w202 käyntilämpötila

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

w202 käyntilämpötila

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Moro!
Ongelmana? koneen lämmöt ei nouse, sisälle puhaltaa ihan normaalisti lämmintä, mutta mittari näyttää, ettei edes ajossa nouse yli 80c:n. Termari vaihdettu ja laitettu pahvia keulalle, muttei auta. Tänään irrotin viskon siivekkeet kokeeksi pois, muttei vaikutusta. Kiertovesipumppu tarkistettu.

Termostaatti ei tunnu edes aukeavan. Mikähän mahtais olla vikana..? :roll:
Autona w202 220D -97
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Re: w202 käyntilämpötila

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Jani1980 kirjoitti:
Termostaatti ei tunnu edes aukeavan. Mikähän mahtais olla vikana..? :roll:
Autona w202 220D -97

Jos termari ei aukee niin sillon se keittää eli käy liian kuumana.
Ei uusikaan termari satavarma ole toiminnaltaan,mutta voikos tossa vehkeessä saada termarin huonosti paikalleen että on jatkuvaa ohivuotoo,esim.tiiviste häikkäää ym.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Kerran sain termoistaatin aukeaan vaihdon jälkeen, kävi työpaikan pihalla tyhjäkäyntiä reilun puolituntia, sisäpuhallin pois päältä, tuntee vesiletkusta kun termostaatti aukeaa.

Missäs tossa mallissa on lämpömittarin anturi? Vaikuttaa polttoaineen kulutukseenkin, kun kone ei lämpene kunnolla.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Pakko heittää vaikka,termari on väärinpäin ja puskee siitä vettä paineella läpi koko ajan.Siks ei lämpene :lol:
Tai perinteinen,uus termari rikki jo kaupassa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ota termari kouraan ja laita se lämpömittarin kera vesikattilaan porisemaan. Kato pitääkö aukeamislämpötila kutinsa. :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Onkos muute syyläri ja ylävesiletku kylmiä noin normaali tilassa eli kun on lämmöt vaikka 70c?Jos on niin ei silloon ainakaan se termari valskaa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Ilmakuplakin siellä voisi olla jossain mutta luulisi että aiheuttaa pikemminkin yli- kuin alilämpöä. Mersun jäähdytysjärjestelmän kunnollinen ilmaus voi olla joskus paljon työläämpää kuin joissain muissa merkeissä. Käsittääkseni vielä uudemmissakin vuosimalleissa voi vaatia hyvän tovin puristelua, sammuttelua, starttailua, letkujen aukomista jne. Mutta enpä tiedä onko tämä nyt kovinkaan todennäköinenkään syy. :?
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Termari vaihdettu liikkeessä (tosin tarvike) 1kk sitten, tosin kone ei lämmennyt edes alkutalvestakaan. Termari toimii, kone lämpiää kun tyhjäkäyttää puolituntia paikallaan, viisari nousee vähän yli 80c:n, mutta ajaessa lämmöt tippuu.

Onko kellään tietoa, missä ton lämpömittarin anturi on ja onko mitään lämpötila-resistanssi arvoja? :?:
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Omassa ja monessa muussa 220D:ssä sama vika. Kulkee niin pienellä polttoaineella, ettei lämpö riitä. Ja mittari valehtelee hieman> eli ihan normal.

Ja mersun jäähdytysjärjestelmä ei ole todellakaan vaikea ilmautumaan, HÖPÖHÖPÖ!
Monenlaisia on ilmattu, mutta mersuun yleensä riittää kun kaataa täyteen ja pistää käyntiin ja tarkistaa nestetason.
Joku mersupurkaamo??
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

joo ei oo munkaan tarvinnu ilmata muuta kuin 99 saabin järjestelmää,muut on menny itekseen hyvin.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

mitäs muiden 220D:t kuluttaa, en oo tolla päässy koskaan alle 7 litran, edes kesällä matka-ajossa, nyt kulutus pyörii 7,2-8 litran paikkeilla seka-ajossa..
auto siis manuaali, ilman mitään herkkuja. :cry:
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Kuinka lämmin termari sulla on,mulla 30tkm:n keskikulutus mukana webaston käyttö on 7,2ltr,kesällä varovasti ajaen menee alle kuuden litran.Niin ja automaatti.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Aki P kirjoitti:Omassa ja monessa muussa 220D:ssä sama vika. Kulkee niin pienellä polttoaineella, ettei lämpö riitä. Ja mittari valehtelee hieman> eli ihan normal.

Ja mersun jäähdytysjärjestelmä ei ole todellakaan vaikea ilmautumaan, HÖPÖHÖPÖ!
Monenlaisia on ilmattu, mutta mersuun yleensä riittää kun kaataa täyteen ja pistää käyntiin ja tarkistaa nestetason.
Kyllä 220d lämpenee,mutta cdi:t ei
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

85 asteinen termari.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Eipä nouse mullakaan lämmöt yli 80asteen vaikka pistäs koko syylärin edustan umpeen. 220D manuaali ja termarit sun muut on tehtaan jäljiltä. Luulin että tuossa on liian kylmä termari, mutta näyttääkin olevan ominaisuus ettei lämmöt nouse.
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
lauri61
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 17.10.2005 19:03

Viesti Kirjoittaja lauri61 »

Mikä se on se oikea lämpötila ? Pensa / Diesel ?
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Mulla on 87 termari, eikä ikinä ollu pahvia keulalla,lämpämittari n. 80 ja 100:sen puolessavälissä ja lämpöä tulee ainakin -30 asteen pakkasilla.mopo ps jos sinne keulaan tarvittais pahvia,eiköhän ne tehtaalla olis sen sinne laittanu
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Eikös 80 ole ihan normaali lämpötila?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

lmpötila

Viesti Kirjoittaja cdi »

Aina on merun mittari näyttänyt karvan alle 80 ja sen ainuan kerran kun näytti enemmä alta 100 kuitenkin vähän ajan päästä meni kansipahvi tai ainakin uskon niin että tapahtumalla on yhteytensä.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Nyt löyty vanha aihe.. :)

Omassa C220D 94:ssa tuntuisi että lämppäri menettänyt tehoaan, lämmöt alle 80 näin talvella. En muista että noin alhaalla ois aiemmin ollut, mieluummin vähän päälle.

Ajattelinkin vaihtaa termostaatin, piti jo KL:ltä poimia mukaan, mutta esitettiin liian vaikea kysymys.

Eli mistä tunnistaa kumpi esim. allaolevista termareista sopii, näkeekö päältä katsoen?

Irto:

http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306084/4

Kiinteä:

http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306109/1
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Osta alkuperäinen termari, on niin paljon ongelmia ollut noiden tarvikkeiden kanssa. Veho kyllä tietää mikä on oikea.

Omaan 250d:hen Veholta alkuperäinen termari makso 19€ ja kl:stä olisi maksanut 10€ enemmän ja siinäkin olisi itse saanut päätellä, onko oikea termostaatti vai ei.
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Joo, taidankin hakea Veholta, jos ei ihan tolkuttoman kallis.

Tutkailin tuolta detali.ru sivulta; nähtävästi koteloitu malli sopii aina, ja se irtoelementti silloin jos on joskus vaihdettu sellaiseen aiemmin (toisenmallinen kotelo siis)

Mites muilla; kun laittaa koneen raksuttamaan, lämpeneekö normaalilämpöön tyhjäkäynnillä?

Tuo nippanappa lämpiää 50-asteeseen, vaikka rouskuttaisi tuntitolkulla ja jopa ilman sisäpuhallinta..

Vasta kun maantienopeus, niin nousee sinne 70-80 väliin..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Esprit kirjoitti:
Mites muilla; kun laittaa koneen raksuttamaan, lämpeneekö normaalilämpöön tyhjäkäynnillä?

Tuo nippanappa lämpiää 50-asteeseen, vaikka rouskuttaisi tuntitolkulla ja jopa ilman sisäpuhallinta..

Vasta kun maantienopeus, niin nousee sinne 70-80 väliin..
Eipä ne nuo tiisselit tyhjäkäynnillä lämpene.
Ei 300TD möhkö lämpene edes kylä ajossa kuin noin 60-70asteeseen pakkasilla.
Sitten kun saa maantie vauhdin päälle niin koneen lämmöt nousee sinne 80-82c. Ja pysyykin kohtuudella vaikka vauhti hiljenee takaisin kylä/kaupunki nopeuksiin.
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

jos vanhat tiisselit näyttää että ei lämpiä ees termari vaihon jälkeen nii vaihtasin sitte sen lämpöanturin sieltä. ainaki 300d alko "lämpeneen"
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
Nopeahuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05

Viesti Kirjoittaja Nopeahuoli »

Minä laitoin 220 bensaan motonetin termarin, Behr luki paketissa? On se 4 kk pelannut...
Sen jälkeen lämmöt koka ajan millin yli 80c, ennen näytti aina millin alle.
W202022 111961 722423
THä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:24

Viesti Kirjoittaja THä »

Mulla lämmöt laahasi aina alle 80 S202 220cdi:ssä, sitten vaihdoin termarin tarvike (KL) 92:een. Tämä siis oli joku väyrysen jonka vaihdoin vain orkkiskoteloon. Nyt lämmöt nousee tuonne yli 90C jos keli sallii. Jos on kymppi pakkasta ja keula pahvitettu, niin 80-90 km/h on vähän niukin kaukin, että pitää lämmöt ylhäällä, jos pääsee 100-110 km/h ajamaan, niin siten jo pelaa -15 asti. Yli tuon pakkasen ei nosta lämpöjä normaaliin edes pahvien kanssa laillisissa nopeuksissa.
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Tuli haettua originaalitermostaatti, hintaa huikeat 20€. Nyt nousi käyntilämpötila 80:n yläpuolelle.

Enemmän eroa huomaa sisällä, lämpöä piisaa taas. :D
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

Minulla oli että lämpömittari ei näyttäny kun noin 60 astetta vaikka lämmintä tuli sisälle, ja termostaattikin oli vaihdettu 2 kertaan. Eilen tutkin vähän ja maadooitin tuon lämpöanturin johdon suoraan niin mittari nousi alle 120 asteen vain. Sitten purin mittariston irti ja väänsin vaan sitä neulaa niin että se menee sinne punaselle asti, vähän yli 120 asteen. Nyt toimii lämpömittari normaalisti :D
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

Eli siis hetken mietittyäni luulen että joku on tuon aikasemmin avannut ja viisari on laitettu aivan väärän kohtaan paikalleen.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Vastaa Viestiin