APUA! eri mallien jarrut (W124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

APUA! eri mallien jarrut (W124)

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Katsastuskonttorilta soiteltiin tuossa alkuviikosta ja sanottiin että tarvitaan sittenkin vastaavuustodistus jarruista ja pidin hommaa itsestäänselvyytenä.

Veholta olisin saanut tänään vastaavuustodistuksen, mutta eivät voikaan kirjoittaa lappua koska ei täsmää jarrujen varaosanumerot?

siis eikö 300ce 12V nyt loppujen lopuksi olekaan samat jarrut kuin tässä 230ce:ssa ?

Saisiko joku toimitettua minulle mahdollisimman virallisen tiedon tästä asiasta jotta saisin auton leimattua?
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Riittääkö 12 v:een jarrut,kun sulla on tehoja +200?
Tarkoitan katsastuskonttorin mielestä.
24 v:ssä on isommat jarrut,meinasin vaan jos joudut semmoset laittamaan. :?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

make kirjoitti:Riittääkö 12 v:een jarrut,kun sulla on tehoja +200?
Tarkoitan katsastuskonttorin mielestä.
24 v:ssä on isommat jarrut,meinasin vaan jos joudut semmoset laittamaan. :?
riittäisi ihan ne 12V mallinkin jarrut tai oikeastaan pelkkä tieto vastaavuudesta...

eikö -89 ja uudemmissa ole jo jäähdytetyt tuossakin mallissa. Joillakin varaosalistoilla oli muistaakseni noin.

Onko niitä yleensäkään noita 300 12V vm. 87 tai 88 ?
Moppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 08.10.2003 11:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Moppe »

Minkä ikäinen autosi on?
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

pepemon kirjoitti:
Onko niitä yleensäkään noita 300 12V vm. 87 tai 88 ?
On niitä :) jos oikein hätä tulee osta multa pois - saat jarrut kaupan päälle :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Moppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 08.10.2003 11:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Moppe »

Minkä ikäinen autosi on?
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Moppe kirjoitti:Minkä ikäinen autosi on?
-88
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Petri M. kirjoitti:
pepemon kirjoitti:
Onko niitä yleensäkään noita 300 12V vm. 87 tai 88 ?
On niitä :) jos oikein hätä tulee osta multa pois - saat jarrut kaupan päälle :lol:
onko omassasi jo jäähdytetyt jarrulevyt?
Moppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 08.10.2003 11:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Moppe »

Ymmärsinkö oikein, olet tuonut ulkomailta käytetyn auton suomeen, vai oletko tekemässä jotain tekniikanvaihtoa autoon, jonka vuosimalli on -88?

Rekisteröintikatsastuksessa jarruista vaaditaan selvitys vasta 1.1. 1996 jälkeen käyttöönotetuista autoista.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Moppe kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, olet tuonut ulkomailta käytetyn auton suomeen, vai oletko tekemässä jotain tekniikanvaihtoa autoon, jonka vuosimalli on -88?

Rekisteröintikatsastuksessa jarruista vaaditaan selvitys vasta 1.1. 1996 jälkeen käyttöönotetuista autoista.
väärin arvattu,

yritän vain saada katsastettua omaa autoani.
jälkiasennusturbon ollessa kyseessä jarrujen pitää olla riittävät tehoihin nähden.

Tarvii varmaan sitten vaihtaa nuo jarrut 300ce:n jäähdytettyihin

EDIT:

varaosacd:n mukaan nuo jarrut on vaihtunut näemmä juuri vuonna -89 noihin jarruihin, jotka ovat samat kuin 300 12V:ssa.

Onkohan insinöörit huomanneet että eivät riittänetkään noin hepposet jarrut tuohon massaan ja päättäneet laittaa tehokkaammat....

Eli se siitä ja ei muuta kuin velkakierre kasvamaan ja isommat jarrut vehkeeseen...

Ja nykyiset (ajettu ~4000km) jarruosat menee sitten myyntiin.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

pepemon kirjoitti:
onko omassasi jo jäähdytetyt jarrulevyt?
Juu jäähdytetyt on.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Petri M. kirjoitti:
pepemon kirjoitti:
onko omassasi jo jäähdytetyt jarrulevyt?
Juu jäähdytetyt on.
Keväällä tulee sama ongelma eli tavalliseen 2,3 litraseen 8-venaseen vm 88 tulee turbo coolerilla ja org jarrut ilman jäähdystä. Mitä pitää vaihtaa mukana vai käykö suoraan tilalle 300 levyt ja satulat ja pysyykö pulttijako samana kun ei haluaisi vaihtaa vanteita kun juuri ostettu. Vai tiedossa jotain hyviä ja EDULLISIA jarrusarjoja jossa levyt ja satulat mukana

Terveisin
JAP
Ja painestamaan
Vastaa Viestiin