w202 käyntilämpötila
w202 käyntilämpötila
Moro!
Ongelmana? koneen lämmöt ei nouse, sisälle puhaltaa ihan normaalisti lämmintä, mutta mittari näyttää, ettei edes ajossa nouse yli 80c:n. Termari vaihdettu ja laitettu pahvia keulalle, muttei auta. Tänään irrotin viskon siivekkeet kokeeksi pois, muttei vaikutusta. Kiertovesipumppu tarkistettu.
Termostaatti ei tunnu edes aukeavan. Mikähän mahtais olla vikana..?
Autona w202 220D -97
Ongelmana? koneen lämmöt ei nouse, sisälle puhaltaa ihan normaalisti lämmintä, mutta mittari näyttää, ettei edes ajossa nouse yli 80c:n. Termari vaihdettu ja laitettu pahvia keulalle, muttei auta. Tänään irrotin viskon siivekkeet kokeeksi pois, muttei vaikutusta. Kiertovesipumppu tarkistettu.
Termostaatti ei tunnu edes aukeavan. Mikähän mahtais olla vikana..?
Autona w202 220D -97
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: w202 käyntilämpötila
Jani1980 kirjoitti:
Termostaatti ei tunnu edes aukeavan. Mikähän mahtais olla vikana..?
Autona w202 220D -97
Jos termari ei aukee niin sillon se keittää eli käy liian kuumana.
Ei uusikaan termari satavarma ole toiminnaltaan,mutta voikos tossa vehkeessä saada termarin huonosti paikalleen että on jatkuvaa ohivuotoo,esim.tiiviste häikkäää ym.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Kerran sain termoistaatin aukeaan vaihdon jälkeen, kävi työpaikan pihalla tyhjäkäyntiä reilun puolituntia, sisäpuhallin pois päältä, tuntee vesiletkusta kun termostaatti aukeaa.
Missäs tossa mallissa on lämpömittarin anturi? Vaikuttaa polttoaineen kulutukseenkin, kun kone ei lämpene kunnolla.
Missäs tossa mallissa on lämpömittarin anturi? Vaikuttaa polttoaineen kulutukseenkin, kun kone ei lämpene kunnolla.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Ilmakuplakin siellä voisi olla jossain mutta luulisi että aiheuttaa pikemminkin yli- kuin alilämpöä. Mersun jäähdytysjärjestelmän kunnollinen ilmaus voi olla joskus paljon työläämpää kuin joissain muissa merkeissä. Käsittääkseni vielä uudemmissakin vuosimalleissa voi vaatia hyvän tovin puristelua, sammuttelua, starttailua, letkujen aukomista jne. Mutta enpä tiedä onko tämä nyt kovinkaan todennäköinenkään syy.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Termari vaihdettu liikkeessä (tosin tarvike) 1kk sitten, tosin kone ei lämmennyt edes alkutalvestakaan. Termari toimii, kone lämpiää kun tyhjäkäyttää puolituntia paikallaan, viisari nousee vähän yli 80c:n, mutta ajaessa lämmöt tippuu.
Onko kellään tietoa, missä ton lämpömittarin anturi on ja onko mitään lämpötila-resistanssi arvoja?
Onko kellään tietoa, missä ton lämpömittarin anturi on ja onko mitään lämpötila-resistanssi arvoja?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Omassa ja monessa muussa 220D:ssä sama vika. Kulkee niin pienellä polttoaineella, ettei lämpö riitä. Ja mittari valehtelee hieman> eli ihan normal.
Ja mersun jäähdytysjärjestelmä ei ole todellakaan vaikea ilmautumaan, HÖPÖHÖPÖ!
Monenlaisia on ilmattu, mutta mersuun yleensä riittää kun kaataa täyteen ja pistää käyntiin ja tarkistaa nestetason.
Ja mersun jäähdytysjärjestelmä ei ole todellakaan vaikea ilmautumaan, HÖPÖHÖPÖ!
Monenlaisia on ilmattu, mutta mersuun yleensä riittää kun kaataa täyteen ja pistää käyntiin ja tarkistaa nestetason.
Joku mersupurkaamo??
mitäs muiden 220D:t kuluttaa, en oo tolla päässy koskaan alle 7 litran, edes kesällä matka-ajossa, nyt kulutus pyörii 7,2-8 litran paikkeilla seka-ajossa..
auto siis manuaali, ilman mitään herkkuja.
auto siis manuaali, ilman mitään herkkuja.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Kyllä 220d lämpenee,mutta cdi:t eiAki P kirjoitti:Omassa ja monessa muussa 220D:ssä sama vika. Kulkee niin pienellä polttoaineella, ettei lämpö riitä. Ja mittari valehtelee hieman> eli ihan normal.
Ja mersun jäähdytysjärjestelmä ei ole todellakaan vaikea ilmautumaan, HÖPÖHÖPÖ!
Monenlaisia on ilmattu, mutta mersuun yleensä riittää kun kaataa täyteen ja pistää käyntiin ja tarkistaa nestetason.
Eipä nouse mullakaan lämmöt yli 80asteen vaikka pistäs koko syylärin edustan umpeen. 220D manuaali ja termarit sun muut on tehtaan jäljiltä. Luulin että tuossa on liian kylmä termari, mutta näyttääkin olevan ominaisuus ettei lämmöt nouse.
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Eikös 80 ole ihan normaali lämpötila?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
lmpötila
Aina on merun mittari näyttänyt karvan alle 80 ja sen ainuan kerran kun näytti enemmä alta 100 kuitenkin vähän ajan päästä meni kansipahvi tai ainakin uskon niin että tapahtumalla on yhteytensä.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Nyt löyty vanha aihe..
Omassa C220D 94:ssa tuntuisi että lämppäri menettänyt tehoaan, lämmöt alle 80 näin talvella. En muista että noin alhaalla ois aiemmin ollut, mieluummin vähän päälle.
Ajattelinkin vaihtaa termostaatin, piti jo KL:ltä poimia mukaan, mutta esitettiin liian vaikea kysymys.
Eli mistä tunnistaa kumpi esim. allaolevista termareista sopii, näkeekö päältä katsoen?
Irto:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306084/4
Kiinteä:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306109/1
Omassa C220D 94:ssa tuntuisi että lämppäri menettänyt tehoaan, lämmöt alle 80 näin talvella. En muista että noin alhaalla ois aiemmin ollut, mieluummin vähän päälle.
Ajattelinkin vaihtaa termostaatin, piti jo KL:ltä poimia mukaan, mutta esitettiin liian vaikea kysymys.
Eli mistä tunnistaa kumpi esim. allaolevista termareista sopii, näkeekö päältä katsoen?
Irto:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306084/4
Kiinteä:
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/306109/1
Joo, taidankin hakea Veholta, jos ei ihan tolkuttoman kallis.
Tutkailin tuolta detali.ru sivulta; nähtävästi koteloitu malli sopii aina, ja se irtoelementti silloin jos on joskus vaihdettu sellaiseen aiemmin (toisenmallinen kotelo siis)
Mites muilla; kun laittaa koneen raksuttamaan, lämpeneekö normaalilämpöön tyhjäkäynnillä?
Tuo nippanappa lämpiää 50-asteeseen, vaikka rouskuttaisi tuntitolkulla ja jopa ilman sisäpuhallinta..
Vasta kun maantienopeus, niin nousee sinne 70-80 väliin..
Tutkailin tuolta detali.ru sivulta; nähtävästi koteloitu malli sopii aina, ja se irtoelementti silloin jos on joskus vaihdettu sellaiseen aiemmin (toisenmallinen kotelo siis)
Mites muilla; kun laittaa koneen raksuttamaan, lämpeneekö normaalilämpöön tyhjäkäynnillä?
Tuo nippanappa lämpiää 50-asteeseen, vaikka rouskuttaisi tuntitolkulla ja jopa ilman sisäpuhallinta..
Vasta kun maantienopeus, niin nousee sinne 70-80 väliin..
Eipä ne nuo tiisselit tyhjäkäynnillä lämpene.Esprit kirjoitti:
Mites muilla; kun laittaa koneen raksuttamaan, lämpeneekö normaalilämpöön tyhjäkäynnillä?
Tuo nippanappa lämpiää 50-asteeseen, vaikka rouskuttaisi tuntitolkulla ja jopa ilman sisäpuhallinta..
Vasta kun maantienopeus, niin nousee sinne 70-80 väliin..
Ei 300TD möhkö lämpene edes kylä ajossa kuin noin 60-70asteeseen pakkasilla.
Sitten kun saa maantie vauhdin päälle niin koneen lämmöt nousee sinne 80-82c. Ja pysyykin kohtuudella vaikka vauhti hiljenee takaisin kylä/kaupunki nopeuksiin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Mulla lämmöt laahasi aina alle 80 S202 220cdi:ssä, sitten vaihdoin termarin tarvike (KL) 92:een. Tämä siis oli joku väyrysen jonka vaihdoin vain orkkiskoteloon. Nyt lämmöt nousee tuonne yli 90C jos keli sallii. Jos on kymppi pakkasta ja keula pahvitettu, niin 80-90 km/h on vähän niukin kaukin, että pitää lämmöt ylhäällä, jos pääsee 100-110 km/h ajamaan, niin siten jo pelaa -15 asti. Yli tuon pakkasen ei nosta lämpöjä normaaliin edes pahvien kanssa laillisissa nopeuksissa.
Minulla oli että lämpömittari ei näyttäny kun noin 60 astetta vaikka lämmintä tuli sisälle, ja termostaattikin oli vaihdettu 2 kertaan. Eilen tutkin vähän ja maadooitin tuon lämpöanturin johdon suoraan niin mittari nousi alle 120 asteen vain. Sitten purin mittariston irti ja väänsin vaan sitä neulaa niin että se menee sinne punaselle asti, vähän yli 120 asteen. Nyt toimii lämpömittari normaalisti
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02