
Kysymys kuuluu: Mitä asioita kannattaa tarkistaa janoisen CDI:n kuriin saamiseksi? Ensinnä vaihtoon menevät öljyt, suodatin, pö-suodin, ilmanputsarin suodin. Autolla ajettu 77tkm - ja niistä ensimmäiset 72tkm ilmeisesti _varsin_ varovaisesti.
Hei!AvanT kirjoitti:En halunnut kääntää tätä täysin MB A-keskusteluksi, joten siksi kysyin yleisesti että mitkä asiat voi diesel-autossa lisätä kulutusta. Mulla marsu vei 6,5 l/100 ja ylikin. Ajo oli pääasiassa moottoritienopeuksia + kylmäkäynnistyksiä ilman lisälämmitintä. Kulutusta lisääväksi tekijäksi saattaisi voida lisätä myös meikäläisen "opiskelun", eli totuttautumisen ESP:n käyttäytymiseen = toisinaan melko reikäpäistä menoa
Nyt on filsut vaihdettu ja jään seuraamaan mihin kulutus tippuu. Filtterit olivat melko tukossa, joten nyt on ainakin yksi muuttuja pois.
Noista bokseista ei kokemusta mutta nyt ollut matka-ajoa 130km sivu (motaria 20km,muuten 80 rajoitukset,näitä hieman soveltaen...) ja hieman muutakin ajoa 320CDI:llä johon ohjelma vaihdettu vuodenvaihteessa. Kulutus kahdella edellisellä tankillisella 6.7l/100km.hirvikuja2 kirjoitti:AvanT kirjoitti: Hei!
Jos nuo muuttamasi seikat eivät auta ja koet kulutuksen yhä suureksi ja olet ostanut auton käytettynä, niin vilkaise sinne älyboxin sisään, että onko aikaisempi omistaja laittanut sinne johtojenväliin viriboxin. Sellainen nimittäin nostaa kulutusta (toisin kuin SW lastutus). Sen kyllä luulisi huomaavan ajossakin, eli todennäköisemmin kulutus ei johdu siitä.
Täh, onko tuo 3,6 nyt hetkellinenkulutus vai rehellinen tankkauksella mitattu keskikulutus??masaf1 kirjoitti:No paljonko se sitten kuluttaa? Ja millaista ajoa sulla tulee? Itsellä -99 A 170 CDI, ja kyllä sen saa kuluttamaan helposti 5-6 litraa / 100 km jos ajelee 120-130 km/h motaria ja käynnistelee talvipakkasista ja polttoainelämppäriä käyttelee. Kesällä pitäis A 170 CDI:n mennä varovaisessa ajossa 4 litraan... Mulla on kulutuslukemat vaihdellu siinä 3,6 - 6 litraa / 100 km.