300 CE

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Harppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 29.10.2003 18:07

300 CE

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Olen näillä näkymin hankkimassa 300 CE:n, vuosimalliltaan ehkä 1991-1993. Millaisia kokemuksia? Onko siinä jotain tyyppivikoja, jotka kannattaisi jo ostovaiheessa ottaa huomioon?
Monissa myynti-ilmoituksissa mainitaan luistonestoksi ASR, onko se toimiva peli? Joissakin ilmoituksissa olen törmännyt lyhenteeseen ASD, mitä se tarkoittaa?
Miten tarkka tämä malli on huolloistaan? Millaisissa hinnoissa varaosat liikkuvat?
Kannattaako ylipäätään ostaa tällaista mallia?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: 300 CE

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Harppa kirjoitti:Monissa myynti-ilmoituksissa mainitaan luistonestoksi ASR, onko se toimiva peli? Joissakin ilmoituksissa olen törmännyt lyhenteeseen ASD, mitä se tarkoittaa?
Kannattaako ylipäätään ostaa tällaista mallia?
1991 Mercedes-Benz 300/E-Class: Two traction improvements arrived for 1991. ASR, Mercedes' traction-control system, became optional on the rear-drive 300E sedan, 300CE coupe, and 300TE wagon. ASD, an automatic locking differential, could be installed on the 300D 2.5 Turbo (a diesel-powered sedan).

Eli
ASR = Luistonesto
ASD = Lukkoperä

Kyllähän tuollanen kannattaa ostaa... :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Harvinaisen hyvä peli

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Olen itse ollut tyytyväinen. Omani on 24-venttiilinen automaatti.
Todella mukava ajaa eikä ihmeempiä vikojakaan ole ollut.
Käyttöosia on pitänyt uusia, niinkuin jokaiseen vanhempaan autoon.
Mutta jokainen autohan on yksilö.

Osat mun mielestäni ei ole sen kalliimpia kuin muihinkaan. Riippuu tietysti mistä ostaa, ja mitä. Mutta (joku voi olla muuta mieltä) jossain osissa voi tuo paljon parjattu VEHO olla ehkä edullisimmasta päästä.

Motonesti löytyy paljon osia, samoin kl-varaosat.fi
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: 300 CE

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Harppa kirjoitti: Miten tarkka tämä malli on huolloistaan?
Aiemmista keskusteluista löydät varmaan paljon juttua M103-koneesta...muuten autohan nyt ei eroa sedanista juurikaan teknisesti. Mitä nyt on klassisen tyylikäs :wink:
Jos varman päälle haluaa pelata kannattaa varmaan ostaa sellainen auto jolla on tarkka huoltohistoria ja omistajat selvillä ja tietysti myös maksaa siitä enemmän. Kaikista tärkeintä varmaan on että öljynvaihdot on tehty ajallaan...vaikuttaa huomattavasti yläpuolisten osien kuntoon (nokka, nostajat, ohjaimet jne.) - väittävät että juuri noissa uudemmissa vm. -89 eteenpäin nokka-akseli on tehty kestävämmästä materiaalista. Jos kyseessä on automaatti myös sen öljynvaihtohistoria on hyvä tietää. Automaatin öljyn väri kertoo paljon sen kunnosta...jos ei sitten juuri ole vaihdettu.
Harppa kirjoitti: Millaisissa hinnoissa varaosat liikkuvat?
Mielestäni hinnat eivät ole korkeita kulutusosille (Motonet ja KL-varaosat). Eriasia on sitten erikoisosat jotka nyt tietysti ovat kalliita autosta riippumatta.
Harppa kirjoitti: Kannattaako ylipäätänsä ostaa tällaista mallia?
Kyllä kannattaa :) Tietysti tuosta kaksiovisuudesta saa maksaa hieman lisää sedaniin verrattuna mutta jos perhettä ei kauheasti ole ja haluaa tulla leimatuksi ikinuoreksi on coupe oiva valinta...Jos siis haluat liikkua tyylikkäästi, haluat riittävän suorituskyvyn ja mukavan auton - osta! Kyllä tällä vielä kummasti saa "rispektiä" vaikka teini-ikä autolla on jo pitkällä. Oman autoni kyllä näen jo enemmänkin harrasteautona kuin käyttöautona...ei siis iän puolesta 8)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Piti juuri sanomani, että etsi forumilta kaikki W124:aan liittyvät topicit...
Coupehan on yksityiskohtia lukuunottamatta tekniikaltaan pitkälle identtinen 300E/TE:n kanssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Coupe

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Hieno auto ja kannattaa ostaa jos ei ole tarvetta ketään takapenkillä kuljettaa. Korissa on jotain klassista kauneutta mikä kestää vuosikymmeniä.
Ennen ostoa kannattaa tsekata että mahdut istumaan kuskin paikalle. Minulla oli coupessa kattoluukku, ja pää oli sen reunassa kiinni normaaliajoasennossa. Ilman kattoluukkua tilanne on parempi.

Ilmeisesti coupessa penkki on tästä huolimatta muita alempana, sillä nyt farkussa vilkun merkkivalot ja bensamittari jäävät piiloon ratin taakse, mitä taas ei tapahtunut coupessa. (Ja penkki luonnollisesti alimmassa säädössä.) Vai onkohan siinä jotain mahdollisuuksia vielä säätää kiskojakin alemmas?
Ratti on 390mm sport-ratti, mutta ei kai se niin paljoa vaikuta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Fantastinen neito itselläni käytössä, suosittelen lämpimästi :D

Se sitten että riittääkö standardi CE vai haluatko ne venttiilit siihen päälle on harkinnan paikka, mutta en itse ainakaan suotta menis autoa downgreidaamaan :wink:

Väittäisin tosin ett coupessa ylipäätään sit "kaikki" maksaa enemmän kuin sedanissa, ellet nyt sit jotenkin onnistu välttämään esim. tuulilasien vaihtoja yms. Ja siihen kannattaa varautua henkisesti että ei coupella mitään monihenkisen leirintäreissua tehdä; esim. takaloota on jokseenkin huomattavasti matalampi kuin sedanissa. Mutta eihän tää vehje nyt karavaanarille ole suunniteltu.

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki W124:n coupelle!

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Vastaa Viestiin