E280cdi 4matic

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

E280cdi 4matic

Viesti Kirjoittaja mackj »

No nyt se viimmein tuli tiistaina pitkän odotuksen jälkeen. On kyllä mahtava toi neliveto näin talvella.. Taisin juuri jäädä koukkuun tohon nelivetoon ainakin talvisaikaan. Piti kesärenkailla ajaa seinäjoelta kauhajoelle ~60km ku ex. ässän talvirenkaitten profiili oli vähä liian korkee.. Noh ei kyllä esp:n valo pahemmin vilkkunut vaikka lumisella tiellä otti kunnon lähtöjä :D

No pitihän sitä nelivetoa koittaa esp poissa käytöstä. Mutta nyt kysyisinki että ajovakaus toimintoa ei vissiin saa pois päältä kokonaan? Kun jos yrittää vähän luistattaa niin auto silti jarruttelee ja suoristaa. Eli mitä tuosta esp:n nappulasta sitten lähtee pois päältä?
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Veho Group Mercedes-Benz tuotetekninen osastolta voit tarkistaa tuon ESP:n "poiskytkennän" vaikutukset. Onnittelut upeasta autosta!

Muistelisin että ESP:n "poiskytkentä" sallii vetävien pyörien sutia ja ei rajoita moottorin kierroslukua, mutta jarruttamalla yksittäisiä pyöriä järjestelmä pyrkii estämään yli-/aliohjautumista.

T. Praktikant
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Luistonesto lähtee ja ESP antaa liekaa enemmän, mutta on silti sielä "taustalla" valvomassa. Ei saa pois päältä.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

No kylläkai se on vaan parempi ettei saa leikittyä :) Ja eikö se mersu oo kuitenki arvokasta ajoa varten.
Pakko vielä kehua tuota nelivetoa tuossa eemelissä tai yleensäkkin. Vein kelkkaa huoltoon kärryillä ja talomme sijäitsee suhtkoht jyrkässä mäessä joten mäen päälle täytyy siis nousta. Pysähdyin sitten keskelle mäkeä kaikista pahimpaan paikkaan ja koitin nousta niin kyllä se vain siitä nousi kärry ja kelkka perässä. Ja alla olivat vielä kitkat. En ole ikinä pitänyt kitkoja missään arvossa mutta kyllähän niissäkin näköjään pitoja on. Jäällä nyt ei tietysti sitten ole missään renkaassa (paitsi piikki).
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

mackj kirjoitti: Pakko vielä kehua tuota nelivetoa tuossa eemelissä tai yleensäkkin. Vein kelkkaa huoltoon kärryillä ja talomme sijäitsee suhtkoht jyrkässä mäessä joten mäen päälle täytyy siis nousta. Pysähdyin sitten keskelle mäkeä kaikista pahimpaan paikkaan ja koitin nousta niin kyllä se vain siitä nousi kärry ja kelkka perässä.
Olet kokenut valaistumisen. Tervetuloa kerhoon. 8)

Ja onnittelut pirssille, varmaan hieno kiesi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Kiitos onnitteluista! :)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Onnittelut täältäkin! Mahtaa olla kurko peli, kun tälläinen 16 vuotta vanhakin 4-matic saa hymyn huulille huonolla kelillä 8)
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Hannu L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 23.11.2003 16:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hannu L. »

Kävin juuri koeajamassa E 280 CDI 4Matic T- mallin eli farmarikorisen vastaavan. Mersun 4Matic Tour oli saapunut Jyväskylään ja tarjosi mahdollisuuden testata nelivetoa. Kieltämättä pito on uskomaton kun vertaa kevytperäiseen takavetoon. Autoa on vaikea(lue mahdoton) saada sivuttaisliikkeeseen ja ESP korjaa heti pienenkin yrityksen. Kyseisen auton 2 tonnin (1975 kg) massa hiukan rajoitti menoa, mutta kyllähän tuollakin ehtii (0-100kmh 9s). Tosin kyseisessä autossa ei vauhti tunnu missään. Onneksi olkoon mainiosta hankinnasta!
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]

ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

mie kävin jääradalla kurvailemassa 320Cdi 4-maticilla. Se sähkö kaasu yhdistettynä esp:hen, ei kaikista kivoin yhdistelmä :?
Mutta takuuvarmasti turvallisin :wink: Helppoa matkan tekoa, mutta jotenkin tunnotonta tuon oman 300D jälkeen..... elektroniikkaa eloktroniikkaa :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

No kieltämättä onhan toi "laiska" verrattuna ässään. Mutta näin talvella tuntuu että lähtee ku hauki rannasta ku vähäki hipaisee poljinta. Voipi olla sekin että on joutunut ajamaan 2 litrasella omegalla viimmeset kolmisen kuukautta joten ei siinäkään ollut yhtään ylimääräisiä menohaluja :)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Vastaa Viestiin