Vito päästää pahaa ääntä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Vitosta alkoi kuulumaan oikealle kääntyessä oikeasta etukulmasta pahanenteinen ääni.

Ääni muistuttaa pesukoneen rumpua, jossa vaatteet on pakkautunu yhteen laitaan. Sellainen tasainen kumiseva nakutus, joka voimistuu nopeuden kasvaessa.. Jarruttaessa lievää korinaa.

Epäilen vahvasti vetoniveltä, mutta voisiko olla kysymys muusta.....

En ole vielä uskaltanut kurkistaa auton alle.
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ota keula ylös, vaihde vapaalle, ratti äärilaitaan, pyöritä rengasta -> huomaat että vetonivel paukkaa.

Toteat onko vetonivelen kumi ehjä vai rikki, vaihdat nivelen ja kumin kun ei ne niin paljoa maksa.

...ei se nivel pure ja nivelet on yksi helpompia juttuja mitä vitosta voikaan hajota.

Eihän se muuten ole se vetoluistonesto, joka napsuttelee jarruja kun käännät renkaat linkkuun ja ajat alle 40 km/h vauhtia, ei kait, senhän olet jo heti huomannut, että se tekee sitä eli normaali toiminto.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Nostin keulan ilmaan, renkaat linkkuun, kun pyöritää rengasta niin vaimeasti kuuluu samanlainen kumina....

Nivelen kumit ovat tosin ehjät....

Eiköhän huomenna asia selkiydy kun hieman puretaan....
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suosittelen ostamaan vetonivelet KL-varaosista, niissä on laadullista eroa kun vertaa italialaisiin, jotka saat motonetista.

Nivelet on kulutustavaraa, vaihdetaan joka 100 tai 200 tkm välein...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

veskola kirjoitti:Nivelet on kulutustavaraa, vaihdetaan joka 100 tai 200 tkm välein...
Tai 40 tkm välein... sattuikohan italialaiset sitten vai mitä... saksalaiset kyllä ostin - en tiedä mitä laittoivat alle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kalev kirjoitti:Tai 40 tkm välein... sattuikohan italialaiset sitten vai mitä... saksalaiset kyllä ostin - en tiedä mitä laittoivat alle.
Mulla olisi ne vanhat nivelet ehjät, ostatko varaosiksi noin kympillä per nivel ? [tai kolme isoa tuoppia per nivel, myös viina paukut käy :twisted: ] Vaihdoin meinaan nuo kaikki vetonivelet varmuuden vuoksi kun oli muutenkin akselit irti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Alkaa näinkin rauhallista miestä hermostuttaa......

Vaihdoin oikealle puolelle uloimmaisen vetonivelen, vain todetakseni että nakutus kuuluu edelleen, ainoastaan kovempana.....

Molemmilla puolilla kaikki kumit ehjät ja tiiviit, ei mikään vuoda. Auto ei täristä vaikka ajaa niin kovaa ku kulkee, eikä nakutusta kuulu missään nopeudessa vaihteen ollessa vapaalla. Kumina kuuluu siis vain veto päällä ja voimistuu oikealle käännyttäessä.

Kysymys; kumpi kannattaa (...lue, tulee halvemmaksi)....
-Vaihtaa molemmilta puolilta sisä- sekä ulkonivelet itse, vai viedä
veholle ja sanoa etttä laittakaa kuntoon?

Auto on kovassa käytössä eikä viikkotolkulla seisottaminen kävisi oikein laatuun...
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sinulla kuului se ääni vaimeasti kun renkaat olivat ilmassa, eli paikallista tarkasti mistä se kuuluu. Onhan siellä siten vielä se kolmas vetoakseli...

Ääntä voi koittaa paikallistaa jollain metallitangolla kuuntelemalla.

Veholle en itse veisi vaikka olisi lahjakortti käytettävissä :lol: mutta jokainen tekee omat ratkaisut henkilökohtaisten tarpeiden mukaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Mulla on etukelkan takakumit paskana ja pitää semmosta tasasta jyskytystä, etenkin jarrutuksessa. Mulla ne on niin rikki että vika helppo todeta, mutta jos esim. toinen kumeista on jotenkin ehjä voi auton kallistelu aiheutta ääntä vain tietyssä tilanteissa. Todennäköisesti vika kuitenkin vetarin nivelissä.

Halvinta lienee ostaa motonetistä molemmat kokonaiset vetarit, muistaakseni 179e kipale. Yllättävän halvat, jollain tietoo minkälaiset.

Jos Veskolalla niveliä vielä myynnissä, voisin avustaa alkoholin ostoa :D mainitulla summalla, yht. 40e?


Edit. Vetarien hinta korjattu. cdi. 179e, TD 139e.
Viimeksi muokannut keef, Ma 20.02.2006 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jouduin ostamaan ne sisemmät nivelet motonetista kun KL varaosista ei niitä saanut, en suosittele niitä italialaisia. Muistaakseni ulommissa oli hintaeroa 100 € vs 150 € mutta päädyin kalliimpaan kun minulla taitaa nuo nivelet olla vähän normaalia kovemmalla koetuksella aina välillä.

Palataan yv merkeissä tuohon nivel asiaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

veskola kirjoitti:
kalev kirjoitti:Tai 40 tkm välein... sattuikohan italialaiset sitten vai mitä... saksalaiset kyllä ostin - en tiedä mitä laittoivat alle.
Mulla olisi ne vanhat nivelet ehjät, ostatko varaosiksi noin kympillä per nivel ? [tai kolme isoa tuoppia per nivel, myös viina paukut käy :twisted: ] Vaihdoin meinaan nuo kaikki vetonivelet varmuuden vuoksi kun oli muutenkin akselit irti.
Käyköhän ne TD automaatin nivelet CDI manuaaliin? Jos käy, niin voisin ostaakin...
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Autoon on nyt vaihdettu molemmat ulommaiset vetonivelet, ei vaikutusta.

Molempiin suuntiin käännettäessä alkaa helvetillinen jytinä.
Paukkuu ja tärisee.

5 kertaa oli auto pukeilla ja yötämyöten vikaa haettiin, turhaan.

Loppui neuvot kesken ja motivaatio laski lähelle sitä kuuluisaa nollaa.

Vito on tällä hetkellä korjaamolla. Lähden Latviaan, Riikaan, viettämään pitkää viikonloppua ja sieltä palattuani nähdään mikä oli vikana.

Tällä hetkellä en haluaisi nähdä koko autoa........
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Mun autooni vaihdettiin sitten kaikki (ulko & sisä) nivelet uudet loppui nakutukset. Syynä edellisten hajoamiseen oli se, että ei ollu asentaja raaskinnut rasvaa laittaa kumien sisäät tippaakaan. No nyt oli onneksi eri firma käytössä...

Kovia nuo B-osat, kun kestää kuivana 30tkm :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kalev kirjoitti:Kovia nuo B-osat, kun kestää kuivana 30tkm :)
Ahaa, ihmettelinkin kun kalev haukkui Viton osat alimpaan helvettiin, itse olen ajanut 60 tkm vanhoilla käytetyillä osilla ja ei ongelmaa. Nyt paljastui syyksi asennusvirhe, eikä suinkaan auto tai sen osien laatu.

No tämäkin tarina taas kerran opettaa, että vaikka itsellä on rahaa laitattaa auto (merkki)huollossa kuntoon, se kannattaa kuitenkin laittaa itse kuntoon. Tällöin tietää mitä ja miten on tehty...

Olen kyllä hyvin pettynyt tähän nykyiseen maailmaan, luulin että rahaa mättämällä saa hyvän huollon autolleen mutta ei, parempi palata "tein ihan itte" huolto-ohjelmaan, siinä on laatu siinä määrin kohdallaankuin itse haluaa :roll:


aamen :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Niinhän siinä kävi, että vain oikeanpuoleinen pyöränlaakeri oli tullut tiensä päähän.

Ei ollut pyörässä väljää, ei rohissut, ei mitään vikaa päällepäin...

Silti piti lopuksi kovaakin ääntä ja ääni kaikui todella omituisiin paikkoihin.

No, vähällä selvisin. :D
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

"vähällä selvisin...."

Ajelin rauhallisesti töihin, tunnelma oli rauhallinen ja tyyni.

Alkoi jälleen kuulua tuo ihana jyskyttävä ääni käännettäessä. Otin tilanteen rauhallisesti. Hakiessani korjaamolta auton laakerin vaihdosta, aikaisemmin tänä keväänä, sanoi työn tehnyt asentaja, että hyvällä todennäköisyydellä laakeri menee vaihtoon myös toiselta puolelta puolen vuoden sisään. Näin oli käynyt ennenkin.

Otin tilanteen rauhallisesti ja marssin varaosakauppaan ja uusi laakeri kainalossa autotalliin vaihtamaan toista laakeria asentajan neuvoja muistellen.

Kunnes huomasin korjaamolla vaihdetun laakerin pitävän ääntä ja pyörä lonkkuaa oikein kunnolla. En ollut enää rauhallinen. Purin romut pöydälle, laakeri pois pesästä, kuulia tippuu lattialle, koolit halki, rälläkän jälkiä korjaamolla tehdystä laakerin vaihdosta...... EN OLLUT ENÄÄ RAUHALLINEN!

Laakeripesä muistuttaa muodoltaan enemmän kananmunaa kuin ympyrää.

Minä seuraavana päivänä korjaamolle romut mukana. "Panitte sitten laakerin soikeaan pesää väkisin hakkamalla ja puritte vanhan pois todella primitiivisin ottein, kattokaa nyt s......tana" :evil:

Korjaamo ei suostu ottamaan mitään vastuuta teoistaan. Oli kaikki kuullemma sujunut normaalisti ja laakeripesä oli ollut ihan mitoissaan. Selvä, ja ovet paukkuen pihalle. Ei ollut tunnelmassa rauhallisuuden hiventäkään.

Koneistettiin työmaalla aarporalla pesä niin lähelle mitoilleen kuin oli enää mahdollista. Välystä jäi sen verran, että meni laakeri käsineen naputtamalla paikalleen. Lukitteet väliin ja paikalleen.

Tähän kaikkeen meni aikaa kolme päivää. Yöunet jäi vähälle. Purkamista ja kasaamista useita tunteja. Väsyttää.

Jätän korjaamon nimen mainitsematta, mutta ei ollut mikään peltihalli kylän perukoilla, vaan eräs lappeenrannan tunnetuimmista huoltoliikkeistä. En ole enää heidän asiakkaana ja ohi ajaessa katson vastakkaiseen suuntaan.

Mie oon iha rauhalline. Mie nii tykkään näist etuvetosist mersuist' ja itteään täynnä olevist epäpätevist autokorjaajist.......
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Voi v*ttu mitä kädettömiä apinoita! Pistä ihmeessä kuluttaja asiamiehella postia ja vaadi hyvitystä. Mikä siinä auton korjaamisessa on niin vaikeaa kun monilta onnistuu itsekin ne työt mitä korjaamo on tyriny.

En yleistä, on hyviä ja todella asiallisia korjaamoita missä homma onnistuu, mutta nämä mädät omenat pilaavat kyllä autokorjaamoiden maineen. Vielä kun tähän lisätään tahallinen kusetus ja v*ttuilu niin asia on todella p*r*eestä.


edit.

kukaan ei muuten arvaa mitä kirosanoja käytän kun korvaan osan kirjaimista näillä * merkkeillä :D
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Onkos Punisher69 kuulolla, minkäslaisia ohjeita sait laakerin vaihtoon?

Jyskyttävä ääni mullakin oikella, tärinä ja naputus väheni kyllä kun nivelet vaihto, mutta ei poistunut.
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

...minkäslaisia ohjeita sait laakerin vaihtoon?

Hmm....?

Eipä tuossa laakerin vaihdossa ollut mitään poikkeavaa, muihin etuvetoisiin autoihin verrattuna.

Vanha hakkaamalla pois ja jos pesä kunnossa, uusi pitäisi mennä nätisti paikoilleen.
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Sen verran veemäinen homma kuitenkin että tarvii kerätä voimia kyselemällä täällä. No ilta jatkuu toisen vetarin niveliä vaihtaessa..
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja weawer »

Onko LÖBRO nivelet ok vai onko nuo juuri niiitä Motonetin tekeleitä? Ei ole tullut ikinä noita itse vaihdettua joten voisiko tuo vaihto onnistua ihan koti konstein vai onko viisaampi viedä huoltoon?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ainakin jos löytyy asialliset avaimet, tarpeeksi pitkät jatkovarret ja mieluiten pulttipyssy, niin pitäisi onnistua kotikonstein kun kotona minäkin näitä aina laittelen :D

Isoja vääntörautoja, ettei voima lopu kesken kun vääntää navassa olevaa isoa mutteria auki. Kuusiokolopultteja, taisi olla 8mm, ei kannata vääntää pyöreäksi vaan puhdistaa ensin kunnolla, sitten sinne lyödään laadukas avain niin että pultti herkistyy ja pulttipyssyllä ampumalla ne ainakin aukeavat. Pultit laitetaan asennettaessa momenttiin ja miltei suosittelisin kierreliimaa, punaista siihen niin ei käy nolosti kuten eräälle.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/12102005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Löbrosta ei ole mielipidettä: http://www.gknchina.com/news/gkn-l%C3%B ... ands-china" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja weawer »

Tuo kuvasarja suorastaan houkuttaa itse vaihtamaan :wink: Näyttää niin simppeliltä että sillä itsekkin aloin kyselemään, korjaamolle on niin pitkät jonot kun vajaa pariviikkoa pitäisi odotella ennenkuin pääsisi huoltoon ja reissuun pitäisi lähteä perjantaina. Mietityttää vain kun ei ole itse tullut muuta tehtyä kuin öljyt vaihdettua, halu olisi kova yrittää itse tehdä. Mites muuten jousen kanssa, tarviiko tehdä mitään kun nyt olisi apukuskinpuoli kyseessä? Ulompi kumi oli rikki ja sisempi täysin riekaleina, ääntää jonkinverran ajaessa ja varsinkin isolla vaihteella "vedättäessä", kääntäessä ei vielä jurise. Tarkoitus olisi vaihtaa molemmat samalla kertaa...
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja pt »

Viime viikolla vaihtelin molemmat vetarit uusiksi ja samalla vaihtelin pyöränlaakerit.

Muutamia kertoja nuo vetarit jo purettu pois aikaisemmin, mutta ei tosiaan mikään iso homma. Tai siis pelkkää suora viivaista työtä vain, aivot narikkaan henkisesti.

Jousta ei periaatteessa tarvitse kasaan puristaa, hieman saattaa auttaa, mutta mitään estettä ei puristamattomuus tuo.

Kannattaa varata jo valmiiksi iskunvaimennintolpan pultit ja mutterit uusina viereen, niin saa nuo vaihdettua ja taasen kulmien säädöt ovat helppoja seuraavina vuosina. Ja hyvässä lykyssä ovat aika yhtä puuta tuon tolpan kanssa, joten väkivaltaa hienokseltaan saattaa tarvia. Maksavat rahaa, mutta mikäpä ei maksaisi.

Ja kannattaa muistaa, että ylempi niistä tolpan pulteista on säätöpultti, joten älä käännä pultin kanssa väkisin auki, vaan enimmäkseen mutteri löysälle ja kevyesti naputellen pulttia ulospäin, kunnes pääsee kääntämällä auttamaan.

Sisämurros taisi olla 10mm kuusiokololla kiinni vaihteistossa, mutta varaa molemmat 8 ja 10, niin jompikumpi sinne pitäisi käydä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuon akselin muuten saa irti irroittamatta iskarin alapultteja, se vain on todella tarkalla se tila silloin ja siinä saattaa mennä hermot, mutta jos ei ole suuntauksen tarvetta ja vain vetonivelet uusitaan niin onnistuu kyllä. Akselin sisäpää irti ja sitä ujutetaan sinne koneen taakse ja sitten just ja just saa ulomman pään liu'utettua pois navasta. Voi olla että tarvitaan vähän rautakankea avuksi, mutta olen sen tehnyt muutaman kerran.

Eikä nämä nyt aina niin helposti mene kuin kuvista voisi päätellä, joskus kuuluu ärräpäitä minunkin tallista :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja weawer »

pt kirjoitti:
Kannattaa varata jo valmiiksi iskunvaimennintolpan pultit ja mutterit uusina viereen, niin saa nuo vaihdettua ja taasen kulmien säädöt ovat helppoja seuraavina vuosina. Ja hyvässä lykyssä ovat aika yhtä puuta tuon tolpan kanssa, joten väkivaltaa hienokseltaan saattaa tarvia. Maksavat rahaa, mutta mikäpä ei maksaisi.

Ja kannattaa muistaa, että ylempi niistä tolpan pulteista on säätöpultti, joten älä käännä pultin kanssa väkisin auki, vaan enimmäkseen mutteri löysälle ja kevyesti naputellen pulttia ulospäin, kunnes pääsee kääntämällä auttamaan.

Sisämurros taisi olla 10mm kuusiokololla kiinni vaihteistossa, mutta varaa molemmat 8 ja 10, niin jompikumpi sinne pitäisi käydä.
No niin, ilta tuossa on värkätty ja niinhän siinä sitten kävi että juurikin tuo säätöpultti meni vituralleen mutta minkäs teet kun ei ala kohtuudella lähtemään niin sitten otetaan avuksi isompaa lekaa tosin en tiennyt että se on säätöpultti :roll: 8mm kuusiokolo hylsyn kävin aamulla hakemassa juurikin tuota operaatiota varten mutta se on tosiaan 10mm minkä tuohon tarvitsee.

Ja sitten niihin positiivisiin yllätyksiin...kun purin sitä suojahärpäkettä että pääsee käsiksi kuusiopultteihin niin samalla hetkellä mätkähti epämääräisen näköinen mötikkä lattialle ja siinä sitten ihmettelin että mikähän piru tuo on? Mötikkä oli ihan kurassa ja vein sen hanan alle ja sieltähän paljastui esiin pikkuräikkä :shock: En taida olla ensimmäinen joka tuota vitolaista on rassannut...


Keskiviikkona olisi tarkoitus alkaa kasaileen joten sittempä nähdään miten äijän käy!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitoon on multakin kadonnut todella paljon tavaraa, ihan sinne moottorin taakse ja pumpun ja lohkon väliin, viimeksi sinne katosi järkikin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja weawer »

Veskola, mites tuo sisempi nivel...pitääkö irroittaa suojakupin lisäksi toiseltakin puolelta vastaava peltiläpyskä josta se akseli menee läpi? Näyttäs olevan tuo tuleva osa sellainen jossa sitä ei ilmeisesti ole mukana, http://www.osamies.fi/tuotteet/Voimansi ... 9/83/11421" onclick="window.open(this.href);return false;

Myöskin se muoviholkki vai prikkako se on nimeltään, puuttui? Onko vakava? Kuva 7. http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/12102005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos nyt oikein muistelen vanhoja...nivelen mukana pitäisi tulla suojakumi jossa on se peltikehys kiinteänä, josta menee pultit läpi. (tai no kun kuvia katsoo niin en ole kyllä enää yhtään varma, mutta irroita ne osat mitkä puuttuu). Suojakumihan kaiketi kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä. Toisella puolella nivelta on se suojakuppi, sen joutuu käyttämään vanhasta kuten myös prikat ja sen muoviprikan. Noiden kanssa pitää olla huolellinen, että tulevat juurikin oikeinpäin ja järjestykseen. Tuossa järjestyksessä mokasin joskus golfia kasatessa ja eihän siitä hyvää sitten seurannut :lol:

Mikäli joku noista uudelleenkäytettävistä osista on vaihtokunnossa niin taitaa mennä tilaustavaraksi vaikkapa KL:stä.

Kai vanhassa siis oli nuo prikat ja muoviholkki, ellei niin sitten on miltei paras mennä veholle tai kl:ään ja pyytää räjäytyskuva win koodilla, että varmasti tulee oikeat osat ja oikeisiin kohtiin. Minulla kuvat on automaatilla olevasta ja tehtaan vuosimalli on 1997 ja auton malli on V230td.
Lisää tietoa: www.skg.fi
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito päästää pahaa ääntä

Viesti Kirjoittaja weawer »

Purkamatta enään tuo toinen kehys joka näköjään tulee joissakin nivelissä mukana ja tähän asti ei ole löytynyt kumpaakaan prikkaa. Voisiko tuo olla syy miksi nyt nivel piiputtaa? Tosin suojakumi oli täysin riekaleina :(
Vastaa Viestiin