automaattiloota

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
holsti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 05.04.2003 19:21

automaattiloota

Viesti Kirjoittaja holsti »

Tere.
Huollossa vaihtoivat automaattilootan öljyt ja suodattimen. Meni viikon verran kun alkoi 3 vaihde luistamaan, varsinkin pakkasella. Kävin kyselemässä mikä vika, ja sanoivat että tiivisteet kuluneet.... remontti n. 1000€. JESS... annoinpa pariviikkoisen kulua ja kiihdytin 3 asennossa ennen D siirtymistä. näin ei luistoa tapahtunut. Mutta kuinka ollakkaan vika on nyt kokonaan hävinnyt, eipä luista enää, olivat pajallakin ihmeissään. Oisivatko äijät voineet kusettaa ja ottaa rahat pois ja tehneet valohoitoa? Onko kellään muulla ollut ko. vikaa?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: automaattiloota

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

holsti kirjoitti:Tere.
Huollossa vaihtoivat automaattilootan öljyt ja suodattimen. Meni viikon verran kun alkoi 3 vaihde luistamaan, varsinkin pakkasella. Kävin kyselemässä mikä vika, ja sanoivat että tiivisteet kuluneet.... remontti n. 1000€. JESS... annoinpa pariviikkoisen kulua ja kiihdytin 3 asennossa ennen D siirtymistä. näin ei luistoa tapahtunut. Mutta kuinka ollakkaan vika on nyt kokonaan hävinnyt, eipä luista enää, olivat pajallakin ihmeissään. Oisivatko äijät voineet kusettaa ja ottaa rahat pois ja tehneet valohoitoa? Onko kellään muulla ollut ko. vikaa?
Meinasivat kusettaa oikein kunnolla. Varsinkin tuo hinta on sikakallis....

Minulla luisti 2-3 vaihto.
Tiivisteet vaihdettiin ja 3-vaihteen levyt ja öljupumpun kansi, samalla laitettiin 3-pakkaan 5 levyä neljän sijaan....tuli kisaloota ;) hintaa kertyi 550€.

Lue tarina tuolta.....

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aatti.html
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: automaattiloota

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Day Downhill kirjoitti:Tiivisteet vaihdettiin ja 3-vaihteen levyt ja öljupumpun kansi, samalla laitettiin 3-pakkaan 5 levyä neljän sijaan....tuli kisaloota ;)
Vikuttaako tuo levyjen määrä mihinkään muuhun kuin kestävyyteen?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja millainen homma tuo tiivisteiden ym. vaihto muuten on? kauanko siihen menee aikaa? Joudutanko loota tiputtamaan alas? Infoa kaipaamme me.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Aku P kirjoitti:Ja millainen homma tuo tiivisteiden ym. vaihto muuten on? kauanko siihen menee aikaa? Joudutanko loota tiputtamaan alas? Infoa kaipaamme me.
Lue se tarina, jonka linkitin. Siitä kyllä selviää kaikki, jos ajatuksella lukee....
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: automaattiloota

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Sami S kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Tiivisteet vaihdettiin ja 3-vaihteen levyt ja öljupumpun kansi, samalla laitettiin 3-pakkaan 5 levyä neljän sijaan....tuli kisaloota ;)
Vikuttaako tuo levyjen määrä mihinkään muuhun kuin kestävyyteen?
En minä ainakaan ole huomannut mitään muutakun, että loota toimii älyttömän hienosti nyt...15tkm rempasta. Talveksi säädän ehkä paineita vähän lisää, ettei 2-3 vaihto pääse luistamaan kankeilla öljyillä... Muutenkin sisäänajo alkaa olla ajettu, joten säätö voisi olla paikallaan ja ensimmäinen öljynvaihto.... Samantien Dextron III:set
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Day Downhill kirjoitti:Lue se tarina, jonka linkitin. Siitä kyllä selviää kaikki, jos ajatuksella lukee....
Oolrait. Ei ihan "heittämällä valmis" siis.
Pitäähän katsoa, josko joskus teettäisi huoltoa omaankin lootaan. Lähinnä hirvittää se, että kylmänä (ensimmäiset kaksi vaihtokertaa) tuo 2-3-väli luistaa, lämpimänä taas laatikko heittää pintakaasulla mieluusti kakkoselta lähes suoraan neloselle -- ja samaten, jos kaasua hellittää kakkosella pidemmän kiihdyttämsien jälkeen; kolmonen käy pesässä mutta nelonen menee saman tien sisään. Sinänsä laatikko kyllä pelaa johodnmukaisesti ja siististi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Aku P kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Lue se tarina, jonka linkitin. Siitä kyllä selviää kaikki, jos ajatuksella lukee....
Oolrait. Ei ihan "heittämällä valmis" siis.
Pitäähän katsoa, josko joskus teettäisi huoltoa omaankin lootaan. Lähinnä hirvittää se, että kylmänä (ensimmäiset kaksi vaihtokertaa) tuo 2-3-väli luistaa, lämpimänä taas laatikko heittää pintakaasulla mieluusti kakkoselta lähes suoraan neloselle -- ja samaten, jos kaasua hellittää kakkosella pidemmän kiihdyttämsien jälkeen; kolmonen käy pesässä mutta nelonen menee saman tien sisään. Sinänsä laatikko kyllä pelaa johodnmukaisesti ja siististi.
:D Käy vaihdattamassa öljyt+suodatin. Ja vanhat öljyt pois myös turbiinista ettei sekotu uusiin :lol:
Suodattimen vaihdolla saa "aivan" uskomattomia asioita aikaiseksi mb:laatikkoon. Ja vielä öljypohjaan uusi tiiviste tietysti.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Vastaa Viestiin