Museokatsastus / kantakortin "pätevyys" iän todist

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Museokatsastus / kantakortin "pätevyys" iän todist

Viesti Kirjoittaja roiala »

Haaveena olisi että -82? 123:sen saisi museoon mutta se ikä. Kantakortissa maininta aprox year 1981 eli onko (onhan 8) ) tuo nyt kuitenkin -81 valmistettu.

WDB12313012273411

Auto on mielestäni erinomaisessa kunnossa, tänään katsastettu moitteetta ja todettu "täysin" ruosteettomaksi, päästöt 0,45 jne.

Kysymyksenä vielä "tietäjille" että onko umpiot vaihdettu kun ne ovat neliömalliset. Toinen mahdollisesti ei alkuperäinen juttu on kromilistat taka lamppujen alla? Muuten radiota, antennia, etujalkatilan kaukalomattoja sekä sisälokasuojia lukuunottamatta täysin alkuperäinen ja erinomaisessa kunnossa. Mittarissa n270tkm mikä saattaa jopa pitää kutinsa. Sisustus kauniin vihreä kuten kantakortista käy ilmi ken sen osaa/viitsii tuosta koodista katsoa.
300td -91, manuaali.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

VIN WDB12313012273411
Model 300 D
Chassis 12313012273411
Engine 617912 12 144202
Transmission 722118 02 144536
Order 0 1 221 05182
Approx. year 1981
Lights HELLA
Cab 04120
Dealer Koeln branch (221)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint 684 pastel beige (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981)
Options
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)
561 front seat, left, reinforced (с 01.04.1970)

Näyttäis olevan tuontiauto tuon dekooderin mukaan (Dealer Koeln branch 221). Oiskohan toi sun auto myyty -82 alkupuolella ja näin on vuosimalliksi tullut 1982. Tehtaalta tai Veholta varmaan saisi selvitettyä jopa valmistuspäivämäärän. Ainakin olen kuullut että näin on joku jopa tehny. Siitä vaan sitten museokilpiä hakemaan kun saat virallisen varmistuksen asialle.
Viimeksi muokannut Kipsu, To 09.02.2006 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Moi.

Tuo on ihan rehellisesti 1982 valmistettu. Tilaus jätetty 1981. Uutena ollut pyöreillä umpioilla. Takavalojen kromilistat eivät ole myöskään olleet tehtaalta lähdettäessä, mutta ne ovat niin yleiset ja myyjäliikkeiden tms. toimesta uutena asennettuja että niiden pitäisi mennä museokatsastuksesta läpi missä tahansa W123-sedanissa.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Kiitos, niin se käy kun osaa :oops: (siis tuo kortin esille kaivaminen syvältä venäjän servereiden uumenista)

Eli pelko oli aiheellinen ja tuo order:in kaksi viimeistä lukua ...82 juoruaa kaiken :?:

:arrow: museohommat saa siis unohtaa (vähäksi aikaa) kun täytyy odottaa vielä 6 vuotta :?
300td -91, manuaali.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

roiala kirjoitti:Kiitos, niin se käy kun osaa :oops: (siis tuo kortin esille kaivaminen syvältä venäjän servereiden uumenista)
Ei se edes oo vaikeaa, tuossa on suora linkki sille sivulle:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

On vieläpä englanninkielinen ja sillain. Muistaakseni ei osaa purkaa ennen 1980 valmistettujen autojen koodeja. Siinä on kait koodaus muuttunnu jotenkin. Onko sulla muuten noi alkuperäiset keskuslukot vielä toiminnasssa?
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

On toiminnassa ja kaikki muukin toimii autossa niinkuin uudessa 8) :lol: paitsi että kuljettajan oveen ja virtalukkoon on vaihdettu lukkopesä :arrow: eri avain kuin oikeanpuolen oveen sekä takaluukkuun
Viimeksi muokannut roiala, To 09.02.2006 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300td -91, manuaali.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Autot, jotka on valmistettu vuonna 1981 saa museoitua vuonna 2007.
Autot, jotka on valmistettu vuonna 1982 saa museoitua vuonna 2013.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Niinpä, siksi olinkin niin kovasti toivonut sitä keinoa todistaa autoni -81 valmistetuksi kun tuo värikin on sellainen ettei sitä ole enää -82 vuodelle saanut :x , siis tietysti olettaen että näin olisi ollut :cry:

Täytyy ottaa yhteys Vehoon ja kokeilla vielä onnea mikäli todistus ei maksa kauheasti, yrittänyttä ei laiteta vai miten se nyt oli :D Eihän sitä tiedä jos vaikka jossain kirjauksissa tai jossain olisi tullut virhe tai jotain ja onni potkaisisi.

Kiitos kaikille avusta vaikka tulos ei ollutkaan se mitä olisin toivonut!
300td -91, manuaali.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

roiala kirjoitti:Niinpä, siksi olinkin niin kovasti toivonut sitä keinoa todistaa autoni -81 valmistetuksi kun tuo värikin on sellainen ettei sitä ole enää -82 vuodelle saanut :x , siis tietysti olettaen että näin olisi ollut :cry:
Niin sitä taigabeigeä on saanut ihan normaalisti W123-mallisarjan tuotannon loppuun asti. Ryssän sivuston koodien selitykset kusevat monissa kohdin. Tuo sun autosi on muuten joskus alkukesästä 1982 valmistettu.
Dunkelblau123 kirjoitti:Muistaakseni ei osaa purkaa ennen 1980 valmistettujen autojen koodeja. Siinä on kait koodaus muuttunnu jotenkin.
DB:n kantakortit siirtyivät sähköiseen muotoon n. 1979. Jonkin sortin EPC siellä on, josta sivusto ottaa tiedot. Tosin tämä löytää monia vm. 1979 autoja, joita "normi-EPC:t" ei vielä tunne.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Lähde: http://www.astralsilber.de

Kuva

:cry: Joo näyttää Leka olevan oikeassa sen värin suhteen kun käy tuolta saksalaisten sivustosta katsomassa. On muuten mahtava toi Astralsilber-sivusto. Siellä selvitää W123 väri, sisustus ja originaali radioista yhtä ja toista. On valitettavasti saksankielinen.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Vielä heräsi toivo että kun tod. näk. "leka" osaa lukea kortista valmistusajan niin ryssät on ryssineet senkin koodin jotenkin koska auto on ensirekisteröity rekisteriotteen mukaan helmikuussa -82 joten mikäli se pitää paikkansa niin auto on rullaillut linjalta aikaisemmin kuin "alkukesästä" :?: :shock:

eli vielä elätellään toivoa :o :o :o :wink: , vaikkakin mahdollisesti turhaan.
300td -91, manuaali.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin, tuo valmistusajankohta on suht helppo ajoittaa tiettyjen varusteiden ja moottorinumeroiden sekä tietenkin valmistusnumeron perusteella.

"roiala":lle suosittelisin nyt lähinnä käyntiä Vehossa. Varaosatiskin pojat printtaavat sulle lapun, pitkälti kantakorttia vastaavan, mistä selviää auton lähetyspäivä, tehtaalta siis. Se ei enää paljoa poikkea valmistuspäivästä.

Rekisteröintipäivän ja valmistuspäivän suhteesta on käytännössä mahdotonta sanoa mitään. Toiset autot odottavat matkalla tai varastoissa pitkänkin aikaa, toiset (etenkin nk. kiireautot) pääsivät nopeammin tilaajiensa haltuun, esim. oma 230 E on valmistettu kansallisena juhlapäivänä 6.12.1982 ja rekisteröity CD-tunnuksin ja luovutettu 3.1.1983.

Jos tuostakaan ei tunnu apua olevan, voi vielä kääntyä tehtaan Classic Centerin puoleen, jos olisi mahdollista lisäinfoa saatavilla. :wink:
Voin tarvittaessa antaa sähköpostiosoitteen.
roiala kirjoitti:Vielä heräsi toivo että kun tod. näk. "leka" osaa lukea kortista valmistusajan niin ryssät on ryssineet senkin koodin jotenkin koska auto on ensirekisteröity rekisteriotteen mukaan helmikuussa -82 joten mikäli se pitää paikkansa niin auto on rullaillut linjalta aikaisemmin kuin "alkukesästä" :?: :shock:
Ei nyt niin pahasti ryssineet, ohjelma ottaa suoraan tilausnumerosta tuon arvioidun vuoden. Suurimmassa osassa tapauksista...
Viimeksi muokannut raul, To 09.02.2006 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Kannattaa kysyä paikallisesta MB -liikkeelta. Minun MB 126 on rekisteröity heinäkuussa 1981 ja valmistunut helmikuussa, siis 5 kk aikaisemmin. Maahantuojalta löytyy ainakin valmistumisaika.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

FDOK-PKW 2111 VEHICLE BASIC DATA 10.02.06 10:36
NFC: 2111____ VKZ: V A HELP: ____________________ PSW: NSYS: FDOK
-------------------------------------------------------------------------------
VEHICLE IDENT. NO: WDB 123130 12 273411 1 LOCK NUMBER: _
VEHICLE IDENT. NO: MECH. CODE :
VEHICLE MODEL : 300 D ELECT. CODE:
TYPE OF BODY : LIMOUSINE RADIO CODE : _
ORDER NUMBER : 0 1 221 05182 DISPATCH : 22 02 1982

PRODUCTION NUMBER: 2045163 PAINT 1 / 2: 684
ENGINE NUMBER : 617912 12 144202 _ TRIM : 036
TRANSMISSION NO. : 722118 02 144536 _ TIRES : MICHELIN
RADIO SERIAL NO. : _ HEADLIGHTS : HELLA
MIS-STAMPING VIN : N ENGINE NO: N WIPERS :

OPTION CODES : 420 466 536 561



TECHNICAL CONSULTANCY FOR PARTS (X): _ SELECT VEHICLE FOR EPC UPDATE (X) _

TEXTS: AE: N CO: N SA: N AO: N PA: N <PF12>=SOFTCOPY

Moi,
nninkuin näkyy, autosi on valmistunut 22.2.1982
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jahas, taitaa siellä olla Vehon pääte käytössä :wink: Juu arvioin vähän metsään valmistusajankohdan runkonumeron perusteella :oops:
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Näkyykö noilla Vehon päätteillä 1970-luvun alku-/keskipuolen autot, vai ovatko ne vain tehtaan mikrofilmeillä?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

-81 eteenpäin, aikaisempia voi yrittää saada tehtaalta tiedustelemalla. Joistakin -79/-80 suomeen tuoduista on maahantuonnissa kantakortit.
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Mitenkähän tää nyt oikein on, kun toi mun Saksan tuonnin kantakortti kertoo:
Valmistunut 26.06.1987 klo 22:04:45. Mutta ruskipoikien sivusto väittää, että auto olis valmistunut 1986. Kaikki muut tiedot kyllä pitää paikkansa koskien värejä ja varusteita.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

jomi kirjoitti:Mitenkähän tää nyt oikein on, kun toi mun Saksan tuonnin kantakortti kertoo:
Valmistunut 26.06.1987 klo 22:04:45. Mutta ruskipoikien sivusto väittää, että auto olis valmistunut 1986. Kaikki muut tiedot kyllä pitää paikkansa koskien värejä ja varusteita.
Lue vanhempia kommentteja tuossa yllä.

mbclub.ru:n kone diagnosoi valmistusvuoden tilausnumeron tilausvuodesta.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

jomi kirjoitti:Valmistunut 26.06.1987 klo 22:04:45. Mutta ruskipoikien sivusto väittää, että auto olis valmistunut 1986.
Venäjällä on käytössä juliaaninen kalenteri. Kaikkihan tietävät, että ns. lokakuun vallankumous (1917) alkoi meidän kalenterimme mukaan 7. marraskuuta. Lisäksi aikaero Venäjään on tunti. Että siinä selitys.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Tuli itse ensikertaa käytettyä ko. ohjelmaa. Hivenen epäilyttää koska antoi normi eurooppa autolle usa erikoisvaruste koodeja. Eli on joku tilannut vain tietyn amerikkaherkun joka siellä on vakiona.
Dealer Munich branch (226)
Interior velours anthracite grey (971)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
461 Unknown code
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
491 USA version (с 01.01.1963)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
519 Becker radio Grand Prix electronic cassette - USA (с 01.08.1980 по 30.11.1990)
Becker radio Mexico Grand Prix, electronic (USA)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
639 elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
805 Change of year of model, last figure shows new model year
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
Onko dealeri koodilla selvitettävissä auton myynyt liike?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

On tainnut olla "pikatoimitus" kun on reksiteröity 3 pvää valmistuksen jälkeen.
Kiitos tiedoista "Vehon miehelle", varmuus tuli, eipä ole tuosta museoon piiiitkääään aikaan :cry: , vaikkei se kyllä sinne vielä kuulukkaan, sen verran hyvä käytöpeli. Täytyy vain ajella ja katsoa minne maailma vie, toki autosta saa tehdä tarjouksia (ei oikein ole käyttöä kahdelle dieselillä perheessä ja toisen kulutus on alle puolet mersun kultuksesta :arrow: niinpä sitä tulee pitkät matkat ajeltua kansanautolla) muttei taida tulla lähellekkään riittävän kovia tarjouksia!! :lol: :shock: ,
300td -91, manuaali.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Äh myy se kansan auto pois ja aja mersulla niin ei tarvi murehtia turhista(suosittelen lämpimästi) 8) 8)
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Oikeassa olet, myönnetään mutta kun :oops: :oops:

Turha on selitellä kulutuksella kilometrien halpuutta kun pääomakulut ovat uudessa autossa sitä luokkaa jotta ostaisi mersuun enemmänkin kiisseliä kuin mitä saa kulumaan vaikka jättäisi öiksikin käymään!? :twisted:

ja varmasti varmenpi peli se mersu jne... mutta tunneasioita on vaikea perustella ainakaan näin insinöörilogiikalla
300td -91, manuaali.
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Autot, jotka on valmistettu vuonna 1981 saa museoitua vuonna 2007.
Autot, jotka on valmistettu vuonna 1982 saa museoitua vuonna 2013.
moikka minulle kerrottiin kun soitin viimekesänä en enää muista nimeä se kuitenkin oli joku sellainen henkilö joka tietää näistä katsastuksista, sain sen puhelinnumeron katsastus asemalta oulun ruskosta. niin se sanoi että 1981:sen saa museorekisteröityä 2006. ja sitten 1982:set saa museorekisteröityä vasta kun ne on 30 vuotta. eli 1981 mennee vielä 25 vuoden katastuksella
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin, auton saa museorekisteröityä kun valmistusvuoden PÄÄTTYMISESTÄ on kulunut 25 vuotta. Eli 1981 ---> 2007.

Säännös muuttuu 2008, joten kasikakkoset ovat ensimmäin "30":n ryhmä. :wink:
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

raul kirjoitti:Niin, auton saa museorekisteröityä kun valmistusvuoden PÄÄTTYMISESTÄ on kulunut 25 vuotta. Eli 1981 ---> 2007.

Säännös muuttuu 2008, joten kasikakkoset ovat ensimmäin "30":n ryhmä. :wink:
moi
joo niin olen lukenut jostain lehdestäkin mutta se museo auto ihminen sanoi mulle kun soitin sille viime kesänä että 81:set saa museo katastaa tammikuussa 2006 aikaisintaan, mutta taitaa se mies muistella väärin :)
onko kellään tietoa miten tarkkoja ne on siinä katsastuksessa? mun auto on maalausta vailla valmis siihen, paitsi että oven alareunat ovat ainakin etu ovissa lahot pittääkö avet laitattaa ennen museo rekisteröintiä sitten takaa puuttuu 1 roiskeläppä?pittääkö siinä olla huoltokirjat ja käyttöönotto kirjat mukana ja jos on kromikaaret niin pittääkö ne ottaa pois. valvotaanko sitä ajo määrää mitenkään ettet aja yli 30 päivää vuodessa, vai pittääkö ite olla rehellinen ja ajaa vain se 30 päivää :) :?: ois mukavaa jos joku tietäis tuosta asiasta ja kertois mulle kun en oikein tiedä. :wink:
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

jimi82 kirjoitti:onko kellään tietoa miten tarkkoja ne on siinä katsastuksessa? mun auto on maalausta vailla valmis siihen, paitsi että oven alareunat ovat ainakin etu ovissa lahot pittääkö avet laitattaa ennen museo rekisteröintiä sitten takaa puuttuu 1 roiskeläppä?pittääkö siinä olla huoltokirjat ja käyttöönotto kirjat mukana ja jos on kromikaaret niin pittääkö ne ottaa pois. valvotaanko sitä ajo määrää mitenkään ettet aja yli 30 päivää vuodessa, vai pittääkö ite olla rehellinen ja ajaa vain se 30 päivää :) :?: ois mukavaa jos joku tietäis tuosta asiasta ja kertois mulle kun en oikein tiedä. :wink:
Eilen kävi tuo toinen kulkine onnistuneesti tarkastuksessa, ja oli huomioitavaa kuinka tarkkaan esim. juuri ovien alareunoja ja kaikkien luukkujen tiivisteitä tarkasteltiin, niinkuin muitakin kyseisen autotyypin ongelmapaikkoja ruosteen suhteen, sanoisin että turha lähteä ovistaan lahoa autoa edes yrittämään mr-leimalle, helpommalla pääsee tuossakin tarkastuksesta jos autosta näkee jo päällepäin suoraan että siitä ollaan oikeasti tehty harrasteauto eikä vain joku kötöstys jolla saadaan kierrettyä veroja. Omaani tuttava hitsari rakensi viikon kaaria, helmoja, takapyöränkoteloita ja ovien alareunoja kun kuppamato oli iskenyt.

Oman aikakautensa lisävarusteet hyväksyttiin, mukisematta jos oli vaan jotain dokumenttia näyttää että kyseisiä varusteita on ollut markkinoilla ja asennettavissa kun auto on valmistettu . Itselläni tuli ongelmia takakaiuttimien ja monroen paineilmaiskarien kanssa, aikani kun etsin löytyi lisävarusteena molempia tuolta aikakaudelta... Mutta tavallaan palkitsevaakin, kerkesin melkein sieluni myydä kaiken maailman pisteosista joita puuttui sisustasta ja korista, mutta tarkastuksen jälkeen tuntui että kaikki vaivannäkö kannatti. Järjen kanssa asialla tuskin on mitään tekemistä :lol: :wink:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

jimi82 kirjoitti:[onko kellään tietoa miten tarkkoja ne on siinä katsastuksessa? mun auto on maalausta vailla valmis siihen, paitsi että oven alareunat ovat ainakin etu ovissa lahot pittääkö avet laitattaa ennen museo rekisteröintiä sitten takaa puuttuu 1 roiskeläppä?pittääkö siinä olla huoltokirjat ja käyttöönotto kirjat mukana ja jos on kromikaaret niin pittääkö ne ottaa pois. valvotaanko sitä ajo määrää mitenkään ettet aja yli 30 päivää vuodessa, vai pittääkö ite olla rehellinen ja ajaa vain se 30 päivää :) :?: ois mukavaa jos joku tietäis tuosta asiasta ja kertois mulle kun en oikein tiedä. :wink:

Että on jutut, hohhoh.

Lahoja autoja museorekisteriin että pääsee ajamaan ilman maksuja halvemmalla, hjuva mjeininki.

No pari juttua ihan tosissaan. Huoltokirjoja ym ei vaadita, tottakai ne täydentävät auton identitetiin alkuperäistämistä, joku tarkastaja saattaa dokumenteistä olla jopa mielissään. Kromikaaretkin ikävä kyllä menevät yleensä läpi :wink: Roiskeläpät voi olla tai jättää pois mutta, eh, 3 läppää neljästä, tuollaisista epäviitseiliäisyyksistä / huolimattomuuksista jo usein passitetaan kaveri autoineen takaisin.
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

moi! niin en minä sitä yritäkkään viedä sitä kun ovet on lahot kunhan vaan kysyin että onko ne kovin tarkkoja siitä :) kyllä mä laitan auton viimeisen päälle kuntoon ja maalautan sen haukiputtaan ammattikoululla, mietin vain että pitäiskö ostaa paremmat ovet vai rupianko ite hitsaileen ne niin se ois varmaan halvempi jos ite tekis. mulla jäi takkaa viime talvena se roiskeläppä todennäköisesti renkaan alle koska sitä ei enää ole siinä ja ei se ainakaan irti ollut, mulle kävi ennenkin sillain että rupesin perruuttamaan ja sit kuului paukahdus kun roiskeläppä jäi renkaan alle ja repes irti. ne mahtaa olla niitä pienempiä läppiä jos ostaa jostain tarvike liikkeestä, ne alkuperäisethän ovat isompia. kuhan tässä ilimat lämpijää niin rupian laittaan sitä autoo että saan sen ens vuonna museokatsastettua. yks asia mua jäi vaivaamaan pittääkö mun ensin rekisteröidä tuo auto ennen kuin yritän museokatastaa vai tapahtuuko ne molemmat yhdellä käynnillä? :wink:
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Vastaa Viestiin