Egr pois käytöstä?
Egr pois käytöstä?
Elikkä pirssi on w202 200cdi automaatilla (sähköohjattu).
Onko pois kytkemisestä haittaa/hyötyä?Mikä on helpoin tapa poistaa se käytöstä?Kuvia voi laittaa jos löytyy.
Onko pois kytkemisestä haittaa/hyötyä?Mikä on helpoin tapa poistaa se käytöstä?Kuvia voi laittaa jos löytyy.
Sama asia kiinnostaa - onko asiantuntijoilla oikeaa tietoa CDI koneiden suhteen tästä asiasta?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Kannattaa ehdottomasti estää pakokaasun takaisin kierrästys. Koska ahtimen/ huohottimien läpi tuleva öljy yhdessä pakokaasun hiukkasten kanssa muodostaa sinne imusarjaan sellasta pikimössöä. Mikä tukkii lopulta imusarjan ja läpät jumiutuu. Näin ainakin cdi koneissa on käynyt jo 400t km ajettuna.
Ensiksi kannattaa tehdä diagnoosia kuinka tukossa paikat on. Se onnistuu kun irroittaa ahtoputken egr venttiilin vierestä.
Imusarja kannattaa puhdistaa se ei ole mikään mahdoton homma. Irti vaan ja yöksi jättää likoamaan ja sitten vaan jollain rässillä nuohoaa
Itse tukin egr:rän sorvaamalla venttiilille pakosarjalta tulevaan peltiputkeen sopivan tukon. Ohjain-laite ei tästä tajua mitään ja tehoon se ei vaikuta. Tämä on ainakin omasta mielestäni paras ja varmin tapa.
Ensiksi kannattaa tehdä diagnoosia kuinka tukossa paikat on. Se onnistuu kun irroittaa ahtoputken egr venttiilin vierestä.
Imusarja kannattaa puhdistaa se ei ole mikään mahdoton homma. Irti vaan ja yöksi jättää likoamaan ja sitten vaan jollain rässillä nuohoaa
Itse tukin egr:rän sorvaamalla venttiilille pakosarjalta tulevaan peltiputkeen sopivan tukon. Ohjain-laite ei tästä tajua mitään ja tehoon se ei vaikuta. Tämä on ainakin omasta mielestäni paras ja varmin tapa.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Mullakin on nyt jo vähän kokemusta aiheesta.Escobar kirjoitti: Ensiksi kannattaa tehdä diagnoosia kuinka tukossa paikat on. Se onnistuu kun irroittaa ahtoputken egr venttiilin vierestä.
Imusarja kannattaa puhdistaa se ei ole mikään mahdoton homma. Irti vaan ja yöksi jättää likoamaan ja sitten vaan jollain rässillä nuohoaa
Itse tukin egr:rän sorvaamalla venttiilille pakosarjalta tulevaan peltiputkeen sopivan tukon. Ohjain-laite ei tästä tajua mitään ja tehoon se ei vaikuta. Tämä on ainakin omasta mielestäni paras ja varmin tapa.
Omat kokemukset perustuu näihin uusimpiin moottoreihin. OM646....
Minun autossani on pakokaasujen kierrätys kanaviston alku tehty sinne kannen sisään, ulostulo on imusarjan vieressä, kuskin puolella, itse venttiili on siinä samassa hässäkässä.
Edellisen sukupolven cdi,ssä näytösti olevan aikaslailla samanlainen, sellaisen imusarjan vaihdosta oli joskus juttukin, oikein kuvien kanssa.
Sen venttiilin toimintaa, sekä samalla sen lierrätyspaskan pitoisuutta ohjaillaan ohjelmanpätkällä. Ilmamassamittari vahtii, että kierrätys on tosiaan toiminnassa. Jos laitetaan vaan tulppa, niin järjestelmä huomaa sen ja laskee ahtopaineet nollaan, ja samalla polttoaineen syötönkin alas. Vikakoodia, tai herjausta ei tule. Siihen menee aikaa käynnistämisestä about minuutti.
Jos kierrätystä on liikaa, esim lastun, tai boxin seurauksena, niin silloin voi, autosta riippuen tulla vaan herja ajotietokoneeseen, tai mennä vikatilaan.
Kierrätykseen liittyvissä jutuissa voi ongelma, siis herja tai vikatila ilmaantua vasta huomattavankin pitkän ajan kuluttua. 2 viikkoa - kuukausi.
Että jos ensin tuntuukin onnistuvan, ei kuitenkaan kannata heti ruveta hurraata huutamaan. Olen kokenut tämän itse.
Kierrätykseen voidaan vaikuttaa ohjelmalla, tai sen muutosella.
Siihen on tehtaalla jätetty erittäin laaja "toimintaväli".
Minullahan on autoon alettu tekemään muutoksia jo heti uutena.
Myös tämä kierrätys on silloin aluksi käännetty minimiin.
Noin 95 tuhannen kohdalla aukaisin ja katsoin.
Oli sitä kuitenkin tullut ohut kalvo koko imusarjaan, mutta alkuperäinen väri vielä paistoi alta, kun lampulla tiiraili. Olisin odottanut vielä vähäisempää, mutta kun toisten kokemuksia on kuunnellut, niin naurettavan vähän sitä kuitenkin on.
Kaikki, tai ainakin lähes kaikki autot, kun ne lastutetaan, niin kierrätys tosiaan ohjelmoidaan samalla minimiin.
Sitä voisi kyllä tiedustella erillisenäkin palveluna.
Omiin kokemuksiin perustuen, kyllä siitä merkittävä etu on.
Itsellä on nyt menossa sellainen vaihe, että kierrätys on kokonaan pois päältä.
Olisikkohan maailman ensimmäinen, no Suomessa ainakin.
Ohjelmallisesti on egr-venttiili kokonaan kiinni, ja vielä kaikeksi varmuudeksi on tulpattukkin. Tosin imusarjaan venttiililtä menevä putki meni jo aivan kylmäksi pelkästään, kun ohjelmalla venttiili suljettiin, mutta varma on varmaa.
Niinkuin jo totesin, niin vielä ei kannata rehvastella, aikaa on mennyt vasta vähän toista viikkoa. Vielä pari- kolme viikoa, niin sitten tiedetään, toimiiko tosiaan.
Tätä voi siis kohtapuoliin Karalalta tiedustella.
Jos ei nyt varsinaisesti lisäteho herättäisikään kuumia aaltoja vatsanpohjassa, niin kuitenkin pelkästään pakokaasujen kierrätyksen minimoimisen takiakin suosittelisin jonkun lastuttuttajan luona käyntiä.
Jos epäilyttää, niin kannattaa katsoa sinne imusarjan sisälle, saattaa olla jonkinlainen järkytys, kun huomaa, missä kunnossa se on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Siis lastu täytyy vaihtaa ? minkälainen Karalan lastu Tuikku sinulla on ja paljonko siitä köyhdyit. Miten katsastukset 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
vink vink, tuikku on kirjoittanut kilokaupalla juttua tuosta "lastusta", joten jos painat käyttäjätiedot ja "etsi kirjoittajan tuikku topicit" niin pääsee hyvin perille millainen "lastu" se oikein on...Cmeli kirjoitti:Siis lastu täytyy vaihtaa ? minkälainen Karalan lastu Tuikku sinulla on ja paljonko siitä köyhdyit. Miten katsastukset

Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, jossain takaraivossa oli tuo viestiketju, jossa tuikku kertoili tuosta auton laitosta. Mutta kertaus on opintojen äiti
Ajoin tuossa aikaisemmin kuitenkin takaa sitä, että voiko noita vanhojen lastujen arvojen muuttaa tuon egr-osion puolesta. Ilmeisesti ei, eli ovat vain lukumuisteja? Itse en välttämättä tarvitsis noita lisätehoja niin hirveästi, vanhoillakin pärjää.

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
.
Jos on jo lastutettu auto, ei taida olla niin väliä enää sen kierrätyksen kanssa.
Se on todennäköisesti jo lähes kiinni.
Voihan sen lastuttajalta tarkastaa soittamalla.
Voihan olla, että se ero täysin tulpattuun on jo aikas pieni.
Kierrätys on täysin erillään varsinaisista tehonsäätöhärdeleistä.
Sitä voidaan muuttaa huolimatta lastusta jälkeenkin päin.
Olipa kenen lastu tahansa.
Kirjottelen vaikkapa tuossa kuun vaihteessa, miten on käynyt.
Ennen sitä ei varmasti kannata suunnitella vielä mitään.
Nämä meikäläisen jutut kun ei läheskään aina onnistu ensi kerralla.
Moni niistä ei onnistu ollenkaan.
Ei olisi pitänyt keskeneräisestä kirjoittaa ollenkaan.
Jutun juoni oli kuitenkin se, että pelkkä tulppa sinne järjestelmää, ainakin hiukan uudemmissa, ei toimi. Saattaa ensin siltä näyttää.
Sen kierrätetyn tavaran osuus näyttää olevan niin suuri, että sen puutteen ilmamassamittari kyllä helposti huomaa.
Tässä kierrätyksessä, kun sen toiminta niin kovasti riippuu ulkoisistakin tekijöistä, näyttäisi olevan jonkinlainen puskuri, johonka niitä kierrätyspuutteita kerätään, jokaiseen "virheeseen" ei järjestelmä välttämättä siis heti puutu, mutta lopulta se puskuri kuitenkin täyttyy ja keplottelut loppuu.
Tällä hetkellä näiden uudempien diiseleitten pakokaasunmittaus on lähinnä vitsi. Tämän tietävät katsastuksesta vastaavat virkamiehetkin. Siksipä juuri näitä järjestelmän tallentamia vikatietoja, jotka eivät kuitenkaan varsinaiselle käyttäjälle aiheuta toimenpiteitä, tai herjoja näyttöön, haluttaisiin sen tietoliikenneportin kautta ulos, ja katsastussedän tiirailtavaksi.
Määrätyt valmistajat ovat kovasti vastaan.
Tämä hidastaa homman etenemistä.
Toinen seikka on, että monellako on Suomessa, tai lopulta euroopassa ammattitaitoa tulkita sitä tietoa, jota sieltä autosta ulos saadaan.
No pääsisinkös nyt taas asiaan lopulta.
Jos auto on "kunnolla" lastutettu, niin kaikki sen mitattavat arvot ja varsinkin auton omien antureiden mittaamat arvot ovat edelleen tehtaan sallimissa rajoissa, myös tämä kierrätys, olipa se miten pienellä tahansa.
Minkäälaista lastusta johtuvaa herjaa ei siis katsastajan simmuun tule, tehtiinpä mittaus tulevaisuudessa miten tahansa.
Kunhan siihen siis käytetään auton itsensä tuottamaa dataa.
Myöskään tästä, nyt vasta koekäytössä olevasta tulppauksesta ei tule (toivottavasti) minkäänlaista herjaa, vaan järjestelmä saa koko ajan järjellisiä kierrätyslukuja.
No tulipas taas.
Vaikka koettais kuinka piätellä, niin A4,nen näyttää ihan tiivistellessä lipsahtavan jätettä ulos.
Jospas sen nyt joku kuitenkin jaksaa lukeakkin.
.
Jos on jo lastutettu auto, ei taida olla niin väliä enää sen kierrätyksen kanssa.
Se on todennäköisesti jo lähes kiinni.
Voihan sen lastuttajalta tarkastaa soittamalla.
Voihan olla, että se ero täysin tulpattuun on jo aikas pieni.
Kierrätys on täysin erillään varsinaisista tehonsäätöhärdeleistä.
Sitä voidaan muuttaa huolimatta lastusta jälkeenkin päin.
Olipa kenen lastu tahansa.
Kirjottelen vaikkapa tuossa kuun vaihteessa, miten on käynyt.
Ennen sitä ei varmasti kannata suunnitella vielä mitään.
Nämä meikäläisen jutut kun ei läheskään aina onnistu ensi kerralla.
Moni niistä ei onnistu ollenkaan.
Ei olisi pitänyt keskeneräisestä kirjoittaa ollenkaan.
Jutun juoni oli kuitenkin se, että pelkkä tulppa sinne järjestelmää, ainakin hiukan uudemmissa, ei toimi. Saattaa ensin siltä näyttää.
Sen kierrätetyn tavaran osuus näyttää olevan niin suuri, että sen puutteen ilmamassamittari kyllä helposti huomaa.
Tässä kierrätyksessä, kun sen toiminta niin kovasti riippuu ulkoisistakin tekijöistä, näyttäisi olevan jonkinlainen puskuri, johonka niitä kierrätyspuutteita kerätään, jokaiseen "virheeseen" ei järjestelmä välttämättä siis heti puutu, mutta lopulta se puskuri kuitenkin täyttyy ja keplottelut loppuu.
Tällä hetkellä näiden uudempien diiseleitten pakokaasunmittaus on lähinnä vitsi. Tämän tietävät katsastuksesta vastaavat virkamiehetkin. Siksipä juuri näitä järjestelmän tallentamia vikatietoja, jotka eivät kuitenkaan varsinaiselle käyttäjälle aiheuta toimenpiteitä, tai herjoja näyttöön, haluttaisiin sen tietoliikenneportin kautta ulos, ja katsastussedän tiirailtavaksi.
Määrätyt valmistajat ovat kovasti vastaan.
Tämä hidastaa homman etenemistä.
Toinen seikka on, että monellako on Suomessa, tai lopulta euroopassa ammattitaitoa tulkita sitä tietoa, jota sieltä autosta ulos saadaan.
No pääsisinkös nyt taas asiaan lopulta.
Jos auto on "kunnolla" lastutettu, niin kaikki sen mitattavat arvot ja varsinkin auton omien antureiden mittaamat arvot ovat edelleen tehtaan sallimissa rajoissa, myös tämä kierrätys, olipa se miten pienellä tahansa.
Minkäälaista lastusta johtuvaa herjaa ei siis katsastajan simmuun tule, tehtiinpä mittaus tulevaisuudessa miten tahansa.
Kunhan siihen siis käytetään auton itsensä tuottamaa dataa.
Myöskään tästä, nyt vasta koekäytössä olevasta tulppauksesta ei tule (toivottavasti) minkäänlaista herjaa, vaan järjestelmä saa koko ajan järjellisiä kierrätyslukuja.
No tulipas taas.

Vaikka koettais kuinka piätellä, niin A4,nen näyttää ihan tiivistellessä lipsahtavan jätettä ulos.
Jospas sen nyt joku kuitenkin jaksaa lukeakkin.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Anna tulla vaan
Ihan mielenkiintoista tekstiä. Ja kirjoittele sitten miten kävi tuon uuden virityksen kanssa.

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
.
Meillä on varmaan erilaiset systeemit sitten.
Jos tuota putkea tarkoitat, niin tulppa tulee kätevästi parista kolikostakin, tai prikasta, kun vähän rakentelee ja pultista tekee "rungon".
Putki kiertää imusarjan taitse.
Kannattaa siis kokeilla.
http://tinypic.com/view/?pic=qzn1qp
http://tinypic.com/view/?pic=qzn51f
Tarkalleen oikean kokoiset.
Millejä en enää muista.
Meillä on varmaan erilaiset systeemit sitten.
Jos tuota putkea tarkoitat, niin tulppa tulee kätevästi parista kolikostakin, tai prikasta, kun vähän rakentelee ja pultista tekee "rungon".
Putki kiertää imusarjan taitse.
Kannattaa siis kokeilla.
http://tinypic.com/view/?pic=qzn1qp
http://tinypic.com/view/?pic=qzn51f
Tarkalleen oikean kokoiset.

Millejä en enää muista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Nih,olen kanssa sitä mieltä että vanhemmat cdi:t kestää
tulppauksen helposti.
Omassani 115 hp -01,egr ollut tulpattuna alipaineletku
tukkimalla jo 8tkm ja yhtään vikatilaan menoa ei ole ollut.
tulppauksen helposti.
Omassani 115 hp -01,egr ollut tulpattuna alipaineletku
tukkimalla jo 8tkm ja yhtään vikatilaan menoa ei ole ollut.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
.
Terve jytäkkä
Olethan varmistanut tiirailemalla, että ventiili varmaan sulkeutuu, eikä jää vuotamaan.
Taitaisi sen kierrätysputken tukkiminen varmistaa asian.
Sen vikakoodin puuttuminenhan on muuten vaan hyvä asia, helpottaa toimenpidettä.
Moottorin kestävyyteenhän se ainakaan huonontavasti luulisi vaikuttavan.
Käyntiääni kyllä muuttuu, kylmänä sen huomaa selvimmin.
Samalla, jos tälle "laittomuuksien" linjalle lähtee, niin melkein tähän samaan turhien osien porukkaan kuuluu se katti.
Sekin joutaa kyllä ravistella roskikseen.
Muutama minuutti vakavalla mielellä kangen kanssa puuhastelua irtonaisen katin sisuksissa, niin se toinenkin maailmanpelastaja on haitolta poikkeen.
.
Terve jytäkkä
Olethan varmistanut tiirailemalla, että ventiili varmaan sulkeutuu, eikä jää vuotamaan.
Taitaisi sen kierrätysputken tukkiminen varmistaa asian.
Sen vikakoodin puuttuminenhan on muuten vaan hyvä asia, helpottaa toimenpidettä.
Moottorin kestävyyteenhän se ainakaan huonontavasti luulisi vaikuttavan.
Käyntiääni kyllä muuttuu, kylmänä sen huomaa selvimmin.
Samalla, jos tälle "laittomuuksien" linjalle lähtee, niin melkein tähän samaan turhien osien porukkaan kuuluu se katti.
Sekin joutaa kyllä ravistella roskikseen.
Muutama minuutti vakavalla mielellä kangen kanssa puuhastelua irtonaisen katin sisuksissa, niin se toinenkin maailmanpelastaja on haitolta poikkeen.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Egr
Suljin tuon kierron ja kas kummaa tuntui virkistyvän kun saa ihan ehtaa happea.Imuläpän ja ilmaputsarin välissä anturi,samaten imusarjassa lähtee putki joka menee anturille.Mitähän haistelijoita mahtavat olla auto 220d 202malli vm 97. 

kokkumi
ViestiLähetetty: Tor 09.03, 2006 20:54 Viestin aihe: Egr
Suljin tuon kierron ja kas kummaa tuntui virkistyvän kun saa ihan ehtaa happea.Imuläpän ja ilmaputsarin välissä anturi,samaten imusarjassa lähtee putki joka menee anturille.Mitähän haistelijoita mahtavat olla auto 220d 202malli vm 97. Question
painetta anturoi se joka on letkun päässä ja se mikä on siinä imutorvessa on lämpötilan nuuskija
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Onpas tainnu boxi nyt huomata, että kierrätyksestä yritetään liisi.
tainnu?

oletkos tuikku tutkaillut niitten imusarjan läppien liikkeitä? ne taitaa normaali lämpöisellä koneella mennä kiinni siinä 2000rpm kierroksen kohdalla.
omasta kärrystä ajattelin kokeilla aluks et nykäsee piuhan pois niitä läppiä liikuttavalta servolta
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
.
Heh,
Kainuun murre taitaa korvassa tuntua oudolta.
Sama Suomeksi:
Auton käyttöjärjestelmä on nyt havainnut, että pakokaasujen kierrätysjärjestelmään on tehty ennalta suunnitellun toiminnan estäviä toimenpiteitä. Aikaa tähän meni hiukan yli kaksi viikkoa.
Määrätyssä rasitustilanteessa, juuri ennenkuin normaali käyntilämpö saavutetaan, joskus, huijaus havaitaan ja ahdot tipahtaa nollaan.
Virtoja pois käyttämällä taas pelaa, eikä uusiudu ?
Hiukan tässä mietityttää, loppuuko ajo jossain kohden kokonaan, vai mennäänkö tällä keinon vielä pitkäänkin.
Läppien toimintaan en ole mitenkään perehtynyt, kun vielä luulen, että mulla pelaavat. Eikä ole töhnääkään imusarjassa.
Sellainen tutina on kuitenkin varpaissa, että ensin on auki vaan pitempi reitti, ja about kolmessa tonnissa aukeaa lisäksi myös lyhyempi reitti lisäilman saamiseksi moottoriin.
Aukeaminen riippuisi kierrosten lisäksi kaasun asennosta.
Pitkällä, ahtaalla putkella autettaisiin sitä ilman pyörteilemistä -> taloudellisus.
Lukitse vaan, vaikkapa rautalangan pätkällä niin, että varmaan on kokonaan auki ne läpät. Kuulemma toimii ihan hyvin.
.
Heh,

Kainuun murre taitaa korvassa tuntua oudolta.
Sama Suomeksi:
Auton käyttöjärjestelmä on nyt havainnut, että pakokaasujen kierrätysjärjestelmään on tehty ennalta suunnitellun toiminnan estäviä toimenpiteitä. Aikaa tähän meni hiukan yli kaksi viikkoa.
Määrätyssä rasitustilanteessa, juuri ennenkuin normaali käyntilämpö saavutetaan, joskus, huijaus havaitaan ja ahdot tipahtaa nollaan.
Virtoja pois käyttämällä taas pelaa, eikä uusiudu ?
Hiukan tässä mietityttää, loppuuko ajo jossain kohden kokonaan, vai mennäänkö tällä keinon vielä pitkäänkin.
Läppien toimintaan en ole mitenkään perehtynyt, kun vielä luulen, että mulla pelaavat. Eikä ole töhnääkään imusarjassa.
Sellainen tutina on kuitenkin varpaissa, että ensin on auki vaan pitempi reitti, ja about kolmessa tonnissa aukeaa lisäksi myös lyhyempi reitti lisäilman saamiseksi moottoriin.
Aukeaminen riippuisi kierrosten lisäksi kaasun asennosta.
Pitkällä, ahtaalla putkella autettaisiin sitä ilman pyörteilemistä -> taloudellisus.
Lukitse vaan, vaikkapa rautalangan pätkällä niin, että varmaan on kokonaan auki ne läpät. Kuulemma toimii ihan hyvin.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Täytyy nyt ottaa takaisin.tuikku kirjoitti:.
Onpas tainnu boxi nyt huomata, että kierrätyksestä yritetään liisiä.
Eli ei toimi poisto vielä.
Kaksi viikkoa ja kaksi päivää meni.
.
Egr,n poisohjelmonnissa ei ole vikaa, eli siis toimii, niinkuin pitääkin.
Kaasut ei kierrä takaisin, eikä systeemit oikuttele.
Paskottuminen loppuu.
Hiukan käynti muuttuu terävämmäksi, varsinkin kylmänä.
Suosittelen kuitenkin operaatiota.
Aiemmat vaikeudet oli itseaiheutettuja.
Johtuivat ahtimen vaihdosta.
Ahnehdin vähän liian aikaisin.
Pitäisi muuttaa vaan yhtä asiaa kerrallaan, niin pysyisi itsekin mukana.
Ahdinta on nyt muutamaan otteeseen irroiteltu ja säädeltykkin.
Joutavat, ylimääräiset lamput on kojetaulusta sammuneet ja näyttää muutenkin taas normaalisti kaikki pelaavan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Näin ne mysteerit aina selviää ajamalla ja kokemalla
Meinasin tuossa ensiviikon vaihteessa laittaa mittarin kiinni ja hiukan seurailla niitten imusarja läppien elämää ajon aikana. sais selville et onko niillä muuta virkaa ku heittää vesilintua

Meinasin tuossa ensiviikon vaihteessa laittaa mittarin kiinni ja hiukan seurailla niitten imusarja läppien elämää ajon aikana. sais selville et onko niillä muuta virkaa ku heittää vesilintua

MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Nooh kerros nyt tuikku mikä säätö oli huonosti, oliko ahtimen heräämisruuvi llian tiukalla ?
Tuliko muuten tuohon Väyryseen koskaan sitä ahdinta ?Escobar kirjoitti:Näin ne mysteerit aina selviää ajamalla ja kokemalla![]()
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mäkeen vaan. Itellän oli tanko tipahtanut kolmesta läpästä ja revin sitten koko läppäsysteemin veke. Hyvin toimii, ellei jopa paremmin kuin ennen.Escobar kirjoitti: Meinasin tuossa ensiviikon vaihteessa laittaa mittarin kiinni ja hiukan seurailla niitten imusarja läppien elämää ajon aikana. sais selville et onko niillä muuta virkaa ku heittää vesilintua
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Joo, niin oli.veskola kirjoitti:Nooh kerros nyt tuikku mikä säätö oli huonosti, oliko ahtimen heräämisruuvi llian tiukalla ?
Paras paikka tuntuu sille olevan autotallin pöytälaatikossa.
Nyt sitten ahtopaine tuntuu juuri ja juuri pysyvän järjestelmän mielestä hyväksyttävissä rajoissa.
On jo niin pienestä lopussa kyse, että ei ahtopainemittarista huomaa mitään, mutta polttoainejärjestelmän häiriövalo kuitenkin sammui.
Pelaakin nyt oikeastaan ihan kivasti.
Pakopaineetkin nyt pysyy jotenkuten hyväksyttävällä tasolla.
Kunhan saan ahtopuolelle yhden laittomuuden tehtyä lisää, ja teetätettyä kokonaan uuden pakoputkiston, niin täytyy kait sitten nöyrtyä ja sitä bleedausventtiliä ruveta ostamaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kuulostaa järkevälle...sellasen on tässä tajunnut vuosien mittaan, jotta nuo analogiset mittarit joita me käytetään, vaikka ovat parasta mitä rahalla saa, ne näyttävät vain keskimääräistä arvoa. Se samperin ecu, tietokone, lastu, motikka, tai miksi sitä kutsutaankin on paljon herkempi huomaamaan 'pienet' ylitykset.
Luonnollisesti on mahdollista tasata huippuarvoja pikkusilla kikkailuilla, mutta minäkin kun olen softamies, mieluumin filteröisin sen digitaalisesti, eli siis softalla...silloin siitä saa ideaalisen. Softan tekeminen itse nyt kun vain ei ole vaihtoehto...ainakaan toistaiseksi.
Luonnollisesti on mahdollista tasata huippuarvoja pikkusilla kikkailuilla, mutta minäkin kun olen softamies, mieluumin filteröisin sen digitaalisesti, eli siis softalla...silloin siitä saa ideaalisen. Softan tekeminen itse nyt kun vain ei ole vaihtoehto...ainakaan toistaiseksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi