w124 2.3 koneen huono käynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

w124 2.3 koneen huono käynti

Viesti Kirjoittaja enska »

Eli 2.3 temppuilee. Lähtee vasta jollain 10 yrityksellä käyntiin ja sitten kierrokset jää n 500. Ongelma esiintyy yleensä kostean yön jälkeen.
ABS valo jää palamaan ja sammuu ittestään myhemmin ja kierroksetkin asettuu normaaliin.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Perinteiseltä kosteusoireelta kuulostaa, eli tsekkaa virranjakajan kansi&pyörijä, tulpan/puolan johdot ja tulpat.
Tämä nyt ensimmäisenä hakematta tulee mieleen... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tulpan johdot ja tulpat on uusittu, tänään katotaan toi virranjakaja.
Lisää myöhemmin
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tuli juhlittua liian aikaisin. Jakajan kansi sekä pyörijä vaihdettu. Kone lähtee paremmin käyntiin, mutta kierrokset n550 ja ABSn merkki valo palaa ja todella ontuva käynti. Tuntuu että kone kävisi 3 pytyllä tai jotain. ABS valon sammuttua käynti asettuu normaaliin.

Mitä seuraavaksi?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
messersmitti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 12.07.2003 12:07
Paikkakunta: Norway

Viesti Kirjoittaja messersmitti »

Haloota.. katoppa se kuminen " vali putki" ilmamaaramittarin ja lapan valilla se on erittain usein rikki. Siihen tulee ajan saatossa pikku reika ja moottori alkaa saamaan vaaraa seosta.
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

kylmäkäynnistys?

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

k-jetronicin tulee kylmäkäynnistyksen jälkeen pitää jonkun aikaa tyhjäkäyntikierrokset normaalia ylempänä (yli 1000:n). Itselläni myös lämpimänä käynnistyksen jälkeen tapahtuu näin. Imusarjassa on erillinen ruiskusuutin tälle rikastukselle. Myös tyhjäkäyntiventtiili kannattaa tarkistaa ja mhdollisesti puhdistaa, sijaitsee imuputkien päällä, kaiketi 3 ja 4 putken välissä ilmanputsarin alla.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kiitoksia, tänään täytyy tarkistaa noi paikat.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jos tyhjäkäynti oireilee ja ABS valo palaa, niin vika on todennäköisesti ylijännitesuojassa. Tämä ohjaa sekä tyhjäkäyntimoottoria että ABS:ää.
Katso onko ylijännitesuojan sulakkeet ehjät (akun takana) ja kontaktit OK, voi tietysti olla rikki koko suoja (n. 80 eeroo).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: kylmäkäynnistys?

Viesti Kirjoittaja raul »

Vesa T kirjoitti:k-jetronicin tulee kylmäkäynnistyksen jälkeen pitää jonkun aikaa tyhjäkäyntikierrokset normaalia ylempänä (yli 1000:n). Itselläni myös lämpimänä käynnistyksen jälkeen tapahtuu näin. Imusarjassa on erillinen ruiskusuutin tälle rikastukselle. Myös tyhjäkäyntiventtiili kannattaa tarkistaa ja mhdollisesti puhdistaa, sijaitsee imuputkien päällä, kaiketi 3 ja 4 putken välissä ilmanputsarin alla.
Tai nimenomaan KE-Jetronicin jos saa pilkkua viilata...
Vastaa Viestiin