinnat pitää olla kunnossa.. myös tosiaan polttimot aina syksyllä uudet

MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0