Spoilerit, helmalevikkeet ym...
Spoilerit, helmalevikkeet ym...
Saan pahoinvointi kohtauksia kun nään mersuun lykättävän spoilereita tai jotain helmalevikkeitä. Kun mersua haeskelin niin tälläset spoilerihässäkät ohitin alle sekunnissa. Kyllä mersu on upea hyvällä värillä ja näteillä aluvanteilla ja läskeillä. Onko täällä muita yhtä epänormaaleja?
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
kerros ihan mielenkiinnosta miltä tuo näyttää silmääsi :
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/me ... mage2.html
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/me ... mage2.html
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
vaikka itse aikalailla alkuperäisellä ajelenkin, niin kyllä hyvintehty aina silmää miellyttää !!!
EPK:n auto on sopivan hillitysti toteutettu
lintulautatsydeemit on sitten asia erikseen
EPK:n auto on sopivan hillitysti toteutettu

lintulautatsydeemit on sitten asia erikseen

Jii
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
Takaspoileri olis pilannut EPK:n mersun mun mielestä, muuten ihan jees, mutta esim. tää miellyttää meikäläisen silmää: http://www.germancarfans.com/classics/5 ... ini12L.jpg
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Vastaapa tähän miten tahansa niin tulee takuulla väärä vastaus..
Itellä kun helmalevikkeet on niin saavat olla, mutta mielestäni ainakin 190:nen uudemman mallin helmoilla ja kunnon maisemoinnilla&isoilla vanteilla on ihan jees...

Itellä kun helmalevikkeet on niin saavat olla, mutta mielestäni ainakin 190:nen uudemman mallin helmoilla ja kunnon maisemoinnilla&isoilla vanteilla on ihan jees...
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Näin Ruåtsissa C123:sen kaikilla "herkuilla" helmat oli BMW M3 mallia sellaiset jossa on vekki keskellä, jotkut ihme itse tehdyt etu ja takaspoilerit ja alumiini potkuri takaluukun päällä
oikein inhon väristykset kulki pitkin selkää.
Eipä silti, hieman uudemman mallin mersu sopivasti päivitettynä ja siististi toteutettuna on ihan hyvän näköinnen esim, EPK:n pirssi

Eipä silti, hieman uudemman mallin mersu sopivasti päivitettynä ja siististi toteutettuna on ihan hyvän näköinnen esim, EPK:n pirssi
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
tuo on origaali kuosinen E500 (taitaa olla vielä limited kaikenlisäksi) , isot loksut ja isot etu+takapuskurit tekee tuohon sitä "muhkeaa" näköäuate kirjoitti:Takaspoileri olis pilannut EPK:n mersun mun mielestä, muuten ihan jees, mutta esim. tää miellyttää meikäläisen silmää: http://www.germancarfans.com/classics/5 ... ini12L.jpg

18-8" ET31 215-40-18 jokanurkassa.celkku kirjoitti:epk, kerros vanteiden koko, taitaa olla 18" kuinka leveät edessä/takana? et ? rengastus?
epk:lla on mun mielestä hyvällä maulla toteutettu auto eli tuommoset tuunaukset miellyttää silmää kun ne on kunnolla tehty, vaikka en liiemmin tykkää mistään lipoista läpistä ja spoilereista.Se on täysin maku asia mistä tykkää.Olen myös itsekkin raiskannut w123:sta mersua maalaamalla maskin ritilän mustaksi pyöreissä valoissa olevat ritilät on myös maalattu mustiksi, kirkkaat vilkut asennettu.Kaikki kromit on putsattu ja alkuperäisillä paikoilla.Sisustaan on myös asennettu pitkät sisäkahvat kaikkiin oviin kyynärnojan olen myös asentanut ja kaikki siksi että auto miellyttäisi omaa silmää sen takia värikin vaihtui mustaksi.Kaiken tämän olen toteuttanut hyvällä omallatunnolla koska tämä auto oli menossa edellisen omistajan toimesta prässiin.Siinäpä omia näkemyksiä mersujen tuunauksesta.
auto w123 200D/300DT vm, -81
uate kirjoitti:Takaspoileri olis pilannut EPK:n mersun mun mielestä, muuten ihan jees, mutta esim. tää miellyttää meikäläisen silmää: http://www.germancarfans.com/classics/5 ... ini12L.jpg
No mehän ollaan uate:n kanssa samoilla jäljillä, tuossahan tuo tallissa silmää miellyttää

joo vähän huono mutta oli aivan pakko

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Vähän ehkä OT mutta jos mun mielipidettä tähän kysytään niin sanoisin että jokainen tekee autostaan juuri sellaisen kun omaa silmää miellyttää tai itse ainakin niin teen...Ja mielestäni auto on silloin juuri onnistunut täydellisesti jos se jakaa mielipiteitä puoleen ja toiseen..
Jännä nähä mitä tuosta seuraavasta projektistani ollaan mieltä mutta sen näemme tuossa n. kuukauden päästä kunhan auton saa valmiiksi. 


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Tässä taitaa olla hyvä esimerkki huonosta esimerkistä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 10807&PN[0]

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 10807&PN[0]
MB 190D -85
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
Mersu on vakiona ollessaan "sport hengessä" muodoiltaan ajateltuna ollut "aina" Bmw:tä askeleen jäljessä, mutta tuningilla asia on korjattu, se käyttäjäkunta joka haluaa originellia, saakoon myös sitä, molemmille riittää näitä vanhoja Mersuja kun ovat tänä päivänä niin halpojakin 
Edit: mutta tuning on tehtävä hillitysti ja käytettävä mietintämyssyä ennen kuin alkaa puhaltamaan.

Edit: mutta tuning on tehtävä hillitysti ja käytettävä mietintämyssyä ennen kuin alkaa puhaltamaan.
Vanteet,jousituksen muutokset ihan ok, jotkut spoilerin härpäkkeet ihan hirveitä suurin osa.Varsinkin kun niillä ei ole Suomen nopeuksissa mitään merkitystä.
Arvatkaas muuten kumpi oli työelämässä ollessani helpompi myydä perus paritaloasunto 100 m2 4h,k vai joku kahden arkkitehdin yhdessä itselleen suunnitelema käsittämätön pläjäys.
kun toisen muijakin oli lähteny moisia taiteellisia arvoja pakoon posteljoonin kera.Nyt meni ot:ksi,luulisin että sama koskee autoja. 
Arvatkaas muuten kumpi oli työelämässä ollessani helpompi myydä perus paritaloasunto 100 m2 4h,k vai joku kahden arkkitehdin yhdessä itselleen suunnitelema käsittämätön pläjäys.


jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Taitaa muuten olla foorumiltakin tutun T-mun vanha mese..palle kirjoitti:Tässä taitaa olla hyvä esimerkki huonosta esimerkistä.
![]()
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 10807&PN[0]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
palle kirjoitti:Tässä taitaa olla hyvä esimerkki huonosta esimerkistä.
![]()
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 10807&PN[0]
tuohan on...


tuon näyn jälkeen olo on kuin avattaren apinalla.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Ooksä tota 500CE:tä rakentanu vai..? oon yrittäny löytää siitä kuvia mutta ei sitten millään...Hessu kirjoitti: Jännä nähä mitä tuosta seuraavasta projektistani ollaan mieltä mutta sen näemme tuossa n. kuukauden päästä kunhan auton saa valmiiksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Hessu kirjoitti:Vähän ehkä OT mutta jos mun mielipidettä tähän kysytään niin sanoisin että jokainen tekee autostaan juuri sellaisen kun omaa silmää miellyttää tai itse ainakin niin teen...Ja mielestäni auto on silloin juuri onnistunut täydellisesti jos se jakaa mielipiteitä puoleen ja toiseen..Jännä nähä mitä tuosta seuraavasta projektistani ollaan mieltä mutta sen näemme tuossa n. kuukauden päästä kunhan auton saa valmiiksi.

enpä juuri ketään tiedäkkään kuka tota autonsa parempaa aerodynamiikkaa varten "tuninkia" "harrastaiskaan"!!jomi kirjoitti:Vanteet,jousituksen muutokset ihan ok, jotkut spoilerin härpäkkeet ihan hirveitä suurin osa.Varsinkin kun niillä ei ole Suomen nopeuksissa mitään merkitystä.

eiköhän se ole enemmälti juurikin automassasta erottumisen halua ja sitä kunkin "tuunaajan" omasta mielestä autonsa ulkonäöllistä parantelua..

Tää oli vähän sellanen (maksalaatikko on parempaa kun lanttulaatikko) kysymys, vaikka yritin vähän hakee näitä enempi orkkisfanien mielipiteitä.Tietenkin mersu on parhaan näköinen silloin kun se itestä tuntuu siltä, eli kerroin oman mielipiteeni. Onhan mullakin vähän liiankin matala alustasarja ja kunnon kesäläskit eli ei silleen mikään orkkis mutta varsinkin takaspoilereista sydän pysähtyy tai kuolen nauruun Kyllähän mersu on jo sinänsä arvokkaampi (en tarkoita rahallisesti) kun muut perus merkit.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Jotenkin tasapainottoman näköistä on liian massiivisilla härpäkkeillä.Tosin en itse välitä mistään tuning-jutuista.
Itse myyn lähiaikoina pois AMG-takasiiven(190),kun en oikein noista härpäkkeistä välitä.Aito tavara näemmä;amg+puhelinnumerotkin löytyy siiven alapinnasta valssattuna,vai mitenkähän tuota sanotaan?
Itse myyn lähiaikoina pois AMG-takasiiven(190),kun en oikein noista härpäkkeistä välitä.Aito tavara näemmä;amg+puhelinnumerotkin löytyy siiven alapinnasta valssattuna,vai mitenkähän tuota sanotaan?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
EVO X kirjoitti:Ooksä tota 500CE:tä rakentanu vai..? oon yrittäny löytää siitä kuvia mutta ei sitten millään...Hessu kirjoitti: Jännä nähä mitä tuosta seuraavasta projektistani ollaan mieltä mutta sen näemme tuossa n. kuukauden päästä kunhan auton saa valmiiksi.
On siihen jotain pientä tulossa ens kesää varten..


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Joutavan päivästä valitusta tämä että ei saa tuunata ja ei saa tuunata. Toisaalta on kiva kattoo ku toisen saa slaageja ku ajaa ohi tai parkkii. Mut mukavinta on se ku ajat ja päät kääntyy että mikä se sieltä tulee, ja tyypit ottaa kuvia sun autosta ku ajat ja tulee sanoo että siisti kippo. Ku oot lukemattoman määrän tehny tunteja autos eteen ja saat päät kääntyy. sitä tunnetta ei voita mikää housut jalassa ollessa. Sitä tunnetta ei tuu kokemaan ajaessaan vakiokuntosella vanhalla mersun taksilla.
JA kuten sanottu, Säälin saa ilmaseks, kateus pitää ansaita!
JA kuten sanottu, Säälin saa ilmaseks, kateus pitää ansaita!
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Ihan hyvältähän tuo "huono esimerkki" näytti. Ja kyllä ite ainaki huomasin eron ajo-ominaisuuksissa jo normaalinopeuksilla ku etuspoikan laitoin(mutta tuo juttuhan tietty riippuu siitä millanen spoikka on). Mutta joo, ei mulla ainakaan oo aivan identtiset näkemykset asioista mersun suunnittelijoiden kans, joten miksei autosta vois tehä tusinatuotteen sijasta itseään miellyttävän yksilön? Toki jotku mallit on hyvännäkösiä alkuperäisasussaanki, mutta kyllä mun mielestä niistäkin jotain parantamisen mahollisuutta löytyy. Mutta makunsa kullakin ja helpommallahan siinä pääsee jos auto on mieluisin jo alkuperäisasussaan
.

Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
No joo..onhan tästa keskusteltu ennenkin..pariinkin otteeseen..
Toki se on jokaisen asia mitä omalleen tekee, mutta sanottakoon nyt kuitenkin että Mersu on niitä harvoja automerkkejä jotka harvoin tuunaamalla paranee.
Joku hyvin maltillinen korisarja sopii useimmiten..mutta silloin paino todellakin on sanalla MALTILLINEN korisarja.
Minusta useimmille Mersumalleille kuitenkin riittää sopivan kokoiset ja näköiset vanteet ja tarvittaessa niiden edellyttämä pieni madallus..ja se on siinä!
Toki se on jokaisen asia mitä omalleen tekee, mutta sanottakoon nyt kuitenkin että Mersu on niitä harvoja automerkkejä jotka harvoin tuunaamalla paranee.
Joku hyvin maltillinen korisarja sopii useimmiten..mutta silloin paino todellakin on sanalla MALTILLINEN korisarja.
Minusta useimmille Mersumalleille kuitenkin riittää sopivan kokoiset ja näköiset vanteet ja tarvittaessa niiden edellyttämä pieni madallus..ja se on siinä!

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Antti M.
ViestiLähetetty: Tor 09.03, 2006 13:01 Viestin aihe:
Ihan hyvältähän tuo "huono esimerkki" näytti. Ja kyllä ite ainaki huomasin eron ajo-ominaisuuksissa jo normaalinopeuksilla ku etuspoikan laitoin(mutta tuo juttuhan tietty riippuu siitä millanen spoikka on). Mutta joo, ei mulla ainakaan oo aivan identtiset näkemykset asioista mersun suunnittelijoiden kans, joten miksei autosta vois tehä tusinatuotteen sijasta itseään miellyttävän yksilön? Toki jotku mallit on hyvännäkösiä alkuperäisasussaanki, mutta kyllä mun mielestä niistäkin jotain parantamisen mahollisuutta löytyy. Mutta makunsa kullakin ja helpommallahan siinä pääsee jos auto on mieluisin jo alkuperäisasussaan Very Happy .
nyt puhuu kaveri vähän MUTTA asiaa...siisti ja oman näköinen mese oli viime keväänä ylivieskan miitissä!
ViestiLähetetty: Tor 09.03, 2006 13:01 Viestin aihe:
Ihan hyvältähän tuo "huono esimerkki" näytti. Ja kyllä ite ainaki huomasin eron ajo-ominaisuuksissa jo normaalinopeuksilla ku etuspoikan laitoin(mutta tuo juttuhan tietty riippuu siitä millanen spoikka on). Mutta joo, ei mulla ainakaan oo aivan identtiset näkemykset asioista mersun suunnittelijoiden kans, joten miksei autosta vois tehä tusinatuotteen sijasta itseään miellyttävän yksilön? Toki jotku mallit on hyvännäkösiä alkuperäisasussaanki, mutta kyllä mun mielestä niistäkin jotain parantamisen mahollisuutta löytyy. Mutta makunsa kullakin ja helpommallahan siinä pääsee jos auto on mieluisin jo alkuperäisasussaan Very Happy .
nyt puhuu kaveri vähän MUTTA asiaa...siisti ja oman näköinen mese oli viime keväänä ylivieskan miitissä!
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.