Lähinnä kiinnostaa 220 malli, eli mitä tuo bensakone kestää ajaa? Onko kroonista sähköongelmaa tai jotain muuta kiusallista? Lisävarusteilla ei olisi niin väliä enkä automaattilaatikostakaan erityisemmin perusta, joten niistä ei sen enempää. Onko näissä saatavana kunnollista lukkoperää vai onko siinäkin jotain hienouksia?
Kyseessähän olisi siis W202.
C-sarjasta kokemuksia?
W202: sta sekä bensa että diisseleinä 220 -koneella.Jox kirjoitti:220 kuulostaa dieseliltä, ainakin jos kyse olisi W203 mallista, mite lie W202?
Omassa ajossa 230tkm ja risat ajettu S124 samalla koneella. Käy ja kukkuu moitteitta kohta kolmatta vuotta meidän huushollissa. Rinnalle tuli just hankituksi C-sarjalainen samalla moottorilla. Eli ei ainakaan meikällä huonoja kokemuksia. Ehkä jopa paras kompromissi vanhaan tenavatähteen. Kulkee ja kiihtyy riittävästi, vääntöä perstuntumalla ihan yhtäkivasti kuin näissä nykyajan ihmedieselperusperheautoissa, eli vetää tukevasti jo alle tonniviidensadan, paitsi että kulku vaan paranee 3500 kierroksen jälkeen, jolloin diesel nyykähtää. Kulutus ainakin kovalla laatikolla silti kohtuullisen pieni. Nelilovinen pikkuisen painavampi tomaattikakkosnelkkufarkku melkoisesti janoisempi.
c sarja
Maku asioitahn nämä on.Itsa olen ajellut W 202 korilla sekä dieselillä ja bensa koneilla....varmasti tuo 220 bensa tehoiltaan on riitävä,mutta jos mahdollista kannattaa käydä koeajolla esim.220 cdi muistaakseni 1998 ne rantautui Suomeen.Ei tarvi automaattilootaa kun vääntö kone tuottaa jo 1800rpm 300Nm,niinpä se jurkaleen kättövoimavero pistää miettimään mutta ei polttoaineenkulutuskaan kyllä noilla koneilla(cdi)päätähuimaa.yksi asia 202 korissa minua kummastutaa.taka sisälokasuojien puuttuminen.Kuskin puolen takarengas ruippii kaiken tiestävälittyvän,,,,,,suoraan pakoputken takapönttöön.Toki niihin saa kuraläpät..Minä tykkään että tuo W202 on isoveljeään mukavampi kauniimpi ja halvempi Mersu!
Juu itselläkin ensimmäinen mersu tämä 220 diisseli C, mutta ei viiminen. 
Alusta tässä classic mallissa turhan löysä ja korkea, mutta muuten ajettavuuskin kohdillaan.
Samoilla linjoilla olen ftw:n kanssa että c-malli on isoveljeään mukavempi ja kauniimpi. Näyttääkin vielä mersulta.

Alusta tässä classic mallissa turhan löysä ja korkea, mutta muuten ajettavuuskin kohdillaan.
Samoilla linjoilla olen ftw:n kanssa että c-malli on isoveljeään mukavempi ja kauniimpi. Näyttääkin vielä mersulta.

C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Jees eli pensamosa M111 löytyy W202:kin pellin alta eli sama kun tuosta omasta satalankusta. Puuttumatta enempään noihin nokivasaroiden etuihin ja haittoihin (eli siihen mitä ei kysytty) niin...........................
Tuossa moottorissa on niin paljon hyvää, jos jotain huonoakin.
Itse olen rullanut omallani about 100 tkm ja ainut todellinen "ongelma" on ollut öljyvuoto, joka nyt (toivon mukaan) on taakse jäänyttä elämää. Eli konetyyppi+sytkäjärjestelmä on HELVETIN HYVÄ, JOS mukaan ei lasketa öljyvuotoriskiä eikä hapertuvia sytytyspuolen johtosarjoja. edellämainitut ovat tyyppivikoja, jotaka saattaa tulla vastaan tai sitten ei - todennäköisemmin tuo johtosarajahässäkkä tulee eteen ennemmin tai myöhemmin, vinkiksi voisi sanoa, että älä vaihda tulppia ennen kuin on pakko.
Haulla löytyy TODELLA PALJON pakinaa moottorista haku esim M111 tai 220 bensa.
MUtta kaikenkaikkiaan erittäin hyvä mosa - pensamosaksi.
Tuossa moottorissa on niin paljon hyvää, jos jotain huonoakin.
Itse olen rullanut omallani about 100 tkm ja ainut todellinen "ongelma" on ollut öljyvuoto, joka nyt (toivon mukaan) on taakse jäänyttä elämää. Eli konetyyppi+sytkäjärjestelmä on HELVETIN HYVÄ, JOS mukaan ei lasketa öljyvuotoriskiä eikä hapertuvia sytytyspuolen johtosarjoja. edellämainitut ovat tyyppivikoja, jotaka saattaa tulla vastaan tai sitten ei - todennäköisemmin tuo johtosarajahässäkkä tulee eteen ennemmin tai myöhemmin, vinkiksi voisi sanoa, että älä vaihda tulppia ennen kuin on pakko.
Haulla löytyy TODELLA PALJON pakinaa moottorista haku esim M111 tai 220 bensa.
MUtta kaikenkaikkiaan erittäin hyvä mosa - pensamosaksi.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
220 on erinoimainen kone W202:n jatkoksi, hain 1995-vuoden mallin viime kesänä Saksasta myytäväksi, mutta kun isäni kokeile autoa kerran, niin osti saman tien pois...
Voin suositella 202-koppaista 220-koneella lämpimsti, onhan siinä pientä remppaa ollut (ilmastoinnin kenno oli hajonnut kiveniskemästä ja etujousi katkesi), mutta on kyllä erinomaisen tuntuinen värkki.
Jos vähän enemmän haluaa rahaa panna kiinni, niin 230 Kompressor on harkinnan arvoinen. Itsellä ei niin paljoa kokemusta kompuroista, että osaisin tarkemmin sanoa.
Voin suositella 202-koppaista 220-koneella lämpimsti, onhan siinä pientä remppaa ollut (ilmastoinnin kenno oli hajonnut kiveniskemästä ja etujousi katkesi), mutta on kyllä erinomaisen tuntuinen värkki.
Jos vähän enemmän haluaa rahaa panna kiinni, niin 230 Kompressor on harkinnan arvoinen. Itsellä ei niin paljoa kokemusta kompuroista, että osaisin tarkemmin sanoa.