löytyykö suomesta simpukan korjaajaa
löytyykö suomesta simpukan korjaajaa
Kun tuota W123 vaivaa klappi ohjauksessa ja kiristysvara näköjään lopussa, niin tarttis ryhtyä toimenpiteisiin. Etsin uutta varaosaa. Mutta kysytään samalla että löytyykö suomesta simpukan korjaajaa niinkuin tuolta saksanmaalta: http://cgi.ebay.de/Uberholung-Servo-Len ... dZViewItem
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Vielä jokunen vuosi sitten Car-Leif niminen firma Herttoniemessä myi korjattuja vaihtosimpukoita. Kysypä sieltä.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Tuli muuten mieleen että oletko kokeillut apusimpukan korjaussarjaa.
Joskus semmoinenkin auttaa keskialueen tunnottomuuteen. Siinä on kait jotain kumiholkkeja (tyyliin: puslat). Tietysti jos on paljon ajettu +500tkm niin sitten itse simpukka on kulunut ja siihen ei voi tuolla k-sarjalla vaikuttaa.Motonet kirjoitti: APUSIMPUKAT/-OSAT MERCEDES W123 MALLI 76--85
W123 Apusimpukan korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . . 18-1088 19.50€
Tuota apusimpukkaa en oo kattonu. Täytyy sekin tarkistaa.
Mutta kun auto alla katsoo ohjausimpukkaa ja toinen heiluttaa rattia niin huomaa että rattiakseli pyörii sen n. 10 astetta ennekuin simpukan varsi alkaa liikkua. Siis kaikki klappi simpukassa.
Vaikka autolla ajettu vain 280 tkm (kohtalaisen varma lukema).
Mutta kun auto alla katsoo ohjausimpukkaa ja toinen heiluttaa rattia niin huomaa että rattiakseli pyörii sen n. 10 astetta ennekuin simpukan varsi alkaa liikkua. Siis kaikki klappi simpukassa.
Vaikka autolla ajettu vain 280 tkm (kohtalaisen varma lukema).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Jos klappi simpukassa niin eipä tietysti apusimpukan korjaus auta. Voihan olla niin että simpukkaa on kiritty liikaa ja se on kulunut ennen aikojaan, tai ajettu koko matka samoilla tehostinöljyillä tai jotain muuta mikä on heikentänyt tilannetta.
Mutta jos löydät korjattuja simpukoita niin kerropa täällä, itseänikin on asia kiinnostanut. Joskus kyselin Venetmäeltä Viialasta, heillä olisi toki ollut uusia, hinta taisi haarukoitua 700-800 euron välille. Jäin vielä miettimään...
Mutta jos löydät korjattuja simpukoita niin kerropa täällä, itseänikin on asia kiinnostanut. Joskus kyselin Venetmäeltä Viialasta, heillä olisi toki ollut uusia, hinta taisi haarukoitua 700-800 euron välille. Jäin vielä miettimään...

S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Re: löytyykö suomesta simpukan korjaajaa
Kumminpäin tuo 123 simpukka kiristyy, löysäämälläkö??Tomi kirjoitti:Kun tuota W123 vaivaa klappi ohjauksessa ja kiristysvara näköjään lopussa, niin tarttis ryhtyä toimenpiteisiin. http://cgi.ebay.de/Uberholung-Servo-Len ... dZViewItem
Re: löytyykö suomesta simpukan korjaajaa
Juu, löysäämällä ruuvia kiristyy. Ja nyt on niin että meikäläisen voimilla ei enään saa löysemmäksi.juhaoh kirjoitti:Kumminpäin tuo 123 simpukka kiristyy, löysäämälläkö??Tomi kirjoitti:Kun tuota W123 vaivaa klappi ohjauksessa ja kiristysvara näköjään lopussa, niin tarttis ryhtyä toimenpiteisiin. http://cgi.ebay.de/Uberholung-Servo-Len ... dZViewItem
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
joo. sekä 123, ja 124 ainakin löysäämällä eli avaamalla ruuvia siitä simpukan päältä. kiristää niitä rattaita lähemmäks.
mutta täytyy olla varovainen, ettei kiristä liian tiukkaan. mitä enemmän kiristät, sitä jäykempi ohjauksesta tulee.
yleensä klappi ei lähde ikinä kokonaan pois, jäykkenee vaan.
pitää löytää kiristäessä se kompromissi.
mutta täytyy olla varovainen, ettei kiristä liian tiukkaan. mitä enemmän kiristät, sitä jäykempi ohjauksesta tulee.
yleensä klappi ei lähde ikinä kokonaan pois, jäykkenee vaan.
pitää löytää kiristäessä se kompromissi.
mulla on myynnyssä hyviä 115 ja 123 tehostettuja simpukoita 100e kappale tehosta mattomiakin löytyy 115 100e kappale myös pumppuja ja muita tehostin osia 0405360542
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp