Siipimersu sitten ostettu

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Siipimersu sitten ostettu

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Eli ostin tommosen mersun tutulta...malli on 190DC
Muuta en sitten tiedäkkään (eka mersu)

Voisko porukka laittaa mulle vähän dataa tosta autosta :oops:
Se on 1,9diesel koneella mut muuta en tiedä :lol:
Eli kaikki tiedot ovat tervetulleita :wink:

Kuvaa tässä:

Kuva
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Hienon näköinen on. Tosin ainakin noita kromiosia pitänee kasassa enää kromaus.

Mitkä on suunnitelmat? Kevyt pesu, vahaus ja baanalle? :lol: 8)
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

En nyt sanoisi kromien pitävän niitä kasassa. Välillä on aivan tölkki kuntoisessa 110:ssä aivan priima puskuri, mikä sinänsä on aivan käsittämätön asia kun vertaan kuinka ne katosivat muutavan vuoden ikäisistä autoista melko nopeasti. Ilmeisesti ensimmäisen omistajan aktiivisuudesta riippuen joihinkin on laitettu massaa takaosaan joka on lisännyt kestävyyttä melkoisesti.
Plussaa muös lokasuojista jollei ole tehty kokonaan kitistä. Useimmiten lamppu roikkuu irti lokasujan korroosiosta johtuen. Taitaa olla sisälokasuojat?
Vielä kun raapii maahantuojan tarvike tex:in pois ja laittaa aidon joutsenkaulan niin hyvä tulee. :lol:
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Onnea hienolle hankinnalle!

Valmistenumerosta selviäsi tietenkin hieman tarkempia tietoja, Vehon kautta etenkin, sekä luonnollisesti AKE:lta auton historiaa... Väri ei ainakaan ole alkuperäinen, toisaalta on hauska huomata kuinka maskitähdessä on sininen väri pysynyt (ehkäpä) halki vuosikymmenten :wink:

Vuosimallihan on 1961-1964, päätellen nyt lähinnä sivupeilin sijoituksesta (jossa tässä yksilössä tosin on patentoitu muutenkin :wink:). 1963 vaihtui jarrujärjestelmä 2-piiriseksi, siinä ehkä pientä tunnistettavuutta.

Moottorista pitäisi löytyä 621.912 -alkuinen tunnusnumero, tehoa koneessa ruhtinaalliset 55 hevosvoimaa, joka varsinkaan 7-hengen langi-takseissa ei juuri vauhdinhurmaa tuottanut... :lol:

Valmistusmäärä tälläiselle 190 D:lle oli runsaat 223.000 kappaletta.
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Itse olen käsittänyt että tuo on auton alkuperäinen väri,koska autossa on tuota samaa väriä jokapaikassa,konehuoneessa ja sisäkarmeissa...

Tuo kuskinpuolen peili tuskin on originaali...

Lokasuojat ovat priimat :shock: ja sisäloksuja niissä ei ole,kuten myöskään pakkelia ei ole.

Puskurit ovat melkeimpä virheettömät kiilloktuksen jälkeen (ei ruostetta)

Kesällä tarkoitus räjäyttää käyntiin ja kuullostella miten se rohisee :D
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olisiko se tällainen - w110?
http://sherlock.holmes.net/w110.htm
Vai peräti edeltäjä w120/w121?
http://www.mbzponton.org/pax058/people/ ... ery190.htm
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Juu no ton malli on 190dc eli kait w110 kun tossa on siivet 8)

Tässä parempi kuva siitä väristä.jos tästä tunnistaisi värin paremmin.
Itse kun en mersuista tiedä vielä hökkälän pökkälää...että onko tämä nyt sitten se w110

Kuva
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sepi.K kirjoitti:Juu no ton malli on 190dc eli kait w110 kun tossa on siivet 8)
]
Onhan se, "pikkusiivekäs". Isompi oli W111 tahi W112, erilaisilla pensakoneilla.

Hyviä nuo on käynnistymään, tutuntutulla oli tuommoinen ollut ladossa varmaan 15 vuotta paikallaan. Ei kun akku paikalleen ja starttailemaan, laakin peli ja lähti liikkeellekin vielä -- mitä nyt vähän jarrut nahisti aluksi.

Pelleistään varsin hyvännäköinen tuo autosi, ainakin näiden kuvain perusteella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Moro!

Siisti peli verrattuna moneen muuhun.

Pilkistäisiköhän alkuperäinen väri konepellin reunassa (kuvassa saranan yläpuolla)? Se ainakin näyttäisi tällaiseen vaunuun sopivalta?

Terveisin Aki

ps. mulla on sitten paljon ylijäämäosia, jos jotain puuttuu
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Ai että mää tykkään tuosta korimallista! Onkos tuossa vieläpä sohvapenkki edessä? 8)
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Täytyy käydä rapsuttelemassa jostain huomaamattomasta kohdasta tuota maalia sen verran että näkkee mitä alla on 8)

Tuo on ollu jostain 80 luvulta asti kuivassa tallissa....
On joo tosiaan aika hyvä korinen...etu palkeissa on vähä paikkaamista ja kuskinpuoleisessa lokarin kaaressa.

Jarrut on juu tuostakin levällään (kengät pois)

Ei ole sohvaa edessä mutta semmonen tyyny on siihen penkkien väliin kun ottaa sen hilpetöörilaatikon pois niin saa sohvaksi sen


Kytkin on kuulemma rikki (päässyt ilmaa),löytyskö siihen kytkimeen jotain tiiviste sarjaa?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sepi.K kirjoitti:
Kytkin on kuulemma rikki (päässyt ilmaa),löytyskö siihen kytkimeen jotain tiiviste sarjaa?
Vois tärpätä jopa motonetista, tarkistapa www.motonet.fi
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Näissä projekteissa kun alkaa penkoa niin 110:stä löytyy mätää takasisälokasuojista noin 95% varmuudella. Myös etupalkki on arka paikka korroosiolle. Kytkinosien saatavuus on niin ja näin. Pelkästään orggis kytkimen ilmaaminen on melkein mahdotonta jos jompikumpi sylinteri on hivenenkin väljä. Itse korvasin pääsylkyn 123:n vastaavalla ja kun taas alasylkky on alkuperäinen. Alkuperäisen värikoodin löytää konehuoneessa olevasta tyyppikilvestä (nelinumeroinen luku tai kolme numeroa ja kirjain). Hyvä sivusto on Hollannissa oleva www.heckflosse.nl. Siellä taitaa olla kuvia eriväreistäkin. Itellä on samanlainen vara-osa tölkki jossa on mukavasti piste osaa jäljellä jos tarvetta tulee.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Neuvoja en osaa antaa :oops:
Mutta hienoa, että löytyy joku fiksu, kuka tällaisen työmaan viitsii viedä maaliin :D :D
Sen harvan kerran, kun tuollaista koria liikenteessä näkee, tunne on sanoin kuvaamaton..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Voisko joku avittaa tuossa kytkimen tiiviste sarjan löytämisessä?
Että löytyskö motonetistä? kun olen käsi noitten mallien kanssa...kun semmonen löytyy niin pistän tilaten...

Käykö tohon semmosen 200D mersun kytkimen sylinteri? entä onnistuuko ilmaaminen kone paikallaan?
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Esa H. kirjoitti:Neuvoja en osaa antaa :oops:
Mutta hienoa, että löytyy joku fiksu, kuka tällaisen työmaan viitsii viedä maaliin :D :D
Sen harvan kerran, kun tuollaista koria liikenteessä näkee, tunne on sanoin kuvaamaton..



Taivahan tosi,on yksi kauneimmista mersun tekeleistä :D Eikä kyllä tosiaan enää
tule joka päivä tai edes kuukausi vastaan valitettavasti :cry:
W124 300D aut -89
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Voisi pistää motonetistä tilaten tiivari sarjan kytkimeen...sillä varmaan asettuu 8)
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

onpa kuvista päätellen säilynyt kyllä ryhdikkäässä kunnossa vanhus :D
(kateeksi vähän sepiä käy)
-tuota ei todellakaan kannata pilata mauttomuuksilla :wink:

mistähän tuommoinen sattuis itsellekkin...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Täytyy kesällä vähän hitsailla sitä ja kynäruiskulla paikkamaalata ja antaa kiillotuskonetta kunnolla niin sais sen taas eloon :D
Moottoria pelkään eniten että ei pelaa....vaikkakaan ei jumissa ole mutta seissyt silti kovin pitkään...
Samaten sitä kytkinhommaa,että tulee kallis remontti :?

Auto voi olla loppukesästä myynnissä jos ei löydy lämmintä tallitilaa lisää (muut projektit)
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Tuon näköistä on mepen pannuhuoneessa...Osaisiko joku kertoa jotakin tuon perusteella :lol:

Kuva
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Konetta ei tarvi irroittaa kytkimen ilmaamiseen. Yläsylinterissä on oma ilmaruuvi ja alasylinterissä oma. Kannattaa yrittää ensin pelkällä alasylinterin ilmauksella. Vika ei ole välttämättä sylintereissä vaan ylä ja alasylinterin välissä oleva letku on voinut turvota umpeen.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Täytyy kesällä kattoo kun saa auton luokalle...nyt pakkasessa sitä ei rassaa sissikään ja kun sitä ei saa pois lämpöseen talliin (hankalassa paikassa)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Mulla oli vielä vimoisina manuaali/diisel aikoina työsylinterin tilalla joku valmetin työsylinteri. Eroina oli että mäntä oli varmaan millin suurempi ja että siinä ei ollu sille vetojouselle korvaa. Jos työsylinterin sylinteripinta on korruptoitunut pilalle niin äl heitä menemään, siitähän voi avarrinpäällä jyrsimes sorvata sen siihen valametin kokoon. Toivottavasti sulla on tuos pohja hyväs kunnos. Omas autos oli jostain syystä kaikki kotelomaiset rakenteet täynnä hiakkaa, ja sen ny tiesi mitä kostee hiakka pelliä vasten tekee.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Pohja kunnossa ja helmat mutta etupalkkeja joutuu hitsata turruuttaan ja pari paikkaa pohjaan.

Joo kiitoksia tiedosta! Tuo on huomioimisen arvoinen juttu....täytyy kattoo jos se ei ilmaamisella ja tiivistesarjan vaihdolla korjaannu 8)
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

mebbe himas

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Tänään käytiiin reuhumassa kaverin kanssa se mersu mökille... oli vähän vetoautosta pulaa niin vejettiin se porukoitten 240 volvolla... mut hyvin se tuli silläkin :lol:

Ohessa pari kuvaa ja yksi video:

Piti poseerata heti kättelyssä(ei heikkohermoisille,sisältää ruman naaman)

Hyvin se siellä tulee

Video:siirrosta pikkupätkä,videoa otettaessa sattui hyvä tiet ja vähän mäkiä...
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Re: mebbe himas

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Sepi.K kirjoitti:Tänään käytiiin reuhumassa kaverin kanssa se mersu mökille... oli vähän vetoautosta pulaa niin vejettiin se porukoitten 240 volvolla... mut hyvin se tuli silläkin :lol:

Ohessa pari kuvaa ja yksi video:

Piti poseerata heti kättelyssä(ei heikkohermoisille,sisältää ruman naaman)

Hyvin se siellä tulee

Video:siirrosta pikkupätkä,videoa otettaessa sattui hyvä tiet ja vähän mäkiä...
lol sepi. kyllä sisälsikin ruman naaman :shock: :shock: koskas tuot tota näytille meille, niinku olet vähän lupaillut :roll:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: mebbe himas

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

MasaMbW124 kirjoitti:
Sepi.K kirjoitti:Tänään käytiiin reuhumassa kaverin kanssa se mersu mökille... oli vähän vetoautosta pulaa niin vejettiin se porukoitten 240 volvolla... mut hyvin se tuli silläkin :lol:

Ohessa pari kuvaa ja yksi video:

Piti poseerata heti kättelyssä(ei heikkohermoisille,sisältää ruman naaman)

Hyvin se siellä tulee

Video:siirrosta pikkupätkä,videoa otettaessa sattui hyvä tiet ja vähän mäkiä...
lol sepi. kyllä sisälsikin ruman naaman :shock: :shock: koskas tuot tota näytille meille, niinku olet vähän lupaillut :roll:
Vai että näytille teille... ei viittis ihan railerinpäällä kuletella tota ympäri suomee :lol:

Mut sit ku toi on ajossa... vuoden... ehkä kahden päästä nii sit lähetään röpöttään 8)
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

...

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Ottaako muuten tos mersussa käsijarru edestä vaiko takaa? :lol:

Kun siirrettiin sitä tossa pihalla ja se jumahti ihan kertakaikkisesti paikalleen :?

Autossa ei takana kenkiä ollenkaan.... eli oisko edestä voinut mahdollisesti mennä jarru juntturiin jotenkin? onkos tässä -62 mallissa rumpujarrut edessä :roll:
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Taakse se vaikuttaa. Levyt tuli eteen 1964 -malleihin (voi olla myytynä jo 1963). Samalla tuli jarrujärjestelmästä 2-piirinen ja vakiovarusteeksi alipainetehostin.
Jarrupinta-ala 1.064cm2 (rumpujarrullisilla)

Dieselmoottorin koko on 1988cm3, teho 60hv/SAE/4200rpm. Huiput 125 km/h, tehtaan ilmoittama kulutus 6,5-8,5 l / 100km.

Etuakselimassa n. 50 kg suurempi, kuin 1897cm3 bensiinimoottorisella 190c -rinnakkaismallilla.

Akseliväli 2700mm, raideväli -edessä:1468mm, -takana:1485mm.
Maavara 190mm, Pituus 4730mm, Leveys 1795mm.

Moottorin öljynvaihto 6000km, vaihdelaatikon 18000km/ 1,4litraa, perän 18000km/2,5litraa, alustan voitelu 3000km.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

vinkki kytkimen ilmaukseen

Viesti Kirjoittaja Trae »

Ite noitten siipimersujen kans aikanaan temppuilin,tais olla 6-7 kpl erikuntosia.Kätevä niksi kytkimen ilmaukseen: ota tippakannu,paa sen nokkaan ilmaruuviin sopiva muoviletku ja kannuun jarrunestettä,letku ilmaruuviin, ruuvia auki ja pumppaa kannulla niinkauan että neste nousee säilioon (siis alasylinterin ilmaruuviin).Neste ajaa ilman edellään pois järjestelmästä,muuten toisinaan aika työläs ilmattava,tahtoo jäädä ilmaa mut tolla konstilla EI jää.Tsemppiä projektille!
Vastaa Viestiin