No nyt se viimmein tuli tiistaina pitkän odotuksen jälkeen. On kyllä mahtava toi neliveto näin talvella.. Taisin juuri jäädä koukkuun tohon nelivetoon ainakin talvisaikaan. Piti kesärenkailla ajaa seinäjoelta kauhajoelle ~60km ku ex. ässän talvirenkaitten profiili oli vähä liian korkee.. Noh ei kyllä esp:n valo pahemmin vilkkunut vaikka lumisella tiellä otti kunnon lähtöjä
No pitihän sitä nelivetoa koittaa esp poissa käytöstä. Mutta nyt kysyisinki että ajovakaus toimintoa ei vissiin saa pois päältä kokonaan? Kun jos yrittää vähän luistattaa niin auto silti jarruttelee ja suoristaa. Eli mitä tuosta esp:n nappulasta sitten lähtee pois päältä?
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Veho Group Mercedes-Benz tuotetekninen osastolta voit tarkistaa tuon ESP:n "poiskytkennän" vaikutukset. Onnittelut upeasta autosta!
Muistelisin että ESP:n "poiskytkentä" sallii vetävien pyörien sutia ja ei rajoita moottorin kierroslukua, mutta jarruttamalla yksittäisiä pyöriä järjestelmä pyrkii estämään yli-/aliohjautumista.
No kylläkai se on vaan parempi ettei saa leikittyä Ja eikö se mersu oo kuitenki arvokasta ajoa varten.
Pakko vielä kehua tuota nelivetoa tuossa eemelissä tai yleensäkkin. Vein kelkkaa huoltoon kärryillä ja talomme sijäitsee suhtkoht jyrkässä mäessä joten mäen päälle täytyy siis nousta. Pysähdyin sitten keskelle mäkeä kaikista pahimpaan paikkaan ja koitin nousta niin kyllä se vain siitä nousi kärry ja kelkka perässä. Ja alla olivat vielä kitkat. En ole ikinä pitänyt kitkoja missään arvossa mutta kyllähän niissäkin näköjään pitoja on. Jäällä nyt ei tietysti sitten ole missään renkaassa (paitsi piikki).
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
mackj kirjoitti:
Pakko vielä kehua tuota nelivetoa tuossa eemelissä tai yleensäkkin. Vein kelkkaa huoltoon kärryillä ja talomme sijäitsee suhtkoht jyrkässä mäessä joten mäen päälle täytyy siis nousta. Pysähdyin sitten keskelle mäkeä kaikista pahimpaan paikkaan ja koitin nousta niin kyllä se vain siitä nousi kärry ja kelkka perässä.
Kävin juuri koeajamassa E 280 CDI 4Matic T- mallin eli farmarikorisen vastaavan. Mersun 4Matic Tour oli saapunut Jyväskylään ja tarjosi mahdollisuuden testata nelivetoa. Kieltämättä pito on uskomaton kun vertaa kevytperäiseen takavetoon. Autoa on vaikea(lue mahdoton) saada sivuttaisliikkeeseen ja ESP korjaa heti pienenkin yrityksen. Kyseisen auton 2 tonnin (1975 kg) massa hiukan rajoitti menoa, mutta kyllähän tuollakin ehtii (0-100kmh 9s). Tosin kyseisessä autossa ei vauhti tunnu missään. Onneksi olkoon mainiosta hankinnasta!
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
mie kävin jääradalla kurvailemassa 320Cdi 4-maticilla. Se sähkö kaasu yhdistettynä esp:hen, ei kaikista kivoin yhdistelmä
Mutta takuuvarmasti turvallisin Helppoa matkan tekoa, mutta jotenkin tunnotonta tuon oman 300D jälkeen..... elektroniikkaa eloktroniikkaa
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
No kieltämättä onhan toi "laiska" verrattuna ässään. Mutta näin talvella tuntuu että lähtee ku hauki rannasta ku vähäki hipaisee poljinta. Voipi olla sekin että on joutunut ajamaan 2 litrasella omegalla viimmeset kolmisen kuukautta joten ei siinäkään ollut yhtään ylimääräisiä menohaluja
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500