Jäähdytysneste pois lasipinnoilta
Jäähdytysneste pois lasipinnoilta
Nyt tuli vastaan visainen ongelma, autoon oli kaadettu vahingossa pissapojan nesteen joukkoon ilmeisesti jäähdytysnestettä.
Tuulilasi ympäristöineen oli kauttaaltaan valkoisen möhnän peitossa, kuin olisi lateksipesuvettä heitetty auton päälle.
Maalipinnat sain puhdistettua pesemällä,kiitos uuden vahapinnan. Mutta lasipinnat ovat yhä järkyttävän laikukkaat. Kokeiltu on liuotinpesuaine, raaka Andy, etikka, vaha, ym.ym. mutta ei sanottavaa tulosta.
Nyt alkaa keinot loppumaan ja hyvät neuvot olisivat tarpeen
Tuulilasi ympäristöineen oli kauttaaltaan valkoisen möhnän peitossa, kuin olisi lateksipesuvettä heitetty auton päälle.
Maalipinnat sain puhdistettua pesemällä,kiitos uuden vahapinnan. Mutta lasipinnat ovat yhä järkyttävän laikukkaat. Kokeiltu on liuotinpesuaine, raaka Andy, etikka, vaha, ym.ym. mutta ei sanottavaa tulosta.
Nyt alkaa keinot loppumaan ja hyvät neuvot olisivat tarpeen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Jäähdytysneste pois lasipinnoilta
Onkos siinä lämmityskierto säiliössä, onkos se kierukka pettänyt, eli pakkasnestettä menee sekaan koko ajan vähän?
Itse kaadoin kanssa kerran vahingossa 190 pissapoikaan jäähdytin nestettä
Huomasin erheen vasta parin päivän jälkeen kun pissapojasta tuli maitoa loraus ja sit ei mitään. Glykoli oli reakoinu pesuaineen kanssa ja muuttunu tosiaan valkoiseksi "kalkiksi" säiliöön, putkistoon,pumppuun yms.
Oli muuten talkoot saada puhtaaks kaikki. jatkuvasti meni perkele suuttimet tukkoon, kun jostain rakosesta vielä irtos sitä möhnää.
Tosi V-mäinen ja pitkä riesa. Säiliön sai putsailtua massaruiskun imuputkeen kiinnitetyllä letkulla imeskelemällä kokkareet pois ilman säiliön irrotusta.
(kätevä imulaite muutenkin tuo massaruisku)
Kylhän niitten laikkujen pitäs lähtee ihan lasinpesu aineella.
Jos ei lähde, niin kokeile vaikka hammastahnaa ( tahnassahan on erittäin hellävaraisesti mekaanisesti hierovaa ainesosaa)


Huomasin erheen vasta parin päivän jälkeen kun pissapojasta tuli maitoa loraus ja sit ei mitään. Glykoli oli reakoinu pesuaineen kanssa ja muuttunu tosiaan valkoiseksi "kalkiksi" säiliöön, putkistoon,pumppuun yms.
Oli muuten talkoot saada puhtaaks kaikki. jatkuvasti meni perkele suuttimet tukkoon, kun jostain rakosesta vielä irtos sitä möhnää.
Tosi V-mäinen ja pitkä riesa. Säiliön sai putsailtua massaruiskun imuputkeen kiinnitetyllä letkulla imeskelemällä kokkareet pois ilman säiliön irrotusta.
(kätevä imulaite muutenkin tuo massaruisku)

Kylhän niitten laikkujen pitäs lähtee ihan lasinpesu aineella.
Jos ei lähde, niin kokeile vaikka hammastahnaa ( tahnassahan on erittäin hellävaraisesti mekaanisesti hierovaa ainesosaa)

W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Ei ole lämmityskierukkaa säiliössä, on ilmeisesti vain mennyt purkit sekaisin tms. ja kukaan ei myönnä mitään..
Juu raakaa lasinpesunestettä tuli kokeiltua ensimmäiseksi, mutta ei tunnu sellaista ainetta löytyvän että sotkun saisi pois.
Pissapojanneste ja jäähdytysneste ovat ilmeisesti yhdessä saaneet aikaan jonkinlaisen reaktion, jonka seurauksena auto muistutti kaoliini rekkaaa.
Ainut keino millä olen saanut jotain näkyvää aikaiseksi oli lasta jossa on partahöylän tapainen terä. Lasit hieman kirkastuivat, mutta muutama naarmu tuli lisää, joten ei hyvä keino sekään.
Autoglymillä on jonkinlaista lasinpuhdistus tahnaa, sitä pitäsi vielä löytää jostakin.
Ja tämän lisäksi olen huolestunut muoviosista. Ne näyttävät muovinhoitoaineen jäljiltä hieman paremmilta, mutta laikut paistavat yhä läpi. Muuttuvatkohan ne taas yhtä laikukkaiksi, kun muovin hoitoaine kuluu pois?
Tuli muuten talli siivottua kaikista epämääräisista purnukoista kertaheitolla.
Juu raakaa lasinpesunestettä tuli kokeiltua ensimmäiseksi, mutta ei tunnu sellaista ainetta löytyvän että sotkun saisi pois.
Pissapojanneste ja jäähdytysneste ovat ilmeisesti yhdessä saaneet aikaan jonkinlaisen reaktion, jonka seurauksena auto muistutti kaoliini rekkaaa.
Ainut keino millä olen saanut jotain näkyvää aikaiseksi oli lasta jossa on partahöylän tapainen terä. Lasit hieman kirkastuivat, mutta muutama naarmu tuli lisää, joten ei hyvä keino sekään.
Autoglymillä on jonkinlaista lasinpuhdistus tahnaa, sitä pitäsi vielä löytää jostakin.
Ja tämän lisäksi olen huolestunut muoviosista. Ne näyttävät muovinhoitoaineen jäljiltä hieman paremmilta, mutta laikut paistavat yhä läpi. Muuttuvatkohan ne taas yhtä laikukkaiksi, kun muovin hoitoaine kuluu pois?
Tuli muuten talli siivottua kaikista epämääräisista purnukoista kertaheitolla.

- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki