eli kaikki neulat saattavat olla tapeissaan ja ponnahtelevat vasta sitten useiden kilometrien päästä näyttämään oikeita lukemia. olen huomannut että pakkanen lisää ongelmaa, useimmiten tätä tekee vain nopeusmittari.
joku on varmasti törmännyt vastaavaan ja ehkä siitä on ollut täällä jo puhettakin, mutta juuri liittyneenä en ole siitä tietoinen.
kiitos jo etukäteen.
w202 mittariston takkuilu
- Avantgarde
- Mersumies
Tyyppivika.
Omassa ex-180:ssä oli samaa vikaa ja asiaa selvitettyäni selvisikin tuo tyyppivikaisuus. Mittariston piirilevyyn tulee katkos johonkin paikkaan ja homma on sillä selvä. Omassani oireili kylläkin niin, ettei mikään mittari toiminut hellekelissä. Heti kun lämpötila laski 20 asteen tietämille tai sen alle niin sitten rupesi toimimaan. Toimimista edesauttoi reipas nyrkinisku kojetauluun mittariston yläpuolelle
, en kyllä suosittele pidempiaikaiseen käyttöön tällä tavalla. Vehon organisaatiosta ostettuna mittaristo on (tosi)kallis, noin 700 euroa (siis kannettavan PC:n verran). Mersulla on Saksassa kunnostettuja vaihto-osia tarjoava palvelu, mitä ei kyllä Suomessa juurikaan mainosteta. Kunnostettu vaihtomittaristo vuoden takuulla maksoi vähän yli 300 euroa ja se piti tilata runkonumeron perusteella. Ainakin O&W Autotuonti (tai sinnepäin) Lappeenrannassa pystyy tuon vaihto-osan hommaamaan.
Kokeilin korjata omaani irroittamalla mittariston ja purkamalla mittariston taka-osan näkyviin sekä suihkuttamalla kontakti-spraytä koko hökötykseen = ei pidempiaikaista apua.
Ainoa keino on lienee tuon uuden mittariston hankinta ...
Valaiskoon muut jos ovat tähän vikaat törmänneet ja homman saaneet skulaamaan!
Omassa ex-180:ssä oli samaa vikaa ja asiaa selvitettyäni selvisikin tuo tyyppivikaisuus. Mittariston piirilevyyn tulee katkos johonkin paikkaan ja homma on sillä selvä. Omassani oireili kylläkin niin, ettei mikään mittari toiminut hellekelissä. Heti kun lämpötila laski 20 asteen tietämille tai sen alle niin sitten rupesi toimimaan. Toimimista edesauttoi reipas nyrkinisku kojetauluun mittariston yläpuolelle

Kokeilin korjata omaani irroittamalla mittariston ja purkamalla mittariston taka-osan näkyviin sekä suihkuttamalla kontakti-spraytä koko hökötykseen = ei pidempiaikaista apua.
Ainoa keino on lienee tuon uuden mittariston hankinta ...
Valaiskoon muut jos ovat tähän vikaat törmänneet ja homman saaneet skulaamaan!
Nyt kun päästiin juttuun mittareista niin kysympä muilta w202 omistajilta seuraavaa.
Palaako teillä mittariston taustavalaistus tasaisena koko mittaristossa. Mulla on valaistus vähän himmeämpi molemmilta reunoilta eli kiekkamittarin oikealta reunalta ja vasemmalta moottorinlämpömittarin kohdalta. Epäilen itse, että sietä on palanut lamppuja.
Palaako teillä mittariston taustavalaistus tasaisena koko mittaristossa. Mulla on valaistus vähän himmeämpi molemmilta reunoilta eli kiekkamittarin oikealta reunalta ja vasemmalta moottorinlämpömittarin kohdalta. Epäilen itse, että sietä on palanut lamppuja.
C220TD -97
Mittaristo
Entäs puuttuukos keneltäkään muulta matkamittarin numeroista segmenttejä? Veholla kertoivat että saa sen helposti kuntoon... uusimalla koko mittariston. 

Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99