Vein auton keskiviikkona porvoon veholle. Tarkoituksena nopeusmittarin ja kiekkamittarin korjaus. Nopeus mittarin vaijeri oli mennyt poikki, joten jouduin hommaa uuden joka maksoi 110e vehol. Kiekka mittaria ei pystyneet korjaamaan...ihmettelen kyllä että miksi ei pystyneet. On kuulemma jokin mekaaninen vika!? Mikä sitten mahtaakaan olla? Samalla vaihtoivat öljypohjan tiivisteen ja moottori öljyt. Pyysin sitten jos samalla käyttäisivät auton katsastuksessa viereisessä katsastusasemassa. Tekivät veholla ennen katsastukseen viemistä tarkastuksen ja löysivät edestä katkenneen jousen. että sillain, ja uusi pari eteen olisi maksanut 220e. Sanoi sitten että ei vie katsastukseen että käytän ite, jolloin päätin hommata Madallusjouset duunipaikalta. Koko kierros ovh. 270e ja henkilökunta alennuksineen 68e et ei paha. Edestä 45mm ja takaa 25mm. Mut koko lysti veholla maksoi 520e.
MeZe190 kirjoitti:Kiekka mittaria ei pystyneet korjaamaan...ihmettelen kyllä että miksi ei pystyneet. On kuulemma jokin mekaaninen vika!? Mikä sitten mahtaakaan olla?
Se on kyllä melko sähköinen verme, ainoa mekaniikkaa sivuava osa on itse neulan liike. Ota itse irti ja tsekkaa!
Mulla oli 124:n kiekkamittari kans pimee aikoinaan.Laitoin sen postissa tampereen mittarihuoltoon. Diaknoosi oli että piirilely ja joku vastus oli viallinen.No vaihtoivat koko piirilevyn uuteen ja mittari tuli seuraavana päivänä kotivelle, ja postin setä velotti 75€.Sen jälkeen ei mitään ongelmaa.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...