C-sarjasta kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

C-sarjasta kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Paja »

Lähinnä kiinnostaa 220 malli, eli mitä tuo bensakone kestää ajaa? Onko kroonista sähköongelmaa tai jotain muuta kiusallista? Lisävarusteilla ei olisi niin väliä enkä automaattilaatikostakaan erityisemmin perusta, joten niistä ei sen enempää. Onko näissä saatavana kunnollista lukkoperää vai onko siinäkin jotain hienouksia?
Kyseessähän olisi siis W202.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

220 kuulostaa dieseliltä, ainakin jos kyse olisi W203 mallista, mite lie W202?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jox kirjoitti:220 kuulostaa dieseliltä, ainakin jos kyse olisi W203 mallista, mite lie W202?
W202: sta sekä bensa että diisseleinä 220 -koneella.

Omassa ajossa 230tkm ja risat ajettu S124 samalla koneella. Käy ja kukkuu moitteitta kohta kolmatta vuotta meidän huushollissa. Rinnalle tuli just hankituksi C-sarjalainen samalla moottorilla. Eli ei ainakaan meikällä huonoja kokemuksia. Ehkä jopa paras kompromissi vanhaan tenavatähteen. Kulkee ja kiihtyy riittävästi, vääntöä perstuntumalla ihan yhtäkivasti kuin näissä nykyajan ihmedieselperusperheautoissa, eli vetää tukevasti jo alle tonniviidensadan, paitsi että kulku vaan paranee 3500 kierroksen jälkeen, jolloin diesel nyykähtää. Kulutus ainakin kovalla laatikolla silti kohtuullisen pieni. Nelilovinen pikkuisen painavampi tomaattikakkosnelkkufarkku melkoisesti janoisempi.
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

c sarja

Viesti Kirjoittaja ftw »

Maku asioitahn nämä on.Itsa olen ajellut W 202 korilla sekä dieselillä ja bensa koneilla....varmasti tuo 220 bensa tehoiltaan on riitävä,mutta jos mahdollista kannattaa käydä koeajolla esim.220 cdi muistaakseni 1998 ne rantautui Suomeen.Ei tarvi automaattilootaa kun vääntö kone tuottaa jo 1800rpm 300Nm,niinpä se jurkaleen kättövoimavero pistää miettimään mutta ei polttoaineenkulutuskaan kyllä noilla koneilla(cdi)päätähuimaa.yksi asia 202 korissa minua kummastutaa.taka sisälokasuojien puuttuminen.Kuskin puolen takarengas ruippii kaiken tiestävälittyvän,,,,,,suoraan pakoputken takapönttöön.Toki niihin saa kuraläpät..Minä tykkään että tuo W202 on isoveljeään mukavampi kauniimpi ja halvempi Mersu!
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Juu itselläkin ensimmäinen mersu tämä 220 diisseli C, mutta ei viiminen. :lol:
Alusta tässä classic mallissa turhan löysä ja korkea, mutta muuten ajettavuuskin kohdillaan.

Samoilla linjoilla olen ftw:n kanssa että c-malli on isoveljeään mukavempi ja kauniimpi. Näyttääkin vielä mersulta. :wink:
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jees eli pensamosa M111 löytyy W202:kin pellin alta eli sama kun tuosta omasta satalankusta. Puuttumatta enempään noihin nokivasaroiden etuihin ja haittoihin (eli siihen mitä ei kysytty) niin...........................
Tuossa moottorissa on niin paljon hyvää, jos jotain huonoakin.
Itse olen rullanut omallani about 100 tkm ja ainut todellinen "ongelma" on ollut öljyvuoto, joka nyt (toivon mukaan) on taakse jäänyttä elämää. Eli konetyyppi+sytkäjärjestelmä on HELVETIN HYVÄ, JOS mukaan ei lasketa öljyvuotoriskiä eikä hapertuvia sytytyspuolen johtosarjoja. edellämainitut ovat tyyppivikoja, jotaka saattaa tulla vastaan tai sitten ei - todennäköisemmin tuo johtosarajahässäkkä tulee eteen ennemmin tai myöhemmin, vinkiksi voisi sanoa, että älä vaihda tulppia ennen kuin on pakko.
Haulla löytyy TODELLA PALJON pakinaa moottorista haku esim M111 tai 220 bensa.
MUtta kaikenkaikkiaan erittäin hyvä mosa - pensamosaksi.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

c -sarja rokkaa :)
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

220 on erinoimainen kone W202:n jatkoksi, hain 1995-vuoden mallin viime kesänä Saksasta myytäväksi, mutta kun isäni kokeile autoa kerran, niin osti saman tien pois...

Voin suositella 202-koppaista 220-koneella lämpimsti, onhan siinä pientä remppaa ollut (ilmastoinnin kenno oli hajonnut kiveniskemästä ja etujousi katkesi), mutta on kyllä erinomaisen tuntuinen värkki.

Jos vähän enemmän haluaa rahaa panna kiinni, niin 230 Kompressor on harkinnan arvoinen. Itsellä ei niin paljoa kokemusta kompuroista, että osaisin tarkemmin sanoa.
Vastaa Viestiin