Öljyn merkkivalo 124 200d -93
Öljyn merkkivalo 124 200d -93
Mistäköhän johtuu että jos ajaa pidempään nopeudella 120km/h tai yli, niin moottoriöljyn merkkivalo syttyy keltaisena.. Jos tiputtaa nopeuden vaikka 100km/ niin merkkivalo sammuu hetken kuluttua. Ja taas syttyy hetken päästä jos nopeutta nostaa..
Öljyä on koneessa tietenkin ja öljylaatuna Mobil 0w30 ESP.. En ole jaksanut asiasta huolestua kun harvoin tulee valtateillä ajeltua. Mistä kaikista häiriöistä merkkivalo ilmoittaa? Öljynpaine, määrä, lämpötila..?
Öljyä on koneessa tietenkin ja öljylaatuna Mobil 0w30 ESP.. En ole jaksanut asiasta huolestua kun harvoin tulee valtateillä ajeltua. Mistä kaikista häiriöistä merkkivalo ilmoittaa? Öljynpaine, määrä, lämpötila..?
Re: Öljyn merkkivalo 124 200d -93
Voiskohan johtuu alhaisesta öljyn kuumaviskositeetista (30)??Salonen kirjoitti:Mistäköhän johtuu että jos ajaa pidempään nopeudella 120km/h tai yli, niin moottoriöljyn merkkivalo syttyy keltaisena.. Jos tiputtaa nopeuden vaikka 100km/ niin merkkivalo sammuu hetken kuluttua. Ja taas syttyy hetken päästä jos nopeutta nostaa..
Koska kovaa ajettaessahan se moottori lämpenee aika paljon kun on rasituksella, öljyt lämpenee ja noin "matalaviskositeettinen" öljy muuttuu aika liruksi ja sitte siitä herjaa?

Tota mä epäilisin, ja tunkisin 0w-40:stä koneeseen...

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Kyllä se valo ilmoittaa vaan öljyn pinnan kuten tuolla aikaisemmin MikkoK mainitsi. Kylmänä ei pitäisi valon syttyä vaikka öljyn pinta kävisikin anturin alapuolella koska siinä on bi-metalli levy joka estää kylmänä öljyn valumisen anturin sisältä. Paineilla ei ole mitään tekemistä tähän varotusvaloon. Se on vaan niin että öljy ei ehdi valua alas. Onkohan pinta oikealla korkeudella. Mulla tekee tuon vasta kun pinta on pudonnut alamerkin alapuolelle.karjis kirjoitti:Kyllä minä olen sillä kannalla, että kuumaviskositeetti öljyssä(0w-30) on liian alhainen ja siitä johtuen öljynpaine putoaa liian alas. Moottorissa ei kannata käyttää alle Xw40 öljyjä ja X=0-15